Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä keski-ikäisen naisen näkymättömäksi muuttuminen tarkoittaa?

Vierailija
22.02.2025 |

Hesarissa oli tänään artikkeli, jossa kolme eri-ikäistä naista kertoo ikääntymisen vaikutuksista. Tässäkin artikkelissa nousee esille väite, että yli nelikymppinen nainen muuttuu näkymättömäksi. Tuo väite tuntuu olevan peruskamaa keski-ikäisten ja sitä vanhempien naisten haastatteluissa.

Mitä sillä näkymättömäksi muuttumisella tarkalleen ottaen tarkoitetaan? Minulle on tullut sellainen mielikuva, että se tarkoittaisi lähinnä sitä, että miehiltä ei tule enää samassa määrin huomiota kuin aiemmin. Onko se näkymättömäksi muuttuminen juuri tätä vai jotain muutakin?

Kommentit (208)

Vierailija
41/208 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, että ensin on paha asia,että miehet esineellistää nsidia katsomalla heidän ulkokuortaan ja sitten kun ei katso enää, niin on " näkymätön".

Itse olen tavallisen näköinen enkä ole koskaan ollut miesten katseiden kohteena, joskaan en nyt mitenkään näkymätönkään nyt 45+. Ehkä ei kannata perustaa itsetuntoaan siihen ulkonäköön.

Vierailija
42/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun täytin 45 vuotta huomasin tämän, että kukaan mies ei ikäänkuin huomaa minua enää.

Missä tahansa kuljenkin, ohitseni katsotaan, mua ei edes vilkaista enää.

Aiemmin miehet tuijottivat pitkäänkin ihan minne tahansa meni.

Myös asiakaspalvelutilanteissa huomaa, että miehet muuttuivat töykeiksi, eikä yhtään mitään flirttiä eikä hymyä, mitä aiemmin aina tapahtui 25 vuoden ajan. 

Onhan se iso ero. 

Olen monesti lukenut, että aspat olisivat epäkohteliaita keski-ikäisille naisille. Tätä en ole koskaan havainnut, vaan niin ovat ystävällisiä olleet nuoret, vanhat sekä naiset ja miehet. Tosin minullakin on hymy herkässä, enkä valita turhista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Mua katsoo miehet paljonkin, vaikka olen 50+ jo.

Iloinen ilme, iso perse ja antelias kaula-aukko sekä valtavat tissit takaavat tämän. Usein vanhempia herroja, jotka katsovat arvostavasti.

Miksi esität vieläkin naista, vaikka kerran mietit ihan omalla nimimerkilläsi, että miltähän Marinin peppu tuoksuu? Olet huijari.

Vierailija
44/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunotar tottuu miehiltä saamaansa vahvistuksen (ihailun, flirtin) tasoon priimanaisena, teinivuosiensa aikana. Sitten, joidenkin vuosien jälkeen hänen saama vahvistus vaimenee, jonka seurauksena kaunotar alkaa raivokkaasti pakkeloimaan ja ryntäilee erilaisiin rumuudenpeittämissalonkeihin. Tämän seurauksena vahvistusta antavan miesjoukon rakenne muuttuu, pakkeloidun ex-kaunottaren huomioi enää vanhemmat miehet. Jossain 30+ vaiheessa tämäkin vahvistus hiipuu koska pakkeloiminen on ryöstäytynyt niin pahasti ex-kaunottaren hallinnasta että miehet eivät enää lainkaan erota ex-kaunotarta itseään paksun pakkelikerroksensa alta. Tässä vaiheessa ilmenee monissa  ex-kaunottarissa jokin genderiraivo, he alkavat ahdistelemaan uhreikseen valitsemiansa miehiä, kuin hyeena. Miehet tunnistavat nämä hyeenat helposti/herkästi, eivätkä siksi anna hyeenoille, eivätkä hyeenawanhusten näköisille, pienintäkään aihetta käydä kimpuunsa, tämän ikänaiset ja wanhusnaiset kokevat näkymättömyydeksi.

Vierailija
45/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut tänään tuollaista artikkelia hesarissa, vaan tämä on ap-miehen tiheään toistuva ulinaketju, jossa hän valheellisesti väittää nuorten naisten saavan kaiken helpolla elämässään, vaikka nimenomaan naiset opiskelevat korkeakouluissa sekä tekevät päälle osa-aikatöitä monen nuoren miehen keskittyessä pleikalla pelaamiseen ja p*rnolle tumputtamiseen.

Tai että naiset kaipaisivat asiatonta huomiota julkisilla paikoilla ikäännyttyään miesten mielestä vanhoiksi :D

Lueppa uusimmasta Hesarin viikkoliitteestä Elämä&Hyvinvointi osiosta otsikolla Yllättävän hyvä ikä artikkeli niin huomaat että juurikin tästä asiasta siellä puhutaan.

Kannattaa sivistää itseään lukemalla muutakin kuin vauva palstaa, niin huomaat että lehdissä on ihan mielenkiintoisia artikkeleita.

Ja se että myöhemmin tässä ketjussa kommentoit omaa kirjoitustasi kertoo aika paljon sinusta.

Vierailija
46/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on vaan hyvä. Sitten saa pukeutua niin näyttävästi kun tahtoo eikä joudu kärsimään turhista katseista. 

Miksi haluat pukeutua näyttävästi jos et halua että herätät huomiota? Miksi et vain tyytyisi villapaitaan ja löysiin farkkuihin? Ketä varten haluat pukeutua näyttävästi?

Vierailija
47/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se sitä tarkoita. Kukaan ei katso toista kertaa. Miehet ei huomaa.

Miten niin ei muka katso? Todellakin katsotaan ja miehet huomaa. Minä olen sitä mieltä, että 40-50-vuotiaana nainen on parhaimman näköinen. Poikkeuksena tietenkin sellaiset jotka eivät ole pitäneet itsestään huolta.

Olen täysin samaa mieltä 40-50 ja jopa yli 50 vuotiaatkin tyylikkäästi pukeutuneet naiset ovat ilo silmälle.

Vierailija
48/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehetkin vanhenevat ja muuttuvat näkymättömäksi siis ne komeat.

Miehillä on vielä vähemmän keinoja laittautua kuin naisilla meikit jne.

Vierailija
49/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Ei se katsominen mitään ahdistelua ole. Katsominen voi olla myös arvostamista.

Täysin kohteesta kiinni, siksipä metoon kunniaksi en katso lähellekään naista.

Vierailija
50/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Ei se katsominen mitään ahdistelua ole. Katsominen voi olla myös arvostamista.

Täysin kohteesta kiinni, siksipä metoon kunniaksi en katso lähellekään naista.

Hyvä. Tuskinpa kukaan jää mistään paitsi. Päinvastoin.

Vierailija
51/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiseni on 70-vuotias ja ei ole ryppyjä. Hän kyllä meikkaa, joten en tiedä onko vain hyvä meikkivoide.

Vierailija
52/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaiseni on 70-vuotias ja ei ole ryppyjä. Hän kyllä meikkaa, joten en tiedä onko vain hyvä meikkivoide.

Meidän suvussa on myös hyvät geenit. Toisella miespuolisella sukulaisella ei ollut harmaita hiuksia vielä 75-vuotiaana. Eikä takuulla värjää tukkaa miehenä.

Vierailija
53/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, jokaisella 70v on ryppyjä. Se on fakta

Vierailija
54/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun ei enää tule niin paljon huomiota. Saa olla rauhassa.

54v.

Vierailija
55/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, jokaisella 70v on ryppyjä. Se on fakta

Voi johtua meikkivoiteesta.

Nykyään saa hyviä meikkejä.

Itselläni ei vielä 53-vuotiaana ole edes silmänalusryppyjä.

Osa polttaa tupakkaa jne ja vanhenee sen takia nopeasti.

56/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, mua on katteltu ekan kerran vasta 40-vuotiaana 😄

Vierailija
57/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toi on silti henkilökohtaista. Osa löytää koko ikänsä myös uusia miesystäviä, kun toiset ei ollenkaan edes nuorena.

Ihminen on kokonaisuus.

Vierailija
58/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se sitä tarkoita. Kukaan ei katso toista kertaa. Miehet ei huomaa.

Miten niin ei muka katso? Todellakin katsotaan ja miehet huomaa. Minä olen sitä mieltä, että 40-50-vuotiaana nainen on parhaimman näköinen. Poikkeuksena tietenkin sellaiset jotka eivät ole pitäneet itsestään huolta.

Olen täysin samaa mieltä 40-50 ja jopa yli 50 vuotiaatkin tyylikkäästi pukeutuneet naiset ovat ilo silmälle.

Miehet eivät ihaile eivätkä flirttaile siksi, että nainen on tyylikkäästi pukeutunut. Ei lainkaan. Vaan siksi, että nainen on nuori kaunotar, eikä hänen puheutumisellaan ole ei mitään oleellista vaikutusta.

Vierailija
59/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua tultiin baarissa kolme kertaa puolentoista tunnin aikana hakemaan tanssimaan ja olen 53-vuotias.

En tiedä mistä johtuu.

Vierailija
60/208 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua tultiin baarissa kolme kertaa puolentoista tunnin aikana hakemaan tanssimaan ja olen 53-vuotias.

En tiedä mistä johtuu.

Epätoivoisia miehiä löytyy aina.