Työllisyyspalvelut eivät ole ottaneet yhteyttä
Viimeinen suunnitelmani vanheni joskus marraskuussa 2024. Eli viimeisin yhteydenotto siis joskus elokuussa 2024. Aikaisemmin yhteydenotto tuli aina viikon tai kahden sisään suunnitelman vanhenemisesta. Nyt ei näy eikä kuulu mitään. Kuinka pitkään tämä kestää että saavat hommat taas toimimaan? Muilla vastaavia kokemuksia viivästymisestä. Olen siis Helsingissä.
Kommentit (106)
Minä olen vaan tyytyväinen etteivät ole ottaneet yhteyttä. Ei apua ole tullut sieltä ennenkään. Systeemi on muutenkin painostava ja uhkailuun perustuva. Minä en ole tykännyt. Suurin osa työvoimavirkalijoista joutaisi vaihtaa asiallisimpiin henkilöihin. Vuodesta 1991 olen joutunut ajottain käyttämään näitä palveluja eikä ole hyvää sanottavaa.
Asiakaslähtöisyys puuttuu. Ei kysytä mitä asiakas haluaisi vaan uhkailulla toteutetaan omia suunnitelmiaan. Keskustelua ei ole asiakkaan ja työvoimaviranomaisen välillä.
Minuun ollaan valitettavasti oltu yhteydessä edelleen ihan normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Minuun ollaan valitettavasti oltu yhteydessä edelleen ihan normaalisti.
Ja tämä siis Tampereella. Mielelläni painuisin unholaan.
Mulla oli suunnitelman päivitykseen aika lokakuussa, mutta jouduin sairastumisen vuoksi perumaan. Lupasivat katsoa kalenteria ja ilmoitella uutta aikaa. Ei ole kuulunut. Olen viimeksi käynyt päivitystapaamisessa muistaakseni joukuussa -23.
Samoin itse ollut pitkään epätietoinen. Ihan ihme huonosti suunniteltu tämä vastuunsiirto kunnille.
Työnhakusuunnitelma uusittu lokakuussa 2024, vanhentunut tammikuussa 2025. Ei ole kuulunut mitään kaupungin ns. työnvälityksestä. Ikää 60 v. 🤔 Don't call us, we call you!
Eivät laita tekstaria enää ennakkoon ja minulla ei ole älypuhelinta, en kanna älytöntä mukana niin aika pieni mahdollisuus kontaktiin. Aina yrittävät soitella klo 10-12 jolloin en ole kotona.
Toista se oli ysärilamassa kun suurimmalla osalla porukasta ei ollut mitään puhelinta, eikä tietenkään nettiä. Kirjeillä mentiin.
Ooteko jo saaneet yhteyttä työkkäristä vuoden alun muutosten jälkeen?
Itse odottelen että koskahan sieltä vihdoin taas soitellaan 3kk välein.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä soitellaan jo kolmen kuukauden välein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tekstarina tullut ilmoitus etukäteen.
Ihmisiltä leikataan sen vuoksi että käytte työllisyyspalveluissa ja suositte samalla leikkaavaa systeemiä, kuin nöyristellen. Sen sijaan että ihmisoikeuksia puolustettaisi. Osa saa huutoa ja raivoa vaan osakseen palveluissa, tuskin se lisää kenenkään mielenterveyttä.
On kyllä tarpeeton ja kallis laitos. Osatyökykyisenä olen taysin unohdettu. Nostan rahani ja asun mökillä. Kaupungissa jaksa passissa istua toista vuotta.
Minä olen ollut työtön syksystä 2023 alkaen. Jo se alkukartoituskin viivästyi määräajastaan, ja varsinainen ensimmäinen työnhakukeskustelu oli huhtikuussa 2024. Sen jälkeen ei sitten kuulunutkaan mitään ennen kuin viime viikolla tuli soitto Helsingin työllisyyspalveluista ja sekin oli 20 minuutin setti.
Eipä sillä, en kaipaa noita yhteydenottoja, saapahan vapaasti hakea vain oikeasti kiinnostavia työpaikkoja silloin kun haluaa eikä tuota pakkohakua. Työllisyyspalvelujen pääasiallinen tarkoitushan on vain vartioida oikeutta työttömyysetuuteen, muun palvelun kanssa on vähän niin ja näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tekstarina tullut ilmoitus etukäteen.
Tänne ei ainakaan tullut tekstaria etukäteen siitä milloin ollaan soittamassa suunnitelman uusimiseksi.
Ja vain Työmarkkinatorin netti sivustolle tuli ilmoitus että Perjantaina aamusta soitetaan uudelleen. Tuo tekstari systeemi olisi kyllä kätevämpää täällä Espoossakin.
Kyllä soitetaan kolmen kuukauden välein tai pitää mennä käymään, milloin mitenkin. Ja olen jo yli 50v.
Näin Vantaalla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä soitetaan kolmen kuukauden välein tai pitää mennä käymään, milloin mitenkin. Ja olen jo yli 50v.
Näin Vantaalla.
Minulle ei ole soitettu puoleen vuoteen, mikä on hyvä. Helsingissä, myös yli 50vee.
Minuun ottivat viimeksi yhteyttä 21.8.2024 palkkatukityön loputtua. Sen jälkeen saanut olla rauhassa.
Enpä itse valittais jos työttömyyskorvaus juoksee silti.
Minuun ootti uusi byroo yhteyttä tänään! Olen ollut 22 vuotta työtön. Oli ensin yrittänyt soittaa, en pidä puhelinta mukana, olin kaupassa. Oli sitten laittanut tekstarin, että "ota yhteyttä jos tarvetta tulee matalalla kynnyksellä".