Ystävän kanssa viihteellä. Ystävä petti puolisoaan. Mitäs nyt?
Perheellinen hän kuin minäkin, jos sillä on väliä.
En tiedä onko koskaan ennen tehnyt noin.
Omat ajatukset on aivan sekaisin, minulla kun ei ole mitään kokemusta pettämisestä enkä ole koskaan ajatellut että joku lähipiirissäni tekisi jotain tuollaista. :O Olen kai viattomassa kuplassani mutta silti on vaikea suhtautua tähän. Pettikö hän tavallaan myös perheensä tai minut? Ainakin minusta tuntuu että voiko häneen enää luottaa ja että hän onkin joku toinen ihminen kuin ennen. Pitääkö kertoa hänen puolisolleen, saanko kertoa edes omalleni?
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerrot miehellesi, alkaako hän epäillä että sinäkin toimit noin?
Entä jos kaveri jää myöhemmin kiinni miehelleen ja en ole kertonut omalle. Sittenpä vasta soppa syntyy!
Miten niin? Miksi sinun pitäisi kertoa? Eivät kaverisi asiat ylipäänsä kuulu puolisollesi.
En mä ainakaan haluaisi että puoliso jatkaa sellaisten ystävien kanssa jotka mahdollistavat pettämisen. Jos siis päätettäisiin jatkaa yhdessä. Sama kuin päihderiippuvaisten kanssa: vanha seura pitää hylätä.
Aikuinen ihminen on itse vastuussa teoistaan.
Näin. Olisin itse aika pettynyt kumppaniini, jos hän pitäisi minua niin heppoisena luonteena, että lähtisin pettämään suhteessa, kun kerran kaveritkin pettävät.
En kyllä toisaalta itsekään haluaisi olla ystävä ihmisen kanssa, joka ajattelisi pettämisen olevan ok tai joka jättäisi jo tapahtuneen pettämisen selvittämättä tavalla tai toisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että heillä on miehen kanssa sopimus, lupa tommoseen. Älä puutu.
Meillä on avoin suhde, josta en ole puhunut kavereille, kun ei vain ole tullut mikään seksielämä puheeksi. Sopimukseen kuuluu myös se, että emme halua tietää kenen kanssa seksiä on, kunhan hoitaa ehkäisyn. Homma menisi pilalle, jos joku ulkopuolinen kertoisi minulle kenen kanssa puoliso on puuhastellut.
Sanoisin että "hommanne" on jo niin pilalla että haisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on avoin suhde, josta en ole puhunut kavereille, kun ei vain ole tullut mikään seksielämä puheeksi. Sopimukseen kuuluu myös se, että emme halua tietää kenen kanssa seksiä on, kunhan hoitaa ehkäisyn. Homma menisi pilalle, jos joku ulkopuolinen kertoisi minulle kenen kanssa puoliso on puuhastellut.
Tässä reaaliaikainen esimerkki siitä, miksi avoimesta suhteesta ei useinkaan haluta kertoa julkisesti.
Ketjun toinen avoin suhteilija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos kaveri jää myöhemmin kiinni miehelleen ja en ole kertonut omalle. Sittenpä vasta soppa syntyy!
Miten niin? Miksi sinun pitäisi kertoa? Eivät kaverisi asiat ylipäänsä kuulu puolisollesi.
En mä ainakaan haluaisi että puoliso jatkaa sellaisten ystävien kanssa jotka mahdollistavat pettämisen. Jos siis päätettäisiin jatkaa yhdessä. Sama kuin päihderiippuvaisten kanssa: vanha seura pitää hylätä.
Näin. Olisin itse aika pettynyt kumppaniini, jos
Tuossa kohtaa sä olisit jo pettänyt kumppaniasi, en ymmärrä miksi olisit häneen pettynyt. Onhan alkoholistikin vastuussa omista teoistaan, ja siksi toipuessaan muuttaa jotain toiminnassaan ja elämäntavoissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä soppa? Sanot että et ole juoruilija, etkä kerro kavereittesi yksityisasioita kenellekään.
Toinen lähtee siis viihteelle, josta etsii miehen jonka kanssa pettää puolisoaan. Eihän se asia enää ole yksityinen, jos sille on vähintään yksi todistaja. Varsinkin jos se todistaja ei haluaisi olla asiassa mukana. Minusta olisi outoa ajatella, että joku pettäjän yksityisyys on tässä arvoista tärkein.
On muuten hyvä kysymys, miksi ap on suostunut todistamaan aktia.
Ei kai hän muuten asiaa varmaksi tietäisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
<
Tuossa kohtaa sä olisit jo pettänyt kumppaniasi, en ymmärrä miksi olisit häneen pettynyt. Onhan alkoholistikin vastuussa omista teoistaan, ja siksi toipuessaan muuttaa jotain toiminnassaan ja elämäntavoissaan.
Siis olisin pettänyt kumppaniani, koska olisin nähnyt ystävän pettävän? Mitä tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä soppa? Sanot että et ole juoruilija, etkä kerro kavereittesi yksityisasioita kenellekään.
Toinen lähtee siis viihteelle, josta etsii miehen jonka kanssa pettää puolisoaan. Eihän se asia enää ole yksityinen, jos sille on vähintään yksi todistaja. Varsinkin jos se todistaja ei haluaisi olla asiassa mukana. Minusta olisi outoa ajatella, että joku pettäjän yksityisyys on tässä arvoista tärkein.
On muuten hyvä kysymys, miksi ap on suostunut todistamaan aktia
Jotkut on härskejä, alkavat vaikkapa tanssilattialla kouria toisiaan tms. Moni myös jäätyy tuollaisessa tilanteessa. Mun ystävä lähti kerran kaveriporukkansa kanssa mökille, ja yhtäkkiä yöllä heräsi siihen kun yksi kavereista petti puolisoaan viereisessä sängyssä. Ystäväni jäätyi siihen eikä pystynyt poistumaan tai sanomaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on puolison kanssa sopimus, eikä tietenkään olla mainostettu sitä kenellekään. Voisin kyllä ihmetellä jos puolison ystävä tulisi kertomaan illan tapahtumia, siinä vaiheessa kyllä kertoisin sopimuksesta mutta myös puolisolle kertoisin kenelle olen sopparin paljastanut ja miksi. Aika lailla varmasti tämä ystävä olisi menneen talven lumia, tai ainakin jonkinlainen särö tulisi, luulisin.
Miksi ystävä olisi menneen talven lumia?
Älä käy viihteellä hänen kanssa ja älä ota juovia ystäviä jatkossa. Etäisyyttä vai eroko. Jos tuntuu ettei arvomaailmat kohtaa ja ahdistaa. Hän ei selittele edes että mikä homma vaan jättää arvailun varaan, muille ihmeteltävää ja salaisuuksia. Kuin painolasti. Hänen miehensä voi olla tylsä ja suhde ohi? Mutta ei ilmeisesti eroa ja mene sitten, onko talousasiat nidottu yhteen. Vai ovatko miehet hänen viihde. Ellei se ollut vahinko ja sattumaa, että haksahti komean matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Polyyppien ongelmia on niin paljon, että... tarviiko tulla tähän ketjuun, jossa polyamoriasta ei ole kyse, hakemaan jotain henkireikää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä reaaliaikainen esimerkki siitä, miksi avoimesta suhteesta ei useinkaan haluta kertoa julkisesti.
Juuri tämä syy siihen meilläkin että ei huudella asiasta. Kuitenkin tää meidän pilalla oleva homma on kestänyt jo pari vuosikymmentä eikä edes pohdita muuta kuin yhteistä tulevaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sinun asiasi raportoida kaverisi tekemisiä.
Sopiiko kertoa edes omalle puolisolle jos hän lupaa pitää salaisuuden?
Onpa trolliakka täpinöissään, ei meinaa housuissaan pysyä. Hahhah!
Vierailija kirjoitti:
Meillä on puolison kanssa sopimus, eikä tietenkään olla mainostettu sitä kenellekään. Voisin kyllä ihmetellä jos puolison ystävä tulisi kertomaan illan tapahtumia, siinä vaiheessa kyllä kertoisin sopimuksesta mutta myös puolisolle kertoisin kenelle olen sopparin paljastanut ja miksi. Aika lailla varmasti tämä ystävä olisi menneen talven lumia, tai ainakin jonkinlainen särö tulisi, luulisin.
Miksi oma suhde ei riitä? Tätä on minun ollut aina vaikea käsittää, kun en usko kenenkään tosissaan nauttivan tuntemattoman kanssa seksistä ja lisäksi rikkoo sielua. Toivottavasti löydät rauhan itsesi kanssa.
Ketjun avoimille suhteille: sanotte, että ehkäisyn on oltava kunnossa, mutta esim hpv tarttuu myös suojatussa penetraatiossa. Nimimerkki kokemusta on ja kaduttaa, etten teininä itse tätä ymmärtänyt... Eli eikö teitä mietitytä, mitä tauteja partneri sänkyynne kantaa?
Kysyisin asiasta pettäneeltä kaveriltani. Varmaankin ystävyyssuhde jäisi siihen, oli syy sitten avoin suhde tai uskottomuus, sillä toivon ystävieni jakavan omat arvoni.
Vierailija kirjoitti:
0/5, älkää ruokkiko tätä trollia.
Lienee saanut innoituksensa toinen nainen -ketjusta, jossa psykoottinen poistattelija riehuu.
Jos kaveri tietää että tiedät, siis lähti pettämään silmiesi edessä, niin on kyllä törkeää käytöstä häneltä.
Vierailija kirjoitti:
Ketjun avoimille suhteille: sanotte, että ehkäisyn on oltava kunnossa, mutta esim hpv tarttuu myös suojatussa penetraatiossa. Nimimerkki kokemusta on ja kaduttaa, etten teininä itse tätä ymmärtänyt... Eli eikö teitä mietitytä, mitä tauteja partneri sänkyynne kantaa?
Me olemme keskustelleet keskenämme, ja asia on hoidossa. Riittäisiköhän tämä tieto sinulle, joka et liity asiaan millään tavoin?
Voinet ehkä sulatella myös tietoa, että kaikki seksi ei ole penetratiivista, eikä avoin suhde välttämättä tarkoita silmitöntä määrää partnereita ja/tai limakalvokontakteja.
Mistä päättelette, että aloittaja on nainen?
Keskustele ystäväsi kanssa ja ilmoita ettet halua vastaisuudessa olla samanlaisessa tilanteessa. Ystäväsi tilannetta et voi tietää, onko avioliitto loppumassa, onko kaverisuhde puolison kanssa tms. Itselläni ennen eroa oli vain kaverisuhde ja odoteltiin että lapset kasvavat ja sitten ero. Toimi muuten ihan ok.