HS: Ikääntyessään nainen muuttuu näkymättömäksi
Kommentit (193)
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta kaikki huomio ole mitenkään negatiivista, vaikka monet sen niin ajattelee. Minulle tuli joskus herttainen vanha pappa kertomaan, että olen aivan saman näköinen kuin hänen nuoruuden rakkautensa, joka kuoli onnettomuudessa ennen kuin he pääsivät naimisiin. Sitten tämä vanhus pyysi saako lausua minulle runon, jonka oli kirjoittanut tälle nuoruuden rakkaalleen. Ja kädestäni pitäen silmät kyynelissä lausui sen. Ikää hänellä oli arviolta 80-90v ja tämä hänen nuoruuden rakkaus oli kuollut parikymppisenä. Tästä on varmaan 7v aikaa, mutta on jäänyt nimenomaan positiivisena mieleen.
Jos se pappa ajatteli, että olet hänen nuoruudenrakkautensa inkarnaatio?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää nämä nainen nainen nainen jankutukset. Ukrainan sotaankin liittyen mainoksia että naiset kärsii. Rintamalla kuolevat, vammautuvat ja kärsivät miehet on pelkkiä numeroita ja sitten alkavat taas vetoomukset naisten auttamiseksi. Miesvihaa.
Jep. Ukrainalaiset miehet ovat tykinruokana, sillä välin, kun ukrainalaiset ovat länsimaissa bilettämässä ja pariutumassa ulkomaisten miesten kanssa. En voisi kuvitellakaan makaavani juoksuhaudan mutavellissä tietäen, mitä maani naiset ovat samalla toisaalla tekemässä.
Miesten sota. Ei se naisille kuulu. Miehet ovat itse yhteiskuntansa ja sotakoneistonsa rakentaneet, ottakoot siitä myös vastuun.
Arvasin tämän. Kuka niistä ukranalaisista oli aloittanut sodan tai rake
Miehet ulisevat sortavista rakenteista vasta, kun ne koskevat itseä (eli asevelvollisuus ja äärimmäisessä tapauksessa sota). Kannattaisi varmaan puuttua niihin rakenteisiin. Ei meitä naisia miesten ulvonta kiinnosta. Niin makaa kuin petaa, vaikka sitten juoksuhaudassa.
Olen vasta vähän yli nelikymppinen, enkä omaa mitään granny-fetissiä, mutta kyllähän monet ikä-Ladyt ovat hyvin viehättäviä. Ei minua haittaa rypyt tms., mutta iän tuoma karisma ja kokemus on jotenkin coolia ja arvostettavaa.
En halua esineellistää ketään, mutta ovathan Satu Hassi, Heidi, Hautala, Seija Vaaherkumpu, Anja Snellman ja mikäs se Ylen Eurooppa-kirjeenvaihtaja olikaan - Turunen hyvin kauniita ja karismaattisia tyyppejä.
Toki pidän "luonnollisesti" nuoremmistakin naisista, mutta miehien viehääntymis-spektri lienee todellisuudessa laajempi, kuin yleinen narratiivi väittää asiantilan olevan?
Vierailija kirjoitti:
Olen vasta vähän yli nelikymppinen, enkä omaa mitään granny-fetissiä, mutta kyllähän monet ikä-Ladyt ovat hyvin viehättäviä. Ei minua haittaa rypyt tms., mutta iän tuoma karisma ja kokemus on jotenkin coolia ja arvostettavaa.
En halua esineellistää ketään, mutta ovathan Satu Hassi, Heidi, Hautala, Seija Vaaherkumpu, Anja Snellman ja mikäs se Ylen Eurooppa-kirjeenvaihtaja olikaan - Turunen hyvin kauniita ja karismaattisia tyyppejä.
Toki pidän "luonnollisesti" nuoremmistakin naisista, mutta miehien viehääntymis-spektri lienee todellisuudessa laajempi, kuin yleinen narratiivi väittää asiantilan olevan?
Ei ole todellisuudessa laajempi, vaan miehet kautta maailman ja aikojen suosivat teini-ikäisiä, lähes lapsia, seksuaalisen halunsa kohteena. Siksi on pitänyt laissa säätää "suojaikäraja" (joka sekin osuu teini-ikään), muuten miehet panisivat lapsia eivätkä saisi edes sen vertaa rangaistuksia siitä kuin nykyisin.
Katri Helena on 80v. Onko hän ns. näkymätön? No ei enää keikkaile.
Ei se nyt oikeasti edes ole mikään ihme, että useita miehiä kiinnostaa nuoret, terveet, hedelmällisessä iässä olevat. Itseäni kiinnostaa nainen ainoastaan, jos tämä on tai ulkoisesti näyttää siltä, että on käynyt läpi menopaussin - ja olen ajatellut näin n.20-vuotiaasta lähtien. Minua ihaillaan ja olen kuulemma varmasti hyvin fiksu ajatellessani näin, mutta joku voisi huomauttaa, että eihän tämä nyt varsinaisesti ole luonnollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa miehistä taas on näkymättömiä kehdosta hautaan.
Huomio ei imartele meitä miehiä joten ei väliä.
Sanoo mies, joka ei ole koskaan huomiota saanutkaan. No, puolustusmekanismit kullakin.
Nytkö se huomio on siis hyvä juttu kun melkein jokainen kommentti tätä ennen oli huomiota vastaan?
Edelleen lähes nelikymppisenä huomiota tulee yhtä paljon kuin parikymppisenä. Ehkä tässä on vielä joku rupsahdus tulossa, kun mikään ei ole sen suhteen muuttunut.
Itselleni tulee siitä huomiosta vähän kiusaantunut olo. Olen miesvaltaisella alalla ja osa kollegoista tykkää vähän liikaakin flirttailla. On oppinut aika hyvin jo nykyisestä työporukasta, että kenelle voi jutella ihan omana itsenään ja kuka alkaa flirttaamaan vähän turhankin innokkaasti pienestäkin huomiosta. Tiedän myös, että olen nykyisen työni ja hyvän palkkani saanut osittain myös ulkonäön avulla, sillä tänne tullessani ei osaamiseni todellakaan vastannut palkkaa tai vaatimuksia. Ammattilaisena olen toki kehittänyt itseäni ja opiskellut, että nyt täytän nyt roolini vaatimukset.
Olen ollut parisuhteessa 15v. Naimisissa suurimman osan tästä. Edes sormus sormessa (minun eikä flirttailevan miehen) ei ole kyllä yhtään hidastanut näitä lähestymisyrityksiä.
Naisilla tosiaan sammuu silmistä valo ikääntyessään ja sen vuoksi kukaan ei näe heitä enää.
Oma valinta monen kohdalla. Useammatkin tuntemani naiset taas panevat 70 vuotiainakin ja antavatkin joka asennossa nuoremmalle miehellä ja lisäksi kokenut panomies saa yleensä ruokaakin seksin lisäksi.
Mikä parempaa tussun jälkeen kuin karjalanpaisti... kotiin mukava kävellä maha täynnä ja kassit tyhjinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää nämä nainen nainen nainen jankutukset. Ukrainan sotaankin liittyen mainoksia että naiset kärsii. Rintamalla kuolevat, vammautuvat ja kärsivät miehet on pelkkiä numeroita ja sitten alkavat taas vetoomukset naisten auttamiseksi. Miesvihaa.
Jep. Ukrainalaiset miehet ovat tykinruokana, sillä välin, kun ukrainalaiset ovat länsimaissa bilettämässä ja pariutumassa ulkomaisten miesten kanssa. En voisi kuvitellakaan makaavani juoksuhaudan mutavellissä tietäen, mitä maani naiset ovat samalla toisaalla tekemässä.
No. Se on iso maa, noin 37 milj. asukasta, ihan kaikki naiset ei lähteneet vaan osa mukana aseen kanssa sodassa, tai muissa tehtävissä. Suurin osa itse asiassa jäi Ukrainaan. Ne jotka lähti, oli monet lasten kanssa, kyllä itse miehenä "makaisin mutavellissä" mieluummin tietäen että perhe on turvassa länsimaissa. Kaikkein eniten **** jos nainen/lapset olisi jäänyt venäläisten käsiin, siinä sekoaisi jo pää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten sota. Ei se naisille kuulu. Miehet ovat itse yhteiskuntansa ja sotakoneistonsa rakentaneet, ottakoot siitä myös vastuun.
Ai että 40-vuotias ukrainalainen mekaanikko on vastuussa sodasta vain siksi, että on samaa sukupuolta kuin maataan diktaattorina johtava Zelensky, joka ei edes ole ukrainalainen? Miesvihasi on vastenmielistä todistettavaa.
Ihan samalla logiikalla syytettiin "kaikkia ukrainalaisnaisia länsimaissa bilettäjiksi", vain sukupuolensa perusteella. Ihan samalla tavalla niputettiin edellisessä viestissä kaikki ukrainalais-naiset samanlaisiksi hutsuiksi ja onnenonkijoiksi, jotka jättää pskasimmat työt miehille. Oikeastihan vähemmistö naisista lähti, suurin osa jäi, ja aika moni on liittynyt taisteluun, kyllä siellä naisiakin koulutetaan eikä vain miehiä.
Että miten se nyt meni? Saako niputtaa sukupuolen perusteella vai ei? Jos naiset saa niputtaa kaikki "vastuunpakoilijioksi", niin kestä se että niputetaan miehetkin, vaikka sitten "sodanlietsojiksi".
Vierailija kirjoitti:
Naisilla tosiaan sammuu silmistä valo ikääntyessään ja sen vuoksi kukaan ei näe heitä enää.
Touche!
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä tuon kuvan naisen näkymättömyys ei johdu iästä vaan ylipainosta..
T. Saman ikäinen hoikka nainen
Minä ainakin olen paljon näkyvämpi nyt ylipainoisena kuin olin hoikkana. Ja tilaakin vien enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä tuon kuvan naisen näkymättömyys ei johdu iästä vaan ylipainosta..
T. Saman ikäinen hoikka nainen
Vitsi?
Se kommentti oli tarkoitus laittaa "kerrotaan huonoja vitsejä" -ketjuun. Lipsahti tänne vahingossa.
Ottaen huomioon, että mulla on ollut sama mies jo 20 v, muutos on erittäin tervetullut. Tulen kohdelluksi ihan oikeana ihmisenä, en vain tissiparina, ja asiakaspalvelun laatu on parantunut 100% verrattuna nuoruusvuosiin. Elämä on nyt keski-ikäisenä niin paljon helpompaa ja mukavampaa, etten olisi ikinä uskonut. Kaikesta huolimatta.
Ahaa. Nyt kun olen näkymätön. Voin kesällä alasti vaikka kirmailla pitkin puistoja.
Huono asia ainoastaan jos muuttuu näkymättömäksi oman rakkaan miehensä silmissä. Random miesten huomio ei ole koskaan kiinnostunut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miehet on näkymättömiä koko ikänsä
Ei ole. Kyllä mä myönnän katsovani viipyilevästi miestä, jolla on tumma puku, solmio, villakangastakki, siistit hiukset. - huomaa, tämä kaikki on jokaisen hankittavissa. Siis pelkkää pintaa. Mutta tyylikäs pukeutuminen katukuvassa on niin harvinaista että sen huomaa ja jää ihaillen katsomaan. Harvinaista, ellei kävele jonkun ison pörssifirman tai pankkiiriliikkeen lähettyvillä.
Tämä pätee myös naisiin, myös viisikymppisiin. Olen itse viisikymppinen nainen, ja joskus kun töissä on sellaisia kokouksia joihin pukeudun paremmin, niin kyllä vaan ihmiset vaikka lähikaupassa katsoo, kun jakkupuvussa ja korkokengissä, huolitellussa meikissä ja kampauksessa siellä on. Sitten taas jos menen sinne perus-etäpäivälookissani, p
Kyllähän se siellä Alepassa huomiota herättää, mutta esimerkiksi oopperassa tuskin niinkään.
Mitä hemmettiä? En minä nyt kyllä tuota tarkoittanut, vaan, että vanhempana sitä on jo sen verran itsevarmuutta olla prikulleen oma itsensä, ettei tarvitse yrittää miellyttää ketään. Ja tämän monet sitten haluavat tulkita kärttyisyydeksi. Nuorilla tuntuu löytyvän jo nyt itsevarmuutta. Hyvä.