HS: Ikääntyessään nainen muuttuu näkymättömäksi
Kommentit (193)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa miehistä taas on näkymättömiä kehdosta hautaan.
Näin se nimenomaan on Suomessa. Jos ei ole esim. laatikkoleukainen jääkiekonpelaaja, ei urkkahallilla tiukkatrikoiset mimmit paljoa hymyile. Ujoille ruoka-aikaan kotona olleille heppaneideille pitäisi kumppanikanditaatilla olla maatila-ranchi ja Range Roveri pihassa-omat siis.
Keskikalja-porukoissa en ole ollut enkä mene.
Miten niin 40-50v. naiset ovat näkymättömiä? Näin heitä jatkuvaan mutta sen jälkeen ilmeestä päätellen 112:seen soittaminen on mielessä eikä tavismiehille hymyily.
miksi random naiset ovat random miehille hymyjä velkaa? Kuljetko jatkuvasti ympäriinsä metsästämässä hymyjä? Kokeile tehdä samaa muille miehille niin katso miten käy :D tää on just se pointti että osa(suuri sellainen ehkä) naisista ha
Nainen tuntuu uskovan olevansa siinä asemassa yhteiskunnassa ettei täysin ilmaista neutraalin kohteliasta käytöstäkään tarvitse antaa satunnaiselle vastaantulijalle vaan sekin pitää jostain syystä ansaita ensin? Ei ihme että naisiin aletaan suhtautua epäluuloisesti jossain piireissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa miehistä taas on näkymättömiä kehdosta hautaan.
Näin se nimenomaan on Suomessa. Jos ei ole esim. laatikkoleukainen jääkiekonpelaaja, ei urkkahallilla tiukkatrikoiset mimmit paljoa hymyile. Ujoille ruoka-aikaan kotona olleille heppaneideille pitäisi kumppanikanditaatilla olla maatila-ranchi ja Range Roveri pihassa-omat siis.
Keskikalja-porukoissa en ole ollut enkä mene.
Miten niin 40-50v. naiset ovat näkymättömiä? Näin heitä jatkuvaan mutta sen jälkeen ilmeestä päätellen 112:seen soittaminen on mielessä eikä tavismiehille hymyily.
miksi random naiset ovat random miehille hymyjä velkaa? Kuljetko jatkuvasti ympäriinsä metsästämässä hymyjä? Kokeile tehdä samaa muille miehille niin katso miten käy :D tää on just se
Kohteletko itse miehiä ja naisia samalla tavalla? Kiinnitätkö huomiota siihen, miten paljon random miehet hymyilevät sinulle ja sinä heille? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua, miten jotkut naiset saa koko ajan huomiota ja toiset ei. Mulle ei kukaan huutele mitään eikä tulla kähmimään. En myöskään koskaan huomaa, että toiset naiset katselisi pahasti, kun jotkut valittaa, ettei voi edes hameeseen pukeutua, kun heti naiset katsoo pahasti ja ovat ilkeitä. Mä kohtaan lähinnä vaan tosi mukavia ihmisiä.
Olen kuitenkin sellainen aika naisellinen nainen eli pitkät hiukset löytyy, meikkaan, olen normaalipainoinen ja pukeuduin lähinnä mekkoihin ellei nyt mennä pulkkamäkeen lapsen kanssa. Naamakaan ei mielestäni ole paha. Pidän siis itseäni ihan hyvännäköisenä, vaikka tiedän, etten mikään miss universumikaan ole.
En nyt mitenkään kaipaa mitään huutelua, pahoja katseita ja kähmintää, mutta se on aina ollut outoa, etten ole saanut niitä.
Mulle tulee mieleen Tytti Tuppurainen. Ihailen hän
Hän on jotenkin niin nuken oloinen puusilmä että tyyli voi olla överibimbo ja silti pysyy epäseksikkäänä. Se hymy ei vaan nouse silmiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua, miten jotkut naiset saa koko ajan huomiota ja toiset ei. Mulle ei kukaan huutele mitään eikä tulla kähmimään. En myöskään koskaan huomaa, että toiset naiset katselisi pahasti, kun jotkut valittaa, ettei voi edes hameeseen pukeutua, kun heti naiset katsoo pahasti ja ovat ilkeitä. Mä kohtaan lähinnä vaan tosi mukavia ihmisiä.
Olen kuitenkin sellainen aika naisellinen nainen eli pitkät hiukset löytyy, meikkaan, olen normaalipainoinen ja pukeuduin lähinnä mekkoihin ellei nyt mennä pulkkamäkeen lapsen kanssa. Naamakaan ei mielestäni ole paha. Pidän siis itseäni ihan hyvännäköisenä, vaikka tiedän, etten mikään miss universumikaan ole.
En nyt mitenkään kaipaa mitään huutelua, pahoja katseita ja kähmintää, mutta se on aina ollut outoa, etten ole saanut niitä.
Ja kun joku nyt kuitenkin kiljuu naisvihaa niin tarkennan että ihan spdvihaa tämä on.
Ärsyttää nämä nainen nainen nainen jankutukset. Ukrainan sotaankin liittyen mainoksia että naiset kärsii. Rintamalla kuolevat, vammautuvat ja kärsivät miehet on pelkkiä numeroita ja sitten alkavat taas vetoomukset naisten auttamiseksi. Miesvihaa.
Minä muutuin näkyväksi. 62- vuotiaana löytyi hyvä miesystävä. Hän oli pannut merkille että en meikkaa enkä uhriudu, vaan asun yksin mökissä jossa teen polttopuuni itse. Hän alkoi lähestyä, ja hyvin kelpasin ryppyineni ja mahamakkaroineni. Hän on toki ikäiseni.
Ketjun lukeneen yhteenveto: kompleksista on naisen elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko sanoa, että naiset, jotka täällä väittävät hyväksi asiaksi teeskentelevät. No suodaan heille tämä puolustusmekanismi käsitellä ikääntymistään. Oikeasti naiset pelkäävät kuollakseen ikääntymistä ja haluttavuutensa menettämistä.
Joo, mullakin oli tämä vaihe joskus ikävuosina 36-38. Sen jälkeen totesin, että näkymättömyys on hieno juttu.
Mutta tokihan satunnainen vauvakirjoittaja tietää paremmin, mitä minä tunnen.
Niin, tuon hetken jälkeen hyväksyit, että olet nyt vain vanha ja asian kanssa pitää vain elää. Se ei tarkoita sitä, että oikeasti pidät näkymättömyyttäsi hyvänä asiana, vaan että selität asiaa itsellesi parhain päin, jotta psyykeesi kestää. Kuten viestissäni sanoin.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää nämä nainen nainen nainen jankutukset. Ukrainan sotaankin liittyen mainoksia että naiset kärsii. Rintamalla kuolevat, vammautuvat ja kärsivät miehet on pelkkiä numeroita ja sitten alkavat taas vetoomukset naisten auttamiseksi. Miesvihaa.
Jep. Ukrainalaiset miehet ovat tykinruokana, sillä välin, kun ukrainalaiset ovat länsimaissa bilettämässä ja pariutumassa ulkomaisten miesten kanssa. En voisi kuvitellakaan makaavani juoksuhaudan mutavellissä tietäen, mitä maani naiset ovat samalla toisaalla tekemässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko sanoa, että naiset, jotka täällä väittävät hyväksi asiaksi teeskentelevät. No suodaan heille tämä puolustusmekanismi käsitellä ikääntymistään. Oikeasti naiset pelkäävät kuollakseen ikääntymistä ja haluttavuutensa menettämistä.
Joo, mullakin oli tämä vaihe joskus ikävuosina 36-38. Sen jälkeen totesin, että näkymättömyys on hieno juttu.
Mutta tokihan satunnainen vauvakirjoittaja tietää paremmin, mitä minä tunnen.
Niin, tuon hetken jälkeen hyväksyit, että olet nyt vain vanha ja asian kanssa pitää vain elää. Se ei tarkoita sitä, että oikeasti pidät näkymättömyyttäsi hyvänä asiana, vaan että selität asiaa itsellesi parhain päin, jotta psyykeesi kestää. Kuten viestissäni sanoin.
Ok sitten. Usko mitä uskot ja toivottavasti tulet uskossasi autuaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä tuon kuvan naisen näkymättömyys ei johdu iästä vaan ylipainosta..
T. Saman ikäinen hoikka nainen
Samaa mietin. Itse lihoin tuossa korona-aikana. Isompana olin kaikille näkymätön. Ihmiset kohteli ihan eri tavalla. Sitten laihdutin takaisin vanhaan painoon. Huomiota saa (hyvässä ja pahassa) vähintään yhtä paljon kuin ennen lihomista, vaikka olen nyt 5v vanhempi ja minusta iän kyllä näkee minusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Ukrainalaiset miehet ovat tykinruokana, sillä välin, kun ukrainalaiset ovat länsimaissa bilettämässä ja pariutumassa ulkomaisten miesten kanssa. En voisi kuvitellakaan makaavani juoksuhaudan mutavellissä tietäen, mitä maani naiset ovat samalla toisaalla tekemässä.
Miesten sota. Ei se naisille kuulu. Miehet ovat itse yhteiskuntansa ja sotakoneistonsa rakentaneet, ottakoot siitä myös vastuun.
Nainen tuntuu uskovan olevansa siinä asemassa yhteiskunnassa ettei täysin ilmaista neutraalin kohteliasta käytöstäkään tarvitse antaa satunnaiselle vastaantulijalle vaan sekin pitää jostain syystä ansaita ensin? Ei ihme että naisiin aletaan suhtautua epäluuloisesti jossain piireissä.
Neutraalin kohtelias ei ole Suomessa yhtä kuin jatkuvaa hymyilyä eikä paljon muuallakaan Euroopassa. Se että ei hymyile vastaantulijoille ei tee kenestäkään epäkohteliasta paitsi toki niiden miesten mielestä joiden itsetunto on siitä kiinni paljonko vieraat naiset heille hymyilee :D
Lola Ogusogalla on käynnyt toisin, havaitaan jopa marssista asti paisuneen ulko muodonsa takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee mieleen Tytti Tuppurainen. Ihailen hän
"Mulle tulee mieleen Tytti Tuppurainen. Ihailen hänen tyyliään, mutta en itse voisi laittautua sen näköiseksi"
- samoin olen ajatellut Tuppuraisen tyylistä. Se sopii hänelle, hän on asiallinen, mutta jos olisin laittautunut toimistoon samalla tavalla, minua olisi luultavasti pidetty jonain bimbona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten sota. Ei se naisille kuulu. Miehet ovat itse yhteiskuntansa ja sotakoneistonsa rakentaneet, ottakoot siitä myös vastuun.
Ai että 40-vuotias ukrainalainen mekaanikko on vastuussa sodasta vain siksi, että on samaa sukupuolta kuin maataan diktaattorina johtava Zelensky, joka ei edes ole ukrainalainen? Miesvihasi on vastenmielistä todistettavaa. Ja saanen muistuttaa, että Marinin kaudella Suomi sekaantui ensimmäistä kertaa vieraaseen sotaan melkein sataan vuoteen. Että kyllä naisetkin osaavat julistella sotia norsunluutorneistaan. Tavallinen mies kuitenkin kärsii eniten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos miehet eivät olisi Talvisodassa sotineet lainkaan, vaan kaikki lähteneet vaikka Ruotsin ja jättäneet naiset oman onnensa nojaan? Koskettaisiko sota enää vain miehiä? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paha juttu, että sota aina koskettaa naisiakin. Kaupungit tuhotaan, siviiliväestöäkin kuolee ja vammautuu, koteja menetetään. Ja mieskin on jonkun lapsi/puoliso/isä tai veli.
Vierailija kirjoitti:
Minä muutuin näkyväksi. 62- vuotiaana löytyi hyvä miesystävä. Hän oli pannut merkille että en meikkaa enkä uhriudu, vaan asun yksin mökissä jossa teen polttopuuni itse. Hän alkoi lähestyä, ja hyvin kelpasin ryppyineni ja mahamakkaroineni. Hän on toki ikäiseni.
😂🤗
Olen 48 enkä rehellisesti sanoen ole huomannut minkään muuttuneen siinä miten minuun suhtaudutaan, nähdään tai lähestytään. Korkeintaan positiiviseen suuntaan.
Nuorena olin käsittääkseni jopa poikkeuksellisen hyvännäköinen, mutta sairaan ujo. En juuri seurannut katsotaanko minua vai ei, ja jos olisi katsottu niin olisin ajatellut että mulla on hammastahnaa poskella. Yöelämässä lähestyttiin kyllä jonkin verran, välillä törkeästikin, mutta muualla juurikaan ei.
Nykyään huomaan ihan arjessa enemmän katseita ja hymyjä miehiltä, mutta se johtuu ehkä siitä että itsetuntoni on parantunut ja katselen oikeasti ympärilleni, en kulje katse maassa kuten nuorena. Käyn edelleen joskus yöelämässä, ja vieläkin joka ikinen kerta joku lähestyy. Törkeät lähestymiset, kadulla huutelut ym. on loppuneet, ja se on totta kai hyvä.
Työelämässä minua pidetään auktoriteettina, mikä yllättää välillä itsenikin. Olen tottunut itse pienentämään ja vähättelemään itseäni, mutta tällä hetkellä olen roolissa jossa oikeasti olen ainoa joka tietää kunnolla asiasta ja se näkyy ihmisten kohtelussa minua kohtaan.
En todellakaan ole näkymätön, ainakaan enempää kuin nuorena. Päinvastoin.