Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä jokin hintakatto asioille, vaikka rahaa olisi miten paljon? Luetelkaa

Vierailija
09.02.2025 |

Olen varakas ihminen.

Jos haluan johonkin Espan kivaan kahvilaan istumaan maksan pääsylippuna mielihyvin kahvista ja pullasta 10-15 euroa vaikka alepasta saisi euron kahvin ja todennäköisesti tuoreemman ja paremman pullan paistopisteestä kahdella eurolla ja voisi mennä puistokäytävälle istumaan.

Nyt inflaation myötä on kuitenkin alkanut tulla raja vastaan mitä maksan (vaikka varaa olisi kuinka) eräistä asioista. Ilman että tuo kalliimpi kahvi on kuitenkin tavallaan pääsylippu siihen paikkaan, en ikinä maksaisi kahvista yli 5 euroa. Tai minkään välimäenkään risotosta 25 euroa, tai pitsasta yli 20 euroa. Tai pihvistä 50-60 euroa. Ei vaan toimi tuo yhtälö.

Kommentit (117)

Vierailija
61/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei ole rahaa ylimääräistä, mutta mietin jos olisi niin fazerin sininen jäisi kauppaan jos alkaa maksaa yli 6e. Sillä hinnalla saa sitten jo muutakin suklaata, esimerkiksi sveitsiläistä. Nyt hinta on ollut yli 5e ja reseptikin on huonontunut. Tarjouksia toki on tasaisesti. 

Vierailija
62/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sielultani Martta. En heitä ruokaa hukkaan. Kaikki jämät käytetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä usko että oikeasti varakas jättäisi suklaapatukan tai kinkkupaketin ostamatta, koska se maksaa yli neljä euroa. Suurin osa tämän ketjun vastaajista ei tainnut lukea koko kysymystä.

Olet väärässä. Minulla on rahaa kuusinumeroinen summa, mutta koska en ole saanut hakemiani työpaikkoja, on elinkustannukset säädetty alle kuuteen sataan euroon kuussa. En osta ainuttakaan makeista.

Mahtaa olla kiva ns elämä 🤣

Vierailija
64/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun palkka oli 5300 e kk ei se mielestäni ollut niin suuri että olisin ostanut talouspaperia. Naurattaa nyt kun olen työtön ja jätän vessan vetämättä vesilaskun takia. 

Minulla palkka on 1500 euroa/kk. Koskaan en ole säästänyt talous tai wc-paperista, saati vedestä!

Paljonko matkustelet?

Vierailija
65/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auto - nolla euroa. En tosin ottaisi vastaan edes ilmaiseksi. 

En minäkään kun ei ole korttia. 

Vierailija
66/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahakkaana ei kovin kauan pysy, jos ei mitään rajaa aseta sille, mitä mistäkin on valmis maksamaan. Ja sen takia, ettie moni varakas aseta mitään rajoja, maailma on täynnä myös köyhtyneitä ex-miljonäärejä.

Vierailija
67/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö pakosta mitään lääkkeitä mutta kaikki hyödylliset silmätipat, Bepanthenit ym jää kyllä ostamatta. 

Vierailija
68/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypistelymaksu 5e , en maksaisi.

Vierailija
69/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei ole rahaa ylimääräistä, mutta mietin jos olisi niin fazerin sininen jäisi kauppaan jos alkaa maksaa yli 6e. Sillä hinnalla saa sitten jo muutakin suklaata, esimerkiksi sveitsiläistä. Nyt hinta on ollut yli 5e ja reseptikin on huonontunut. Tarjouksia toki on tasaisesti. 

Marabou on parempaa maultaan ja ainesosat laadukkaat. Hintakin kohtuullinen 3e

Vierailija
70/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahakkaana ei kovin kauan pysy, jos ei mitään rajaa aseta sille, mitä mistäkin on valmis maksamaan. Ja sen takia, ettie moni varakas aseta mitään rajoja, maailma on täynnä myös köyhtyneitä ex-miljonäärejä.

Tuntemani aatelinen ei halunnut antaa lapsilleen karkkirahaa. Oma duunari-isäni antoi.

Vierailija
71/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomen kauppiaat tottuneet järjettömiin katteisiin. ÄLÄ OSTA MITÄÄN JOKA VIIKOLLE. KAUPPIAAT TIETENKIN ÄLÄHTÄVÄT MUTTA VÄHENTÄKÖÖT KULUJAAN JA KATTEITAAN.

Vierailija
72/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun palkka oli 5300 e kk ei se mielestäni ollut niin suuri että olisin ostanut talouspaperia. Naurattaa nyt kun olen työtön ja jätän vessan vetämättä vesilaskun takia. 

Minulla palkka on 1500 euroa/kk. Koskaan en ole säästänyt talous tai wc-paperista, saati vedestä!

Paljonko matkustelet?

Mitä vi.ttua? Mikä kysymys toi oli?

Vierailija
73/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi: En maksa 7 egeä paketti

Sushibuffet: Enintään 15 egeä 

Uusi auto: Max 40 000

Vierailija
74/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko rahakkuus tavoiteltavaa? Älä vastaa! Sä et kuitenkaan ymmärrä

Vierailija
75/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marabou on parempaa maultaan ja ainesosat laadukkaat. Hintakin kohtuullinen 3e

Maraboun omistama Mondelez toimii edelleen tavalliseen tapaan ven4jällä, siksi en osta sitä vaihtoehtona fazerille. Maultaan se on toki oikein hyvä. 

Vierailija
76/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

suomen kauppiaat tottuneet järjettömiin katteisiin. ÄLÄ OSTA MITÄÄN JOKA VIIKOLLE. KAUPPIAAT TIETENKIN ÄLÄHTÄVÄT MUTTA VÄHENTÄKÖÖT KULUJAAN JA KATTEITAAN.

Mitä nämä älyttömät katteet ovat? Onko tietoa?

Vierailija
77/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta mitä ostan vaikka rahaa ei ole. Pappa betalar!

Vierailija
78/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gramma kannabista 20e

Vierailija
79/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

en maksaisi Messilän päivälipusta 45 euroa. Enkä maksa yli 50 euroa t-paidasta. Tms. Mutta se on minulle ihan sama, maksaako joku asia 5 euroa enemmön tai vähemmän. Kuten se pizza.

Vierailija
80/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta mitä ostan vaikka rahaa ei ole. Pappa betalar!

Onhan sulla. Papan rahat. Raha ei haise

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi