Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävän kanssa viihteellä. Ystävä petti puolisoaan. Mitäs nyt?

Vierailija
29.01.2025 |

Perheellinen hän kuin minäkin, jos sillä on väliä.

En tiedä onko koskaan ennen tehnyt noin.

Omat ajatukset on aivan sekaisin, minulla kun ei ole mitään kokemusta pettämisestä enkä ole koskaan ajatellut että joku lähipiirissäni tekisi jotain tuollaista. :O Olen kai viattomassa kuplassani mutta silti on vaikea suhtautua tähän. Pettikö hän tavallaan myös perheensä tai minut? Ainakin minusta tuntuu että voiko häneen enää luottaa ja että hän onkin joku toinen ihminen kuin ennen. Pitääkö kertoa hänen puolisolleen, saanko kertoa edes omalleni?

Kommentit (149)

Vierailija
81/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjun avoimille suhteille: sanotte, että ehkäisyn on oltava kunnossa, mutta esim hpv tarttuu myös suojatussa penetraatiossa. Nimimerkki kokemusta on ja kaduttaa, etten teininä itse tätä ymmärtänyt... Eli eikö teitä mietitytä, mitä tauteja partneri sänkyynne kantaa?

Hpv voi tarttua myös kumppanin sormista vakikumppanisi voi saada viruksen käsiinsä ilman seksikontaktia ja tartuttaa sen sitten intiimialueillesi. 

Eikö mietitytä, kannattaako kumppanin antaa kosketella sinua paljain käsin?

Ot

Vierailija
82/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kerrot miehellesi, alkaako hän epäillä että sinäkin toimit noin?

Entä jos kaveri jää myöhemmin kiinni miehelleen ja en ole kertonut omalle. Sittenpä vasta soppa syntyy!

Miksi siitä syntyisi soppa?

Niin just, valaisepa vähän, onko miehesi tämän kaverin miehen veli tai bestis? Muussa tapauksessa en ymmärrä, miksi siitä syntyisi soppa, mitä se miestäsi liikuttaa, jos sinun kaverisi on pettänyt omaa miestään? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin miehenä haluaisin tietää jos oletettavasti uskollinen vaimoni pyörii kaveriporukassa jossa pettäminen on viihteellä ollessa ihan ok ja yleistä.

Näin on käynyt ja vaimo on siitä kertonut, asia sillä ok enkä ole asiaa eteenpäin kertonut. 

Haen tällä nyt sitä että ymmärrän miksi aloittaja haluaisi kertoa miehelleen.

Jos tälläinen paljastuu myöhemmin ajatuksella että kaikki muut porukassa on pettänyt miehiään jo vuosia tyttöjen reissuilla niin pistäähän se vähä miettimään että onko se oma ollut uskollinen.

Mutta ilmeisesti naisille on ok jos miehen kaveriporukassa petetään? Miehen ei tarvitse kertoa?

M41

Vierailija
84/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus vastaava tilanne. Sanoin sille ystävälle, että sen parisuhteen asiat ei mulle kuulu, mutta en halua olla ns. todistajana pettämiselle. Että jos pettää niin tekee sen sitten niin etten minäkään saa tietää, koska en halua joutua toimimaan omia arvojani vastaan ja valehtelemaan hänen puolisolleen jonka kanssa olin ystävyyden kautta tekemisissä.

Minua on petetty ja monta ystäväänikin ja yksi pahimmista asioista oli tajuta, että muut tiesivät koko ajan mutta eivät sanoneet mitään. Se tuntui ihan siltä kuin pettäjiä olisi ollut useampia kuin vain se silloinen kumppani.

Vierailija
85/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin vuosia sitten erään ystäväni +30 v. kanssa paljon baarissa. Meillä oli mukavaa ja juttelimme silloin erityisesti hänen tulevista kesähäistään. Meistä minä olin sinkku ja hän menossa neljän viikon päästä naimisiin. Oli järkytys itselleni kuinka hän silloin kerran jäi flirttailevan portsarin kanssa vielä jatkamaan iltaa, vaikka olimme jo lähdössä kotiin. Seuraavalla viikolla kertoi että oli pettänyt sulhastaan tämän miehen kanssa. He jatkoivat tapailua ilmeisesti pitkään. Salasivat koko asian sulhaselta. Joo, meidän yhteiset baari reissut loppuivat aika nopeasti ja ystävyys samalla. En voi kunnioittaa ihmistä joka pettää.

Vierailija
86/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin vuosia sitten erään ystäväni +30 v. kanssa paljon baarissa. Meillä oli mukavaa ja juttelimme silloin erityisesti hänen tulevista kesähäistään. Meistä minä olin sinkku ja hän menossa neljän viikon päästä naimisiin. Oli järkytys itselleni kuinka hän silloin kerran jäi flirttailevan portsarin kanssa vielä jatkamaan iltaa, vaikka olimme jo lähdössä kotiin. Seuraavalla viikolla kertoi että oli pettänyt sulhastaan tämän miehen kanssa. He jatkoivat tapailua ilmeisesti pitkään. Salasivat koko asian sulhaselta. Joo, meidän yhteiset baari reissut loppuivat aika nopeasti ja ystävyys samalla. En voi kunnioittaa ihmistä joka pettää.

Tämä ja ketjun aloitus Porvoon novellikustantamolta. 

Vierailija
87/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kans vierasta!

Vierailija
88/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustele ystäväsi kanssa ja ilmoita ettet halua vastaisuudessa olla samanlaisessa tilanteessa. Ystäväsi tilannetta et voi tietää, onko avioliitto loppumassa, onko kaverisuhde puolison kanssa tms. Itselläni ennen eroa oli vain kaverisuhde ja odoteltiin että lapset kasvavat ja sitten ero. Toimi muuten ihan ok.

Tiesikö sun ystävät tuosta järjestelystä, jos lähdit jonkun kanssa viihteelle? 

Vierailija
89/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Kesähäät, flirtti poke ja morsian vielä itse kertomassa juuri ennen häitä. 

6/5 Harlekiinia Brunbergin tehtaan naapurista :D

Vierailija
90/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt ole niin justiinsa jos vähän vieraissa käy.

Vierailija
91/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Petti sinut? Tämän on pakko olla trolli.

Laittaisin ainakin proverbiaaliset tunikani, leggingsini, crocsini ja kouvolatukkani tehosteväriä myöten pantiksi, että ap on se toinen nainen -ketjussa riehunut petetty vaimo, joka yrittää pakottaa kaikki myöntämään, että pettäminen on toisen naisen, ei aviomiehen, syy. 

Anteeksi pitkä virke ja ot!

Vierailija
92/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ainakin miehenä haluaisin tietää jos oletettavasti uskollinen vaimoni pyörii kaveriporukassa jossa pettäminen on viihteellä ollessa ihan ok ja yleistä.

Näin on käynyt ja vaimo on siitä kertonut, asia sillä ok enkä ole asiaa eteenpäin kertonut. 

Haen tällä nyt sitä että ymmärrän miksi aloittaja haluaisi kertoa miehelleen.

Jos tälläinen paljastuu myöhemmin ajatuksella että kaikki muut porukassa on pettänyt miehiään jo vuosia tyttöjen reissuilla niin pistäähän se vähä miettimään että onko se oma ollut uskollinen.

Mutta ilmeisesti naisille on ok jos miehen kaveriporukassa petetään? Miehen ei tarvitse kertoa?

M41

Minulle todella teoreettinen kysymys, kun meillä kumpikaan puoliso ei liiku tuollaisissa nais- tai miesporukoissa eikä vietä tuolla tavoin villejä viihdeiltoja. 

Jos itse todistaisin ystävättäreni syrjähyppyä, ottaisin varmaan asian puheeksi kumppanini kanssa ilman nimiä. Tyyliin mitä tekisit tilanteessani. Luultavasti ajattelisimme aika samansuuntaisesti siitäkin, mitä tuollaisessa tilanteessa tekisimme. 

N46

Vierailija
93/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot ystävällesi että tämä oli tässä. Ja estoon.

Ai mitä, sehän on ystävän elämä ja hänen valinnat eikä se ystävyyttä sinänsä riko tai siihen vaikuta. Ainoa mitä näen lieventävänä asian haarana on se, jos olet yhtä hyvä ystävä hänen puolisolle. 

Vierailija
94/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sun salaisuutes. Sä voit avoimesti puhua kelle vaan haluat.

Itsellä kävi aivan vastaavasti ja kyllä mä koin siinä luottamuspulaa myös itsekin. Jos pettää sitä rakastaan, niin on valmis pettämään muitakin tavalla tai toisella.

Meillä tilanne oli silleen kinkkinen, että mä olin sen miehenkin kanssa hyvä kaveri, samoin oma mies. Asia vaikutti muhun monella tapaa, että olin hieman outo hetken aikaa ja mieshän siitä sitten huomautteli, että kun jotain selkeesti on mielenpäällä niin tapana on ollut puhua.

Sitten kaveri kutsui illanviettoon kuten ennenkin ja mä päätin kepulikonstein jäädä kotiin. Kyllähän mies siitä sitten tajus, että on jotain tapahtunut.. ja heitti asian ilmoille. Sitäkin sitten veetutti kuin kuivan kesän oravaa. Olisko sitten ollut reilumpaa vaan kertoa petetylle miehelle ja jatkaa elämää hänen kanssaan. Nyt me pikku hiljaa viilennettiin välejä kumpaankin. En vaan voinut mennä sen miehen eteen ja kattoa silmiin, kun tiesin mitä tiesin.

En mä olen siis koskaan kertonut, eikä mieskään. Yhä veetuttaa, kun hyvät ystävyydet toinen pilas hetken hurmiossa. Tuosta on nyt se 12 vuotta ja yhä kaivelee. Mutta ollaan me pystytty tapailemaan silloin tällöin, vaan ei joka kuukausi enää.

Vierailija
95/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on puolison kanssa sopimus, eikä tietenkään olla mainostettu sitä kenellekään. Voisin kyllä ihmetellä jos puolison ystävä tulisi kertomaan illan tapahtumia, siinä vaiheessa kyllä kertoisin sopimuksesta mutta myös puolisolle kertoisin kenelle olen sopparin paljastanut ja miksi. Aika lailla varmasti tämä ystävä olisi menneen talven lumia, tai ainakin jonkinlainen särö tulisi, luulisin.

Miksi oma suhde ei riitä? Tätä on minun ollut aina vaikea käsittää, kun en usko kenenkään tosissaan nauttivan tuntemattoman kanssa seksistä ja lisäksi rikkoo sielua. Toivottavasti löydät rauhan itsesi kanssa.

Pahempaa on se, että nää ympäriinsä naiskentelevat käyttävät hyväkseen ulkopuolisia ihmisiä.

Niin teki joku musuakka Moderneissa miehissä. Juhis ei tykännyt.

Vierailija
96/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kerrot miehellesi, alkaako hän epäillä että sinäkin toimit noin?

Entä jos kaveri jää myöhemmin kiinni miehelleen ja en ole kertonut omalle. Sittenpä vasta soppa syntyy!

Siis mistä tiedät että kaverisi petti puolisoaan? Olitko läsnä samassa huoneessa? Mikäli olitte vaan baarissa tms. niin tuskinpa olit kaverisi kyljessä joka hetki. Aikuiset on vastuussa itsestään, joten sinä et ole nyt syyllinen mihinkään. Juoruamalla luuloistasi voit aiheuttaa ongelmia, joihin sitten oletkin syyllinen. 

Älä kerro kenellekään yhtään mitään. Mikäli miehesi on noiden kaveri, niin älä varsinkaan kerro mitään.

Vierailija
97/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä näistä tekee porvoolaisen?

Itse toimin samoin. Oli entinen kaveri, kun petti miestään.

Vierailija
98/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestintuoja ammutaan. Hanki oma elämä. Älä levittele muiden asioita. 

Vierailija
99/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen ihmisen yksityiselämään kuuluvia asioita ei kuulu levitellä. 

Vierailija
100/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sinun asiasi raportoida kaverisi tekemisiä.

Sopiiko kertoa edes omalle puolisolle jos hän lupaa pitää salaisuuden?

Ei. Sitä kutsutaan juoruamiseksi.