Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

35-40-vuotiaat, mikä teidän eläkekertymä on?

Vierailija
13.08.2025 |

Juuri tarkistin omani, 900 e/kk kertynyt vasta.

Saas nähdä mitä aikanaan edes saa.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aikoinaan nelikymppisenä vuonna 2011 774€, kun lunttasin taloustaulukostani. Nykyrahassa tuo olisi hieman yli 1000€. Nyt se on jo 2320€.

Ei kannata turhaan kauhistella asiaa nuorena, vaikka töitä kannattaa tehdäkin eläkkeen kartuttamiseksi.

Vierailija
2/33 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

540 e ja olen 41-vuotias. Tavoitteena kuitenkin tehdä töitä niin pitkään kuin mahdollista eli en hätäile. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, enkä välitä. En usko, että koko järjestelmää tällaisenään on enää silloin, kun joskus olisin eläkeiässä. Teen muita ratkaisuja. 

Vierailija
4/33 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

750e, olen 40-vuotias. Pistäähän se miettimään. Yritän varautua muilla tavoin. 

Vierailija
5/33 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä nousee kun vaan saatte työvuosia. Mulla 3600,- mut oonkin 59 v. Nuorempana itsekin hermoilin asian kanssa.

Vierailija
6/33 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha sitä on kenenkään alle viisikymppisen vilkuilla kun mitään sieltä ei ole tulossa, ihan sama mitä siinä lapussa nyt seisoo. Boomereihin kaadetaan kaikki ja sen jälkeen syödään kynsiä. 

Vierailija
7/33 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkekertymä ei mene itselle säästöön vaan suoraan tämän hetken eläkeläisille. Seuraavien sukupolvien pitäisi sitten maksaa meille eläkkeet, mutta nähtäväksi jää onko heistä maksajiksi. 

Todennäköisesti eläkkeitä leikataan rajusti kun nykyiset nelikymppiset on eläkeiässä. Kannattaa säästää ohessa.

Vierailija
8/33 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boomerit on katoava luonnonvara, katsokaa vaikka sunnuntain lehdistä kuolinilmoitukset.

Vierailija
9/33 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuo mikään todellinen kertymä ole, Se on vain ARVIO ja poliittiset päätökset voivat sitä pienentää reilustikin yhdessä yössä. 

Vierailija
10/33 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei tuo mikään todellinen kertymä ole, Se on vain ARVIO ja poliittiset päätökset voivat sitä pienentää reilustikin yhdessä yössä. 

Eiköhän kaikki tämän tiedä

Vierailija
11/33 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh.. Tuo luku on ihan yhtä luotettava kuin Kailajärven pipsit sen nettisivuilla olivat. Tai onecoinin arvo.... 

Vierailija
12/33 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun eläkeikäni tulee olemaan vielä korkeampi kuin nyt suunniteltu 70 vuotta. En laske eläkkeen varaan juuri mitään. Olen 41-vuotias. 

Vierailija
13/33 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se siitä nousee kun vaan saatte työvuosia. Mulla 3600,- mut oonkin 59 v. Nuorempana itsekin hermoilin asian kanssa.

59-vuotiailla ei olekaa syytä hermoilla. Nuoremmilla on. 

Vierailija
14/33 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään eläkkeitä ei tule olemaan enää siinä vaiheessa kun milleniaali on eläkeiässä. Plus että se eläkeikäkin koittaa todennäköisemmin vasta joskus 75-vuotiaana. Jokaisen 80-luvun alun jälkeen syntyneen ainoa toivo on sijoittaa riittävän viisaasti ja pitkäjänteisesti, koska siinä on sitten ne rahat joilla on tarkoitus elää, ja maksaa myös oma hoivansa viimeisinä vuosina. 

Vierailija
15/33 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

750e, olen 40-vuotias. Pistäähän se miettimään. Yritän varautua muilla tavoin. 

WOW, itsellä tuon verran oli vajaa kuusikymppisenä ja siitä sitten nousi vajaassa kymmenessä vuodessa siten, että eläkettä saan 1240/kk

Vierailija
16/33 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha sitä on kenenkään alle viisikymppisen vilkuilla kun mitään sieltä ei ole tulossa, ihan sama mitä siinä lapussa nyt seisoo. Boomereihin kaadetaan kaikki ja sen jälkeen syödään kynsiä. 

Eläkevarannot tulevat kasvamaan vauhdilla kun 50-55 syntyneet ovat haudassa ja siihen ei kauaa mene. He ovat kuitenkin maksaneet yli 26% tuloistaan kassoihin, se ei ole pikkusumma ja kolmisen vuotta sitten eläkevaranto oli suurimmillaan kautta aikojen.

Vierailija
17/33 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä aika kova karttuma jo parin vuoden työuralla, monen tonnin, ellei peräti kymppitonnin, eläke tiedossa..

Vierailija
18/33 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

801e/kk. Nyt oon tienannu sen mitä kaikki saa muutenki

Vierailija
19/33 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkevarannot tulevat kasvamaan vauhdilla kun 50-55 syntyneet ovat haudassa ja siihen ei kauaa mene. He ovat kuitenkin maksaneet yli 26% tuloistaan kassoihin, se ei ole pikkusumma ja kolmisen vuotta sitten eläkevaranto oli suurimmillaan kautta aikojen.

Eivät todellakaan ole maksaneet yli 26%.... Näiden suurten ikäluokkien eläkemaksut olivat MITÄTTÖMIÄ. 

Vierailija
20/33 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään tietoa. Todennäköisesti ne rahat on jo joku taitavampi yksilö kavereineen niistänyt parempaan talteen esim.  veroparatiisin 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä