35-40-vuotiaat, mikä teidän eläkekertymä on?
Juuri tarkistin omani, 900 e/kk kertynyt vasta.
Saas nähdä mitä aikanaan edes saa.
Kommentit (33)
540 e ja olen 41-vuotias. Tavoitteena kuitenkin tehdä töitä niin pitkään kuin mahdollista eli en hätäile.
En tiedä, enkä välitä. En usko, että koko järjestelmää tällaisenään on enää silloin, kun joskus olisin eläkeiässä. Teen muita ratkaisuja.
750e, olen 40-vuotias. Pistäähän se miettimään. Yritän varautua muilla tavoin.
Kyllä se siitä nousee kun vaan saatte työvuosia. Mulla 3600,- mut oonkin 59 v. Nuorempana itsekin hermoilin asian kanssa.
Turha sitä on kenenkään alle viisikymppisen vilkuilla kun mitään sieltä ei ole tulossa, ihan sama mitä siinä lapussa nyt seisoo. Boomereihin kaadetaan kaikki ja sen jälkeen syödään kynsiä.
Eläkekertymä ei mene itselle säästöön vaan suoraan tämän hetken eläkeläisille. Seuraavien sukupolvien pitäisi sitten maksaa meille eläkkeet, mutta nähtäväksi jää onko heistä maksajiksi.
Todennäköisesti eläkkeitä leikataan rajusti kun nykyiset nelikymppiset on eläkeiässä. Kannattaa säästää ohessa.
Boomerit on katoava luonnonvara, katsokaa vaikka sunnuntain lehdistä kuolinilmoitukset.
ei tuo mikään todellinen kertymä ole, Se on vain ARVIO ja poliittiset päätökset voivat sitä pienentää reilustikin yhdessä yössä.
Vierailija kirjoitti:
ei tuo mikään todellinen kertymä ole, Se on vain ARVIO ja poliittiset päätökset voivat sitä pienentää reilustikin yhdessä yössä.
Eiköhän kaikki tämän tiedä
heh.. Tuo luku on ihan yhtä luotettava kuin Kailajärven pipsit sen nettisivuilla olivat. Tai onecoinin arvo....
Minun eläkeikäni tulee olemaan vielä korkeampi kuin nyt suunniteltu 70 vuotta. En laske eläkkeen varaan juuri mitään. Olen 41-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se siitä nousee kun vaan saatte työvuosia. Mulla 3600,- mut oonkin 59 v. Nuorempana itsekin hermoilin asian kanssa.
59-vuotiailla ei olekaa syytä hermoilla. Nuoremmilla on.
Mitään eläkkeitä ei tule olemaan enää siinä vaiheessa kun milleniaali on eläkeiässä. Plus että se eläkeikäkin koittaa todennäköisemmin vasta joskus 75-vuotiaana. Jokaisen 80-luvun alun jälkeen syntyneen ainoa toivo on sijoittaa riittävän viisaasti ja pitkäjänteisesti, koska siinä on sitten ne rahat joilla on tarkoitus elää, ja maksaa myös oma hoivansa viimeisinä vuosina.
Vierailija kirjoitti:
750e, olen 40-vuotias. Pistäähän se miettimään. Yritän varautua muilla tavoin.
WOW, itsellä tuon verran oli vajaa kuusikymppisenä ja siitä sitten nousi vajaassa kymmenessä vuodessa siten, että eläkettä saan 1240/kk
Vierailija kirjoitti:
Turha sitä on kenenkään alle viisikymppisen vilkuilla kun mitään sieltä ei ole tulossa, ihan sama mitä siinä lapussa nyt seisoo. Boomereihin kaadetaan kaikki ja sen jälkeen syödään kynsiä.
Eläkevarannot tulevat kasvamaan vauhdilla kun 50-55 syntyneet ovat haudassa ja siihen ei kauaa mene. He ovat kuitenkin maksaneet yli 26% tuloistaan kassoihin, se ei ole pikkusumma ja kolmisen vuotta sitten eläkevaranto oli suurimmillaan kautta aikojen.
Ap:llä aika kova karttuma jo parin vuoden työuralla, monen tonnin, ellei peräti kymppitonnin, eläke tiedossa..
801e/kk. Nyt oon tienannu sen mitä kaikki saa muutenki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkevarannot tulevat kasvamaan vauhdilla kun 50-55 syntyneet ovat haudassa ja siihen ei kauaa mene. He ovat kuitenkin maksaneet yli 26% tuloistaan kassoihin, se ei ole pikkusumma ja kolmisen vuotta sitten eläkevaranto oli suurimmillaan kautta aikojen.
Eivät todellakaan ole maksaneet yli 26%.... Näiden suurten ikäluokkien eläkemaksut olivat MITÄTTÖMIÄ.
Ei mitään tietoa. Todennäköisesti ne rahat on jo joku taitavampi yksilö kavereineen niistänyt parempaan talteen esim. veroparatiisin
Oli aikoinaan nelikymppisenä vuonna 2011 774€, kun lunttasin taloustaulukostani. Nykyrahassa tuo olisi hieman yli 1000€. Nyt se on jo 2320€.
Ei kannata turhaan kauhistella asiaa nuorena, vaikka töitä kannattaa tehdäkin eläkkeen kartuttamiseksi.