Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävän kanssa viihteellä. Ystävä petti puolisoaan. Mitäs nyt?

Vierailija
29.01.2025 |

Perheellinen hän kuin minäkin, jos sillä on väliä.

En tiedä onko koskaan ennen tehnyt noin.

Omat ajatukset on aivan sekaisin, minulla kun ei ole mitään kokemusta pettämisestä enkä ole koskaan ajatellut että joku lähipiirissäni tekisi jotain tuollaista. :O Olen kai viattomassa kuplassani mutta silti on vaikea suhtautua tähän. Pettikö hän tavallaan myös perheensä tai minut? Ainakin minusta tuntuu että voiko häneen enää luottaa ja että hän onkin joku toinen ihminen kuin ennen. Pitääkö kertoa hänen puolisolleen, saanko kertoa edes omalleni?

Kommentit (149)

Vierailija
141/149 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekään en luota samalla tavalla ihmiseen joka pettää puolisoaan kuin sellaiseen joka ei petä. Ei uskottomuus välttämättä tee ihmisestä muulla tavoin epäluotettavaa, mutta kyllä se tietynlaisen kuvan ihmisestä antaa.

Minä kertoisin tuossa tilanteessa ystävän puolisolle. Mielestäni hänellä on oikeus tietää.

Ystävä sanoo puolisolleen, että valehtelet, koska olet itse ihastunut puolisoon. Puoliso kertoo omalle kumppanillesi. Siinä sitten selvitätte sana sanaa vastaan. 

No onneksi oma kumppanini luottaa minuun eikä kaverini puolisoon.

Ja entä jos kaverisi puoliso luottaa kaveriisi, eikä sinuun?

Se on ok. Olen osani tehnyt kerrottuani asiasta. Pariskunnan osapuolet päättävät itse miten toimivat sen jälkeen.

Vierailija
142/149 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on puolison kanssa sopimus, eikä tietenkään olla mainostettu sitä kenellekään. Voisin kyllä ihmetellä jos puolison ystävä tulisi kertomaan illan tapahtumia, siinä vaiheessa kyllä kertoisin sopimuksesta mutta myös puolisolle kertoisin kenelle olen sopparin paljastanut ja miksi. Aika lailla varmasti tämä ystävä olisi menneen talven lumia, tai ainakin jonkinlainen särö tulisi, luulisin.

Outo tapa toimia. Kai sille ystävälle voisi kertoa ennen illanviettoa tällaisesta, jottei toinen joudu kiusalliseen asemaan? 

Ei tämmönen kahdenvälinen sopimus ole sellainen asia jota kerrotaan eteenpäin. 

Niin että nssitaan vaan m

Ei se ole PARIsuhde jos siinä on muitakin osapuolia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/149 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on puolison kanssa sopimus, eikä tietenkään olla mainostettu sitä kenellekään. Voisin kyllä ihmetellä jos puolison ystävä tulisi kertomaan illan tapahtumia, siinä vaiheessa kyllä kertoisin sopimuksesta mutta myös puolisolle kertoisin kenelle olen sopparin paljastanut ja miksi. Aika lailla varmasti tämä ystävä olisi menneen talven lumia, tai ainakin jonkinlainen särö tulisi, luulisin.

Eikö näiden kanssa kannattaisi olla avoin? Miksi se pitää salata? Saisitte saman mielisiä ihmisiä tuohon kuvioon eikä kukaan menisi ihastumaan ainakaan ja toisaalta varmaan moni saa omat kicksinsä tuostakin.

Ja miksi ihmeessä sä sen ystävän heivaisit?

Vähän ihmetyttää nää avoimet suhteet kun sitä ollaan muka niin vapaamielisiä

Mitä on pegging? Pettingin tiedän kyllä mutta tuo on vieras sana.

Vierailija
144/149 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö näiden kanssa kannattaisi olla avoin? Miksi se pitää salata? Saisitte saman mielisiä ihmisiä tuohon kuvioon eikä kukaan menisi ihastumaan ainakaan ja toisaalta varmaan moni saa omat kicksinsä tuostakin.

Ja miksi ihmeessä sä sen ystävän heivaisit?

Vähän ihmetyttää nää avoim

Mitä on pegging? Pettingin tiedän kyllä mutta tuo on vieras sana.

Älä nyt hyvän tähden ainakaan googlaa!

Vierailija
145/149 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro omalle jos et pääse yli, mutta anna ystävän hoitaa omat sotkunsa. Saatat päätyä kahden vihan kohteeksi sen jälkeen, vaikka kokisit toimivasi oikein molempien kannalta. Molemmat saattaa kääntyä sinua vastaan. Aikuinen ihminen on kuitenkin vapaa tekemään mitä haluaa, lohduttaudu sillä.

Itse sen sanoit että aikuinen ihminen on vapaa puhumaan pettävästä kaveristaan vaikka koko kylälle. Jos et halua että asiasta puhutaan niin älä petä tai petä ainakin täysin salaa.

Vierailija
146/149 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetko, että ystävä petti myös sinut, koska olet pitänyt häntä erilaisena ihmisenä? Muuttuiko käsityksesi hänestä niin, että et voi enää luottaa häneen? Haluatko edelleen olla hänen ystävänsä, vaikka hänen tekonsa on ristiriidassa omien arvojesi kanssa?

Se että pitääkö kertoa puolisolleen, on jokaisen henkilökohtainen päätös, mutta useimmat eivät koe hyväksi sekaantua suoraan toisten parisuhteisiin, ellei tilanne ole jollain tapaa vaarallinen. Tuo tilanne ei vaikuta siltä. Jos kerrot, se luultavasti hajottaa ystävyytenne ja aiheuttaa kaaoksen hänen perheessään. Puolisollaan on oikeus tietää, mutta se on ystäväsi vastuulla eikä sinun. Jos ystäväsi katuu tekoaan ja aikoo itse kertoa, on varmasti parempi antaa hänen hoitaa asia. Voit kuitenkin kysyä häneltä suoraan, aikooko hän kertoa.

Kannattaa varmaan keskustella ystäväsi kanssa tilanteesta, mikäli se sinua vaivaa. Kerro suoraan miten hänen tekonsa vaikutti sinuun.

Mitä hyötyä siitäkään on että säilyttää ystävyyden, mutta varauksella. Jos haluaa ottaa etäisyyttä koska arvomaailmanne eroavat, niin sitten päätä ystävyys. Muutoin jatka. 

Vierailija
147/149 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän siitä, miten hyviä ystäviä olette. Jos mun lapsuudesta asti mukana kulkenut sydänystävä pettäisi miestään, kertoisin hänelle, etten hyväksy sitä mitä hän tekee, mutta en kertoisi kenellekään, enkä laittaisi välejä poikki. Kaikki tekee elämässään virheitä ja ystävä on se, joka pysyy rinnalla, vaikka toinen mokaa.

Ei se niin mene. Ei pettäminen ole pikku moka. Minä heivasin ystäväni kun sain tietää hänen moraalinsa olevan kateissa. Petti miestään. Minäkin petyin ja kerroin kaikille. 20 vuotta ystävyyttä enkä edes tuntenut koko ihmistä. Hyi!

Vierailija
148/149 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sekaannu asiaan, esitä ettet muista mitään tai et huomannut mitään 

Vierailija
149/149 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän siitä, miten hyviä ystäviä olette. Jos mun lapsuudesta asti mukana kulkenut sydänystävä pettäisi miestään, kertoisin hänelle, etten hyväksy sitä mitä hän tekee, mutta en kertoisi kenellekään, enkä laittaisi välejä poikki. Kaikki tekee elämässään virheitä ja ystävä on se, joka pysyy rinnalla, vaikka toinen mokaa.

Ei se niin mene. Ei pettäminen ole pikku moka. Minä heivasin ystäväni kun sain tietää hänen moraalinsa olevan kateissa. Petti miestään. Minäkin petyin ja kerroin kaikille. 20 vuotta ystävyyttä enkä edes tuntenut koko ihmistä. Hyi!

Minä, Minä, Minä. Hyi!