Onko muille käynyt niin, että seksikumppani on noussut suhteen esteeksi?
Pähkinänkuoressa todeten tilanne on seuraavanlainen. Olen tapaillut erästä miestä noin parisen kuukautta ja olen todella ihastunut, enkä yleisesti ottaen ihastu erityisen helposti. Kipinää on selkeästi ollut myös hänen puoleltaan ja hän on varannut tapaamisiimme aikaa aina kun on voinut, josta olen ollut todella otettu. Nyt kuitenkin kaikki muuttui ja tunnelma kylmeni, kun hän sai tietää minulla olleen vakituinen seksisuhde erään toisen miehen kanssa viimeisen reilun vuoden ajan. Tästä hän ei tunnu pääsevän yli ja pelkäänkin että tämä lupaavasti alkanut juttu tulee lopulta kuihtumaan.
Onko muilla mitään vastaavia kokemuksia omalta kohdalta ja jos on, niin miten lopulta on käynyt?
Kommentit (245)
Yleensä on niin päin, että ne, joilla on huono itsetunto, sietävät kaikenlaista. Kuulostaisiko kivalta, kun sanoisi sille miehelle nyt, että ai, sulla onkin noin huono itsetunto. (Itse pidän ap:ta hieman tunnottomana.)
"Onpa ikävää että sinulla on olematon itsetunto kokosi vuoksi. Ratkaisu ei kuitenkaan ole se että vaadit muita pönkittämään sitä, vaan se että hyväksyt itsesi ja muut sellaisina kuin he ovat."
Voihan hyväksyä muut sellaisina kuin ovat, mutta ei heidän kanssaan tarvitse parisuhteessa olla, jos ei natsaa joka tasolla. Ihmisellä on hyvä itsetunto silloin, kun siis tuntee itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä voin sanoa ihan suoraan, että olen sen verran huonoitsetuntoinen mies seksuaalisesti, että sen takia asia varmaan olisi minulle suht ylitsepääsemätön. Jos naisella on ollut pitkä panosuhde menossa jonkun yhden ainoan kanssa, niin ajattelisin heti, että seksi on naisen mielestä erityisen hyvää ja tyydyttävää tämän jytkykullin kanssa. Sitten hän todennäköisesti vertaisi minua tähän tyydyttävään panokaveriin ja minun pitäisi katkis-miehenä täyttää ne saappaat. Siksi minulle olisi huomattavasti helpompi ajatuksen tasolla hyväksyä, että naisella olisi taustalla ennemmin vaikka muutama yhden yön juttu eri tyyppien kanssa. Silloin en kokisi yhtä paljon paineita omasta suorituskyvystäni.
Onpa ikävää että sinulla on olematon itsetunto kokosi vuoksi. Ratkaisu ei kuitenkaan ole se että vaadit muita pönkittämään sitä, vaan se että hyväksyt itsesi ja muut sellaisina kuin he ovat.
Hohjoijjaa mitä jargonia. Eihän kirjoittaja vaatinut muilta mitään, vaan totesi vain oman näkökantansa miten hän kokisi asiat. Toisekseen, hyväksytkö sinä kaikki maailmassa sellaisinaan kuin he ovat? Uskallan vannoa että et varmasti.
Vierailija kirjoitti:
"Onpa ikävää että sinulla on olematon itsetunto kokosi vuoksi. Ratkaisu ei kuitenkaan ole se että vaadit muita pönkittämään sitä, vaan se että hyväksyt itsesi ja muut sellaisina kuin he ovat."
Voihan hyväksyä muut sellaisina kuin ovat, mutta ei heidän kanssaan tarvitse parisuhteessa olla, jos ei natsaa joka tasolla. Ihmisellä on hyvä itsetunto silloin, kun siis tuntee itsensä.
Sekoitat itsetunnon ja itsetuntemuksen käsitteet keskenään.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Minä voin sanoa ihan suoraan, että olen sen verran huonoitsetuntoinen mies seksuaalisesti, että sen takia asia varmaan olisi minulle suht ylitsepääsemätön. Jos naisella on ollut pitkä panosuhde menossa jonkun yhden ainoan kanssa, niin ajattelisin heti, että seksi on naisen mielestä erityisen hyvää ja tyydyttävää tämän jytkykullin kanssa. Sitten hän todennäköisesti vertaisi minua tähän tyydyttävään panokaveriin ja minun pitäisi katkis-miehenä täyttää ne saappaat. Siksi minulle olisi huomattavasti helpompi ajatuksen tasolla hyväksyä, että naisella olisi taustalla ennemmin vaikka muutama yhden yön juttu eri tyyppien kanssa. Silloin en kokisi yhtä paljon paineita omasta suorituskyvystäni.
Ihan mielenkiinnosta, onko sinulla vastaava ongelma, jos nainen on ollut aiemmin seurustelusuhteessa? Jossa yleensä on ollut kuumaa seksiä, ja lisäksi voimakkaampia tunteita kuin pelkässä seksisuhteessa? Vai kuvitteletko, että kaikki parisuhdeseksi on laimeaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Päinvastoin, itseluottamus ja itsevarmuus ovat eri asioita. Itseluottamusta voi olla vaikka ei hyvää itsetuntoa. Kun tuntee itsensä, niin tietää mitä haluaa, tarvitsee ym. Ja mitä paremmin tuntee itsensä, sitä paremmin voi tuntea toisenkin. Nyt ap ei hiffannut tuota miestä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Päinvastoin, itseluottamus ja itsevarmuus ovat eri asioita. Itseluottamusta voi olla vaikka ei hyvää itsetuntoa. Kun tuntee itsensä, niin tietää mitä haluaa, tarvitsee ym. Ja mitä paremmin tuntee itsensä, sitä paremmin voi tuntea toisenkin. Nyt ap ei hiffannut tuota miestä...
Kyseinen mies sanoi kyllä ihan itse, että hänellä on huono itsetunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti siirtyisin vastaavassa tilanteessa takavasemmalle. Suhteiden päällekäisyys tympii.
Jos luit ei olleet päällekkäin vaan ap lopetti toisen tapailun kun löysi nykyisen.
Ap myönsi tavanneensa seksimiestä ainakin kahdesti kun oli jo treffaillut uuden kanssa ja suudellutkin. Ja ap sanoi että seksimies oli vain seksiä varten, ei muuhun.
Naisena, en yhtään ihmettele että uusi mies halusi lopettaa. Selvästikään ap ei ollut uudesta niin kiinnostunut, että olisi edes lopettanut sekstauksen toisten kanssa. Joten tapailun lopettaminen on ainoa järkevä teko.
Yök.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta, onko sinulla vastaava ongelma, jos nainen on ollut aiemmin seurustelusuhteessa? Jossa yleensä on ollut kuumaa seksiä, ja lisäksi voimakkaampia tunteita kuin pelkässä seksisuhteessa? Vai kuvitteletko, että kaikki parisuhdeseksi on laimeaa?
Takana oleva parisuhde on minulle helpompi lähtökohta. Parisuhde perustuu yleensä suurempiin kokonaisuuksiin kuin pelkkään seksiin. Mutta jos naisella on nimenomaan pitkä seksisuhde, niin luen sen niin, että hän arvostaa seksiä ja ennen kaikkea jykevämunaista miestä kriteereissään korkealle, tätä minä en voi tarjota. Kaikki kaveripiirini panomiehet on minun näkökulmastani erittäin hyvin varusteltuja ja uskallan väittää ettei se ole sattumaa. Näin asia varmasti on myös isossa kuvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta, onko sinulla vastaava ongelma, jos nainen on ollut aiemmin seurustelusuhteessa? Jossa yleensä on ollut kuumaa seksi
Eli jos joku nainen on aivan lääpällään sinuun, niin et halua häntä, jos hän on aiemmin ollut jonkun isomunaisen kanssa?
Ihan tilastotieteellisistä syistä kysyn, että kuinka usein sinulle yleensä käy sellaista, että joku nainen ihastuu sinuun ja ehdottaa seurustelua ja itsekin ihastut häneen? Kerran viikossa? Kerran vuodessa? Kymmenessä vuodessa? Viidessäkymmenessä vuodessa? Ja mitä kaikkia muita syitä on että lähdet tilanteesta kuin tämä?
Olisiko se kuitenkin ok, jos toisella olisi viisi lasta eri miehille, avioeron harkinta-aika kesken, kuolemaan johtava sairaus tai asuisi toisella puolella maata?
Vai riittääkö jos on sisäsiisti, ehdot täyttävä, ihan kiva ja jotenkuten kelpuuttaa sinut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta, onko sinulla vastaava ongelma, jos nainen on ollut aiemmin seuru
Tässä on kyse siitä, että ap piti kahta miestä yhtä aikaa, eikä uusi mies arvostanut ko. käytöstä. Selvästikään ap ei ollut oikea hänelle, koska he arvostavat eri asioita.
No mikä siinä on niin ihmeellistä, jos harrastaa seksiä toisen kanssa, kun tapailu deitin kanssa ei ole edennyt edes sekstailun tasolle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies hoksasi haukanneensa paskaa ja on väistämässä ei luotia, vaan kokonaisen tykistökeskityksen. Siksi hakee etäisyyttä.
Mikä tekee ap:sta paskaa? Seksisuhdeko? Onko siellä joku lesta kommentoimassa? Vai joku reppana beetamies?
Beetamies :D Kaulatatuoitu alfauros sen siis olla pitää xD
Sulla ei selvästi ole mitään käsitystä, millainen alfauros on, mutta eipä se yllätä kun noita hymiöitä katsoo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti siirtyisin vastaavassa tilanteessa takavasemmalle. Suhteiden päällekäisyys tympii.
Jos luit ei olleet päällekkäin vaan ap lopetti toisen tapailun kun löysi nykyisen.
Ap myönsi tavanneensa seksimiestä ainakin kahdesti kun oli jo treffaillut uuden kanssa ja suudellutkin. Ja ap sanoi että seksimies oli vain seksiä varten, ei muuhun.
Naisena, en yhtään ihmettele että uusi mies halusi lopettaa. Selvästikään ap ei ollut uudesta niin kiinnostunut, että olisi edes lopettanut sekstauksen toisten kanssa. Joten tapailun lopettaminen on ainoa järkevä teko.
Yök.
Samaa mieltä. Jos olisin itse samassa tilanteessa, ja mies kertoisi että hänellä olisi ollut panosuhde käynnissä toisen naisen kanssa samalla kun me tapailimme, päättäisin jutun sillä sekuntilla.
Ei tuollaisen tiedon jälkeen enää vaan katso sitä toista samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi annat hittoakaan tuon miehen mielipiteestä. Jos hän ei hyväksy hurvitteluasi vaan haluaa neitsyen niin etsikööt. Todennäköisemmin löytää jotain muuta mutta oppikoot kantapään kautta jos ei osaa arvostaa tilaisuuksiaan
Täällä on ketju tarpeesta palauttaa koulujärjestelmä vastaamaan 30 vuoden takaista. Se on luultavasti jonkun kunnallispolitiikkaan halajavan aloittama, mutta tämän lainaamani viestinkin perusteella täyttä asiaa.
Huomaatko itse, että tekstisi on kuin huonon englanti-suomi kääntäjäsovelluksen tuottamaa?
Jos henkilöllä x on panosuhde henkilön y kanssa, niin pitääkö henkilön x olla käymättä kokonaan treffeillä, jotta asia olisi edes likimain moraalisesti ok? Vai pitääkö henkilön x sanoa y:lle, että nyt ei voida panna kun on huomenna tulossa treffit ja ei voida panna kyllä ensi viikollakaan kun silloinkin on jonkun random-tyypin kanssa treffit.
Vai onko se niin, että pitää sanoa, että tuu äkkiä panemaan ku meen treffeille kolmen tunnin päästä, vielä ehtii. Tuntuu olevan älytöntä hurskastelua tuo päällekkäin panemisen käsite. Eiköhän se niin kauan ole ok, kun ei olla virallisesti yhdessä. Huvittavaa, että tyyliin joku yksi päivä tai jopa muutama tunti vaikuttaisi asian moraalisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Olet vähän kuin käytetty polkupyörä. Kyllä siinä naama valahtaa totisemmaksi, jos uutta on menossa katsomaan.
Jos on hyvin öljytty ja vaihteet pelaa, ei pieni polkeminen haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Miehelle se, että naisella on ollut tuore seksisuhde, on aivan eri tason turn-off kuin se, että naisella olisi ollut tuore seurustelusuhde.
Se, että naisella on seksisuhde, on verrattavissa siihen, että mies kertoisi kasuaalisti käyneensä vuoden ajan huo*issa. Ja ehkä vielä pari kertaa naiseen tutustuttuaankin, mutta lopettaneensa nyt kun kerran saa kotonakin. Olisiko tämä ok?
Miksi naisen seksisuhde on verrattavissa miehen huorissa käymiseen eikä miehen vastaavaan seksisuhteeseen? Voisiko joku selittää?
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset eivät seurustele näiden pitäaikaisten panokumppaneiden kanssa? Mikä heissä on vikana? Jos on kelavannut pitäaikaisesti seksiin, niin millä todennäköisyydellä se uusi tuttavuus tuo jotain parempaa?
On sellaisia asioita kuin romantiikka, yhteensopivuus seksin ulkopuolella, samat arvot ja tulevaisuudenhaaveet...
Joku mies ehkä haluaa vain kodinkoneen jolta saa seksiä mutta aika moni nainen haluaa jotain syvempää.
Onpa ikävää että sinulla on olematon itsetunto kokosi vuoksi. Ratkaisu ei kuitenkaan ole se että vaadit muita pönkittämään sitä, vaan se että hyväksyt itsesi ja muut sellaisina kuin he ovat.