Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenelle naisen haluttomuus oikeastaan on ongelma?

Vierailija
24.02.2025 |

Minulta meni pitkään tajuta, että haluttomuuteni ei oikeastaan ole ollenkaan ongelma itselleni. Minut on uskoteltu ymmärtämään, että haluttomuuteni on jotain mitä pitää hoitaa. 

Mutta ei se ole. Minä olen ihan tyytyväinen elämääni. 

Naisen haluttomuus on ongelma miehille joille haluttomat naiset eivät anna, sekä yhteiskunnalle, jolle haluttomat naiset eivät synnytä veronmaksajia. 

Ymmärrän, että toisinaan naisen haluttomuus on ongelma myös naiselle itselleen joka haluaisi haluta. 

Mutta mitenköhän usein tilanne on kuten minulla oli, nainen ajattelee haluttomuutensa olevan ongelma vain koska se on ongelma miesten ja yhteiskunnan vuoksi? Vaikka nainen itse ei haluttomuudestaan kärsi? 

Kommentit (945)

Vierailija
561/945 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se miten paljon miehet arvostelevat naisia vähentää naisten seksihaluja. Naiset nimittäin eivät tunne enää olevansa seksikkäitä, eivätkä näin ollen halua seksiä niin paljoa. Naisviha osuu siispä inceleillä omaan nilkkaan.

Olen incel, arvostan naisia enemmän kuin miehiä. En vihaa naisia. Pahiten naisia ovat kuulleni arvostelleet ihan naimisissa olevat miehet.

Olen aina ollut naisille ystävällinen.

Aww, toivottavasti löydät ihanan naisen itsellesi! : )

Olen alkanut saada jo raivokohtauksia oman pääni sisällä tai pyörittämään kostofantasoita kiusaajilleni  ja olen kaiken aikaa kamalan stressaantunut, mutta esim. naisille ja mukaville miehille pyrin olemaan vaikka väkisin kohtelias, vaikka kuinka kiukuttaisi ja jos saa hyvää kohtelua osakseen, se lauhduttaa kiukun, mutta se kiukku palaa, kun palaan kotiin.

Täytyy alkaa tuhlata kiukkua ja aggressiota taas vanhaan tapaan liikuntaan. Aloitakin heti tänään. Ei tästä muuten tule yhtään mitään.

Mun elämä meni sekaisin, kun olin nuorempana aina kaikille ylikiltti ja sillä lailla tulee vain tallotuksi jalkoihin. Nykyään lietson itseäni vihaan ja tekisi mieli lyödä nyrkkiä pöytään ja tarvittaessa pitää puoliaan lyömällä, kun mikään muu ei tunnu toimivan.

En kuitenkaan toimi noin. Vohani kohdistuu lähinnä oman pääni sisälle ja itseeni. Se on vaarallista!

Tiedän, ettei meillä kilteillä ihmisillä ole aina helppoa, eikä kiltteyttä arvosteta tarpeeksi. Mutta yritä päästää irti vihasta, se ei tee hyvää sinulle. Suosittelen buddhalaisuutta, se auttaa ainakin itseäni hyväksymään maailman sellaisenaan.

Vierailija
562/945 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kukaan mies, jolla on edes yksi käsi, ei voi kärsiä sek sin puutteesta. "

Aivan yhtä typerä väite kuin että kukaan joka osaa puhua itsekseen ei voi olla yksinäinen eikä kärsiä keskustelukumppanin puutteesta.

??? Eikö mas turbointi ole sek siä? Vai onko yksinäisyys sittenkin sinulle suurempi ongelma kuin pilunpuute? 

Mies ei voi kädellään saada pillua, joka on jokaisen miehen tarve ja jonka puute kiristää pipoa. Muita tyhmiä kysymyksiä?

Ja joo, kyllä useimmat miehet kaipaavat naisseurraa muuhunkin. Se naisseuran puutekin on sinänsä ongelma, mutta, se on toinen asia.

En voi välttyä vaikutelmalta, että haluat vakituisen parisuhteen, jotta saisit tuota paljon mainitsemaasi pildeä kuin vettä hanasta. Itse e

Olet täysin väärässä. Olen kyllä empaattinen ihminen ja välitän mukavista ihmisistä. Ongelmani on jopa se, että asetan enemmän muiden tarpeet omieni edelle, enkä ajattele tarpeeksi itseäni. Miksi kuvittelet, etten haluaisi parisuhdetta, jossa olemme toisillemme parhaat ystävät?

En ymmärrä, miksi juuri naiset luulevat tuntevansa toisen ihmisen tutustumatta häneen syvällisesti. 

