Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä keski-ikäisen naisen näkymättömäksi muuttuminen tarkoittaa?

Vierailija
22.02.2025 |

Hesarissa oli tänään artikkeli, jossa kolme eri-ikäistä naista kertoo ikääntymisen vaikutuksista. Tässäkin artikkelissa nousee esille väite, että yli nelikymppinen nainen muuttuu näkymättömäksi. Tuo väite tuntuu olevan peruskamaa keski-ikäisten ja sitä vanhempien naisten haastatteluissa.

Mitä sillä näkymättömäksi muuttumisella tarkalleen ottaen tarkoitetaan? Minulle on tullut sellainen mielikuva, että se tarkoittaisi lähinnä sitä, että miehiltä ei tule enää samassa määrin huomiota kuin aiemmin. Onko se näkymättömäksi muuttuminen juuri tätä vai jotain muutakin?

Kommentit (208)

Vierailija
81/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Kannattaa mennä alle 30-vuotiaana naimisiin niin saa rypyttömän hääkuvan seinälle.

Kyllä vanha on vanha eikä ole enää kaunis morsian, vaikka kuinka ostaisi hienon hääpuvun ja ammattilainen meikkaisi. Todella ruma sitä on jo.

Olettaen, että olet yhdessä sen toisen puoliskon kanssa loppuelämäsi. Jos et niin tuskin viitsit kuvaa katsella. 

Kyllä moni on, kun valitsee hyvän jo nuorena.

Ja kyllä ne kuvat silti säilytetään loppuelämän.

No, ei nyt niin kauhean moni tilastojen mukaan. 

Minä olen ja kuvat on seinällä ja kirjahyllyssä.

Vierailija
82/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komeat miehet pettää.

Just oli juttu netissä näistä miesten Lapin reissuista missä miehet pettää, kun menevät sinne kavereiden kanssa.

Jutussa oli yksityisetsivä kertojana.

Hieno omistusasunto ja matkustetaan ja miehet käy Lapissa kaveri reissuilla muka laskettelemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina ollut näkymätön miehille, mutta se on vain hyvä juttu.

Vierailija
84/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komeat miehet pettää.

Just oli juttu netissä näistä miesten Lapin reissuista missä miehet pettää, kun menevät sinne kavereiden kanssa.

No eivät kaikki kuitenkaan.

Vierailija
85/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näin baarireissuilla kuinka tuttujen miehet pussaili kännissä vieraiden naisten kanssa.

Mies vähän viettää kavereiden kanssa baari iltaa.

Vierailija
86/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaunotar tottuu miehiltä saamaansa vahvistuksen (ihailun, flirtin) tasoon priimanaisena, teinivuosiensa aikana. Sitten, joidenkin vuosien jälkeen hänen saama vahvistus vaimenee, jonka seurauksena kaunotar alkaa raivokkaasti pakkeloimaan ja ryntäilee erilaisiin rumuudenpeittämissalonkeihin. Tämän seurauksena vahvistusta antavan miesjoukon rakenne muuttuu, pakkeloidun ex-kaunottaren huomioi enää vanhemmat miehet. Jossain 30+ vaiheessa tämäkin vahvistus hiipuu koska pakkeloiminen on ryöstäytynyt niin pahasti ex-kaunottaren hallinnasta että miehet eivät enää lainkaan erota ex-kaunotarta itseään paksun pakkelikerroksensa alta. Tässä vaiheessa ilmenee monissa  ex-kaunottarissa jokin genderiraivo, he alkavat ahdistelemaan uhreikseen valitsemiansa miehiä, kuin hyeena. Miehet tunnistavat nämä hyeenat helposti/herkästi, eivätkä siksi anna hyeenoille, eivätkä hyeenawanhusten näköisille, pienintäkään aihetta käydä kimpuunsa, tämän ikänaiset ja wanhusn

Höpö höpö. Sä et miehenä tiedä tästä asiasta mitään. Ihailua ja flirttiä tulee ihan marginaalisesti verrattuna ahdisteluun ja kännimölinään. 

Vierailija
87/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komeat miehet pettää.

No eivät kaikki kuitenkaan.

Iso osa.

Nykyään voi jo suutelusta saada taudin, koska ihmiset harrastavat suuseksiä ja taudit tarttuvat myös suuhun.

Mieti, jos sun mies pussailee jotain naista ja sitten saat genitaaliherpeksen sisälle suuhun.

Vierailija
88/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen  on paska homma, koska myös puoliso voi saada seksitaudin.

Vierailija
89/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata sinkkujenkaan pussailla baareissa ketä tahansa, jos ei hakua seksitauteja suuhun.

Vierailija
90/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on vaan hyvä. Sitten saa pukeutua niin näyttävästi kun tahtoo eikä joudu kärsimään turhista katseista. 

Miksi haluat pukeutua näyttävästi jos et halua että herätät huomiota? Miksi et vain tyytyisi villapaitaan ja löysiin farkkuihin? Ketä varten haluat pukeutua näyttävästi?

Jos se on esim. kivaa?

Vierailija
91/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehetkin vanhenevat ja muuttuvat näkymättömäksi siis ne komeat.

Miehillä on vielä vähemmän keinoja laittautua kuin naisilla meikit jne.

Voihan miehetkin käyttää meikkiä.

Vierailija
92/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, pukeutuu rikkaatkin näyttävästi.

Osa tykkää pukeutua.

Osa sitten taas tykkää vaikka sisustaa.

Ihmiset on erilaisia.

Mutta Suomessa on ihan kauheeta, jos joku poikkeaa kaavasta, kauhea halu määräillä toisten elämää.

Vierailija
93/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on kauhea halu puuttua toisten elämään ja määräillä. Ei saisi ostella vaatteita, koska pitäisi sisustaa.

Mitenkään ei mene osalle kaaliin, että joku nyt vaan voi tykätä vaatteista enemmän kuin sisustamisesta.

Et sinäkään välttämättä itse leivo täytekakkua, vaikka muut leipovat itse.

Vierailija
94/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesta saakka kauniina naisena olen odottanut tätä näkymättömyysviittaa päälleni.

Vielä ei ole täysin onnistunut. Ikää 58v.

Vierailija
95/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, että jos muut ei saisi ostella vaatteita niin muista, että Suomessa pitää mennä naimisiin viimeistään 30-vuotiaana ja kaksi lasta, omakotitalo ja koira, muuten elät muiden mielestä päin persettä elämäsi.

Vierailija
96/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina tykännyt vaatteista ja ajattelin ostella niitä loppu elämän.

Yritin katsella mattoja kotiin, mutta kun ne nyt ei kiinnosta.

Olen toimistotöissä jossa pidetään omia vaatteita.

Olen yrittänyt kiinnostua sisustamisesta, mutta kun se ei onnistu.

Olen vaateihminen ja tykkään vaatteista. Synnyin varmaan väärään maahan, olisi pitänyt syntyä Italiaan.

Vierailija
97/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Naisen elämän kohokohta on ikä 16...30 v.

Vierailija
98/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveää, jos joku tykkää ostaa vaatteita.

Ihan hirveää, että joku on lapseton.

Poikkeavat massasta.

Suomessa aikuinen ei saa päättää miten itse haluaa elää.

Ei ihme, että maa on masentuneita täynnä.

Sun pitää mennä naimisiin, kaksi lasta ja koira, sun pitää tykätä omistusasunnosta ja matkustaa.

Älä tykkää vaatteista tai olet silloin syntinen.

Vierailija
99/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Marinia ei saa näkymättömäksi. Ei vaan jaksa katsoa keski-ikäistä vanhenevaa naista. 🥴

Vierailija
100/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäisen naisen näkymättömyydellä tarkoitetaan mielestäni suurempaa kokonaisuutta. Koulutuksesta ja pitkästä työurasta huolimatta keski-ikäisen naisen mielipiteillä, osaamisella, tunteilla, arvoilla tai ihmisyydellä ei enää ole merkitystä, arvoa tai väliä. Keski-ikäiset naiset leimataan tyhmiksi itsekeskeisiksi tunteettomiksi valittajiksi, jotka eivät osaa eivätkä opi mitään. Eivät edes lapsiaan ole osanneet tai viitsineet oikein kasvattaa, etenkään poikia. Kivut ja sairauden oireet ovat vain vaihdevuosista johtuvaa, pääosin luulosairauden tai mielikuvituksen tuotetta. Keski-ikäinen nainen on keskusteluissa näkymätön ja kuulumaton. Ketään ei kiinnosta mitä hän sanoo, tuntee tai ajattelee. Ja vaikka kiinnostaisikin, kokemuksia vähätellään ja mitätöidään. Kaikkein huonoiten keski-ikäisiä naisia kohtelelee toiset naiset. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän