HS: Ikääntyessään nainen muuttuu näkymättömäksi
Kommentit (193)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse 49v ja edelleen näitä toljottajia riittää. Ei todellakaan ole mukavaa. Ei ole ikinä ollutkaan. Todella ahdistavaa. Nykyään voin kyllä vaikka sanoa, että v i t t u a k o tuijotat.Tai antaa viheasen katseen. Nuorena en uskaltanut.
Tyyppi voi ihan vaan lauhkeasti todeta että siinäpä mukavan näköinen naisimmeinen ja sun asenteesi on tuo..
Oletkohan tottakaan. Valitettavasti voit ollakin.
keski-ikäiset naiset on kyllä jostain syystä lähes poikkeuksetta todella kärttyisiä
nuoret on ylensä rennoimpia. monet vanhukset on myös iloisia ja hyväntuulisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ymmärrän pointtisi, mutta silloin et ole muuttunut näkymättömäksi vaan sinua on alettu arvostaa.
Näkymättömyys on sitä, että vanhempi nainen, hänen tietonsa ja osaamisensa sivuutetaan täysin, ja syynä on se, että vaikkei enää saa seksuaalista huomiota, hänet silti luokitellaan naiseksi ja niin ollen vielä vähäpätöisemmäksi kuin nuoret naiset."
Mutta näin tuntuu käyvän useimmille naisille minun tuttavapiirissäni ainakin, että arvostus ihmisenä ja ammattilaisena lisääntyy sitä myötä kun arvo seksiobjektina laskee. En tiedä onko kyse siitä, että olen akateemisesti koulutettu teknisellä alalla, ehkä korkeasti koulutetut on sen verran fiksumpia, että ei ole koskaan ajatelleet että nainen olisi jotenkin vähäpätöisempi naiseuden takia. Mutta niin kauan kun nainen, työpaikoilla hyvin harvinainen otus, oli seksuaalisesti kiinnostava, ei ikään kuin osattu olla luonnollises
Hauska, että esimerkkinä on tekninen ala, josta nimenomaa on useampi tutkimuksia kuinka akateemisista aloista juuri sillä naiset ovat edelleenkin ammattilaisina huomattavasti aliarvostetumpia kuin muilla akateemisilla aloilla.
Vielä hauskempaa mielestäni on se, että akateemiseksi itseään väittävä ihminen kykenee keskustelemaan vain mututasolla oman yksilöllisen kokemuksensa perusteella.
No, varmaan kohta tulee joku perus "oman alan naiset ovat poikkeuksellisen älykkäitä ja ahkeria ja hölöhölö, ja siksi miehet arvostavat heitä työelämässä". Aivan kuin naisissa vain hyvin kapean sektorin porukka olisi niin kyvykkäitä, että ansaitsevat, hyvänen aika sentään, miesten arvostuksen.
Vierailija kirjoitti:
miehet on näkymättömiä koko ikänsä
Ei ole. Kyllä mä myönnän katsovani viipyilevästi miestä, jolla on tumma puku, solmio, villakangastakki, siistit hiukset. - huomaa, tämä kaikki on jokaisen hankittavissa. Siis pelkkää pintaa. Mutta tyylikäs pukeutuminen katukuvassa on niin harvinaista että sen huomaa ja jää ihaillen katsomaan. Harvinaista, ellei kävele jonkun ison pörssifirman tai pankkiiriliikkeen lähettyvillä.
Mä olen aina ollut näkymätön koska olin jo nuorena ruma. Silti olen ihan onnellisen elämän elänyt ja aviomiehenkin löytänyt, lapsiakin pari saanut. Joten mitäpä minä niillä miesten huomoilla olisin tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Kyllä mä myönnän katsovani viipyilevästi miestä, jolla on tumma puku, solmio, villakangastakki, siistit hiukset. - huomaa, tämä kaikki on jokaisen hankittavissa. Siis pelkkää pintaa. Mutta tyylikäs pukeutuminen katukuvassa on niin harvinaista että sen huomaa ja jää ihaillen katsomaan. Harvinaista, ellei kävele jonkun ison pörssifirman tai pankkiiriliikkeen lähettyvillä.
tuo on ylipukeutumista jossei se liity työtehtävään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä pätee myös naisiin, myös viisikymppisiin. Olen itse viisikymppinen nainen, ja joskus kun töissä on sellaisia kokouksia joihin pukeudun paremmin, niin kyllä vaan ihmiset vaikka lähikaupassa katsoo, kun jakkupuvussa ja korkokengissä, huolitellussa meikissä ja kampauksessa siellä on. Sitten taas jos menen sinne perus-etäpäivälookissani, pieruverkkareissa, tukka ponnarilla ja ilman meikkiä, olen totaalisen näkymätön. Itse tykkään näkymättömyydestä, mutta siis jos joku huomiota haluaa, niin pukeutuu ja laittautuu vaan keskivertoa paremmin, niin kyllä saa katseita.
Vierailija kirjoitti:
"Hauska, että esimerkkinä on tekninen ala, josta nimenomaa on useampi tutkimuksia kuinka akateemisista aloista juuri sillä naiset ovat edelleenkin ammattilaisina huomattavasti aliarvostetumpia kuin muilla akateemisilla aloilla."
Omalla ammattinimikkeelläni esimerkiksi naisilla on keskimäärin hieman isommat palkat kuin samanikäisillä miehillä. Tätä selitetään sillä, että naiset jotka alalle hakeutuu on todennäköisesti poikkeuksellisen motivoituneita tai lahjakkaita, että viitsivät lähteä sinne miesten sekaan. Mutta sen se ainakin osoittaa, ettei naiseus itsessään aiheuta tällaista aliarvostusta. (Yksi tekijä tuohon naisten isompaan palkkaan on minusta se, että jos tarvitaan joku esimiesasemaan, usein siihen katsotaan naisia, koska on myytti että naiset olisi parempia ihmisten kanssa, kun taas ns. nörtit miehet huonoja)
Ei vitsi, juuri kun pääsin kommentoimasta, niin luin tämän :D
I rest my case.
Ongelmana varmaan heille, jotka haluavat näkyä ja kuulua, olla huomion keskipisteenä muille yks hailee..
Vierailija kirjoitti:
Ja oikeasti _suree_ tällaista? 😳 Elämä ei ole mikään Harlekiini-sarja, vaan vaarallinen polku. Ihminen on tuhoisa laji; niin itselleen kuin toisilleenkin. Suurin osa ns huomiosta tulee jotenkin häiriintyneiltä yksilöiltä ja potentiaaliselta uhalta. Mikään ikinä ei ole parempi turva kuin olla huomaamaton ja näkymätön. Kuinka typeriä ihmiset egoineen ja loputtomine huomion tarpeineen onkaan!
En myöskään ymmärrä mitä vikaa on siinä ettei tule huomatuksi. Sittenhän minullakin olisi velvollisuus huomata ja huomioida jatkuvasti toisia ja introverttinä kokisin tuon uuvuttavaksi.
Jossain Roomassa yksin reissaavana naisena muistan juttelevia miehiä enkä siitäkään pillastunut mutta enpä nyt osaa tuotakaan tänne kaivata.
Sanottiinko jutussa miksi naiset yhdistävät näkymättömyytensä johonkin arvoonsa sukupuolena? Ajatushan on mielivaltainen. Suuri osa kokee näkymättömyyttä ikään katsomatta nykymaailmassa, missä tuota vajetta paikataan mm somella. Kun on oma paras ystävänsä ei mieti omaa nähdyksi tulemistaan, se muuttuu merkityksettömästi.
Miten ulkoaohjautuvia reppanoita media yrittää meistä naisistakin saada tehtyä?
Vierailija kirjoitti:
Ongelmana varmaan heille, jotka haluavat näkyä ja kuulua, olla huomion keskipisteenä muille yks hailee..
Kyllä, ja valtava enemmistö kuuluu (onneksi) jälkimmäisiin.
Mä en tajua, miten jotkut naiset saa koko ajan huomiota ja toiset ei. Mulle ei kukaan huutele mitään eikä tulla kähmimään. En myöskään koskaan huomaa, että toiset naiset katselisi pahasti, kun jotkut valittaa, ettei voi edes hameeseen pukeutua, kun heti naiset katsoo pahasti ja ovat ilkeitä. Mä kohtaan lähinnä vaan tosi mukavia ihmisiä.
Olen kuitenkin sellainen aika naisellinen nainen eli pitkät hiukset löytyy, meikkaan, olen normaalipainoinen ja pukeuduin lähinnä mekkoihin ellei nyt mennä pulkkamäkeen lapsen kanssa. Naamakaan ei mielestäni ole paha. Pidän siis itseäni ihan hyvännäköisenä, vaikka tiedän, etten mikään miss universumikaan ole.
En nyt mitenkään kaipaa mitään huutelua, pahoja katseita ja kähmintää, mutta se on aina ollut outoa, etten ole saanut niitä.
Täysin paskapuhetta väittää, että ei haluaisi tulla huomatuksi. "En toivo että mua vongataan sänkyyn". Niin montako kertaa kadulla kävellessäsi on tullut mies pyytämään, että lähdetkö mun kanssa sänkyyn? Ei varmasti montaa kertaa. Huomion saaminen on muuta kuin sänkyyn pyytämistä, ellei jokaista ystävällistä elettä aina itse niin halua tulkita. Ystävällisyyttä, huomioimista, auttamista jne. saa kun on viehättävä. Tämä koskee ihan yhtä paljon miehiä myös. Miehet vain harvemmin valehtelevat itselleen ja muille, että "kiva olla öllötellä, kun kukaan ei mua huomaa". Totta kai mä haluan tulla huomioiduksi, mutta olen miehenä myös realisti. En mä keski-ikäisenä ole nuorten mielestä kuuminta hottia, enkä sellaista edes yritä, mutta en mä nyt pahastuisi vaikka nuoret naiset minusta kiihottuisivat kadulla kävellessään. Ainahan se olisi kotiin päin, vaikken parisuhteessa elävänä ja perheellisenä siinä mielessä mitään sillä huomiolla varsinaisesti tekisikään.
