Ystävän kanssa viihteellä. Ystävä petti puolisoaan. Mitäs nyt?
Perheellinen hän kuin minäkin, jos sillä on väliä.
En tiedä onko koskaan ennen tehnyt noin.
Omat ajatukset on aivan sekaisin, minulla kun ei ole mitään kokemusta pettämisestä enkä ole koskaan ajatellut että joku lähipiirissäni tekisi jotain tuollaista. :O Olen kai viattomassa kuplassani mutta silti on vaikea suhtautua tähän. Pettikö hän tavallaan myös perheensä tai minut? Ainakin minusta tuntuu että voiko häneen enää luottaa ja että hän onkin joku toinen ihminen kuin ennen. Pitääkö kertoa hänen puolisolleen, saanko kertoa edes omalleni?
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sinun asiasi raportoida kaverisi tekemisiä.
Sopiiko kertoa edes omalle puolisolle jos hän lupaa pitää salaisuuden?
EI MISSÄÄN NIMESSÄ! Älä rakenna itsellesi ansaa...vaimosi höläyttää sen kaverisi vaimolle ja kohta olet selitys velvollinen...siittä on helvetin lyhyt matka siihen että kohta oot syypää kaikkeen, myöskin tulevaan avo/ avioeroon. Menetät luottamuksesi joka suuntaan...siis TURPA KIINNI! Sinun kaverisi vastatkoon tarvittaessa omista tekemisistään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjun avoimille suhteille: sanotte, että ehkäisyn on oltava kunnossa, mutta esim hpv tarttuu myös suojatussa penetraatiossa. Nimimerkki kokemusta on ja kaduttaa, etten teininä itse tätä ymmärtänyt... Eli eikö teitä mietitytä, mitä tauteja partneri sänkyynne kantaa?
Me olemme keskustelleet keskenämme, ja asia on hoidossa. Riittäisiköhän tämä tieto sinulle, joka et liity asiaan millään tavoin?
Voinet ehkä sulatella myös tietoa, että kaikki seksi ei ole penetratiivista, eikä avoin suhde välttämättä tarkoita silmitöntä määrää partnereita ja/tai limakalvokontakteja.
Keskustelu sotkeentuu, kuten näkyy... ja nyt vielä eristät ulkopuolelle. Tökeröä ja typerää.
Olkaat ystävällisesti aloittamatta polyyppijuttujanne, kun ne ovat aiheeseen vain etäisesti liittyviä.
K
Keskustelu aloittajan ystävän mahdollisesta vapaasta suhteesta on täysin ketjun aiheen mukaista.
Seksuaaliterveyskysymys liippaa sekin aihetta, kuten varmaan ymmärrät.
Olen jotenkin järkyttynyt noita ekan sivun viestejä ainakin lukiessa. Ilmeisesti olen pienessä vähemmistössä siinä että sekä kertoisin että haluaisin itse ehdottomasti tietää ja olen lopettanut pitkän suhteen kun minua petetty. En ikinä itse pettäisi, erota voin jos suhde ei toimi, mutta en pettää.
Toimi sen mukaan, että jos puolisosi olisi pettänyt sinua niin haluaisitko, että puolison ystävä kertoisi asiasta sinulle.
Aikaisempi minä olisi ollut heti vannottamassa, että kerro hänen miehelleen, nykyinen minäni tätä menoa katseltuaan sanoo, että anna olla. On aivan yksi lysti mitä se kaverisi teki, koska et tiedä yhtään mitä on taustalla. Ainahan voit tietenkin keskustella kaverin kanssa ja kysyä häneltä mitä hän aikoo tehdä.
Olin joskus parisuhteessa sellaisen tyypin kanssa, joka ei osannut olla uskollinen hetkeäkään vaikka vahti minua kuin haukka. Hän yritti valjastaa kaverini vahtimaan, etten tee mitään hänen selkänsä takana kun menimme laivalle ja hän yritti vielä myöhästyttää minut koko paatista. Tuossa kohtaa oivalsin, että vain äärimmäisen kateellinen ihminen toimii noin, ja pettämisen lisäksi jätin miehen, koska valot syttyivät ettei touhussa ole mitään järkeä. Meilläkin oli mitä hunajaisin alku, kaikki sujui, kunnes tuo kuvio hiiipi arkeemme pikku hiljaa ja vakiintui. En alussa tajunnut hänen edes pettävän, ennen kuin merkit olivat aivan selvät eikä hän tietenkään myöntänyt mitään. Sen vuoksi en tuomitsisi naisia, jotka ovat menneet pitkälle että on hankittu asunto, auto ja kaikki lainoitettu ja tehty päälle lapset. Puoliso voi arjessa olla ihana ja kunnollinen, mutta täyttää negatiivisia reunaehtoja päästyään vapaalle. Sen vuoksi en sekaantuisi asiaan, koska se nainen voi olla kotona tosi hankalassa asemassa ja olla seurannut jo vuosia mitä hänen seläntakanaan tehdään ilman että hän on mahtanut asialle mitään.
Minä kertoisin ja olen niin tehnytkin, minulla ei ole mitään syytä kuunnella moralisointia moraalittomilta ihmisiltä.
Eläkää rehdisti, avoimesti ja arvojenne mukaisesti,kenenkään muun työ ei ole varjella teidän salaisuuksia.
Tämmönen paska on nimenomaan sitä miksi meidän koko yhteiskunnan arvot sukeltaa.
Riippuu vähän siitä, miten hyviä ystäviä olette. Jos mun lapsuudesta asti mukana kulkenut sydänystävä pettäisi miestään, kertoisin hänelle, etten hyväksy sitä mitä hän tekee, mutta en kertoisi kenellekään, enkä laittaisi välejä poikki. Kaikki tekee elämässään virheitä ja ystävä on se, joka pysyy rinnalla, vaikka toinen mokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sinun asiasi raportoida kaverisi tekemisiä.
Sopiiko kertoa edes omalle puolisolle jos hän lupaa pitää salaisuuden?
Pystyykö oma puoliso pitämään salaisuuden? Veikkaan että ei, riippuu vähän miten ovat kavereita kenenkin kanssa.
Joka tapauksessa, en mäkään luottais samalla tavalla kaveriin enää. Tai ainakin kysyisin, että onko avoin suhde.
Vierailija kirjoitti:
Aikaisempi minä olisi ollut heti vannottamassa, että kerro hänen miehelleen, nykyinen minäni tätä menoa katseltuaan sanoo, että anna olla. On aivan yksi lysti mitä se kaverisi teki, koska et tiedä yhtään mitä on taustalla. Ainahan voit tietenkin keskustella kaverin kanssa ja kysyä häneltä mitä hän aikoo tehdä.
Olin joskus parisuhteessa sellaisen tyypin kanssa, joka ei osannut olla uskollinen hetkeäkään vaikka vahti minua kuin haukka. Hän yritti valjastaa kaverini vahtimaan, etten tee mitään hänen selkänsä takana kun menimme laivalle ja hän yritti vielä myöhästyttää minut koko paatista. Tuossa kohtaa oivalsin, että vain äärimmäisen kateellinen ihminen toimii noin, ja pettämisen lisäksi jätin miehen, koska valot syttyivät ettei touhussa ole mitään järkeä. Meilläkin oli mitä hunajaisin alku, kaikki sujui, kunnes tuo kuvio hiiipi arkeemme pikku hiljaa ja vakiintui. En alussa tajunnut hänen edes pettävän, ennen kuin merkit
Sä kirjotat puuta heinää.
Jos asia häiritsee sinua, kuten nähdäkseni kuuluukin, päätä ystävyyssuhde. Mutta muuten tuskin pystyt tekemään asialle paljoakaan.
Vierailija kirjoitti:
Olin joskus parisuhteessa sellaisen tyypin kanssa, joka ei osannut olla uskollinen hetkeäkään vaikka vahti minua kuin haukka. Hän yritti valjastaa kaverini vahtimaan, etten tee mitään hänen selkänsä takana kun menimme laivalle ja hän yritti vielä myöhästyttää minut koko paatista. Tuossa kohtaa oivalsin, että vain äärimmäisen kateellinen ihminen toimii noin, ja pettämisen lisäksi jätin miehen, koska valot syttyivät ettei touhussa ole mitään järkeä. Meilläkin oli mitä hunajaisin alku, kaikki sujui, kunnes tuo kuvio hiiipi arkeemme pikku hiljaa ja vakiintui. En alussa tajunnut hänen edes pettävän, ennen kuin merkit
"täyttää negatiivisia reunaehtoja..." Mitä hittoa sönkötät?
Vierailija kirjoitti:
Olit pettämisen uhri ja nyt itse kannustat pettämään? Selkee...
Itsekään en luota samalla tavalla ihmiseen joka pettää puolisoaan kuin sellaiseen joka ei petä. Ei uskottomuus välttämättä tee ihmisestä muulla tavoin epäluotettavaa, mutta kyllä se tietynlaisen kuvan ihmisestä antaa.
Minä kertoisin tuossa tilanteessa ystävän puolisolle. Mielestäni hänellä on oikeus tietää.
Et ole vaitiolovelvollinen. Tämä "ystävä" on asettanut sinut hankalaan asemaan. Mieti jatkuuko ystävyytenne enää.
Vierailija kirjoitti:
Itsekään en luota samalla tavalla ihmiseen joka pettää puolisoaan kuin sellaiseen joka ei petä. Ei uskottomuus välttämättä tee ihmisestä muulla tavoin epäluotettavaa, mutta kyllä se tietynlaisen kuvan ihmisestä antaa.
Minä kertoisin tuossa tilanteessa ystävän puolisolle. Mielestäni hänellä on oikeus tietää.
Eikö ystävyys painaisi sen vertaa, että antaisit ystävälle mahdollisuuden selvittää asia itse?
Vierailija kirjoitti:
Ystävä sanoo puolisolleen, että valehtelet, koska olet itse ihastunut puolisoon. Puoliso kertoo omalle kumppanillesi. Siinä sitten selvitätte sana sanaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ystävyys painaisi sen vertaa, että antaisit ystävälle mahdollisuuden selvittää asia itse?
Toki kysyisin ensin aikooko hän kertoa itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävä sanoo puolisolleen, että valehtelet, koska olet itse ihastunut puolisoon. Puoliso kertoo omalle kumppanillesi. Siinä sitten selvitätte sana sanaa vastaan.
No onneksi oma kumppanini luottaa minuun eikä kaverini puolisoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onneksi oma kumppanini luottaa minuun eikä kaverini puolisoon.
Ja entä jos kaverisi puoliso luottaa kaveriisi, eikä sinuun?
Keskustelu sotkeentuu, kuten näkyy... ja nyt vielä eristät ulkopuolelle. Tökeröä ja typerää.
Olkaat ystävällisesti aloittamatta polyyppijuttujanne, kun ne ovat aiheeseen vain etäisesti liittyviä.
Korostaa käsitystäni polyypeistä itsekkäinä ihmisinä.