Miksei miehet käytä ehkäisyä yhden illan suhteissa?
Ei enää ihmetytä ylläriraskaudet tai sukupuolitautien leviämiset, kun juuri ketään ei kiinnosta käyttää kondomia. Omasta kokemuksesta tasan yksi mies on huolehtinut asiasta itse, muuten saanut kuunnella "äääh, onko ihan pakko"- nillitystä. Kuinkahan yleistä tämä on, vai olenko tosiaan vain törmännyt pelkkiin uunoihin? Eikö yhtään huoleta mahdollinen raskaus tai taudit?
Kommentit (337)
Vierailija kirjoitti:
Minä jouduin 10vuotta sitten soppaan joss osapuolet olivat uusi miesystäväni,hänen raskaana oleva eksänsä jolla todettu kondylooma ja exän kihlattu. Nostin kädet ilmaan ja sanoin etten halua olla osa tätä sirkusta ja jätin ne kolme syyttelemään toisiaan.
. Onneksi olin vaatinut miesystävää käyttämään kondomia vaikka kovasti koetti saunassa kammeta päälle ilman. Kävin kyllä kaiken varalta testeissä.
Kondylooma on papilloomaviruksen aiheuttama. Tartunta voi olla piilevänä vuosia. Se voi tarttua vaikka suudellessa tai likaisista käsistä.
Teit kyllä järkevästi, mutta muuten koko kuviossa ei ole mitään järkeä.
Oma lukunsa ovat sitten myös ne muoviallergikot. Jos mies jonkun kanssa pääsee seksin makuun ilman kortsua (pitempi suhde, jossa mukana esim. pillerit), niin kortsu ei sen jälkeen enää kelpaa.
Tavallaan ymmärrän miehiä. Kun kiehnää kiihkeästi ja on jo hame korvissa nii tunnelmaa latistaa kuiskata "onko sulla kortsua?" Ja sitten maata jalat auki odottamassa. Tekee mieli antaa vaan mennä kun kumminkin syö pillereitä. Mutta sitten muistaa että sieltä voi tulla ikävä loppuelämän seuralainen ja kestää sen kun mies juoksee toiseen huoneeseen etsimään niitä kortsuja.
Monilla on puolikondomi mutta kärki puhki, ei ihme että gimmat paksuna. Tussun taudit niin tuntemattomia monille.
Keskeytetty yhdyntä on ehkäisyni tai anaali.
Voisiko harkita vakituista suhdetta, vai eikö kukaan suostu sellaiseen?
Eikös taudit leviä myös suuseksissä?
Harva varmaan imee munaa kumin kanssa ja naiset,onko niille edes mitään vastaavaa suojaa?
Ni miten se kumipuku enää auttaa jos on kieli pyörinyt toisen sukuelimissä?
No se tulee mitä tulee! Nautitaan nyt vaan! ja se tunne kun en halua ehkäisyä ja pääsee nauttimaan, AHH pitäiskö se kortsu laittaa ym ym no se tulee mitä tulee!
Ei kaikki miehet harrasta kertapanoja. Ne jotka harrastavat, ovat luultavasti huolettomampia, eivätkä niin neuroottisia. Nauttivat elämästä, vaikka sitten kirvelevän ja haavaiseen kkullin kanssa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki miehet harrasta kertapanoja. Ne jotka harrastavat, ovat luultavasti huolettomampia, eivätkä niin neuroottisia. Nauttivat elämästä, vaikka sitten kirvelevän ja haavaiseen kkullin kanssa kanssa.
Mä ymmärrän kyllä sen huolettomuuden sukupuolitautien suhteen, mutta en mahdollisen lapsen saamisen suhteen.
Mulla kun naisena on raskauden ehkäisy kunnossa, niin oon saattanut tehdä suht huolettomia riskiarviointeja sukupuolitautien suhteen, ja harrastanut seksiä ilman kondomia jonkun uuden tuttavuuden kanssa. Vastaavaa riskiä raskauden suhteen en olis ikinä ottanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärrän kyllä sen huolettomuuden sukupuolitautien suhteen, mutta en mahdollisen lapsen saamisen suhteen.
Mulla kun naisena on raskauden ehkäisy kunnossa, niin oon saattanut tehdä suht huolettomia riskiarviointeja sukupuolitautien suhteen, ja harrastanut seksiä ilman kondomia jonkun uuden tuttavuuden kanssa. Vastaavaa riskiä raskauden suhteen en olis ikinä ottanut.
Miehet luulee ja luottaa siihen aina että jos nainen tulee vahingossa raskaaksi niin nainen automaattisesti tekee abortin! mutta toivon että tulisi kokoajan raskauksia ja miehet rupeaisi itkemään että pliis abortti pliis en halua isäksi!! :) HEH HEH
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten vain mies voi olla käyttämättä suojaa, kun mies ja nainen ovat yhdynnässä? Ap ei varmasti ole koskaan laittanut suojaa toosaansa, vaan itkee ja vinkuu vain miehille. Tyypillinen palstanainen.
Kondomi on ainoa joka suojaa sukupuolitaudeilta.
Naisten kondomi. Et ole koskaan kuullutkaan siitä? Melko kuvaavaa.
Niitä ei kovin montaa erilaista ole markkinoilla eikä niitä saa lähikaupasta. Lisäksi hinta on ihan eri luokkaa, kuin miesten kondomilla. Mä oon syönyt 15 vuotta e-pillereitä tai käyttänyt kierukkaa, niin mun mielestä nyt on miehen vuoro käyttää ehkäisyä.
Kaiken muun naiset kyllä osaavat tilata netistä, mutta kun on ehkäisystä kyse, niin se onkin hurrrrjan iso este, kun niitä ei löydy lähikaupasta. Hinta on toki kalliimpi kuin sukupuolitautitartunta, vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten vain mies voi olla käyttämättä suojaa, kun mies ja nainen ovat yhdynnässä? Ap ei varmasti ole koskaan laittanut suojaa toosaansa, vaan itkee ja vinkuu vain miehille. Tyypillinen palstanainen.
Ne pillerit ja pessaarit kun ei suojaa taudeilta. Naisten kondomit ovat myös tyyriimpiä kuin miesten vastaavat.
Onko sulla oikeasti rahat noin vähissä (tai jaat toosaasi niin monille), että euro per suoja on liikaa?
Ja jos nainen päättää pitää lapsen! niin se on sitten alettava isäksi!! turha alkaa itkemään sitten miehet!
ja siihen loppuu touhuaminen, sitä sitten vaan joskus.
M44
Haluavat sukupuolitaudin, mielellään Hivin tai lapsen randomille.
En tuhlaa rahojani kondomeihin sillä kaksi miestä ei voi tulla raskaaksi.
Koska kilttimiehellä ei ole naista jonka kanssa käyttää ehkäisyä. 😢
En ole ollut "silleen" toisen henkilön kanssa mobeen vuoteen. Olen 47 v enkä koe jääväni mistään paitsi. Olen itse itseni paras seksikumppani ilman turhaa draamaa, ehkäisystressiä yms. Pitkän parisuhteen jälkeen muutama kälyinen yhden illan juttu vahvisti päätöstä jättää turha värkkääminen muille. Tyhjän saa pyytämättäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain herpeksen mieheltä, joka halusi ilman kondomia ja väitti olevansa puhdas. Kun sairastuin, hän sanoi että oli unohtanut herpeksen koska se on ollut hänellä niin kauan ja on harvoin aktiivinen. No kiva, kiitos. Toivottavasti muiden kanssa jatkossa sitten muistaisi paremmin.
Ei voi kuin itseään syyttää jos uskoo randomin puheita puhtaudesta. :D Jösses mikä riemuidiootti.
Ei tuo ollut random, vaan mies jonka kanssa olin seurustellut 3 kk ja joka omien sanojensa mukaan kävi sukupuolitautitestissä ennen mua. Ehkä kävi, jotenkin se muinoin saatu herpes vaan pääsi unohtumaan.
Kai olisi pitänyt pyytää ne testitulokset nähtäväksi. Mutta nuorena ei uskonut tavallisia miehiä noin kusipäisiksi vaan luotti.
Suomessa testataan rutiinisti sukupuolitautitestejä pyydettäessä vain klamydia ja tippuri, lisäksi voi pyytää testaamaan hepatiitin ja HIV:n. Kondylooma todetaan vain näkyvistä syylistä tai naisella papanäytteestä, samoin herpes testataan vain aktiivisista rakkuloista. Periaatteessa herpeksen voi halutessaan testauttaa myös verinäytteestä, mutta sitä varten pitää käytännössä mennä yksityiselle ja maksaa itse, sillä julkisella testausta ei tulosten epämääräisyyden vuoksi yleensä tehdä; tuloksesta siis näkee, onko ihmisen elimistössä herpeksen vasta-aineita, mutta verikokeesta ei saada tietoa, että missä päin kehoa herpes on ollut aktiivinen ja milloin.
Itse käyn testeissä aina kun kumppani vaihtuu. Harmillisen harva mies tekee samoin.
Kiitos tiedosta. Eli edes tulosten nähtäväksi pyytäminen ei olisi auttanut, kun mies oli autuaasti itse unohtanut herpeksensä. En tiedä voiko tuo olla mahdollista. Ehkä, jos on aidosti tarpeeksi välinpitämätön toisten hyvinvoinnista. Kyllä hän sen sitten muisti kun mulla oli alapää aivan tulessa rakkuloista. Hitto että ottaa päästä vieläkin vaikka tästä on 15 vuotta. Johtuu ehkä siitä että tuolloin saamani herpes on taas aktiivisena ja helkutti kun sattuu.
Suomessa testataan rutiinisti sukupuolitautitestejä pyydettäessä vain klamydia ja tippuri, lisäksi voi pyytää testaamaan hepatiitin ja HIV:n. Kondylooma todetaan vain näkyvistä syylistä tai naisella papanäytteestä, samoin herpes testataan vain aktiivisista rakkuloista. Periaatteessa herpeksen voi halutessaan testauttaa myös verinäytteestä, mutta sitä varten pitää käytännössä mennä yksityiselle ja maksaa itse, sillä julkisella testausta ei tulosten epämääräisyyden vuoksi yleensä tehdä; tuloksesta siis näkee, onko ihmisen elimistössä herpeksen vasta-aineita, mutta verikokeesta ei saada tietoa, että missä päin kehoa herpes on ollut aktiivinen ja milloin.
Itse käyn testeissä aina kun kumppani vaihtuu. Harmillisen harva mies tekee samoin.