Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävän kanssa viihteellä. Ystävä petti puolisoaan. Mitäs nyt?

Vierailija
29.01.2025 |

Perheellinen hän kuin minäkin, jos sillä on väliä.

En tiedä onko koskaan ennen tehnyt noin.

Omat ajatukset on aivan sekaisin, minulla kun ei ole mitään kokemusta pettämisestä enkä ole koskaan ajatellut että joku lähipiirissäni tekisi jotain tuollaista. :O Olen kai viattomassa kuplassani mutta silti on vaikea suhtautua tähän. Pettikö hän tavallaan myös perheensä tai minut? Ainakin minusta tuntuu että voiko häneen enää luottaa ja että hän onkin joku toinen ihminen kuin ennen. Pitääkö kertoa hänen puolisolleen, saanko kertoa edes omalleni?

Kommentit (149)

Vierailija
101/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiä menee ja tulee mutta ystävät pysyy. Mieti haluatko olla luottoystävä. Voit joskus tarvita sellaista itsekin. 

Vierailija
102/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin kaverilleni, jos tietäisin, että häntä petetään. En kertoisi, jos tietäisin, että kaverini pettää puolisoaan. Voisin tosin vetäytyä kaverisuhteesta tai pitää häntä enää hyvän päivän tuttuna tuollaisen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on surullista, miten moni puolustelee pettämisen salaamista. Toivottavasti minulla ei ole tuollaisia ystäviä kuin te. Sitä voi yksi päivä herätä tajuamaan, että on elännyt vuosia valheessa ja kaikki on tiennet, mutta kukaan ei ole kertonut kun eihän se nyt kenellekään kuulu.

Vierailija
104/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä petti puolisoaan (oletus) joten sinä petät ystäväsi (fakta).

Ei ole mun asiani moralisoida ihmisten oletettuja tekemisiä, eikä ole sinunkaan. 

Vierailija
105/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kerrot miehellesi, alkaako hän epäillä että sinäkin toimit noin?

Entä jos kaveri jää myöhemmin kiinni miehelleen ja en ole kertonut omalle. Sittenpä vasta soppa syntyy!

Miten niin?

Kuulostat koko ajan hölmömmältä ja lapsellisemmalta. Vai oletko vain nuori ja hyvin vähän elämää nähnyt? 

Koeta nyt ymmärtää: Ei kuulu sulle. Kaverisi mies on voinut pettää kaveriasi ties miten monta kertaa. Ei sun ja sun miehen kuulu ottaa asiaan kantaa tyyliin pari vastaan pari.

Sen ymmärrän kyllä, jos kaverisi petollisuus ja löyhätapaisuus saa sut epäilemään kaverisi luotettavuutta suakin kohtaan. 

Mistä päättelit että hän petti? Missä olitte, kun pettämiseen ylipäänsä tuli tilaisuus? Itse en arvosta puoli

Näihin kysymyksiin ei ole tulossa vastauksia, sillä aloitus on sepite, eikä kirjoittajan luovuus riitä uskottavien ratkaisujen tarjoamiseen. 

Vierailija
106/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehiä menee ja tulee mutta ystävät pysyy. Mieti haluatko olla luottoystävä. Voit joskus tarvita sellaista itsekin. 

En mä hylkäisi ystävää sen takia että hän tekee virheen, niitä tekee kaikki. Mutta siihen salailuun en osallistuisi enkä haluaisi viettää aikaa ihmisen kanssa joka ei ota teostaan vastuuta. 

Vierailija
107/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertomuksessa on todella iso aukko: oliko ap muka todella paikalla aktin aikaan?

Vierailija
108/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetin yhden ystävyyden noin. En halunnut kertoa kaverin miehelle, että kaveri petti, mutta en myöskään pystynyt hengaamaan enää heillä. Ajattelin, että kaverin mies oli myös mun kaveri, ja tuntui väärältä esittää että kaikki on ok. Sitten jos joskus tuo tulisi ilmi, niin minäkin olisin pettänyt kaverin miehen luottamuksen. 

En vain sitten enää oikein ollut tekemissä tämän perheen kanssa enää.

Vierailija
109/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syrjähypystä olisi varmuus ja kyseessä olisi hyvä ystävä, kertoisin suoraan ja perusteellisesti, mitä asiasta ajattelen. 

Kertoisin myös, että kieltäytyisin osallistumasta salailuun enkä suostuisi valehtelemaan, jos tilanne tulisi. 

Vierailija
110/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloittaja on edes osaksi niin vajuli kuin viestien perusteella vaikuttaa, hän on aivan hyvin voinut tehdä havainnoistaan virhepäätelmiä. On mahdollista, että kieliessään kaverin miehelle hän kertoisikin, mitä hän luulee tapahtuneen, mutta mitä ei todellisuudessa tapahtunut :/

Vierailija
111/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen on elämän suola, eikä siitä ikinä kerrota. Koskee kaikkia osapuolia.

Vierailija
112/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

sää olet alibi jos niikseen tulee 

Vierailija
113/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha tilanne, varmaan yrittäsin saada ystävän kertomaan puolisolleen tai päättämään suhteen. Sääliksi kävisi hänen puolisoaan. Jos ite pettäisin joskus, kertoisin kyllä heti puolisolle ja jättäisin hänet. Jos pettämään lähtee ei ole parisuhde kunnossa. Tämän takia pidän seksiä tosi tärkeänä osana parisuhdetta, varmaan monesti pettämisen syynä on vähäinen tai huono seksi.

Vierailija
114/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla että heillä on miehen kanssa sopimus, lupa tommoseen. Älä puutu. 

Jos kerrot miehellesi, alkaako hän epäillä että sinäkin toimit noin?

Tämä mä kerrain paheksuin moista ihan ystävälleni itselleen, ja hän oli sitten kertonut asiasta puolisolleen, ja myöhemmin puolisonsa tuli valittamaan minulle, että miksi minä puutun heidän asioihinsa ja pilasin ystäväni illan moralisoimalla. Heillä on kuulema lupa vähän virkistäytyä vieraissa, mutteivät halua sitä kylillä huudella. Mies oli siis minulle vihainen, että paheksuin hänen puolisonsa toimintaa. 

Vierailija
115/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sinuun vaikuttaa, mitä ystäväsi tekee? Kyllä mäkin olen nähnyt kun ystäväni petti miestään, muttei se minua hetkauttanut. Hyvä suhde ystävälläni on, ja on hyvä vaimo miehelleen, vaikka nyt vähän pettikin. Tuskin näkyy heidän arjessaan mitenkään. 

Vierailija
116/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sinun asiasi raportoida kaverisi tekemisiä.

Paitsi jos kaveri olisi mies, niin silloin tottakai ja nimi julkiseksi. Eikö niin?

Vierailija
117/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä nähdään naisten kaksinaismoralismi.

Vierailija
118/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä nähdään naisten kaksinaismoralismi.

Ennemminkin palstatrollien :)

Vierailija
119/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kasvat itse isoksi tytöksi, ymmärrät että shit happens eikä järvi soutamalla kulu. Varsinainen mulk** ystäväksihän sä olet jos kerrot mitään kenellekään.

Vierailija
120/149 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä, joka pyrkii kontrolloimaan ystäviensä ihmissuhteita, puuttuu niihin ja yrittää pakottaa omaa moraalikäsitystään muille ei ole mikään ystävä. Juoruakat ja -ukot luiskaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän