Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset johtajat järjestään EIVÄT osaa puhua englantia?

Vierailija
23.02.2025 |

kimiräikkösenglannilla vetelevät kaikki kansanedustajat ja ministeritkin, ainoastaan Stubb osaa hyvin englantia, muiden ääntämystä saa hävetä

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpaa liputat:

Perus brittiaksentti tyyliin BBC tai

Perus amerikan aksentti, joka ehkä olisi lähinnä L.A tai New York aksentti ns. leffa aksentti. 

Kertokaapas muuten suurimmat erot Nykin ja L.A aksenttien välillä. 

Vierailija
82/83 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mää oon itse asiassa vähän hämmästellyt Stubbin aksenttia. Toki puhuu erinomaisesti englantia, mutta nuotti ja aksentti on kuitenkin hyvin suomalainen. Mulla on paljon erinomaisesti englantia puhuvia suomenruotsalaisia työkavereita ja heidän aksenttinsa on hyvin erilainen kuin Stubbilla.

Minusta Stubb on poliitikkona täysin nolla, mutta englantinsa on loistavaa. Ei kukaan normaali ihminen oikeasti tuon enempää ala NÄYTTELEMÄÄN aksentteja. Eikö nyt presidenttitason kielitaitoinen ihminen, joka on naimisissa britin kanssa, tekisi niin jos se olisi jotenkin tavallinen ratkaisu "fiksujen" ihmisten keskuudessa?

Aksentti ei ole asia, jota tarvitsee apinoida. Sen sijaan hänellä menee hyvin seuraavat asiat: painotukset, kielioppi, sanavarasto ja pystyy kuvailemaan abstrakteja asioita erittäin korkealla tasolla. Nämä em. asiat mä

Suomenruotsalaiset puhuvat ruotsia suomalaisella aksentilla, joten loogisesti silloin myös heidän englannin aksenttinsa on suomalainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia, että puhuvat, vaikka ei niin Oxfordin englannilta kuulostaisikaan. Tosiaan monen muunkin maan edustajien englannissa kuuluu oma korostus, mutta tulevat kyllä silti ymmärretyiksi, vaikka ei kielioppikaan aina ole moitteetonta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi