Työllisyyspalvelut eivät ole ottaneet yhteyttä
Viimeinen suunnitelmani vanheni joskus marraskuussa 2024. Eli viimeisin yhteydenotto siis joskus elokuussa 2024. Aikaisemmin yhteydenotto tuli aina viikon tai kahden sisään suunnitelman vanhenemisesta. Nyt ei näy eikä kuulu mitään. Kuinka pitkään tämä kestää että saavat hommat taas toimimaan? Muilla vastaavia kokemuksia viivästymisestä. Olen siis Helsingissä.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Minulla viimeisestä yhteydenotosta jo 9 kuukautta. Ja Helsinki kyseessä.
Muutto Järvenpäähän tulossa kesällä, toimiiko siellä yhteydenotot nopeammin? Tarvitseeko tehdä muuta kuin osoitteenmuutos TE palveluitetn sivuille.
Järvenpäässä on paljon juoppoja ja työttömiä joten mahdollisesi yhtä ruuhkaista kuin Helsingissä. En tosin asu siellä joten varmuudella en osaa sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla viimeisestä yhteydenotosta jo 9 kuukautta. Ja Helsinki kyseessä.
Muutto Järvenpäähän tulossa kesällä, toimiiko siellä yhteydenotot nopeammin? Tarvitseeko tehdä muuta kuin osoitteenmuutos TE palveluitetn sivuille.
Järvenpäässä on paljon juoppoja ja työttömiä joten mahdollisesi yhtä ruuhkaista kuin Helsingissä. En tosin asu siellä joten varmuudella en osaa sanoa.
Enemmän on Helsingissä, Järvenpäässäkin paljon toki.
Joskus elokuussa täytin viimeisen kerran työkkärin päiväkirjaa.
Aivan sama vaikka eivät ottaisi enää ikinä yhteyttä.
Minuun ottivat yhteyttä ja ensi viikolla pitää mennä sinne kunnan työllisyyspalaveriin. Viimeksi kävin siellä 5.5 vuotta sitten ja se käynti päättyi huonosti kun uhkasin hakata sen virkailijan joka väitti että sairastan alkoholismia ja käytin kuulemma päihteitä kuten viinaa ja huumeita eikä mulla ollut elämänhallinta kunnossa. Saa nähdä mitä ne ensi viikolla sanoo mutta vaadin edelleen työkkäriä tilille siitä mitä viimeksi tapahtui, ne olivat todella törkeitä valeita mitä sanoivat minusta. Vaadin anteeksi pyyntöä tai muuten en keskustele siellä mitään työn hakemisesta.
Vierailija kirjoitti:
Minuun ottivat yhteyttä ja ensi viikolla pitää mennä sinne kunnan työllisyyspalaveriin. Viimeksi kävin siellä 5.5 vuotta sitten ja se käynti päättyi huonosti kun uhkasin hakata sen virkailijan joka väitti että sairastan alkoholismia ja käytin kuulemma päihteitä kuten viinaa ja huumeita eikä mulla ollut elämänhallinta kunnossa. Saa nähdä mitä ne ensi viikolla sanoo mutta vaadin edelleen työkkäriä tilille siitä mitä viimeksi tapahtui, ne olivat todella törkeitä valeita mitä sanoivat minusta. Vaadin anteeksi pyyntöä tai muuten en keskustele siellä mitään työn hakemisesta.
No sitten ne laittaa karenssin etkä saa rahaa.
Minulla piti olla keskustelu, mutta työkkäri perui ajan työntekijän poissaolon vuoksi eikä ole uutta aikaa varattu. Luulen että kyseinen tyyppi ei vain halua töitään tehdä, koska asia ilmoitettii vain kolme tuntia ennen varattua aikaa...
Ei juma.. tämmöisiä, jotka ei saa edes yhteydenottoja työvoimaviranomaisilta, ministeri Marttinen halooooooo! Ja minua on säännöllisesti vaivattu, vaikka olen ollut osa-aikatyössä!!!!!
Ollaan toivottomia tapauksia, tarvitaan lisää työväkeä ulkomailta tekemään työt.
Ei ole kuulunut yli puoleen vuoteen mitään.
T. Pitkäaikaistyötön
Työkkärillä oli välillä pitkiä, kuukausien ellei vuoden, taukoja yhteydenotossa minuun ja suunnitelmien päivityksissä ja työnhakuraportointivelvollisuuksissa. Maaliskuuhun 2025 loppui itse hankkimani vuoden määräaikainen työ ja sen jälkeen työkkäri onkin ollut aktiivinen eli soitot tulee kolmen kuukauden välein ja suunnitelma tarkistetaan ja asetetaan työnhaun raportointivelvollisuus. Kuinkahan tuottoisaa tämä on kenenkään kannalta koska jään eläkkeelle ensi maaliskuussa 2026 ja työkkäri tietää tämän. Nyt joulukuussa on luvattu taas soittaa "vielä viimeisen kerran". Saas nähdä kuinka monta työpaikkahakua pitää raportoida viimeisellä työnhakukvarttaalillani, riittääköhän kolme/kk tähän asti olleen neljän sijasta. Ei sinänsä minua haittaa, helppohan niitä hakemuksia on tehdä vaadittu määrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 62 v ja työkokeilussa huhtikuun alkuun asti. Ja Omavalmentaja sanoi että soittaa heti kun työkokeilu loppuu. Ei voi ilmoittaa milloin soittaa. Hanurista. Pitäisi olla vastaamassa klo 8-16 kun viitsii soitella.
Pirkanmaalla työllisyystilanne muuta maata huonompi. Ihmettelen että noin aktiivinen kunta eli Tampere ei saa ihmisille töitä?
Työkkäristä tulee aina tekstari ennen soittoa joten taidat olla dementikko kun et kelloa ja kalenteria ymmärrä. Tai sitten olet trolli jolla ei ole mitään käsitystä miten kuviot menee.
PS. Palstan yksinkertaisimmille tietoon, olen tietoinen työkkärien lakkauttamisesta. Siitäkin sotkusta voitte kiittää Marinin katastrofihallitusta. Prosessit on kuitenkin kunnilla samat kunnes niitä ehkä mukautetaan.
Sä voisit opetella puhumaan ihmisille asiallisesti. Annat itsestäsi todella nolon kuvan kun et osaa käyttäytyä asiallisesti. Asiallinen käytös kun onnistuu jopa alle kouluikäisiltä, niin miten on mahdollista ettei se onnistu sinulta?
Mitä väliä sillä yhteydenotolla olisi? Ei ne pysty sulle työpaikkaa antamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 62 v ja työkokeilussa huhtikuun alkuun asti. Ja Omavalmentaja sanoi että soittaa heti kun työkokeilu loppuu. Ei voi ilmoittaa milloin soittaa. Hanurista. Pitäisi olla vastaamassa klo 8-16 kun viitsii soitella.
Pirkanmaalla työllisyystilanne muuta maata huonompi. Ihmettelen että noin aktiivinen kunta eli Tampere ei saa ihmisille töitä?
Työkkäristä tulee aina tekstari ennen soittoa joten taidat olla dementikko kun et kelloa ja kalenteria ymmärrä. Tai sitten olet trolli jolla ei ole mitään käsitystä miten kuviot menee.
PS. Palstan yksinkertaisimmille tietoon, olen tietoinen työkkärien lakkauttamisesta. Siitäkin sotkusta voitte kiittää Marinin katastrofihallitusta. Prosessit on kuitenkin kunnilla samat kunnes niitä ehkä mukautetaan.
Sä voisit opetella puhumaan ihmisille asiallisesti. An
Ei työkkäri mitenkään etukäteen ilmoittele soittamisistaan. Ei ainakaan tällä suunnalla. Soittavat kun soittavat. Tai eivät soita. Nykyään eivät taida soitella kuin vain tuoreille työttömille. Ja tuon työvoimapalveluiden kunnille siirtämisen vuoksi aika monessa paikassa soittamiset taisivat viivästyä, koska ne eivät kunnissa saaneet hommia järjeteltyä rutiinien hoitamisenkaan vaatimaan tilaan.
Viime viikolla oli jossakin lehdessä juttua kuntouttavasta. Kuntouttava on loppuva ja siinä jutussa perusteltiin sen kuntouttavan loppumista antaen syitä. No, mut siis.... Niissä syissä oli jotain sellaista, että ne olivat turhaa hommaa, ei niistä kukaan hyötynyt ja niin edespäin. Mut joo, valtion hoitaessa te-toimistoja, niin oli ainakin yhdessä paikassa yks eukko, jolla ilmeisesti oli niin kova tarve tuottaa jotain tulosta työssään, niin se oli mullekin yhtenä vaihtoehtona aktivointipalveluiden osalta esittämässä kuntouttavaa... No, onneksi oli sossu siinä palaverissa mukana, ja sossukin oli sitä mieltä, että ei ole minulle sopiva sellainen kuntouttava. Mutta työkkärin eukko oli tarjoamassa vaihtoehtona.... Hah!
ja nyt se on sitten viimeksi soitteli, että oletkohan jo hakenut eläkkeelle. Minä kysyin että jaa miten niin. .... Siis millähän sitä menis eläkkeelle, jos ei ole diagnooseja! Onko tolla työkkärillä joku nuorisojengi mukana toiminnassa, sillain että joku spurgun kakara haukkuu jotakuta skitsofeenikoksi, niin kas, työkkärin täti menee nuorison puheisiin mukaan!
IDIOOTTEJA KOKO SAKKI!
Ja nyt tulee vauva.fi:n pershäiriöiset laukomaan kommentteja skitsoista! Antaa tulla vaan... Sehän on se mitä ne osaavat se loukkaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä yhteydenotolla olisi? Ei ne pysty sulle työpaikkaa antamaan.
Täysin samaa mieltä, itse olen työpaikat hommannut ja yhdessä vaiheessa ehdin olla sen pari vuotta työttömänä, hain ominpäin palkkatukityön itselleni, sitten soittivat että tuli tämmöinen palkkatukityö hakemus sanoin että joo
Ilmoittauduin viime viikolla työnhakijaksi ja jo samana päivänä soitettiin. Haastattelussakin jo käyty.