Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä jokin hintakatto asioille, vaikka rahaa olisi miten paljon? Luetelkaa

Vierailija
09.02.2025 |

Olen varakas ihminen.

Jos haluan johonkin Espan kivaan kahvilaan istumaan maksan pääsylippuna mielihyvin kahvista ja pullasta 10-15 euroa vaikka alepasta saisi euron kahvin ja todennäköisesti tuoreemman ja paremman pullan paistopisteestä kahdella eurolla ja voisi mennä puistokäytävälle istumaan.

Nyt inflaation myötä on kuitenkin alkanut tulla raja vastaan mitä maksan (vaikka varaa olisi kuinka) eräistä asioista. Ilman että tuo kalliimpi kahvi on kuitenkin tavallaan pääsylippu siihen paikkaan, en ikinä maksaisi kahvista yli 5 euroa. Tai minkään välimäenkään risotosta 25 euroa, tai pitsasta yli 20 euroa. Tai pihvistä 50-60 euroa. Ei vaan toimi tuo yhtälö.

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattelin ajankuluksi Temusta pakkausteippiä ja vertasin Tokmannin tarjontaan. Tokmannilla oli puolet halvempaa. Taidanpa käydä huomenna siellä enkä tilaa Temusta.

Vierailija
82/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun palkka oli 5300 e kk ei se mielestäni ollut niin suuri että olisin ostanut talouspaperia. Naurattaa nyt kun olen työtön ja jätän vessan vetämättä vesilaskun takia. 

Minulla palkka on 1500 euroa/kk. Koskaan en ole säästänyt talous tai wc-paperista, saati vedestä!

Paljonko matkustelet?

Neljä kertaa olen käynyt Helsingissä vuosina 1995-2007. Siinä oli tarpeeksi minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen muuta asioita ennen hintaa.

En esimerkiksi halua maksaa abc:lla lounaasta mitään siksi en mene sinne. Sen sijaan jonkun pienyrittäjän lounaasta olen valmis maksamaan vaikka 20€

sokoshotellista en myöskään ole valmis maksamaan mitään, mutta jonkun pienyrittäjän majatalosta olen valmis maksamaan saman kuin sokoshotellin hinta on ja enemmänkin.

Olen myös valmis maksamaan kahvista pitsasta tms työstä koska haluan että Suomessa on palveluita, en rutise että on törkeää rahastusta maksaa kahvista 4€ 

Vierailija
84/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on hintakatto kaikille asioille maksoivat ne sitten kympin tai kymppitonnin.

Hintakatto on edullisin hinta jolla saan kyseisen tuotteen ellen juuri nyt niin vähintäänkin odottamalla seuraavaa kausialea tai black friday tarjousta.

Jos tämäkin hinta ei ole mielestäni suhteessa siihen mitä sillä saa niin sitten en osta lainkaan

Hämmästyttävän harvat asiat elämässä kun ovat sellaisia jotka todella on pakko eikä vain "pakko" saada hinnasta välittämättä.

Näin toimin minäkin. 

Pätee kaikkeen alkaen vaatteista ja ruuasta tai vaikka hammasharjasta jatkuen autoon (jonka tosin ostan noin kerran 15 vuodessa. Ostan uuden laadukkaan ja edullisen ja käytän sen loppuun. Autoa jatkuvasti vaihtamalla menettää rahaa) 

Vierailija
85/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli kuusi euroa puolen litran perusoluesta missä tahansa anniskelupaikassa. Miksi pitäisi maksaa enemmän jostain tavallisesta Koffista tai Karhusta? Harmi vaan että max 6 euron tuoppeja ei Suomessa tunnu saavan enää juuri missään. Baarit ja yökerhot ovat nostaneet tolkuttomasti hintojaan koronapandemian jälkeen. Onko ihmekään, että väki juo mieluummin kotona...

Vierailija
86/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoppi 10€, pizza ehdoton max. 20€. Viinipullo max. 15€. Kaupassa useimmiten kilohinnaltaan halvinta paitsi juustoihin satsaan. Ja kahviin. Karkkia en osta juuri koskaan enkä mehuja, energiajuomista puhumattakaan. 

Vierailija
87/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuoppi 10€, pizza ehdoton max. 20€. Viinipullo max. 15€. Kaupassa useimmiten kilohinnaltaan halvinta paitsi juustoihin satsaan. Ja kahviin. Karkkia en osta juuri koskaan enkä mehuja, energiajuomista puhumattakaan. 

Minulla tuo hinta On sidoksissa laatuun tai näköalaan. Paremmilla maisemilla maksan enemmän. Ja paremmalla laadulla. Paitsi viinipullossa en osta alle 15 e viinejä. 

Vierailija
88/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka en olekaan itara, niin kuitenkin olen saita, nuuka ja pihikin.

Vierailija
89/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri, mutta jos sattuu tykkäämään mausta niin ne ovat hyvä korvike esim limsalle.

Vierailija
90/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä juuri, mutta jos sattuu tykkäämään mausta niin ne ovat hyvä korvike esim limsalle.

Lainaus ei näköjäns onnistunut oikein tämä siis vastauksena viestiin 58 jossa kysyttiin onko turhempaa asiaa kuin energiajuoma.

Vierailija
91/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistään baarista en osta olutta 8 euroa pieni olut. Ostan kaupasta sitten oluetkin.

Vierailija
92/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä usko että oikeasti varakas jättäisi suklaapatukan tai kinkkupaketin ostamatta, koska se maksaa yli neljä euroa. Suurin osa tämän ketjun vastaajista ei tainnut lukea koko kysymystä.

Olet väärässä. Minulla on rahaa kuusinumeroinen summa, mutta koska en ole saanut hakemiani työpaikkoja, on elinkustannukset säädetty alle kuuteen sataan euroon kuussa. En osta ainuttakaan makeista.

Mutta ethän sinä ole varakas jos et ole töissä ja on vaara että et enää koskaan saakaan töitä, vaan sinun pitää elää loppuelämäsi tuolla kuusinumeroisella summalla (ja tuilla jos niitä saat). Varakas on sellainen jolla ei ole mitään huolta huomisesta ja tietää että pärjää loistavasti nyt ja tulevaisuudessa. 

Itse olen saanut oikein mukavat korko- ja sijoitustuotot omasta kuusinumeroisesta, ei ykkösellä alkavasta, perinnöstäni. Teen nykyisin 60% osa-aikatyötä, koska nuo tuotot + 60% palkka ovat paremmat kuin entinen 100% palkka. Lisäksi säästöönkin on jäänyt noista, eli pääomani on vain kasvanut. Toki voi tulla aika, jolloin näin ei enää käy, mutta nyt on näin mennyt jo aika monta vuotta. 

Vierailija
93/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan ole. Jos tekee mieli syömään, vaikka Savoyhyn, niin sitten menen.enkä katso hintaa. Ruokakaupassa  käyn hyvässä supermarketissa, jossa kalliimpaa, mutta tuotteet hyviä. Toisaalta tykkään ostaa Pirkkatuotteita ja käydä esim. alennusmyynneissä.  Ja juon mieluummin juhlatilanteissa shampanjaa, kuin kuohuviiniä.

Vierailija
94/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli kuusi euroa puolen litran perusoluesta missä tahansa anniskelupaikassa. Miksi pitäisi maksaa enemmän jostain tavallisesta Koffista tai Karhusta? Harmi vaan että max 6 euron tuoppeja ei Suomessa tunnu saavan enää juuri missään. Baarit ja yökerhot ovat nostaneet tolkuttomasti hintojaan koronapandemian jälkeen. Onko ihmekään, että väki juo mieluummin kotona...

Käytiin juuri kuuntelemassa bändiä paikassa josta sai alkoholin lisäksi ihan hyvältä näyttäviä pizzoja, bratwurst-annoksia ja niin päin pois joten ajateltin syödäkin jotain kun kerran pöytäkin järjestyi.

Otin keikan alkuun kummallekin tuopin koffin hanalonkeroa. Lasku 25€.

Luottokortti pysyi lompakossa seuraavat kaksi tuntia. Käytiin vasta kotimatkalla pizzalla ja nautittiin lasillinen kuohuvaa kotisohvalla ennen nukkumaan menoa.

Vierailija
95/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuollaiset herkut on "kerran elämässä" -kokemuksia. Silloin voi vähän maksaakkin. Kaikkea kohtuudella. Jos elämä on yhtä juhlaa ei ne pienet hetketkään tunnu miltään. Täytyy raataa niskalimassa ja hemmotella itseään sillointällöin. Se on hyvä sääntö.

Vierailija
96/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tottakai okkeastaa. kaikelke, jis hinta kirpsisee jätän osramatta. Hyödynnän aina tarjoukset

Esim lohi ja sisäpaisti 13e/kg, kana 10e/kg, kahvi 6e/pkt, graavi- ja kylmässvulohi 23e/kg, siian rai muikunmäti 120e/kg - mieluummin alle 100e. Risoton teen puuroriisistä, tämän opin ranskalaiselta chefiltä - tulee erinomaisen hyvää

Lentoliput keski-etelä-Eurooppaan Finskillä alle 300e. Tämän vuoden lennot sain Milanoon 186-240e

Talouspaperista kirjoitti joku - meilläkin vain kun on joulu tai muu isompi juhla

2 henkeä, vuositulot 140ke

Minä käytän talouspaperia 365 päivää vuodessa. Yhtä välttämätön asia elämässä kuin vesi.

Jaa. Minä koen todella tarvitsevani sitä vain lihan kuivaamiseen kun otan paketista ja alan valmistamaan ruokaa. Kaikesta muusta selviän rätillä ja keittiöpyyhkeellä

ed

Vierailija
97/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen hotelliyö yksi matkustavalle Euroopan suurkaupungeissa sai mielestäni maksaa korkeintaan 100 e, mutta nykyään sillä EHKÄ saa paskimman hotellin jostain Amsterdamista. 

Ei saa edes hostellia kyseisestä kaupungista

Vierailija
98/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen muuta asioita ennen hintaa.

En esimerkiksi halua maksaa abc:lla lounaasta mitään siksi en mene sinne. Sen sijaan jonkun pienyrittäjän lounaasta olen valmis maksamaan vaikka 20€

sokoshotellista en myöskään ole valmis maksamaan mitään, mutta jonkun pienyrittäjän majatalosta olen valmis maksamaan saman kuin sokoshotellin hinta on ja enemmänkin.

Olen myös valmis maksamaan kahvista pitsasta tms työstä koska haluan että Suomessa on palveluita, en rutise että on törkeää rahastusta maksaa kahvista 4€ 

Ihanaa hyvesignalointia😀

Vierailija
99/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeastaan ole. Jos tekee mieli syömään, vaikka Savoyhyn, niin sitten menen.enkä katso hintaa. Ruokakaupassa  käyn hyvässä supermarketissa, jossa kalliimpaa, mutta tuotteet hyviä. Toisaalta tykkään ostaa Pirkkatuotteita ja käydä esim. alennusmyynneissä.  Ja juon mieluummin juhlatilanteissa shampanjaa, kuin kuohuviiniä.

🤣🤣

Vierailija
100/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä on ainakin pilvin pimein baareja, joista saa 0,5 litran tuopin keskiolutta alle 6 euroa. Minunkin molemmista kantapaikoista saa alle vitosen. Eikä tuo ole vielä edes mikään häppärihinta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi