Työllisyyspalvelut eivät ole ottaneet yhteyttä
Viimeinen suunnitelmani vanheni joskus marraskuussa 2024. Eli viimeisin yhteydenotto siis joskus elokuussa 2024. Aikaisemmin yhteydenotto tuli aina viikon tai kahden sisään suunnitelman vanhenemisesta. Nyt ei näy eikä kuulu mitään. Kuinka pitkään tämä kestää että saavat hommat taas toimimaan? Muilla vastaavia kokemuksia viivästymisestä. Olen siis Helsingissä.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 62 v ja työkokeilussa huhtikuun alkuun asti. Ja Omavalmentaja sanoi että soittaa heti kun työkokeilu loppuu. Ei voi ilmoittaa milloin soittaa. Hanurista. Pitäisi olla vastaamassa klo 8-16 kun viitsii soitella.
Pirkanmaalla työllisyystilanne muuta maata huonompi. Ihmettelen että noin aktiivinen kunta eli Tampere ei saa ihmisille töitä?
Työkkäristä tulee aina tekstari ennen soittoa joten taidat olla dementikko kun et kelloa ja kalenteria ymmärrä. Tai sitten olet trolli jolla ei ole mitään käsitystä miten kuviot menee.
PS. Palstan yksinkertaisimmille tietoon, olen tietoinen työkkärien lakkauttamisesta. Siitäkin sotkusta voitte kiittää Marinin katastrofihallitusta. Prosessit on kuitenkin kunnilla samat kunnes niitä ehkä mukautetaan.
Ei työkkäri välttämättä mitään tekstaria laita, ne maksaa! Ennen maksun hoiti valtio, nyt kunta ja niillä on rahat vähissä. Ihan faktana: julkisen puolen puhelimissa ei ole mitään rajatonta puhepakettia, niissä tekstarit maksaa ja jos jokaisesta asiasta laitetaan muistutus, niin saadaan ripeästi menemään miljoonia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mitäään arvioita kuinka pitkäksi tuo tauko voi venähtää tämän sotkun takia? Itselläkin alkaa olla jo puoli vuotta siitä kun viimeksi oltiin yhteydessä.
Ihan näin uteliaisuuttani kysyn miksi toivoisit tiiviimpää yhteyden pitoa työllisyyspalvelta?
En missään nimessä halua. Mutta epätietoisuus hieman ihmetyttää. Kummaa tämä asioiden hoito kun esimerkiksi asiakkaana oleville ei laiteta selvitystä tilanteesta ja kerrota viiveestä ja muista muutokseen liittyvistä seikoista. Massapostitus sähköpostiosoitteisiin ei kait olisi niin kumma juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mitäään arvioita kuinka pitkäksi tuo tauko voi venähtää tämän sotkun takia? Itselläkin alkaa olla jo puoli vuotta siitä kun viimeksi oltiin yhteydessä.
Ihan näin uteliaisuuttani kysyn miksi toivoisit tiiviimpää yhteyden pitoa työllisyyspalvelta?
En missään nimessä halua. Mutta epätietoisuus hieman ihmetyttää. Kummaa tämä asioiden hoito kun esimerkiksi asiakkaana oleville ei laiteta selvitystä tilanteesta ja kerrota viiveestä ja muista muutokseen liittyvistä seikoista. Massapostitus sähköpostiosoitteisiin ei kait olisi niin kumma juttu.
Hae niitä työpaikkoja, vaikket olisi saanut yhteydenottoa. Niin voit tarvittaessa todistaa olleesi aktiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako niitä tukia, jos suunnitelmaa ei uusita? Mulle suunnitelma tehty vain kolmeksi kuukaudrksi. Nyt oli järjestelmässä häiriö, etten päässyt laittamaan sinne hakemisni työpaikkojakaan.
Koska oli häiriö? Tänä vuonna ei ole tiedossa kuin tammikuussa yksi yhden päivän (tai oikeastaan yön) häiriö, mutta työttömät on omasta mielestään kohdanneet häiriöitä koko ajan, vaikka lokien mukaan ongelmia ei ole.
Eilen oli tilanne koko päivän, että omaan asiointiin ei päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako niitä tukia, jos suunnitelmaa ei uusita? Mulle suunnitelma tehty vain kolmeksi kuukaudrksi. Nyt oli järjestelmässä häiriö, etten päässyt laittamaan sinne hakemisni työpaikkojakaan.
Koska oli häiriö? Tänä vuonna ei ole tiedossa kuin tammikuussa yksi yhden päivän (tai oikeastaan yön) häiriö, mutta työttömät on omasta mielestään kohdanneet häiriöitä koko ajan, vaikka lokien mukaan ongelmia ei ole.
Eilen oli tilanne koko päivän, että omaan asiointiin ei päässyt.
Näitä on ollut jatkuvasti.
Eivät ole ottaneet minuunkaan. Ihme touhua koko systeemi ihan sekaisin. Miten tätä muutsta ei ollenkaan suunniteltu etukäteen?
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole ottaneet minuunkaan. Ihme touhua koko systeemi ihan sekaisin. Miten tätä muutsta ei ollenkaan suunniteltu etukäteen?
Työpaikat ei lisäänny, vaikka ottaisivat yhteyttä viis kertaa päivässä.
Ysärilamassa leimattiin aina 6kk välein sininen kortti. Siinä kaikki. Ei soittoja, tapaamisia, nettiä ei ollut.
Pahviläpyskään leima aina 6kk välein.
Vierailija kirjoitti:
Ysärilamassa leimattiin aina 6kk välein sininen kortti. Siinä kaikki. Ei soittoja, tapaamisia, nettiä ei ollut.
Pahviläpyskään leima aina 6kk välein.
No kokivatpa olevansa tarpeellisia, kun edes leiman pystyivät pahviläpyskään painamaan, kun mitään muuta eivät voineet tehdä. Ja auta armias, jos olit päivän myöhässä leimalla.
Minut laitettiin sellaiseen työttömien terveystarkastukseen. Täytän pian 60 v. Ilmeisesti eivät muutakaan keksineet. Sairaslomaa ehdottivat. Se on eri asia saanko sairaslomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 62 v ja työkokeilussa huhtikuun alkuun asti. Ja Omavalmentaja sanoi että soittaa heti kun työkokeilu loppuu. Ei voi ilmoittaa milloin soittaa. Hanurista. Pitäisi olla vastaamassa klo 8-16 kun viitsii soitella.
Pirkanmaalla työllisyystilanne muuta maata huonompi. Ihmettelen että noin aktiivinen kunta eli Tampere ei saa ihmisille töitä?
Työkkäristä tulee aina tekstari ennen soittoa joten taidat olla dementikko kun et kelloa ja kalenteria ymmärrä. Tai sitten olet trolli jolla ei ole mitään käsitystä miten kuviot menee.
PS. Palstan yksinkertaisimmille tietoon, olen tietoinen työkkärien lakkauttamisesta. Siitäkin sotkusta voitte kiittää Marinin katastrofihallitusta. Prosessit on kuitenkin kunnilla samat kunnes niitä ehkä mukautetaan.
Ainkaan täällä Tampereella ei tule etukäteen mitään tekstaria, vaan vasta sen jälkeen, kun ovat yrittäneet ensin pari kertaa tavoitella puhelimella.
Minulle taas heti tuli soittoa, että pitää tulla käymään. Tapaamisessa olu myös sosiaalityöntekijä. Ilmeisesti vaikutin ihan normaalilta, koska hän muutaman kysymyksen kysyi, ja sen jälkeen sanoi ettei häntä varmaan tässä tarvita ja lähti.
Minulla oli sama tilanne, kunnes otin itse yhteyttä työmarkkinatoriin. Sanoivat jotain epämääräistä. Laitoin lopulta oman kotikuntani kirjaamoon sähköpostia ja pian olivat kunnan työllisyyspalveluista yhteydessä.
Otin itse yhteyttä ja huomenna on tapaaminen.
Kiitos tästä ketjusta. Luulin, että olen jotenkin pudonnut systeemistä, mutta kyse onkin ihan uudesta normaalista.
Viime vuonna työhakuvelvoiterätta ei ollut kuukausiin, sitten joku hätäinen tyyppi soittaa että voiko sen taas laittaa. Joku kuulemma soittaa tässä alkuvuodesta sitten, ei enää hän kuitenkaan.
Joku soittaa. Sitä odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Toki saa, ei vaikuta siihen. Meillä on satoja asiakkaita, joiden suunnitelmia ei ole päivitetty vuoteen tai pariin.
t. työkkärin täti
Työttömien terveystarkastukseen ohjataan henkilöt, jotka eivät ole mielestään työkykyisiä tai muuten voi hakea töitä terveydellisistä syistä, mutta joilla ei kuitenkaan ole esittää mitään ajantasaista dokumenttia terveydentilastaan.
Mulle, osa-aikaiselle vasta päivitettiin. Jaksaa vaan ihmetyttää vihjailut kokoaikatyön etsimisestä, eivät siis laita työnhakuvelvoitetta kun muistutan terveysongelmastani, mutta jos olisin terve, niin aika perzeestä että pitäisi etsiä muuta tämän oman, mieleisen työn tilalle, niinku kenellä sitten olisi oikeus viedä tämä minun nykyinen osa-aikainen paikkani? Ei mitään järkeä tässä työkkärin touhussa!
Mieheni on työtön ja on ihmetellyt samaa. Työllisyyssuunnitelma loppui joulukuun alussa.
Helsinki.
Myös täällä on odoteltu lähes puoli vuotta. No eipä tarvitse turhaan raportoida hakemiaan paikkoja, eikä kukaan anna sanktioita, jos on hakenut "väärää" työpaikkaa. Täyttä pelleilyä koko kontrollointi, parempi kun ei kuulu mitään.