Ihmiset vain puntaroi sitä, että paljonko pitää käyttää vaivaa näyttääkseen hyvältä kun ikää on tullut ja toisessa vaakakupissa on mukavuudenhaluinen laiskuus. Yllättäen moni valitsee sen laiskuuden. Pizza on parempaa kuin salaatti, sohva mukavampi kuin kuntosali ja retinolivoiteetkin maksaa rahaa. Sitten kärkkäästi kommentoidaan nuoria naisia, että he ovat tyrkkyjä, kun itse ei enää huomiota saa. Näin se menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuo on ylipukeutumista jossei se liity työtehtävään
Niin, isojen firmojen liepeillä näitä näkyykin.
Jos vaihtaa tumman puvun tilalle jonkun muun värin, tai perusvaatteet, niin ei ole enää ylipukeutumista. Villakangastakki menee vaikka farkkujenkin kanssa, samoin siistit hiukset, (ne nyt pitäisi olla aina), eikä ole enää ylipukeutumista, mutta on edelleen kivan näköinen. Vai onko pelkästään ne siistit ulkovaatteet - villakangastakki, jotkut-muut-kuin-niken-lenkkarit heti ylipukeutumista? Monet pukeutuu käytännöllisyys edellä, north face talvitakki ja maastolenkkarit, ei tule katsottua. (kommentoin nyt edelleen mielessäni tuo "miehet on näkymättömiä koko ikänsä" - toki on näkymätön jos hukkuu massaan.)
Tämä on siis vain pintaa ja jos joku mies kaipaa katseita, niitä saa näin vähällä panostuksella. Lupaan.
....Yhtälailla miehet "toivoo" naisilta aina hametta ja korkkareita, on sekin vähän ylipukeutumista arkena, etenkin tällä säällä. Mutta tyylikäs pukeutuminen onnistuu vähemmälläkin.
Olen yli 70-kymppinen ja saanut välillä miesten kehuja ihan arkena. Kiloja kertynyt keskivartaloon yms. Mutta uskon, että hyvä ryhti, reippaus ja huulipunaakin kiinnittää huomiota enemmän kuin surullinen olemus, iästä riippumatta.
Nelikymppinen vanha tunikatanttakin saa seuraa puolessa tunnissa nykypäivänä. Ei ehkä alfalääkäriä mut ihan varmasti laadukas mies löytyy näin halutessaan. Naiset on aivan uskomattoman kranttuja nykyään
Vierailija kirjoitti:
Pakko sanoa, että naiset, jotka täällä väittävät hyväksi asiaksi teeskentelevät. No suodaan heille tämä puolustusmekanismi käsitellä ikääntymistään. Oikeasti naiset pelkäävät kuollakseen ikääntymistä ja haluttavuutensa menettämistä.
Se on kuule ihmisen osa pelätä ikääntymistä ja haluttavuutensa menettämistä. Ihan samalla tavalla miehet uskottelevat itselleen, että mies ikääntyy kuin viini ja mies on parhaimmilaan joskus viisikymppisenä. Jos saisi ikuisesti elää, niin tuskin kukaan oikeasti valitsisi sitä viisikymppisen kehoa, vaan kyllä se parikymppisen keho olisi se, jossa ikuisesti viihdyttäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajellaan suojatiellä päälle vai mihin tää liittyy???
Jotenkin ihmisen arvo liittyy nykyään siihen että hän tulee nähdyksi. Ei kun siis naissukupuolen.
Liikaa ei saa kuitenkaan katsoa, siitä seuraa rangaistus.
Paitsi jos on komea mies, sitten saa katsoa paljon.
En ole kyllä huomannut kun nää keski-ikäiset naiset on joka paikassa eniten äänessä mielipiteineen. Voi tietty olla ettei väki niitä kuuntele kun ne mielipiteet on paikoin todella tyhmät ja epärealistiset ja tää ärsyttää noita naisia.
Tässä vaan näkee että parempien mielipiteiden kehittämisen sijaan tuo porukka syyttää muita siitä ettei heitä haluta kuunnella. Miksiköhän :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajellaan suojatiellä päälle vai mihin tää liittyy???
Jotenkin ihmisen arvo liittyy nykyään siihen että hän tulee nähdyksi. Ei kun siis naissukupuolen.
Liikaa ei saa kuitenkaan katsoa, siitä seuraa rangaistus.
Paitsi jos on komea mies, sitten saa katsoa paljon.
Sama juttu miehillä. Valitetaan, kun keski-ikäinen tantta tulee ahdistelemaan, mutta varmaan kelpaisi jos se olisi joku miljoonia tienaava OF-hottis.
Hauskaa! Sit voi metkuilla ku on näkymätön!