Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko kohtuuton deittimiestä kohtaan?

Vierailija
07.02.2025 |

Olen ihan loppu deittailuun. Tulin siihen tulokseen että en halua tuhlata enää yhtään sekuntia kaikenlaiseen säätämiseen tai tunnetyön tekemiseen puolituntemattomille.

Nykyinen tilanne: lokakuun lopulla tutustuin kivaan mieheen ja luulin että meillä meni kivasti. Kävimme myös joululomalla yhdessä, ja vikana päivänä mainitsin että mies on ainoa jota deittailen, ja olisi kiva keskittyä vain meihin koska muutenkin on kivaa yhdessä. Pari viikkoa tuosta, mies alkoi vähentää viestien lukemista, lähettelyä, ja lopulta ignoorasi minut viikoksi. Puhuimme tuon sitten auki, kun sanoin selvästi että kerran viikossa -hyvänpäivänviestittely ei ole etsimäni suhdemuoto. Pari viikkoa ihan ok kontaktia.

Nyt kuukausi tuosta mies on taas vajonnut radiohiljaisuuteen. Vaikka olin aluksi innoissani miehestä, niin suoraan sanottuna tällainen ignooraminen on tappanut mielenkiintoni miestä kohtaan. Miehellä on kiireinen työjakso, mutta kyllä nyt helvetissä edes yhden rupisen viestin (á 10 sekuntia) saa viikon aikana lähetettyä jos on omaa kiinnostusta. 

Onko ihan kohtuutonta heittää romukoppaan lupaava tapailu tällaisen takia? En halua suhdetta jossa tunnen itseni yksinäisemmäksi kuin oikeasti yksin ja sinkkuna. Ja jos näin on jo tapailuvaiheessa niin mitä tästä nyt tulee. Tekisi mieli vetää kalenteri täyteen treffejä muiden kanssa. Ärsyttää kun itse vielä toin esille ettei tapailtaisi muita. Tällä hetkellä kun minun mielestäni emme tällä tavalla tapaile edes toisiamme.

Mietteitä?

Kommentit (317)

Vierailija
181/317 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ainakaan jaksa enää uskoa mihinkään penturakkauteen yli nelikymppisenä eronneena miehenä. Minulla on vielä alaikäisiä lapsia, joten en halua sokkona muuttaa kenenkään kanssa heti yhteen. En jaksa enää uskoa mihinkään sielunkumppanuuteen ja päivittäiseen puhelimessa lässyttämiseen tai viestien vaihtoon. Jos asutaan erillään niin voidaan vaihtaa kuulumiset pääosin silloin kun tavataan. Joskus jos elämässä tapahtuu jotain merkittävää, on hiljainen hetki tai oikein kaipaa toista niin miksei silloin voisi pitää yhteyksiä. Mutta että päivittäin hampaat irvessä keksiä jotain viestiteltävää...eieiei. Esimerksi työni on sellaista etten sitä voi juurikaan kertoa muuta kuin ympäripyöreästi yleisellä tasolla, niin sitäkään ei mitään jutun juurta saa.

Mihin tarkoitukseen sinä sitten naisen ja suhteen haluat. Pelkkään seksiin, kuin kodinkoneen?

Vierailija
182/317 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LouLou kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, toistan, että tuo kuullostaa aivan siltä, miten (vakavasti) välttelevän kiintymyssuhdemallin omaava henkilö toimii; katoaa heti sen jälkeen, kun on ollut erityisen kivaa ja läheistä. Instassa on paljon materiaalia tästä, kannataa etsiä esim. avoidant -hakusanalla. Olen itsekin törmännyt pari kertaa tuollaiseen deittaillessani, ja opin kiertämään kaukaa ensimmäisestä merkistä.

Eikö nämä välttelevän kiintymyssuhdetyylin omaavat henkilöt sitten kykene parisuhteeseen ?

Mitä vahvemmin välttelevä, sitä heikommin kykenee. Suhde voi olla on-off, tai ainakin he vuoroin vetäytyvät ja sitten taas tulevat lähemmäksi.

Ihan turha yrittää selittää miehen käytöstä kiintymyssuhdemalleilla. Mies etsii ilmaista patjaa tai ainakin rutka

Miehenä on pakko sanoa, että näinhän se on.

Ilmiö korostuu eronneissa miehissä. Aika moni on itse ollut naisille vaihtoehto B, kunnes tarvittiin lapsiperheeseen isää ja sitten tavallisempi mies kelpasi. Avioliitto meni sitten hyvin pitkälti naisen kotiunelmaa rakentaessa. Aika usein erokin tuli naisen aloitteesta, juuri kun olisi ollut aikaa muullekin kuin lapsiperhetyöleirille.

Nämä miehet hakevat parempaa diiliä, ja haluavat tällä kertaa poimia rusinat pullasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/317 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Ilmiö korostuu eronneissa miehissä. Aika moni on itse ollut naisille vaihtoehto B, kunnes tarvittiin lapsiperheeseen isää ja sitten tavallisempi mies kelpasi. Avioliitto meni sitten hyvin pitkälti naisen kotiunelmaa rakentaessa. Aika usein erokin tuli naisen aloitteesta, juuri kun olisi ollut aikaa muullekin kuin lapsiperhetyöleirille.

Nämä miehet hakevat parempaa diiliä, ja haluavat tällä kertaa poimia rusinat pullasta.

Sitten herra on hyvä ja sanoo tämän naiselle suoraan heti alussa. Jos nainen on halukas antamaan pelkät rusinat niin silloin se ei ole keneltäkään pois. 

Vierailija
184/317 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: 

Edellisessä suhteessani miestä ei näyttänyt riittävästi homma kiinnostavan, mutta samalla oli hirveä kiire viedä minut vanhemmilleen ja muille näytille, sekä miettiä yhteenmuuttoa ja avioliittokin puheissa vilahti.

Mutta samalla kahdenkeskisen ajan järjestäminen oli vaivan takana, eikä toinen näyttänyt kokevan sitä aikaa edes tarpeelliseksi. 

Lähdit hippulat vinkuen.

Mulle on käynyt tämä sama pariinkin otteeseen. Hirveä kiire alkaa seurustella, esitellä lähipiirille, ottaa väkisin romanttisia yhteiskuvia ja julkaista niitä somessa, tulevaisuudensuunnitelmia pukkaa sellaisella tahdilla että hirvittää. Mutta muuten seurani ei tuntunut kiinnostavan lainkaan. Vaikutin nimenomaan olevan jonkinlainen esittelytyttöystävä, "katsokaa! minullakin on nainen", mutta kiinnostus lakkasi ja miehellä tuli kiire pois, kun jäätiin kahdestaan.

Vierailija
185/317 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on selitetty teille moneen kertaan.

Suosio jakautuu epätasaisesti. Teitä naisia kiinnostaa vain pieni osa miehistä. Te ette ehkä pidä näitä miehiä erityisen tasokkaina, koska teille miehet jakautuvat kolmeen luokkaan: kalsarimallit/rikkaat/julkkikset, tavismiehet, ja luuserit.

Jos ns. tavismies on siinä top 10-20% joukossa jota muutkin naiset haluavat, naisia on saatavilla vallan mukavasti - mutta suurin osa niistä naisista ei ole miehen kanssa samaa tasoa. Tai, jos ette hyväksy tasoajatelua, suurin osa saatavilla olevista naisista ei täytä näiden miesten toivomuksia.

Koska miehet eivät olen yhtä tarkkoja kuin naiset alaspäin tapailemisesta tai panemisesta, he kuitenkin tapailevat naisia odotellessa sellaista naista johon heitä oikeasti kiinnostaisi panostaa. Sellainen nainen totta ka

Juu näissä Chad-jankkaajissa on lähinnä kahdenlaista porukkaa: niitä jotka haluaisivat itse kohdella naisia huonosti ja heijastavat sen halun koskemaan kaikkia muitakin ihmisiä, sekä niitä jotka ovat katkeria eivätkä halua uskoa että hyvännäköinen ihminen voi myös olla mukava ja menestynyt. Maailmassa ei ole mitään kosmista oikeutta, joka takaisi sen että naisten pitää valita joko hyvännäköinen tai mukava mies jos eivät haluat jäädä yksin. 

Vierailija
186/317 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ainakaan jaksa enää uskoa mihinkään penturakkauteen yli nelikymppisenä eronneena miehenä. Minulla on vielä alaikäisiä lapsia, joten en halua sokkona muuttaa kenenkään kanssa heti yhteen. En jaksa enää uskoa mihinkään sielunkumppanuuteen ja päivittäiseen puhelimessa lässyttämiseen tai viestien vaihtoon. Jos asutaan erillään niin voidaan vaihtaa kuulumiset pääosin silloin kun tavataan. Joskus jos elämässä tapahtuu jotain merkittävää, on hiljainen hetki tai oikein kaipaa toista niin miksei silloin voisi pitää yhteyksiä. Mutta että päivittäin hampaat irvessä keksiä jotain viestiteltävää...eieiei. Esimerksi työni on sellaista etten sitä voi juurikaan kertoa muuta kuin ympäripyöreästi yleisellä tasolla, niin sitäkään ei mitään jutun juurta saa.

Mihin tarkoitukseen sinä sitten naisen ja suhteen haluat. Pelkkään seksiin, kuin kodinkoneen?

Tätä minäkin mietin. Mitä tuosta suhteesta saisi? Kuulumisia voi vaihdella satunnaisesti kenen tahansa tutun kanssa. 

Vierailija
187/317 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Tätä minäkin mietin. Mitä tuosta suhteesta saisi? Kuulumisia voi vaihdella satunnaisesti kenen tahansa tutun kanssa. 

Monesti miehen käsitys suhteesta tuntuu olevan se, että ollaan puolituttuja jotka tapaavat seksin merkeissä.

Vierailija
188/317 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Ilmiö korostuu eronneissa miehissä. Aika moni on itse ollut naisille vaihtoehto B, kunnes tarvittiin lapsiperheeseen isää ja sitten tavallisempi mies kelpasi. Avioliitto meni sitten hyvin pitkälti naisen kotiunelmaa rakentaessa. Aika usein erokin tuli naisen aloitteesta, juuri kun olisi ollut aikaa muullekin kuin lapsiperhetyöleirille.

Sitten herra on hyvä ja sanoo tämän naiselle suoraan heti alussa. Jos nainen on halukas antamaan pelkät rusinat niin silloin se ei ole keneltäkään pois. 

Miehet toimivat kuten naiset ensimmäisellä kierroksella. Se tavismieskin saa alussa lyhyen seurusteluajan jolloin on hauskaa, sitten alaa työleri naisen unelmien eteen. Naisten asenne on, että "kyllä miehen olisi pitänyt tajuta ettei tämä tällaisena jatku".

Miehet tekevät laittavat vahingon kiertämään.

Vierailija
189/317 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosio jakautuu epätasaisesti. Teitä naisia kiinnostaa vain pieni osa miehistä. Te ette ehkä pidä näitä miehiä erityisen tasokkaina, koska teille miehet jakautuvat kolmeen luokkaan: kalsarimallit/rikkaat/julkkikset, tavismiehet, ja luuserit.

Jos ns. tavismies on siinä top 10-20% joukossa jota muutkin naiset haluavat, naisia on saatavilla vallan mukavasti - mutta suurin osa niistä naisista ei ole miehen kanssa samaa tasoa. Tai, jos ette hyväksy tasoajatelua, suurin osa saatavilla olevista naisista ei täytä näiden miesten toivomuksia.

Koska miehet eivät olen yhtä tarkkoja kuin naiset alaspäin tapailemisesta tai panemisesta, he kuitenkin tapailevat naisia odotellessa sellaista naista johon heitä oikea

Et sinäkään tajunnut.

Sama mies voi olla mukava yhdelle, vähemmän mukava toiselle ja palvoa kolmatta kuin kuningatarta.

Vierailija
190/317 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mies on menettänyt kiinnostuksensa sua kohtaan. Kaikki aika minkä sä nyt käytät asian miettimiseen, on vain hukkaan heitettyä emotionaalista energiaa. 

Uutta matoa koukkuun vaan, tämä nykyinen mies ei halua sinua.

Vierailija
191/317 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Tätä minäkin mietin. Mitä tuosta suhteesta saisi? Kuulumisia voi vaihdella satunnaisesti kenen tahansa tutun kanssa. 

Monesti miehen käsitys suhteesta tuntuu olevan se, että ollaan puolituttuja jotka tapaavat seksin merkeissä.

Niin. Ja sitten loukkaantuvat kun naisella on muitakin samanlaisia tuttavuuksia. 

Vierailija
192/317 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymällä selviää ja jos sanoo toista kuin tekee, niin siitäkin. Sinulla on oikeus tietää miten asia on.

Vierailija
193/317 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymällä selviää ja jos sanoo toista kuin tekee, niin siitäkin. Sinulla on oikeus tietää miten asia on.

Turha tässä on enää mitään kysellä. Kyllä me kaikki tiedämme mikä tuossa on tilanne: miestä ei enää kiinnosta. 

Vierailija
194/317 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan laita viestiä, että tämä oli tässä, kun sinua ei näköjään enää kiinnosta. Älä laita mitään viestiä. Anna sen liueta pois.

Vierailija
195/317 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tietää jo miten asia on ja ei tarvi kysellä. 

Vierailija
196/317 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska miehet eivät olen yhtä tarkkoja kuin naiset alaspäin tapailemisesta tai panemisesta, he kuitenkin tapailevat na

Tämä.

Ei se autaa yhtään vaikka se komea mies olisi mukavakin, jos haussa on sitoutuminen ja emotionaalinen yhteys.

Kun sinä et ole sille miehelle se nainen joka saa polvet tutisemaan ja miettimään uskallanko edes yrittää, niin et sinä tule saamaan siltä mieheltä mitä haluat.

Sinun pitää olla se kaunotar joka tekee kunnolla vaikutuksen.

Vierailija
197/317 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että et niinkään hae/kaipaa henkistä kohtaamista ja henkistä läheisyyttä tai edes suhdetta. Lähinnähän tuo kuulostaa joltain seksisuhteelta, jossa ei pidetä mitään yhteyttä muuten kuin sovitaan aika seuraavalle sessiolle, sitten nähdään ja vaihdetaan nopeasti pinnalliset kuulumiset kuten muidenkin hyvänpäivän tuttujen kanssa ("ihan hyvää, kiitos, mitä sulle", "töissä vähän kiireitä mutta nyt onneks viikonloppu") ja sitten mennään purkamaan paineet panemisella, jonka jälkeen mennään taas kotiin eikä pidetä yhteyttä ennen kuin on aika sopia seuraavasta panokerrasta. Jopa FWB-suhteissa puhutaan enemmän.

Ja tämähän on täysin ok, mutta kannattaa puhua asioista niiden oikealle nimellä. Tuo ei ole suhde, ja kun itsekin kerrot, ettet edes mihinkään sielunkumppanuuteen (henkiseen yhteensopivuuteen, kumppanuuteen ja yhteenkuuluvuuden tunteeseen) edes usko, etkä selvästi mitään sellaista kaipaa, niin helpottaa omaakin elämääsi, kun et esitä etsiväsi parisuhdetta, vaan etsit avoimesti seksisuhdetta tai panoja. Yhden illan jututkin voisi toimia sun kohdalla. 

Vierailija
198/317 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no onhan se nyt ihan selvää, että ei ole erityisen kiinnostunut susta.

Miehet on vähän tyhmiä. Ne ulisee, ettei ole naista, sitten tapaavat kivan naisen jonka kanssa viihtyvät ja sitten lähtevät häntä koipien välissä karkuun. Olkaa ilman sitten.

Hehe. Ap on jännämiehen/komistuksen yksi hoito, ei sen kummempaa.

Touche! Asia on juuri näin, vaikka tyhmät naiset muuta haluaisivatkin luulla.

Vierailija
199/317 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysyttäydy siis vain ystävyys/tuttavuus-suhteissa.

Paitsi että ystävienkin kanssa jutellaan enemmän ja syvällisemmin. 

Vierailija
200/317 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä lupaavaa? Itse ymmärtäisin, että mies ei vain ole riittävän kiinnostunut.

Minulle mies jätti vastaamatta ja muutenkin oli nihkeä. Oletin ettei hän ollut vain kiinnostunut ja jätin yhteydenotot siihen. Noh meni pari viikkoa ja tuli viestiä, että miksen enää ole yhteydessä. Sanoin ettei herrastakaan ollut kuulunut mitään ja herra veti siitä herneen nenukkiinsa.