Onko muille käynyt niin, että seksikumppani on noussut suhteen esteeksi?
Pähkinänkuoressa todeten tilanne on seuraavanlainen. Olen tapaillut erästä miestä noin parisen kuukautta ja olen todella ihastunut, enkä yleisesti ottaen ihastu erityisen helposti. Kipinää on selkeästi ollut myös hänen puoleltaan ja hän on varannut tapaamisiimme aikaa aina kun on voinut, josta olen ollut todella otettu. Nyt kuitenkin kaikki muuttui ja tunnelma kylmeni, kun hän sai tietää minulla olleen vakituinen seksisuhde erään toisen miehen kanssa viimeisen reilun vuoden ajan. Tästä hän ei tunnu pääsevän yli ja pelkäänkin että tämä lupaavasti alkanut juttu tulee lopulta kuihtumaan.
Onko muilla mitään vastaavia kokemuksia omalta kohdalta ja jos on, niin miten lopulta on käynyt?
Kommentit (245)
miehet ehkä jossain määrin tekevät positiivisen päätöksen ensi kohtaamisella eli siis rakastuvat ensisilmäyksellä. tämän päätöksen voi sitten toki perua myöhemmin. naiset ehkä taas syttyvät pidemmällä aikavälillä. tästä pienestä erosta johtuen mies kokee ettei häntä valittu jos säätäminen jatkuu vielä ensitapaamisen jälkeen, tai ainakin kokee että jotain olennaista puuttuu. näin yleistettynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin minäkin miehenä laittanut luiskaan. Koen paljon suuremmaksi uhaksi sen, että naisella on ollut intensiivinen pitkään jatkunut panosuhde jonkun yhden tietyn äijän kanssa kuin vaikka sen, että hänellä olisi ollut vaikkapa viimeisen reilun vuoden aikana muutama satunnainen seksikerta eri miesten kanssa.
Minä taas miehenä olen sitä mieltä, että jos reilu vuosi on pantu yhdessä, eikä siitä ole mitään sen kummempaa syntynyt vieläkään, ei tuollainen muodostu miksikään uhkaksi.
Juuri näin. Terve itsetunto. Ja se että suhteen on vieläpä lopettanut uuden vuoksi puhuu omaa kieltään
Monesti ei ole kyse itsetunnosta, vaan periaatteista. Varsinkin jos elämä on yhtään opettanut että miten asiat toimivat.
Ehkä tuossa tärkeämpää on kuitenkin se mitä tapahtuu suhteen aloittamisen jälkeen. Pyöriikö se edellinen petikaveri edelleen kuvioissa, vai osaako nainen pudottaa sen kokonaan pois. Jos ei, niin iso punainen lippu.
Minulle olisi kyllä este, jos kävisi ilmi että miehelle seksi on arkinen toiminto kuten virtsaaminen ja ulostaminen, eikä rakastavaan ihmissuhteeseen kuuluvaa vuorovaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Minulle olisi kyllä este, jos kävisi ilmi että miehelle seksi on arkinen toiminto kuten virtsaaminen ja ulostaminen, eikä rakastavaan ihmissuhteeseen kuuluvaa vuorovaikutusta.
😂
Sanoisin, että ne muutama seksikerta tapaamisen jälkeen saattaa loukata miestä ja tuo on helppo ymmärtää. Kokisin varmaan itse jossain määrin samoin ja ehkä voisin sanoin ottaa etäisyyttä.
Mutta. Ei se vätlttämättä loppua tarkoita, mutta nyt ap:n pitäisi ehkä nähdä hiukan vaivaa ja pyytää keskustelemaan keskenänne ja käydä läpi ajatuksianne.
Jos nitään ei tehdä,. niin mies voi vaan etääntyä ja siirtyä eteenpäin. Se olisi helppo ratkaisu, vaikka vähän harmittaisikin. Eli pallo on ap:lla ja kannattaa miettiä miten haluaa edetä vai jättääkö siihen. Parisuhde vaatii uskallusta molemmilta osapuolilta
Kun muistelen viimeisintä ihastustani, miten ihana oli halata ja suudella toisilla treffeillämme, niin jos sen jälkeen olisin saanut tietää, että hän piti vielä seksisuhdetta toisen kanssa, niin sehän pilaisi ne alun ihanat muistot kokonaan. Tää on ihan psykologiaa, eikä mitään tekemistä moraalin kanssa. Eli ap ei kovin sensitiivinen ole, joten minulle luotaantyöntävää juurikin, koska hyvä itsetunto.
Vierailija kirjoitti:
Komppaan. Nainen voi myös saada vain jos molemmilla osapuolilla on tunteet mukana.
Mänspleinasit just naisten orgasmin?
Minkähän ikäisistä ihmisistä tässä on kyse? Teineistä, parikymppisistä, keski-ikäisistä?
