Mitä keski-ikäisen naisen näkymättömäksi muuttuminen tarkoittaa?
Hesarissa oli tänään artikkeli, jossa kolme eri-ikäistä naista kertoo ikääntymisen vaikutuksista. Tässäkin artikkelissa nousee esille väite, että yli nelikymppinen nainen muuttuu näkymättömäksi. Tuo väite tuntuu olevan peruskamaa keski-ikäisten ja sitä vanhempien naisten haastatteluissa.
Mitä sillä näkymättömäksi muuttumisella tarkalleen ottaen tarkoitetaan? Minulle on tullut sellainen mielikuva, että se tarkoittaisi lähinnä sitä, että miehiltä ei tule enää samassa määrin huomiota kuin aiemmin. Onko se näkymättömäksi muuttuminen juuri tätä vai jotain muutakin?
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Mistä mä tiedän, kuinka moni katsoi minua ennen kuin täytin 40 tai sen jälkeen?
No mä ainakin huomasin, kuinka mua tuijoteltiin, minne tahansa menin. Sitä ei voinut olla huomaamatta. Loppui noin 45-vuotiaana. Paitsi nyt huomaan kyllä, että sellaiset paljon vanhemmat miehet katsovat pitkään, mutta nämä alle nelikymppiset katsovat ohi, ihan kuin en ohi kävelisikään. Kuin olisin aave.
Entä jos tilanne on toisinpäin. Miehet eivät ole välttämättä se maailman tärkein asia enää, saati se pintaan keskittyvä huomio. Ei vain enää kiinnosta. Ei flirtti, ei huomio, eivät miehet ylipäätään. Kyllä miehetkin saattavat muuttua tietyllä tapaa näkymättömiksi naisille. Eri asia on, jos on jotain asiallista sanottavaa.
Se tarkoittaa että keski-ikäinen nainen astuu James Bondin näkymättömään autoon jolla hän ajoi lumilinnaan jota ammuttiin satelliitista käsin jollain säteellä (Die Another Day, yksi huonoimpia Bondeja ja koko sarjan toiseksi huonoin tunnari Sam Smithin hirvityksen jälkeen).
Vierailija kirjoitti:
Säälittävää jos keski-ikäisen pitää kerjätä katseita vierailta miehiltä, tässä iässä suurin osa vapaita miehiäkin on niitä joista naisen kannattaa pysyä kaukana ellei hae ongelmia itselleen.
Ei se ole säälittävää, vaan biologiaa. Heteroihmistä kiinnostaa sukupuolesta riippumatta se toisen sukupuolen huomaaminen. Ihan yhtä lailla miehistä tuntuu mukavalta, jos naiset hänet huomaavat. Eikä tämä tarkoita sitäkään, että vaikka on onnellisesti parisuhteessa, elää perhe-elämää, eikä koskaan pettäisi jne. niin eikö se huomion saaminen vastakkaiselta sukupuolelta silti tuntuisi mukavalle. Kuten sanoin, se kuuluu biologiaan. Sitten jos libido täysin kuolee ja mikään viisari ei itsellä enää värähdä, niin en tiedä sitten että muuttuisiko asia.
Ei ollut tänään tuollaista artikkelia hesarissa, vaan tämä on ap-miehen tiheään toistuva ulinaketju, jossa hän valheellisesti väittää nuorten naisten saavan kaiken helpolla elämässään, vaikka nimenomaan naiset opiskelevat korkeakouluissa sekä tekevät päälle osa-aikatöitä monen nuoren miehen keskittyessä pleikalla pelaamiseen ja p*rnolle tumputtamiseen.
Tai että naiset kaipaisivat asiatonta huomiota julkisilla paikoilla ikäännyttyään miesten mielestä vanhoiksi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Mistä mä tiedän, kuinka moni katsoi minua ennen kuin täytin 40 tai sen jälkeen?
No mä ainakin huomasin, kuinka mua tuijoteltiin, minne tahansa menin. Sitä ei voinut olla huomaamatta. Loppui noin 45-vuotiaana. Paitsi nyt huomaan kyllä, että sellaiset paljon vanhemmat miehet katsovat pitkään, mutta nämä alle nelikymppiset katsovat ohi, ihan kuin en ohi kävelisikään. Kuin olisin aave.
Okei, itse en ikinä kiinnitä tällaisiin mitään huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se sitä tarkoita. Kukaan ei katso toista kertaa. Miehet ei huomaa.
Itse olen huomannut, että keski-ikäiset miehet osaavat passuuttaa keski-ikäisellä naisella itseään. Minua alkoi kerran tavaratalossa keski-ikäinen mies kovistelemaan jostain tuotteesta, joka piti löytää nopeasti. Minä en pystynyt sanomaan miehelle, etten ole henkilökuntaa. Mies mesosi minulle ja suuttui siinä mesotessaan enemmän. Se, että olin hänelle tavallaan näkymätön kuin kaupan myyjä, jonka kasvot eivät jää mieleen, tuli kyllä minulle selväksi. Kun en päässyt sanomaan asiaani, otin ostoskärryni ja lähdin pois paikalta. Sinne jäi mesoaja mesoamaan.
Muuallakin on tullut eteen, että minun odotetaan siivoavan toisten sotkut ja keräävän servetit lattioilta jne.
Vierailija kirjoitti:
Onko tällä kertaa tässä ketjussa näkymättömäksi muuttuminen huono asia? Yleensä kaikissa ketjuissa naiset valittavat kuinka eivät saa kulkea rauhassa, haluaisivat että miehet eivät kiinnittäisi heihin mitään huomioita, suorastaan tulee fiilis että on täysin kiellettyä katsoa naisiin päinkään. Ovatko he eri naisia ja tässä ketjussa kirjoittavat ne joita saakin katsoa?
Osa nauttii näkymättömyydestä ja osalle se on kivistävä arpi.
Vierailija kirjoitti:
miehet ovat näkymättömiä koko ikänsä, eivätkä valita.
naiset ovat etuoikeutettuja parikymppisinä ja saavat huomiota ja kaiken ilmaiseksi miehiltä. sitten, kun rupsahtavat ja etuoikeudet vähenevät, niin sitten naiset haukkuvat miehiä, että miehet ovat sikoja, kun eivät huomioi vanhoja kurppia.
Eivät oo, kyllä mä ainakin huomaan kaikki komeat urokset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tällä kertaa tässä ketjussa näkymättömäksi muuttuminen huono asia? Yleensä kaikissa ketjuissa naiset valittavat kuinka eivät saa kulkea rauhassa, haluaisivat että miehet eivät kiinnittäisi heihin mitään huomioita, suorastaan tulee fiilis että on täysin kiellettyä katsoa naisiin päinkään. Ovatko he eri naisia ja tässä ketjussa kirjoittavat ne joita saakin katsoa?
Osa nauttii näkymättömyydestä ja osalle se on kivistävä arpi.
Ne naiset on marginaalia, jotka sitä jatkuvaa ahdistelua miesten taholta 12-vuotiaasta eteenpäin kaipaa. Sehän sitä paitsi vähenee radikaalisti jo 20 ikävuoden jälkeen, kun nainen on vihdoin sen ikäinen, että uskaltaa pistää ahdistelijamiehelle kampoihin.
Ei se katsominen mitään ahdistelua ole. Katsominen voi olla myös arvostamista.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut tänään tuollaista artikkelia hesarissa, vaan tämä on ap-miehen tiheään toistuva ulinaketju, jossa hän valheellisesti väittää nuorten naisten saavan kaiken helpolla elämässään, vaikka nimenomaan naiset opiskelevat korkeakouluissa sekä tekevät päälle osa-aikatöitä monen nuoren miehen keskittyessä pleikalla pelaamiseen ja p*rnolle tumputtamiseen.
Tai että naiset kaipaisivat asiatonta huomiota julkisilla paikoilla ikäännyttyään miesten mielestä vanhoiksi :D
Niinpä. Luin vasta ihan samanlaista ketjua, jossa asiaa ihmeteltiin.
Vierailija kirjoitti:
miehet ovat näkymättömiä koko ikänsä, eivätkä valita.
naiset ovat etuoikeutettuja parikymppisinä ja saavat huomiota ja kaiken ilmaiseksi miehiltä. sitten, kun rupsahtavat ja etuoikeudet vähenevät, niin sitten naiset haukkuvat miehiä, että miehet ovat sikoja, kun eivät huomioi vanhoja kurppia.
Ei valita? Tehtailee lähes joka päivä näitä samoja aloituksia. Eikö sillä oikeasti ole elämää, sellasta aikuisen ihan oikeaa elämää?
Kaffebulla kirjoitti:
Ei se katsominen mitään ahdistelua ole. Katsominen voi olla myös arvostamista.
Oman kokemukseni mukaan se ei-niin-vaivihkainen -katselu muuttuu suurella todenmäköisyydellä ahdisteluksi. En ole ikinä edes noteerannut tuntemattomien miesten huomaamattomia katseita, koska katse julkisella paikalla voi osua keneen vain vahingossakin.
Haluatko että pieraisen päin naamaa?
Alanko nyt katsomaan suu auki vai kiinni? Olen vaan tohtinut vilkaista.
Jaa. Minusta on tullut kyllä näkyvämpi nyt 45v. Miespuoliset asiakaspalvelijat eivät yritä jättää huomiotta eivätkä yritä k.settaa. Asiallista palvelua saa joka puolelta.
Se "näkymättömäksi tuleminen" on vain yksi tapa vähätellä ja kontrolloida naisia. Yritetään pakottaa sillä tavalla nainen parisuhteeseen, koska "kohta et saa enää ketään".
Uhriutuminen on kyllä taidetta. Täytyy nostaa hattua tälle.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se sitä tarkoita. Kukaan ei katso toista kertaa. Miehet ei huomaa.
Miten niin ei muka katso? Todellakin katsotaan ja miehet huomaa. Minä olen sitä mieltä, että 40-50-vuotiaana nainen on parhaimman näköinen. Poikkeuksena tietenkin sellaiset jotka eivät ole pitäneet itsestään huolta.
Keski-ikäisen naisen heikkoa itsetuntoa.