Mitä keski-ikäisen naisen näkymättömäksi muuttuminen tarkoittaa?
Hesarissa oli tänään artikkeli, jossa kolme eri-ikäistä naista kertoo ikääntymisen vaikutuksista. Tässäkin artikkelissa nousee esille väite, että yli nelikymppinen nainen muuttuu näkymättömäksi. Tuo väite tuntuu olevan peruskamaa keski-ikäisten ja sitä vanhempien naisten haastatteluissa.
Mitä sillä näkymättömäksi muuttumisella tarkalleen ottaen tarkoitetaan? Minulle on tullut sellainen mielikuva, että se tarkoittaisi lähinnä sitä, että miehiltä ei tule enää samassa määrin huomiota kuin aiemmin. Onko se näkymättömäksi muuttuminen juuri tätä vai jotain muutakin?
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ymmärtänyt että se tarkoittaa sitä että nuorena miehet lähestyivät enemmän mutta ikää myöten sitten vähemmän. Tämä ilmeisesti harmittaa.
En koe että arvoni naisena mitataan sillä kuinka paljon miehet uskaltavat tai kiinnostuvat lähestymään minua.
Mun mielestä tuohon liittyy muutakin kuin miesten lähestymistä pokaamismielessä. Se miten ihmiset kohtelee sua, miehet ja naiset, esimerkiksi asiakaspalvelijat, joista oli jo puhe. Onko sun mielipiteillä merkitystä töissä, etuillaanko sua jonossa kahvilassa tai kaupassa, tönitäänkö kaupassa, väistetäänkö kadulla, päästetäänkö suojatien yli, annetaanko oven paiskautua sun naamalle vai ei jne. Olet näkymätön tai sua kohdellaan kuin arvottomampaa. Tämä voi johtua myös siitä että näyttää muiden mielestä huonommalta, esim rumalta, lihavalta tai köyhältä.
Tämän perusteella nimenomaan vanhat ihmiset eivät ole näkymättömiä, koska juuri vanhustenhan annetaan mennä edeltä, heille pidetään ovea auki, heille ollaan kohteliaita, jne. Ei kukaan edes kehtaisi jossain kaupassa tai jonossa etuilla jotain mummoa tai alkaa jyrätä autolla rollaattorilla kulkevien yli. Eli voidaanko tästä päätellä, että mummot ovat kaikkein hoteimpia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ymmärtänyt että se tarkoittaa sitä että nuorena miehet lähestyivät enemmän mutta ikää myöten sitten vähemmän. Tämä ilmeisesti harmittaa.
En koe että arvoni naisena mitataan sillä kuinka paljon miehet uskaltavat tai kiinnostuvat lähestymään minua.
Mun mielestä tuohon liittyy muutakin kuin miesten lähestymistä pokaamismielessä. Se miten ihmiset kohtelee sua, miehet ja naiset, esimerkiksi asiakaspalvelijat, joista oli jo puhe. Onko sun mielipiteillä merkitystä töissä, etuillaanko sua jonossa kahvilassa tai kaupassa, tönitäänkö kaupassa, väistetäänkö kadulla, päästetäänkö suojatien yli, annetaanko oven paiskautua sun naamalle vai ei jne. Olet näkymätön tai sua kohdellaan kuin arvottomampaa. Tämä voi johtua myös siitä että näyttää muiden mielestä huonommalta, esim rumalta, lihavalta tai köyhä
Tämän perusteella nimenomaan vanhat ihmiset eivät ole näkymättömiä, koska juuri vanhustenhan annetaan mennä edeltä, heille pidetään ovea auki, heille ollaan kohteliaita, jne. Ei kukaan edes kehtaisi jossain kaupassa tai jonossa etuilla jotain mummoa tai alkaa jyrätä autolla rollaattorilla kulkevien yli. Eli voidaanko tästä päätellä, että mummot ovat kaikkein hoteimpia?
Miksi yhdistit näkyvyyden hottiuteen eli seksuaalisesti haluttavuuteen? Tuostahan ei ollut kyse.
Keski-ikäiset eivät ole vanhuksia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet kehuvat omaisuudella, jos niillä on lapsia joille se omaisuus menee perinnöksi.
Uusi nainen ei saa yhtään mitään. Uusi nainen on korkeintaan ilmaissiivoja joka huolehtii miehen lasten tulevasta perinnöstä.
Miksi sinun pitäisi saada mitään omaisuutta eikä lasten saada isänsä perintöä? Oletko maksullinen? Ehkä oletkin halveksittava käärme!
Jos on 34 vuotiaana kaunis niin onko muka 6 vuoden päästä yhtäkkiä sit ruma? xD
Ei kyse ole koskaan iästä tai edes ulkonäöstä.
kyse on asenteesta. Mitä aloitteellisempi itse olet, sitä enemmän tapahtuu.
Kyllä mä ainakin näen ja rekisteröin kaikki yli 50 v naiset. Paljon on kivoja, viehättäviä ja fiksuja naisia tuossa ikäluokassa. Tykkään!
Ja olen minäkin joskus näkymätön, että tiedän mistä puhutte.
M58
Itse en ole muuttunut iän myötä näkymättömäksi, vaan ennemminkin näkyväksi.
Onko Rouva Tradenomille tullut ero vai miksi se näin kiukkuaa?