Eikö olekin hirveää semmoinen esittelykierros, että pitää kertoa itsestään
jossain ringissä? En muuten ole erityisen ujo, mutta tuollaista inhoan. Kahdestakin syystä. Ensinnäkin, en halua kertoa itsestäni esimerkiksi sellaista, että missä olen työskennellyt tai mitä opiskellut. En halua että muut saa tietää sitä. Ja toisekseen, kyllä se jännittää. Itsellä sydän hakkaa niin paljon, että tuntuu että tulee rinnasta ulos. Sen vuoksi en pysty kuuntelemaan mitään, mitä toiset kertovat itsestään. Kauheinta on jos oma vuoro on viimeisenä. Olen monia tilaisuuksia jättänyt välistä tuon takia. Olisin osallistunut jos olisin anonyyminä saanut osallistua.
Kommentit (279)
Joo hyi. Miksi ei pelkkä nimen kertominen riitä?
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien inhoama osuus.
Paitsi niiden jotka rakastaa omaa ääntään. Mulla oli tämmöinen työkaveri, jaaritteli ummet ja lammet ja teki tilanteesta vain vielä piinallisemman muille.
Ota oppia Donald Trumpista ja anna palaa.
Hyi en tykkää minäkään. Olen nykyisissä opinnoissani melkein joka kurssilla joutunut tuohon. Onkohan tuo aikuisopiskelijoiden kesken joku tapa kun en muista että aiemmissa nuorena opiskelemissani opinnoissa olisi ollut tuollaista vaikka yhtä lailla silloinkin joka kurssilla oli uusia naamoja.
Asuntoesittely? Uuden automallin esittely?
On tapana ihan kaikenlaisilla koulutuspäivillä, kursseilla ja harrasteryhmissäkin nykyään. Ohjaaja sanoo, että otetaanpa aluksi pieni esittelykierros, jokainen kertoo vähän itsestään..
Em minäkään tuosta nauti, yleensä suoritan sen mahdollisimman lyhyesti, kerron nimeni ja mistä tulen.
Vierailija kirjoitti:
Jossain koulun vanhempainillassa pitää esitellä itsensä ja kenen äiti on. En ymmärrä miksi. Mä jännitin niin etten muista yhdenkään muun vanhemman nimeä, joita en tuntenut aiemmin. Enkä usko ollenkaan että olin ainoa.
Valmistelkaa kotona miten itsenne esittelette, harjoitelkaa vaikkapa peilin ääressä toistoja ja toistoja, ei tule paniikkia ja ehkä siihen tilanteeseen joudutte useamminkin.
"Hei, olen Laura, hammaslääkärinä täällä Keravalla."
Ei tuon sanominen mitenkään karmeaa ole. Jos pitää kertoa, mitä harrastaa, niin harrastan lukemista. Ei näissä esittelyissä ole tarkoitus kertoa mitään syvällisiä totuuksia ja faktoja, joita toiset sitten tarkistavat, ihan sama, mitä sanoo.
Miten tuollaista voi pelätä?
Mä esittelen itseni aina samalla tavalla, "Moi, olen jaana, olen paikan toimari ja sun pomos, jos et vielä tiennyt".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain koulun vanhempainillassa pitää esitellä itsensä ja kenen äiti on. En ymmärrä miksi. Mä jännitin niin etten muista yhdenkään muun vanhemman nimeä, joita en tuntenut aiemmin. Enkä usko ollenkaan että olin ainoa.
Minä ymmärrän hyvinkin, miksi pitää kertoa, että "olen Heidi Virtanen, Lahtisen Mikon äiti". Meillä on on Mikosta puhuttu paljon ja hartaasti, niin on mukava nähdä, millainen ihminen ei kasvata lastaan.
Se kuuluu teillä AA ihmisillä tapoihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päiväkodin vanhempainillassa 27v sitten oli äitien joukossa yksi isä. Häntäkin varmaan jännitti, kun Adan äidin, Jonin äidin jne jälkeen vuorollaan ilmoitti olevansa Valtterin äiti.
No mutta jos on työtön tai henk.koht.avustaja. Niin se hävettää. Eikä Laura Hammaslääkäri.
Vielä pahempaa on kun pyydetään tulemaan esittelemään itsensä kokousväelle, jonka ei tarvitse mitenkään esittäytyä.
Tai se tilanne kun olet jo uudessa työpaikassa tullut esitellyksi, ja muutaman kuukauden päästä tulee yksi sairaslomalla ollut vakituinen ja alkaa kovaan ääneen ihmettelmään, että mikäs hiippari se täällä pöydän ääressä istuu, että kerros nyt kuka ja mikä olet.
Vierailija kirjoitti:
No mutta jos on työtön tai henk.koht.avustaja. Niin se hävettää. Eikä Laura Hammaslääkäri.
Vapauttakaa itsenne häpeästä.
Joo inhoan kans sitä. Oli sitten livenä tai virtuaalisesti.