Entä kuinka kauan päällekkäiset suhteet kestivät? Nyt ollaan kuultu toisen osapuolen näkemys, jossa hän kertoo, että uudessa suhteessa oli jo halauksia ja suudelmia, mutta samalla vanha seksisuhde jatkui vielä. Kuinka pitkään tuota päällekkäisyyttä kesti? Pari päivää? Viikon? Kuukauden?
Minusta ei ole kohtuuton vaatimus, että vanhat suhteet pistetään tauolle, kun uusi suhde on alkamassa. AP:n kirjoitusten perusteella oletan, että uudessakaan suhteessa ei olisi tarvinnut olla kuukausien mittaisessa selibaatissa. Jos vanhaa suhdetta ei halua pistää tauolle, toinen vaihtoehto on kertoa uudelle kumppaniehdokkalle heti aluksi, että on seksisuhteessa jonkun toisen kanssa.
Minä näen tässä ongelmana se, että AP halusi jatkaa vanhaa (seksi)suhdetta samaan aikaan, kun on aloittelemassa uutta suhdetta. Tässä olisi pitänyt kertoa rehellisesti tilanne tai vähintään pistää vanha suhde tauolle.
Ei kuulosta kyllä lupaavalta suhteen alulta. Kun alkeellisestikaan kiinnostun jostakusta, niin siinä vaiheessa alkavat kaikki muut miessuhteet tuntua pettämiseltä ja niistä tulee huono omatunto, vaikkei niissä edes harrastettaisi seksiä.
Olisin ehkä saattanut ajatella samoin kuin tämä mies nuorempana mutta näin neljääkymppiä lähestyessä minusta tuo ei ole juttu eikä mikään - silloin kun tapaillaan niin vain tapaillaan eikä ole sidottu mihinkään. Ei se rikkoisi omia tunteitani jos myöhemmin siitä kehkeytyisikin jotain vakavampaa. N38
Eli olit korvias myöten ihastunut, makasit varmaan jo ihastuksen kanssa, mutta silti päätit maata vielä toisen kanssa samaan aikaan ja et pitänyt sitä minään? :D
Tolla miehellä on nyt aina se kuva susta lutkimassa sen toisen luona. Samana päivänä kun tietää viestitelleensä sun kanssa hempeitä, sä oot ollu imees toista munaa, pylllistäny ja huutanu kun se paukuttaa sua takaapäin. Loppuis tapailu kyllä siihe kaikilta, jotka kunnioittaa vähänkin itseään.
Vierailija kirjoitti:
Olet vähän kuin käytetty polkupyörä. Kyllä siinä naama valahtaa totisemmaksi, jos uutta on menossa katsomaan.
Onneks sä oot ihan käyttämätön fillari. Voi olla vain ettei silti löydy ostajaa.
On kumma tuo, että mies saa huorailla vaikka kahdeksan naisen kanssa, mutta naiselle jo kaksi on liikaa, vaikka kumpikin olis ihan tarpeeseen otettu.
Vierailija kirjoitti:
On kumma tuo, että mies saa huorailla vaikka kahdeksan naisen kanssa, mutta naiselle jo kaksi on liikaa, vaikka kumpikin olis ihan tarpeeseen otettu.
Ihan sama minulle, mitä muut tekevät, mutta minusta (olen mies) olisi täysin moraalitonta, että alkaisin tapailla uutta, jos samaan aikaan jatkaisin vielä vanhaa suhdetta. Päällekkäiset suhteet ovat mahdollisia vain siinä tapauksessa, että kaikki osapuolet tietävät ja hyväksyvät päällekkäiset suhteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän nimenomaan arvosti tämän "tilaisuuden". Miehenä ei tulisi mieleenkään naida jonkun muun kanssa samaan aikaan kun kehittelen toisaalla suhdetta. Ei sovi minun käsitykseeni siitä, miten ihmisuuhteet toimivat. Mutta minä olenkin sellainen, joka on aina katkaissut entisen suhteen siististi poikki ennen kuin edes alan katsella ympärilleni, enkä pidä varapuolisoehdokkaita kaiken varalta kuten monet tuntuvat tekevän.
Eli tuot esiin olevasi vähemmistössä.
Jos olen tämän takia vähemmistössä, olen siellä mielelläni.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että ne muutama seksikerta tapaamisen jälkeen saattaa loukata miestä ja tuo on helppo ymmärtää. Kokisin varmaan itse jossain määrin samoin ja ehkä voisin sanoin ottaa etäisyyttä.
Mutta. Ei se vätlttämättä loppua tarkoita, mutta nyt ap:n pitäisi ehkä nähdä hiukan vaivaa ja pyytää keskustelemaan keskenänne ja käydä läpi ajatuksianne.
Juuri näin.
Nyt Ap:n on tärkeää korostaa, kuinka jokainen seksikerta oli vain panojuttua eikä mitään tärkeämpää. Pienet itkut kannattaa tirauttaa; tällä voi myös hieman siirtää vastuuta toiselle osapuolelle, koska tämä ei voi ymmärtää, miten vaikea tämmöisessä tilanteessa on toimia oikein. Eihän sitä nyt voi edellyttää, että seurustelun alkuvaiheessa ei saisi hieman vielä kostuttaa peltoaan suhteen ulkopuolelta. Mitä siitäkin nyt tulisi paitsi katovuosi?
Jos nitään ei tehdä,. niin mies voi vaan etääntyä ja siirtyä eteenpäin. Se olisi helppo ratkaisu, vaikka vähän harmittaisikin. Eli pallo on ap:lla ja kannattaa miettiä miten haluaa edetä vai jättääkö siihen. Parisuhde vaatii uskallusta molemmilta osapuolilta
Ap:n kannattaisi ehkä vähän keventää tunnelmaa ehdottamalla vaikkapa kolmen kimppaa parhaan kaverinsa kanssa. Se yleensä poistaa turhan jäykkyyden suhteesta.
Ei ollut ongelmia kun en kertonut miehelle. En minäkään tiedä mitä virityksiä, jos mitään, hänellä sillä hetkellä oli kun toisemme tapasimme, eikä kiinnosta pätkääkään. Sillä hetkellä Kun sovimme seurustelevamme, niin samalla sovimme että menneet on menneitä ja tulevaisuus yhteinen, ja tämä on pitänyt. Yhdessä ollaan oltu nyt 12vuotta ilman ongelmia.
Veikkaisin, että jos miehellä itsellään olisi ollut vastaava, ei hän pitäisi sitä minään (eikä kyllä varmaan kertoisi ap:lle siitä, tai jos erehtyisi kertomaan, ei siinä hänestä olisi mitään mistä ap:n pitäisi huolehtia). Itseäni huvitti, kun mun miesystävä veti kierroksia siitä, että mulla on joskus parikymppisenä sinkkuna ollut yhdenillanjuttuja. Olemme nyt 40-vuotiaita ja tapasimme pari vuotta sitten :D ..ja mies myös myönsi, että hänellä on itselläänkin ollut nuorempana moisia. Kaksinaismoralismi.
Minä voin sanoa ihan suoraan, että olen sen verran huonoitsetuntoinen mies seksuaalisesti, että sen takia asia varmaan olisi minulle suht ylitsepääsemätön. Jos naisella on ollut pitkä panosuhde menossa jonkun yhden ainoan kanssa, niin ajattelisin heti, että seksi on naisen mielestä erityisen hyvää ja tyydyttävää tämän jytkykullin kanssa. Sitten hän todennäköisesti vertaisi minua tähän tyydyttävään panokaveriin ja minun pitäisi katkis-miehenä täyttää ne saappaat. Siksi minulle olisi huomattavasti helpompi ajatuksen tasolla hyväksyä, että naisella olisi taustalla ennemmin vaikka muutama yhden yön juttu eri tyyppien kanssa. Silloin en kokisi yhtä paljon paineita omasta suorituskyvystäni.
Oma mieheni taisi olla sitten hyväitsetuntoista sorttia. Tiesi että tapailin muitakin samanaikaisesti, en salaillut sitä. Mieskään ei alkuun tiennyt mitä minusta haluaa, oli ollut vuosia sinkkuna vuoroviikkoisänä ja sitoutuminen tuntui luonnollisesti isolta askeleelta. Kerroin että olen valmis lopettamaan muut tapailut, jos hän on valmis seurustelusuhteeseen. En todellakaan ollut valmis säästämään itseäni yhdelle ainoalle miehelle epävarmassa tilanteessa, olin puoli vuotta aiemmin päässyt eroon manipuloivasta ja alistavasta suhteesta ja päätin sen jälkeen, että en jää roikkumaan kenenkään miehen perään. Jos mies haluaa minut, hänen on sanottava ja näytettävä se. Mihinkään löysässä hirressä varmuuden vuoksi roikkumiseen en olisi ikinä suostunut. En tiedä tapailiko mieheni samanaikaisesti muita, eikä se minulle mielestäni kuulukaan. Hän halusi sitoutua minuun ja muut saivat jäädä. Eikä mieheni ole jäänyt vatvomaan elämääni ennen suhteemme vakiintumista, koska meidän suhteemme suhteen sillä ei ole ollut mitään merkitystä. Jos miehelleni olisi ko. asia ollut ongelma, en olisi pystynyt vakiintumaan sellaisen ihmisen kanssa. Sain jo edellisessä henkisesti väkivaltaisessa suhteessa kärsiä ihan tarpeeksi kaksoistandardeista ja kontrollista.