Oliko se ongelma nyt se, ettet ymmärtänyt, kuinka tarpellista seksin saanti on miehille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/945 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinä olet haluttava, kun olet kiltti ja ihana. "

Näin minäkin toivon ja onneksi se on omissa suhteissani aina riittänytkin. Siksi olenkin ollut hieman hämmentynyt siitä kun jotkut ovat pitäneet jotenkin itsestäänselvänä että nimenomaan naisen erityinen hemmottelu on sen ehto että nainen haluaa miestä. Ei vastaa kyllä omaa kokemustani vaan juuri se että pitää olla kokonaisuutena toiselle hyvä.

Vierailija
564/945 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei tässä siitä ole puhuttu vaan miehestä joka alkaa ilkeillä ja mököttää jos ei saa seksiä silloin kun haluaa "

No tässä on puhuttu monesta eri asiasta yhtä aikaa ja tällaiset keskustelut aina rönsyilevät moneen suuntaan.

Halusin vain kommentoida yhden kirjoituksen yhtä ajatusta jonka mukaan ihminen ei voi olla kiltti jos koskaan sanoo mitään ilkeää. Ja minusta se ei ole totta.

Vierailija
565/945 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" kutsutaan gold diggereiksi naisia, jotka haluavat miehen joka hemmottelee."

Se että hemmottelemalla joku suostuu antamaan seksiä tai alkaa sitten vasta haluta seksiä kanssani ei kyllä  saa minua näin miehenä tuntemaan itseäni kovin halutuksi. Lähinnä hyväksikäytetyksi joten ymmärrän hyvin tuon gold digger ajatuksen.

Ja tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa että minusta ei olisi hyvin tärkeää myös välillä hemmotella ja kehua naista., päinvastoin. Mutta en tee sitä siksi että toinen sitten vasta olisi halukas seksiin. Kyllä sen halun pitää lähteä ihan siitä että minä itse olen haluttava.

Ei kaikilla naisilla halu toimi tyylillä "tuossa on haluttava mies joten haluan seksiä hänen kanssaan"

Se on enemmän miehille tyypillistä

Siinä tapauksessa olet yhteensopiva naisen kanssa jonka halu toimii miestyypillisemmin. 

Jep, tuolle miehelle taitaa sopia sellainen maskuliinisempi nainen. Itse en halua seksiä kenenkään miehen kanssa pelkästään ulkonäön perusteella, miehet taas ovat erilaisia tässä asiassa.

Vierailija
566/945 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin voi olla mutta se ei muuta sitä mitenkään että en tunne itseäni miehenä kovin haluttavaksi jos sen naisen haluaminen on kovin ehdollista juuri tietynlaisten hemmottelukuvioiden kautta. Se tuntuu enemmän siltä että ostan seksiä.

Rakkaudessa oleellista on kuitenkin se että (tiettyyn rajaan saakka) se toinen nimenomaan hyväksyy sinut juuri sellaisena kuin olet eikä vaadi sinulta rakkauden ehtona jotain mitä et ole. 

Mulle haluamisen ja ylipäätään myös parisuhteen ehtona on, että mies pitää minua viehättävänä ja kiinnostavana. Jos mies käyttäytyy siten, että tunnin olevani samalla tavalla kiinnostava kuin rautakaupan Jari, niin en valitettavasti halua seksiä.

Tuon ymmärrän oikein hyvin. Rakkauteen kuuluu että voi tuntea olevansa toiselle juuri se erityinen. Se mitä itse olen yrittänyt kommentoida on se että tarvitseeko siihen jotain ihan erityistä hemmottelua että sen tunteen voi saada. Varmaan riippuu ihmisestä ja mitä kukin hemmottelulla sitten tarkoittaa.

Vierailija
567/945 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sinä olet haluttava, kun olet kiltti ja ihana. "

Näin minäkin toivon ja onneksi se on omissa suhteissani aina riittänytkin. Siksi olenkin ollut hieman hämmentynyt siitä kun jotkut ovat pitäneet jotenkin itsestäänselvänä että nimenomaan naisen erityinen hemmottelu on sen ehto että nainen haluaa miestä. Ei vastaa kyllä omaa kokemustani vaan juuri se että pitää olla kokonaisuutena toiselle hyvä.

Minä ainakin tarkoitan hemmottelulla ihan tavallisia asioita kuten esimerkiksi: arkista kehumista (esim kauniiksi), säännöllisiä treffejä (muttei tarvi olla luksusta), huomioidaan merkkipäivät, helpotetaan toisen elämää arkisilla teoilla (esim. huomaa toisen väsymyksen ja tekee ylimääräisiä kotitöitä antaen levätä), keskustellaan ja ollaan kiinnostuneita muistakin kuin käytännön asioista.

Hemmottelua voi olla esimerkiksi se että yllättää kivalla arkisella asialla, vaikka hakee minun lempparinoutoruokaa, antaa pusun poskelle ja sanoo että yllätys ihanalle vaimolleni 

Mutta ainakin minulle tärkeintä hemmottelua on hellyys (ei-seksiin johtava), hieronta, silittelyt, sylittelyt, pusut..

Hemmottelu tarkoittaa siis sitä että pidetään toista hyvänä.

Esimerkiksi suhteessa jossa ollaan ihan ystävällisiä ja arki rullaa, muttei ole mitään pientä ekstraa, haluni katoavat 

Vierailija
568/945 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitää lähteä ulkoilemaan ja kauppaan. En ryhdy buddhalaiseksi. En oikein osaa olla muuta kuin kiltti muille ihmisille, koska se on osa synnyinnäistä luonnettani, mutta se raivostuttaa, kun sillä keinolla on vain ikuinen kiusanteon kohde. 

Joskus mitta täyttyy aivan täysin sekä seksin puutteesta, että siitä, kun tulee kiusatuksi ympäri kyliä. Silloin saatan raivota ympäri kyliä. Pelkkä seksin puute ei riittäisi niin rumaan jälkeen, mutta sitä lukuisten ihmisten harjoittamaa kiusaamista ei jaksa aina räjähtämättä täysin. Toisaalta seksi nostaisi itsetuntoa, rauhoittaisi ha poistaisi päästä aggressiota ha turhaumia ja siten kestäisi sitä kiusaamistakin. Pakko kai käydä joskus maksullisella, etteivät itseni lisäksi muutkin joudu kärsimään kiukustani.

Yritän nyt sitä liikuntaa.

Vierailija
569/945 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jep, tuolle miehelle taitaa sopia sellainen maskuliinisempi nainen. Itse en halua seksiä kenenkään miehen kanssa pelkästään ulkonäön perusteella, miehet taas ovat erilaisia tässä asiassa."

Ei kai ne ainoat vaihtoehdot ole että haluaa seksiä miehen kanssa joko pelkän ulkonäön takia tai sitten siksi että mies niin ihanasti hemmottelee?

Eiköhän aika iso osa naisista ole siinä välimaastossa jossa se kokonaisuus ratkaisee ja siinä kokonaisuudessa on paljon muitakin asioita kuin vain nuo kaksi. Esim. itse näin naisena tarvitse ehdottomasti sen että tunnen oloni miehen seurassa täysin turvalliseksi ja että kohtaamme erityisen hyvin henkisellä tasolla niin että ajatusten vaihto on helppoa ja ymmärrämme toisiamme. Vasta sitten voi syttyä myös seksuaalisella tasolla. Mutta kyllä minä välitän myös ulkonäöstä ja siitä että joskus saan jotain hemmotteluakin.

Vierailija
570/945 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä ainakin tarkoitan hemmottelulla ihan tavallisia asioita kuten esimerkiksi: arkista kehumista (esim kauniiksi), säännöllisiä treffejä (muttei tarvi olla luksusta), huomioidaan merkkipäivät, helpotetaan toisen elämää arkisilla teoilla (esim. huomaa toisen väsymyksen ja tekee ylimääräisiä kotitöitä antaen levätä), keskustellaan ja ollaan kiinnostuneita muistakin kuin käytännön asioista."

Nuo ovat oikein hyviä asioita ja varmasti kuuluvat hyvään suhteeseen. En vain näe että nuo olisivat jotenkin pelkästään naisen haluamia asioita ja että mies sitten näistä palkitaan seksillä. Minusta mies ansaitsee ihan nuo samat asiat parisuhteessa eli hemmottelun pitää olla vastavuoroista ja tasapainossa. Seksi on sitten asia erikseen ja siinäkin pitää molemmmat huomioida. Ei siis niin että mies huomioi naista hemmoittelulla ja nainen miestä seksillä.

Vierailija
571/945 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin voi olla mutta se ei muuta sitä mitenkään että en tunne itseäni miehenä kovin haluttavaksi jos sen naisen haluaminen on kovin ehdollista juuri tietynlaisten hemmottelukuvioiden kautta. Se tuntuu enemmän siltä että ostan seksiä.

Rakkaudessa oleellista on kuitenkin se että (tiettyyn rajaan saakka) se toinen nimenomaan hyväksyy sinut juuri sellaisena kuin olet eikä vaadi sinulta rakkauden ehtona jotain mitä et ole. 

Mulle haluamisen ja ylipäätään myös parisuhteen ehtona on, että mies pitää minua viehättävänä ja kiinnostavana. Jos mies käyttäytyy siten, että tunnin olevani samalla tavalla kiinnostava kuin rautakaupan Jari, niin en valitettavasti halua seksiä.

Tuon ymmärrän oikein hyvin. Rakkauteen kuuluu että voi tuntea olevansa toiselle juuri se erityinen. Se mitä itse olen yritt

Pysähdy, katso silmiin, kuuntele ja ole aidosti kiinnostunut siitä mitä nainen ajattelee ja tuntee, kosketa ihaillen muualle kuin erogeenisille alueille. Se on se henkinen yhteys. Harvinaista hemmottelua. 

Vierailija
572/945 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minä ainakin tarkoitan hemmottelulla ihan tavallisia asioita kuten esimerkiksi: arkista kehumista (esim kauniiksi), säännöllisiä treffejä (muttei tarvi olla luksusta), huomioidaan merkkipäivät, helpotetaan toisen elämää arkisilla teoilla (esim. huomaa toisen väsymyksen ja tekee ylimääräisiä kotitöitä antaen levätä), keskustellaan ja ollaan kiinnostuneita muistakin kuin käytännön asioista."

Nuo ovat oikein hyviä asioita ja varmasti kuuluvat hyvään suhteeseen. En vain näe että nuo olisivat jotenkin pelkästään naisen haluamia asioita ja että mies sitten näistä palkitaan seksillä. Minusta mies ansaitsee ihan nuo samat asiat parisuhteessa eli hemmottelun pitää olla vastavuoroista ja tasapainossa. Seksi on sitten asia erikseen ja siinäkin pitää molemmmat huomioida. Ei siis niin että mies huomioi naista hemmoittelulla ja nainen miestä seksillä.

Tarkoitan että minä tarvitsen näitä asioita jotta haluan seksiä. Seksi ja hemmottelu eivät ole siksi erilliset asiat.

Toki kumpikin suhteessa huomioi toista sekä hemmottelussa, että makuukammarissa.

Vierailija
573/945 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se syy mököttämiseen ja ilkeyteen on juuri seksin puute, ei mikään muu. Mikset anna miehellesi? 

Tässähän se dilemma onkin. Kun ei haluta, ei halua tuntea itseään suorastaan fyysisesti ja psyykkisesti raiskatuksi.

Näköjään naiset eivät tee miehiään iloiseksi edes parisuhteissa.

Miksi miehen iloisuus on naisen vastuulla? Jos halutonta vituttaa se vonkaaminen, miksi mies ei lopeta ja tee naista iloiseksi?

Ei ihme, että miehiä kiukuttaa ja sitten aletaan riehua.

Riehuminen ei ole missään tapauksessa hyväksyttävää. Vihanhallintaterapia olisi paikallaan.

Ei ihme, että parisuhteissa olevat miehet käyvät hutsuissa.

Miksi mies ei eroa? Kukaan ei pakota jäämään parisuhteeseen.

Vierailija
574/945 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei siinä kiellä yhtään mitään. Kumpikin määrittelee itse milloin haluaa seksiä ja millä ehdoilla on suhteessa."

Ei elämä ole noin yksinkertaista. Kyllähän jokainen ymmärtää että parisuhteet eivät ole pelkkää seksiä vaan monimutkainen vyyhti tunteita, asumisjärjestelyitä, taloudellisia siteitä ja sosiaalisia ympyröitä. Sekä usein myös lapsia. Ei niistä lähdetä noin vain vaikka miten se seksi ei toimisi.

Ei niin. Mutta jokaisen omalla vastuulla on päättää millä ehdoilla jää suhteeseen. Ikinä, ikinä ratkaisu ei ole ainakaan vaatia halutonta harrastamaan seksiä vastentehtoisesti. Ymmärrän kyllä että puolisolle haluttomuus on hankala tilanne mutta näin se vaan menee, seksi kuuluu tilanteeseen jossa ei ole painostusta vaan vapaata halua molemmilta.

Tilanne on kuitenkin hieman epätasapainoinen jos vaakakupissa on toisella puolella "vain" seksi ja toisella puolella valtavasti asioita kuten rakkaus, koti, perhe, yhteiset ystävät, yhteinen historia taloudelliset velvoitteet jne. Silloin se vapaa valinta ei olekaan enää niin vapaa ja helppo. Ja silloin helposti voi tulla luopuneeksi itselleen hyvin tärkeästä asiasta kuten seksistä vain siksi että pelkää menettävänsä vielä paljon enemmän muuta.

Vierailija
575/945 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pysähdy, katso silmiin, kuuntele ja ole aidosti kiinnostunut siitä mitä nainen ajattelee ja tuntee, kosketa ihaillen muualle kuin erogeenisille alueille. Se on se henkinen yhteys. Harvinaista hemmottelua. "

Noita tarvitsee ihan jokainen sukupuolesta riippumatta. Ei se mieskään ole ihan niin erilainen otus ettei haluaisi tulla kuulluksi ja kosketetuksi ja kohdatuksi ihan ihmisenäkin.

Vierailija
576/945 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei siinä kiellä yhtään mitään. Kumpikin määrittelee itse milloin haluaa seksiä ja millä ehdoilla on suhteessa."

Ei elämä ole noin yksinkertaista. Kyllähän jokainen ymmärtää että parisuhteet eivät ole pelkkää seksiä vaan monimutkainen vyyhti tunteita, asumisjärjestelyitä, taloudellisia siteitä ja sosiaalisia ympyröitä. Sekä usein myös lapsia. Ei niistä lähdetä noin vain vaikka miten se seksi ei toimisi.

Ei niin. Mutta jokaisen omalla vastuulla on päättää millä ehdoilla jää suhteeseen. Ikinä, ikinä ratkaisu ei ole ainakaan vaatia halutonta harrastamaan seksiä vastentehtoisesti. Ymmärrän kyllä että puolisolle haluttomuus on hankala tilanne mutta näin se vaan menee, seksi kuuluu tilanteeseen jossa ei ole painostusta vaan vapaata halua molemmilta.

Ehkä se haluton keskustelee asiallisesti aiheesta ja ymmärtää toistakin. Ehkä myös toisin päin. Mietitään ratkaisua. Vähintään toisen kanta asiaan tulee selväksi. 

Tai sitten haluava tekee aloitteita yksinään ja haluton kieltäytyy, ehkä hiukan tiuskii, ehkä nimittelee, antaa ymmärtää, että on väärin haluta. Tai haluavampi painostaa ja haukkuu haöutonta.

Vierailija
577/945 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tarkoitan että minä tarvitsen näitä asioita jotta haluan seksiä. Seksi ja hemmottelu eivät ole siksi erilliset asiat."

Mutta tarvitsetko itse asiassa juuri vain sitä hemmottelua vai kuitenkin sitä kokonaisvaltaista rakkautta jossa toinen huomioi sinut kaikilla tavoilla ja hemmottelu on vain yksi osa sitä? 

Toki voi olla että sinä olet erilainen mutta en itse osaisi noin selvästi erottaa juuri nimenomaan hemmottelua asiaksi joka on minulla ratkaisevaa halukkuudelle.

Vierailija
578/945 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilanne on kuitenkin hieman epä

Höpöhöpö. Se on vapaa valinta, harvoinpa isot valinnat ovat helppoja. Aina ei saa kaikkea mitä haluaa

Vierailija
579/945 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pysähdy, katso silmiin, kuuntele ja ole aidosti kiinnostunut siitä mitä nainen ajattelee ja tuntee, kosketa ihaillen muualle kuin erogeenisille alueille. Se on se henkinen yhteys. Harvinaista hemmottelua. "

Noita tarvitsee ihan jokainen sukupuolesta riippumatta. Ei se mieskään ole ihan niin erilainen otus ettei haluaisi tulla kuulluksi ja kosketetuksi ja kohdatuksi ihan ihmisenäkin.

Mutta moni mies haluaa seksiä vaikka ei saisi näitä asioita. Moni nainen ei. Keskustelu kun koskee haluttomia naisia

Vierailija
580/945 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se syy mököttämiseen ja ilkeyteen on juuri seksin puute, ei mikään muu. Mikset anna miehellesi? 

Tässähän se dilemma onkin. Kun ei haluta, ei halua tuntea itseään suorastaan fyysisesti ja psyykkisesti raiskatuksi.

Näköjään naiset eivät tee miehiään iloiseksi edes parisuhteissa.

Miksi miehen iloisuus on naisen vastuulla? Jos halutonta vituttaa se vonkaaminen, miksi mies ei lopeta ja tee naista iloiseksi?

Ei ihme, että miehiä kiukuttaa ja sitten aletaan riehua.

Riehuminen ei ole missään tapauksessa hyväksyttävää. Vihanhallintaterapia olisi paikallaan.

Ei ihme, että parisuhteissa olevat miehet käyvät hutsuissa.

Miksi mies ei eroa? Kukaan ei pakota jäämään parisuhteeseen.

Sun mies käy vieraissa tai on tyypillinen maksullisen asiakas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan