Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täysin varattomia (aikuisia) ihmisiä?

Vierailija
15.09.2026 |

Joka toinen juttu tuntuu koskevan jotain sijoittamista ja niissä on kaikilla oletuksena omistusasunto ja lisäksi 100 000 e osakesalkku per nuori henkilö.

Entä toinen ääripää? Onko teistä kukaan varaton tai tyyliin tosi vähävarainen, eli koko omaisuutesi alle 10 000 e? Tai tunnetko lähipiiristä? 

Ja kyse aikuisista ihmisistä eli ei mitään opiskelevia parikymppisiä. Eikä niitä, jotka elää toisen siivellä sanoen, että on itse täysin varaton mutta asuu miehen puolen miljoonan omakotitalossa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähes täysin varaton, ainut omaisuus on puhelin, tietokone ja mummolta saatu Artek valaisin.

Vierailija
2/26 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomi nyt kuitenkaan mikään Monaco ole. Täälläkin on varattomia tai hyvin vähävaraisia henkilöitä. Ite tunnen pari.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja todella paljon. 

Vierailija
4/26 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on. Kaikki joilla ei ole niitä sukulaisia ollut palkkaamassa ilman osaamista ja CV:tä.

Vierailija
5/26 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

asunnottomat

Kela evännyt tuet "olet yrittäjä" "et tullut palveluun" jne

Vierailija
6/26 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaton nainen olen. Ihan pikkasen tavaraomaisuutta on, mitä en tähän khyl luettele mutta köyhä olen.

Vierailija
7/26 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://gekkonen.net/sanna-marinin-alkukesa-oli-yhta-suhaamista-tyttoje…

Sanna Marinin alkukesä oli yhtä suhaamista: tyttöjen iltoja, Sveitsiä, Pariisia ja Japania – katso kuvat

Vierailija
8/26 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

N37 täällä, koko omaisuus 4000 euroa. Tällä hetkellä työtön. 

Vierailija
9/26 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli kuollessaan. Olen pitkäaikaistyöttömänä enemmän varoissani kuin hän kuollessaan.

Vierailija
10/26 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljä tonnia on paljon, sillä kustantaa esimerkiksi hautajaiset ja perunkirjoitukset kevyesti.

Joillain ihmisillä ei ole penniäkään kuollessaan, ei yhtään euroa.

Vierailija
11/26 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai, että alle 10 000€ omaisuus. Voi vit tu suoraan sanottuna. Ei ole paljon paskaakaan omaisuutta ja kauas jää kymppitonnista. Rahaa on tilillä n. 12€. 

Vierailija
12/26 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika sama mulla, n 5000 ja työtön kanssa. Tuntuu pahalta lukea kun suomalaisen keskim varallisuus joku 200 tonttua niin itse kuuluu siihen köyhimpään prosenttiin.

N35

Vierailija
13/26 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika sama mulla, n 5000 ja työtön kanssa. Tuntuu pahalta lukea kun suomalaisen keskim varallisuus joku 200 tonttua niin itse kuuluu siihen köyhimpään prosenttiin.

N35

Mulla on tilillä 12€, että revi siitä. 

Vierailija
14/26 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Tili miinuksella. N51. 

Vierailija
15/26 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai, että alle 10 000€ omaisuus. Voi vit tu suoraan sanottuna. Ei ole paljon paskaakaan omaisuutta ja kauas jää kymppitonnista. Rahaa on tilillä n. 12€. 

Etkö saa tuista yhtään säästöön, siis nostamalla vaikka aina käteiseksi vähän? Jos pystyisit nipistämänä 10-100€ kuussa, vuoden päästä sinulla olisi 120-1200€ ja 10 vuoden päästä 1200-12000€

Vierailija
16/26 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö saa tuista yhtään säästöön, siis nostamalla vaikka aina käteiseksi vähän? Jos pystyisit nipistämänä 10-100€ kuussa, vuoden päästä sinulla olisi 120-1200€ ja 10 vuoden päästä 1200-12000€

Mitkä helkutin tuet? Miksi oletat mun saavan tukia? Olen kuule ihan töissä ja teen 60% työaikaa erinäisistä syistä johtuen. Mitään tukia en saa mistään. Ei todellakaan ole enää varaa nipistää yhtään mistään. 

Älkää aina tehkö oletuksia. Tekisi mieli oikeasti kirjoittaa todella rumasti tuollaiselle besserwisserille.

Vierailija
17/26 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri. Toimeentulotuki estää tehokkaasti säästämisen, siinä saisikin olla joku parin tonnin omaisuusraja. Jos taas rahaa säästää käteisenä niin se on yhtä tyhjän kanssa kun inflaatio syö nekin muutamat eurot. Itsellä ei ole rahasta pulaa vaikkei sitä nyt ovista ja ikkunoista pursuakaan, mutta en ymmärrä miten toimeentulotuelta on tarkoitus nousta pois kun pienikään säästäminen ei onnistu.

Vierailija
18/26 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Tili miinuksella. N51. 

Te, joilla ei "mitään", kai omistatte kuitenkin puhelimen tai läppärin ja vaatteita ja kenkiä? Jokunen tavarakin varmaan vuokrakämpässä on. Silloinhan sitä varmaan on kaikilla omaisuutta tonnin luokkaa..

Vierailija
19/26 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä helkutin tuet? Miksi oletat mun saavan tukia? Olen kuule ihan töissä ja teen 60% työaikaa erinäisistä syistä johtuen. Mitään tukia en saa mistään. Ei todellakaan ole enää varaa nipistää yhtään mistään. 

Älkää aina tehkö oletuksia. Tekisi mieli oikeasti kirjoittaa todella rumasti tuollaiselle besserwisserille.

Etkö ole oikeutettu asumistukeen? Tai eikö oikeutta saada esim. soviteltua päivärahaa palkan päälle? EI suomessa puille paljaille tarvitse joutua.

Vierailija
20/26 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole oikeutettu asumistukeen? Tai eikö oikeutta saada esim. soviteltua päivärahaa palkan päälle? EI suomessa puille paljaille tarvitse joutua.

En ole! Lopeta jankutus. En ole tilivelvollinen sulle. Tiedän itse miten asiat ovat ja sä voit pitää pääsi kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme