Mitä keski-ikäisen naisen näkymättömäksi muuttuminen tarkoittaa?
Hesarissa oli tänään artikkeli, jossa kolme eri-ikäistä naista kertoo ikääntymisen vaikutuksista. Tässäkin artikkelissa nousee esille väite, että yli nelikymppinen nainen muuttuu näkymättömäksi. Tuo väite tuntuu olevan peruskamaa keski-ikäisten ja sitä vanhempien naisten haastatteluissa.
Mitä sillä näkymättömäksi muuttumisella tarkalleen ottaen tarkoitetaan? Minulle on tullut sellainen mielikuva, että se tarkoittaisi lähinnä sitä, että miehiltä ei tule enää samassa määrin huomiota kuin aiemmin. Onko se näkymättömäksi muuttuminen juuri tätä vai jotain muutakin?
Kommentit (208)
Olen ymmärtänyt että se tarkoittaa sitä että nuorena miehet lähestyivät enemmän mutta ikää myöten sitten vähemmän. Tämä ilmeisesti harmittaa.
En koe että arvoni naisena mitataan sillä kuinka paljon miehet uskaltavat tai kiinnostuvat lähestymään minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua tultiin baarissa kolme kertaa puolentoista tunnin aikana hakemaan tanssimaan ja olen 53-vuotias.
En tiedä mistä johtuu.
Epätoivoisia miehiä löytyy aina.
Niin ja ne ei silti hae tanssimaan edes kaikkia 20-vuotiaita.
Itse olen naimisissa joten en edes mennyt tanssimaan.
Osa on vielä 40-vuotiaina sinkkuja, eivät ole kelvanneet kenellekään. Eivät ole päässeet naimisiin.
Mun hiukset kasvoi ja otatin vahingossa liikaa vaaleita raitoja niin miehet alkoi katsomaan kun muutuin blondimmaksi
N47
Aivan. Kannattaa mennä alle 30-vuotiaana naimisiin niin saa rypyttömän hääkuvan seinälle.
Kyllä vanha on vanha eikä ole enää kaunis morsian, vaikka kuinka ostaisi hienon hääpuvun ja ammattilainen meikkaisi. Todella ruma sitä on jo.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän urheilevat vanhenevat nopeammin, siitä oli lehdessä juttu.
Liika urheilukaan ei ole hyvä.
Ei nyt aina, ei voi siis tehdä tälläistä yleistystäkään.
Vierailija kirjoitti:
Mun hiukset kasvoi ja otatin vahingossa liikaa vaaleita raitoja niin miehet alkoi katsomaan kun muutuin blondimmaksi
N47
Ehkä se sopi sinulle vahingossa tosi hyvin!
Olen myös tyytyväinen, että hääkuva otettiin nuorena.
Olen kuvassa hoikka ja rypytön.
Toisilla on ylipainoa jo 20-vuotiaana.
Joo, se tarkoittaa,ettei enää ahdistella. Kukaan ei myöskään tuijota. Varsinkin mukavaahan tuo on.
Vierailija kirjoitti:
Toisilla on ylipainoa jo 20-vuotiaana.
Aineenvaihduta hidastuu, kun tulee ikää. Noi painaa 40-vuotiaina 200 kg.
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Kannattaa mennä alle 30-vuotiaana naimisiin niin saa rypyttömän hääkuvan seinälle.
Kyllä vanha on vanha eikä ole enää kaunis morsian, vaikka kuinka ostaisi hienon hääpuvun ja ammattilainen meikkaisi. Todella ruma sitä on jo.
Olettaen, että olet yhdessä sen toisen puoliskon kanssa loppuelämäsi. Jos et niin tuskin viitsit kuvaa katsella.
Jos on 20-vuotiaana ylipainoa niin minkälainen on 40-vuotiaana, kun aineenvaihdunta hidastuu.
Tällainen vähemmän viehättävä nainen on aika lailla näkymätön koko ikänsä. Toki negatiiviset kommentit ulkonäöstä ovat loppuneet iän myötä, että parempaan suuntaanhan tässä on menty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olettaen, että olet yhdessä sen toisen puoliskon kanssa loppuelämäsi. Jos et niin tuskin viitsit kuvaa katsella.
Kyllä moni on, kun valitsee hyvän jo nuorena.
Ja kyllä ne kuvat silti säilytetään loppuelämän.
Kuka viitsii vaihtaa kumppania koko ajan, kun on tarttuvia seksitauteja joista osa tarttuu oireettomana, vaikka käyttäisi kondomia.
Juu tuijottelu ja ahdistellut jää mikä on hyvä, mutta itse olen huomannut työelämässä että nuoremmille ja nätimmille liikutellaan ja ollaan palvelualttiimpia ja joskus on selvästi valittu tällä perusteella myös töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua tultiin baarissa kolme kertaa puolentoista tunnin aikana hakemaan tanssimaan ja olen 53-vuotias.
En tiedä mistä johtuu.
Epätoivoisia miehiä löytyy aina.
Niin ja ne ei silti hae tanssimaan edes kaikkia 20-vuotiaita.
Itse olen naimisissa joten en edes mennyt tanssimaan.
Osa on vielä 40-vuotiaina sinkkuja, eivät ole kelvanneet kenellekään. Eivät ole päässeet naimisiin.
Mä en ainakaan aio mennä ikinä naimisiin. Suhteessa voi olla, mutta en näe mitään syytä mennä naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä moni on, kun valitsee hyvän jo nuorena.
Ja kyllä ne kuvat silti säilytetään loppuelämän.
No, ei nyt niin kauhean moni tilastojen mukaan.
Komeat miehet pettää.
Just oli juttu netissä näistä miesten Lapin reissuista missä miehet pettää, kun menevät sinne kavereiden kanssa.
Enemmän urheilevat vanhenevat nopeammin, siitä oli lehdessä juttu.
Liika urheilukaan ei ole hyvä.