Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö joku oikeasti vielä ns perinteisiä kotiruokia?

Vierailija
25.01.2025 |

Olen itse ollut siinä uskossa että lähinnä vanhukset enää tekee itse ruokaa ja syö ns perinteistä kotiruokaa kuten makaronilaatikko tai kalakeitto. 

Olen itse kolmekymppinen ja syön tosi harvoin perinteisiä kotiruokia enkä tee itse ruokaa oikeastaan ikinä. Miten teillä riittää aika ja mielenkiinto tehdä ruokaa itse kun valmisaterioita saa melko edullisesti ja ravintolassa saa itse ihmisen tekemää ruokaa. 

Saarioisten makaronilaatikko on ihan hyvää, ostan joskus sitä mutta tosi harvoin. Sushi on hyvää ja sitä ostan usein. 

Kommentit (210)

Vierailija
121/210 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä lasken itseni ihmiseksi, ja meilläkin syödään ihmisen eli mun tekemää ruokaa. Se on hyvää, halvempaa ja sopii meidän erikoisruokavalioihin. En tunne meidän neljävitosten ikäluokassa ketään, joka ei kokkaisi itse. 23-v tytär wolttaa ja käyttää valmista.

No, et tunne mua. