Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä jokin hintakatto asioille, vaikka rahaa olisi miten paljon? Luetelkaa

Vierailija
09.02.2025 |

Olen varakas ihminen.

Jos haluan johonkin Espan kivaan kahvilaan istumaan maksan pääsylippuna mielihyvin kahvista ja pullasta 10-15 euroa vaikka alepasta saisi euron kahvin ja todennäköisesti tuoreemman ja paremman pullan paistopisteestä kahdella eurolla ja voisi mennä puistokäytävälle istumaan.

Nyt inflaation myötä on kuitenkin alkanut tulla raja vastaan mitä maksan (vaikka varaa olisi kuinka) eräistä asioista. Ilman että tuo kalliimpi kahvi on kuitenkin tavallaan pääsylippu siihen paikkaan, en ikinä maksaisi kahvista yli 5 euroa. Tai minkään välimäenkään risotosta 25 euroa, tai pitsasta yli 20 euroa. Tai pihvistä 50-60 euroa. Ei vaan toimi tuo yhtälö.

Kommentit (117)

Vierailija
101/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takista voin maksaa 400 euroa, kengistä max 150.

Ravintola-annos max 22e, vaikka mies maksaakin, siirrän tilisiirtona usein oman osuuteni.

Kahvila kahdelta max 25e

Kaupassa oletan että ruokakassi on alle 40e, joskus on enemmän.

Kukat kaupassa max 8e

En ole huomannut että hinnat ois nousseet, paitsi kangaskaupassa, harrastan ompelemista

Vierailija
102/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se on se kokonaiselämys.

Voin maksaa kahvista vaikka 20, jos sattuu oikeaan aikaan ja paikkaan tarjolle. 

Mutta en maksa edes 10cnt jos saan samalla paskaa palvelua ja tuntuu ettei paikkaa kiinnosta asiakkuuteni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tottakai okkeastaa. kaikelke, jis hinta kirpsisee jätän osramatta. Hyödynnän aina tarjoukset

Esim lohi ja sisäpaisti 13e/kg, kana 10e/kg, kahvi 6e/pkt, graavi- ja kylmässvulohi 23e/kg, siian rai muikunmäti 120e/kg - mieluummin alle 100e. Risoton teen puuroriisistä, tämän opin ranskalaiselta chefiltä - tulee erinomaisen hyvää

Lentoliput keski-etelä-Eurooppaan Finskillä alle 300e. Tämän vuoden lennot sain Milanoon 186-240e

Talouspaperista kirjoitti joku - meilläkin vain kun on joulu tai muu isompi juhla

2 henkeä, vuositulot 140ke

Minä käytän talouspaperia 365 päivää vuodessa. Yhtä välttämätön asia elämässä kuin vesi.

Jaa. Minä koen todella tarvitsevani sitä vain lihan kuivaamiseen kun otan paketista ja alan valmistamaan ruokaa. Kaikesta muusta selviän rät

Minä käytän lähes kaikkeen talous ja wc-paperia. Luutua käytän vain pölyjen pyyhkimiseen, lattian luutuamiseen ja suihkuhuoneen kuivaamiseen. Muuten käytän vain paperia.

Vierailija
104/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skumppapullo 50€ ihanassa merenrantaravintolassa on ok, vaikka Alkossa sama pullo 12,90€. 

Vierailija
105/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on omaisuutta miljoonilla euroilla ja tulot satoja tuhansia vuodessa. Rahat on peräisin yritystoiminnasta ja jonkin verran sijoittamisesta. En ole äkkirikastunut vaan omaisuus on tullut 30 vuoden aikana. Käyttelytilillä on n. 100k, joka voi kuulostaa typerältä, mutta - menemättä siihen tarkemmin - on mielestäni ihan järkevää. Luulisin, että suhtaudun rahaan ja käytän sitä melko samalla tavalla miten muutkin tavalliset suomalaiset tekisivät mun tilanteessa. 

En fleksaile enkä tuhlaa, mutta en pihistelekään. Ruokakaupassa. kahviloissa ym. en katso hintoja. Yleensä maksan kännykällä, mutta jos ostosten arvo on satoja euroja, vaivaudun kaivamaan taskusta pankkikortin k-ryhmän kaupoissa, koska sillä säästää muutaman euron. S-korttia en jaksa erikseen pitää mukana. Jos oon yksin taksissa ja on kiva kuski, joskus voin maksaa viiskymppisellä kympin taksimatkan ja jättää loput tippinä.

Suoratoistopalvelun otan, jos tarviin, mutta olen tarkka, etten pidä niitä käyttämättömänä turhaan päällä. Parkkisovellusta käytän siksi, että sakkoja on rasittava maksaa. Ravintolassa en hirveästi katso hintoja, mutta en yli viittäkymppiä maksa ruuasta ellei sitten ole joku tosi spesiaali juttu. Kävin juuri huoltamassa autoa, mutta siinä odotellessa menin katsomaan vaihtoautoja ja vaihdoin n. 50k hintaiseen (mutta tosi tavallisen ja arvonsa pitävän) autoon. Pyrin käymään etelässä max 2 kertaa vuodessa ekologisista syistä. Airbnb voi maksaa jokusen satasen per yö, mutta en näe että viihtyisin yhtään paremmin kämpässä joka maksaa tonnin per yö.

Vaikka tykkään mukavuudesta, helppoudesta ja laadusta, en osta luksus- tai premium-asioita - varsinkin mikäli niihin liittyy helposti kuva elvistelystä.

Vierailija
106/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuviin en ole enää mennyt kun nostivat hintaa 9,5 eurosta 12,50 euroon. Yli kymppiä en maksa

Vierailija
107/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut, että uusi auto saisi maksaa enimillään n. 50 000, mutta olen katsellut kuitenkin kalliimpia autoja. 

Vierailija
108/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksaisi tonneja käsilaukusta tai kengistä.

Vierailija
109/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lajusen "luksushotelliin" en menisi ja enkä maksaisi euroakaan.

Vierailija
110/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takki tai kengät max. 100 e. Kaikki vaatteet yli 50 e niin tarkka harkinta. Hotelliyö max. 100 e. Auto max. 10 000 e ja vain käteisellä. Eikä todellakaan ole puute rahasta.

Olen maksanut takista 1000 euroa (Canada Goose) ja kengistä 300-400 euroa (Trickers). Hotelliyössä tavoitehinta on 100 euroa mutta suurkaupungeissa jos on myöhässä niin sitten maksetaan 150 euroa yöltä. Auton hinta maksimi on nyt 100 000 euroa mutta käytetystä pitäisi saada ihan hyvä hinta ja en osta käytettyä autoa.

Ruoan hinnassa ei periaatteessa ole järkeä säästää kun kyse ei ole isoista rahoista. Ostan kuitenkin alennustuotteita Prismasa ja Lidlissä ole sortunut ostamaan useamman pullan kun halvalla. Tarkoitus oli tehdä laskiaispullia mutta tuli syötyä pullat ennen kuin ehdin edes tehdä kermavaahtoa.

Vierailija
111/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole. Jos haluan syödä tiettyä risottoa, syön sitä maksoi mitä maksoi. Ostan aina laadukkaita tuotteita, koska ne nyt vaan ovat parempia kuin halvat.

Naurattaa miksi nykyään aina jonkun herkun synonyymi on risotto 🤣

Kuinka kallista se oikein on tehdä sitä aitoa ja oikeata risottoa? 

Vierailija
112/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuositulot n. 90K brutto ja kauppaan jää yli 7euron kahvipaketit, yli 55snt rulla maksava vessapaperi ja yli 4 euroa levy maksava bulkkisuklaa. On ihan naurettavaa, miten näiden perusasioiden hinta on pompannut niin, että tälläkin tulotasolla kirpaisee ostaa kahvia tai vessapaperia

Vierailija
113/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se tyhmä ole joka pyytää vaan se joka maksaa. En ikinä maksaisi esim. laukusta tai vaatteesta tuhansia. Ne vaan eivät ole niin arvokkaita, sanotaan mitä sanotaan laadusta. Nykyhinnat lähinnä ärsyttää kaupoissa, tuntuu että nostetaan nyt tämän hintaa kun tuokin on noussut, ilman mitään perusteita. 

Mieluummin olen ilman kuin maksan hampaat irvessä. 

Minäkään en suostu maksamaan vaatteista yli 100€. Tai kerran ostin 150€ takin enkä uskalla käyttää sitä koska oli niin kallis. Kengistä olen maksanut satasen ja ovat vielä noin 10 v jälkeen todella hyvät ja joka talvi käytän. Arkivaatteet on aina alesta halvimpia. Nytkin ostin alle kympin puseroita ensi talveksi. Kotona käytän kaikki lumput ihan loppuun, seuraavaksi ne menevät luutuiksi.

Vierailija
114/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta mitä miljonäärisakkia tänne onkin kerääntynyt, tai sitten vain satutätejä ja -setiä 😅. Jatkakaa. Jatkan itse tölkkien keräämistä enkä käytä niitä hiluja kahviin tai rapuleipään.      - Akateeminen

Vierailija
115/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tottakai okkeastaa. kaikelke, jis hinta kirpsisee jätän osramatta. Hyödynnän aina tarjoukset

Esim lohi ja sisäpaisti 13e/kg, kana 10e/kg, kahvi 6e/pkt, graavi- ja kylmässvulohi 23e/kg, siian rai muikunmäti 120e/kg - mieluummin alle 100e. Risoton teen puuroriisistä, tämän opin ranskalaiselta chefiltä - tulee erinomaisen hyvää

Lentoliput keski-etelä-Eurooppaan Finskillä alle 300e. Tämän vuoden lennot sain Milanoon 186-240e

Talouspaperista kirjoitti joku - meilläkin vain kun on joulu tai muu isompi juhla

2 henkeä, vuositulot 140ke

Talouspaperi juhlahyödykkeenä? Hauska, kiitos tästä!

Vierailija
116/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takki max. 600 eur (en ostaisi esim. Canada Goosea)

Auto max. 15 000 eur

Talo max. 500 000 eur

Perheen lomareissu max. 10 000 eur

Vierailija
117/117 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varakas minäkin, mutta alkaa olla suklaankin hinta noussut niin, että jätän monesti ennemmin sen kauppaan.

Minkä hintaisia ne on, mitä jätät ostamatta ?

Mun työkaveri on upporikas. Varakkaat vanhemmat ja puoliso. Käy työssä huvikseen. Aina katsoo kg hintaa ja sen perusteella jättää ostamatta. Kauhistui, kun ostin parmannkinkkua 100 g, kg hinta 30 e. Pilkoin paloiksi ja riitti koko salaattiin.

Onhan näitäkin, jotka ei osta silmännympäryysvoidetta litrahinnan perusteella. Mulla on varaa ostaa 2 e suklaapatukka. Ei tunnu missään. En osta kg vaan kahdella eurolla

Sun on pakko olla niitä joilta kysytään autoa ostettaessa että "paljonko tuo vie" ja vastaat aina että tankkaat parilla kympillä kuukaudessa eli noin 40 euroa per kuukausi. Molemmat poikani katsovat aina kilohinnat ja ei, emme ole mikään varaton perhe.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme