Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huuliherpeksen hoito, auttakaa

Vierailija
08.08.2020 |

Hitto, pitkästä aikaa pukkaa huuliherpestä, pariinkin kohtaan huulessa. Laitoin zoviduoa, kun huomasin, mutta muistaakseni siitä ei ole juuri apua. Kertokaa, mikä teillä on auttanut?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista saa ilman reseptiä niitä tabletteja. Hunajasta on tutkitusti apua

Vierailija
2/16 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä stressaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa vain vectavir. Sitä saa tuubin apteekista ilman reseptiä. Kotona ollessa olen rakkulakohta valkoisena voiteesta. Pysäyttää etenemisen tehokkaasti, mutta kyllähän se ihon paraneminen silti kestää.

Vierailija
4/16 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zovirac apteekista.

On auttanut minulla vuosikymmenet; pitää laittaa heti, kun herpes nostaa päätään ja laittaa usein parin pv.n aikana, kunnes rohtuma/rakkulat kuivahtavat.

Vierailija
5/16 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toistuu usein pyydä lääkäriltä Aclovir resepti. Acloviriä myydään myös ilman reseptiä, mutta silloin se on kalliimpaa.

Vierailija
6/16 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

L-lysiini (aminohappo) auttaa. Nopeuttaa paranemista ja ennalta ehkäisee myös tehokkaasti uusiutumista. Itseäni vaivasi jopa 6 krt vuodessa ( kylmenevät ilmat, aurinko, stressi.. myös tietyt ruoka-aineet, mm. sipuli ja pähkinät saattavat aktivoida herpeksen.)

Lysiinin aloituksen jälkeen on pysynyt poissa kokonaan mikä on tosi mahtava juttu! Minulla huuliherpes tulee aina rajuna ja kestää pitkään. Kannattaa lukea aiheesta ja kokeilla👍

Vierailija
7/16 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen herpeslaastareita voiteen tai tablettien rinnalle. Eivät varsinaisesti hoida herpestä, mutta ovat siitä hyviä, että rajoittavat rakkulan leviämistä. Kivempi odotella paranemista kun ei ole koko turpa turvoksissa ja se väritön laastari vähän häivyttää rakkulaa näkyvistä.

Vierailija
8/16 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zovirax parasta. Heti kun kuumottaa, voidetta siihen. Ei pitäs rakkuloita tulla.

Vierailija
9/16 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo voiteet eivät lyhennä paranemisaikaa yhtään

https://www.lääkäri247.fi/terveys-ja-sairaudet/tablettimuotoinen-herpes…

Vierailija
10/16 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toi lysiini auttaa myös sillon kun alkaa syödä heti rakkulan ilmaantuessa, paranee paljon nopeammin. Olen siis eri kuin edellinen kirjoittaja, enkä syö sitä jatkuvasti. Alan syödä silloin kuin herpestykytys alkaa tai jos osuu samaan aikaan pari mulle herpeksen aktivoivaa asiaa kuten flunssa+menkat tai stressi+aurinkoaltistus tms, tällöin syön ennaltaehkäisevästi ja toimii! Rakkulaan laitan lisäksi sinkkipasta-voidetta, jota saa apteekista. On vaan niin valkoista etten oikein töissä tai muualla kehtaa käyttää, mutta ei herpeksen loistaessa kyllä tee mielikään ihmisten ilmoille, muuten kuin pakollisiin kuten just töihin.

Mulle apteekin herpesvoiteet ei auta yhtään mitään, yhtä hyvin voisin sivellä oivariinia rakkulaan, ei mitään vaikutusta.

Hunaja auttoi kun ekan kerran kokeilin, ei enää seuraavilla. Mehiläisvaha samoin, auttoi kun kokeilin, sitten seuraavilla kerroilla ei enää. Herpes-pirulainen ilmeisesti tuli kerrasta immuuneiksi niille.

Mutta tuo lysiini ja sinkkipasta yhdessä auttaa että menee noin kolmessa päivässä ohi, kun apteekin voiteilla tai ilman voiteita kestää reilun viikon-kaksi viikkoa.

Vierailija
11/16 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole tullut rakkulaa enää sen jälkeen, kun useita vuosia sitten hoidin herpestä valkosipulilla. Valkosipulista otin aina tuoreen siivun ja painoin sitä rakkulaa vasten ehkäpä vartin kerrallaan (kunnes alkoi liika polttaa tai kunnes valkosipulista katosi teho) useita kertoja päivässä. Muun ajan päivästä pidin rakkulaan siveltynä hunajaa. En tiedä, onko kyse vaan sattumasta, ettei herpes ole enää puhjennut.

Vierailija
12/16 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanha mutta aina ajankohtainen aihe.

Tykytykseen auttaa kylmä. Ensiapuna ihan vaan kylmävesi stoppaa hetkeksi rakkulan etenemisen.

Neem - öljy sitten parantaa supernopeasti. Sitä laitan herpeslaastarin sisälle hauteeksi ja rakkula katoaa ennätysnopeasti. Viimeksi jäi ihan miniksi kun sain aloitettua neem öljyn heti tykytykseen jo.

mulla kokis ja pähkinät helposti aktivoi huuliherpestä. Jos käytän, niin vain toista kerralla ja pieniä määriä.  

13/16 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan parhaimman avun Sorefix -voiteesta ja compeed -huuliherpeslaastareista

Vierailija
14/16 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aclovir kuuri,tabletit ilman reseptiä,n7 E.

Ota 4 tbl heti kun oireita.

Vierailija
15/16 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asikloviiriä tabletteina per.os.. Rasvat eivät tahdo antaa vastetta nykytiedon mukaan. Psyk.sh.

Vierailija
16/16 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Compeed laastari on toimiva vaikka siinä ei ole edes lääkettä, ainakin itsellä voiteet vain pahentaa.