Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä jokin hintakatto asioille, vaikka rahaa olisi miten paljon? Luetelkaa

Vierailija
09.02.2025 |

Olen varakas ihminen.

Jos haluan johonkin Espan kivaan kahvilaan istumaan maksan pääsylippuna mielihyvin kahvista ja pullasta 10-15 euroa vaikka alepasta saisi euron kahvin ja todennäköisesti tuoreemman ja paremman pullan paistopisteestä kahdella eurolla ja voisi mennä puistokäytävälle istumaan.

Nyt inflaation myötä on kuitenkin alkanut tulla raja vastaan mitä maksan (vaikka varaa olisi kuinka) eräistä asioista. Ilman että tuo kalliimpi kahvi on kuitenkin tavallaan pääsylippu siihen paikkaan, en ikinä maksaisi kahvista yli 5 euroa. Tai minkään välimäenkään risotosta 25 euroa, tai pitsasta yli 20 euroa. Tai pihvistä 50-60 euroa. Ei vaan toimi tuo yhtälö.

Kommentit (117)

Vierailija
21/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heviosastolla jätän kauppaan, jos hinta on yli kolme euroa kilo. 

Vierailija
22/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole. Jos haluan syödä tiettyä risottoa, syön sitä maksoi mitä maksoi. Ostan aina laadukkaita tuotteita, koska ne nyt vaan ovat parempia kuin halvat.

Naurattaa miksi nykyään aina jonkun herkun synonyymi on risotto 🤣

Varsinkin kun vähän parmesaania, kermaa ja liraus valkkaria niin lidlin pussirisottoa ei erota välimäen teoksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espalla Strindbergin kahvilassa kovapuusti maksaa 4,7 euroa. Ei ole minulla ainakaan kipurajalla. On sen verran hyvä aina tuore korvapuusti ja taatusti Suomen kallein kahvilan sijainti.

Vierailija
24/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina katson hinnat tarkasti. Esim.olisi tehnyt äsken mieli mustaa makkaraa kaupasta huomiseksi ruuaksi. Tapolan paketti Lidlissä melkein 8 euroa! Vielä muutama vuosi sitten se oli Lidlissä noin 5 euroa. Jätin ostamatta ja ostan Prismasta ryynimakkarapaketin halvemmalla. Tuloni noin 63 000 e/v brutto. 

Vierailija
25/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ostamassa ihan Prismasta kaakaota ja kun katsoin kalliimpien kaakaoiden kilohintoja niin mikään palkkataso ei olisi minua saanut ostamaan niitä. Ero halvimpiin oli 20-kertainen. 

Vierailija
26/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole varsinaista kattoa, mutta tavarasta kuin tavarasta googlaan ominaisuuksia ja hintoja ennen ostopäätöstä. Oli sitten pesukone, reppu tai auto, en maksa mitätahansa, mutta haluamastani ominaisuudesta maksan sitten sen mitä pyydetään.

Uutta autoa olen miettinyt tässä vuoden verran. En ole halukas laittamaan sopivaan sähköautoon 50 tonnia, enkä myöskään maksaisi nykyisen autoni uudesta versiosta 25 tonnia, uudempi kun on ihan mopo verrattuna tuohon 6 vuotta vanhaan joka maksoi 28.

Kahvilaan en kalliin kahvin takia mene, kotona saa parempaa halvemmalla eikä mua haittaa reissussa tehdä pikakahvia termarista. Mutta voin käydä siellä kahvilassa silloin tällöin hyväksi havaitsemani kakkupalan vuoksi. Tosin ajankäytön suhteen tulee useammin haettua se kakku konditoriasta kotiin.

Vierailija
27/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arjen asioissa en katso hintaa, mutta käytän suurempaa harkintaa isoissa hankinnoissa. En esimerkiksi pysty perustelemaan itselleni uuden auton hankintaa.

Vierailija
28/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaan suorat lennot menopaluu kahdelta 2000 eur tai jää menemättä.

Vierailija
29/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukemattomia kertoja marssinut kauppaan se ajatus mielessä, että nyt mennään laatu edellä. Kotiin olen tullut kaikkein halvimman tarjoustavaran kanssa. Olen itara.

Säästeliäs.

Vierailija
30/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla ei ole rahaa "vaikka miten paljon", riittävästi kuitenkin niin ettei periaatteessa tarvitse koko ajan pihistellä. Usein pihistelen kuitenkin, koska monet hinnat on mun mielestä aivan järjettömiä. Että kyllä todellakin on hintakattoja! 

Olen nyt tammi-helmikuussa ajatellut monta kertaa kauppaan mennessäni että ostanpa kotiin tulppaaneja. Sitten siinä tulppaaniämpäreiden äärellä iskee joka kerta pihiys: 5 e käytännössä ihan turhasta tuotteesta. Olisihan ne kivoja pöydällä, mutta...  Kaikki hinnat on nousseet niin hirveästi viime vuosina, että kaikesta ei välttämättömästä tekee mieli karsia ja säästää.

Näin se kansantalous elpyy... eiku?!?! 🤔

Vierailija
31/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mussa herää sisäinen Sulo Vilen, jos halvalla on mahdollisuus saada. Aivan satavarmasti oranssilaputettu tuote joutuu mun ostoskärryihin.

On minulla rahaa ja omaisuutta.

Vierailija
32/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varakas minäkin, mutta alkaa olla suklaankin hinta noussut niin, että jätän monesti ennemmin sen kauppaan.

Jos suklaan hinta hirvittää, et ole varakas.

Vierailija
33/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leffassa käymisen hinta on nykyään sellainen että en keskipalkkaisena mene. 

Joo ei hinta-laatusuhde ihan kohtaa kun suurin osa leffoista on paskoja, alussa pakko katsoa puoli tuntia mainoksia, volyymi liian kovalla, mahdolliset eväät pakko ostaa ylihintaisina teatterin aulasta... Mieluummin maksan suoratoistopalvelusta kotiin enkä niitäkään raaski pitää koko ajan vaan vain kausittain talviaikaan.

Vierailija
34/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti on. Suomalainen, erikoinen, ajatus on että ihminen ostaa kalleinta mitä pystyy. Hullunkurista!

Maksan joka asiasta vain sen mitä kohtuullisena ja sopivana pidän. Kyse on valinnasta, ei rahan puutteesta.

Vierailija
35/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä usko että oikeasti varakas jättäisi suklaapatukan tai kinkkupaketin ostamatta, koska se maksaa yli neljä euroa. Suurin osa tämän ketjun vastaajista ei tainnut lukea koko kysymystä.

Vierailija
36/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun palkka oli 5300 e kk ei se mielestäni ollut niin suuri että olisin ostanut talouspaperia. Naurattaa nyt kun olen työtön ja jätän vessan vetämättä vesilaskun takia. 

Minulla palkka on 1500 euroa/kk. Koskaan en ole säästänyt talous tai wc-paperista, saati vedestä!

Vierailija
37/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun rahat loppuu niin alat vasta sitten elämään säästeliäästi. Sitä ennen tuhlaat kaikki rahat. Ravintolaan menee helposti yli 200e yhtenä iltana. Käy ravintolassa vaikka kerran kuussa niin jää monta sataa euroa säästöön.

Vierailija
38/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotelliyö ei ole minulle missään Suomen hotellista yli 200 euron arvoinen. Etenkin kun reissussa lähinnä nukun siellä.

Vierailija
39/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen S-marketissa huomasin 6 rullan vessapaperipaketin maksavan 8,95 €!!

Yleensä en katso yhtään papereiden tms hintoja, mutta tuo oli ihan liikaa..

Mikä wc-paperi on noin kallista? Minä ostan Serlan oravankuvalla varustettua paperia, jolla hintaa on noin 5 euroa 8 rullan paketti.

Vierailija
40/117 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin juuri itselleni nahkaista olkalaukkua. 150 euroa alkaa olla maksimi, vaikka varaa olisi kalliimpaankin. Oikeastaan tuo sama raja koskee kenkiä ja vaatteitakin.Tuolla hinnalla saa jo ihan laadukkaita tuotteita, mutta ei tarvitse maksaa ylimääräsitä merkistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi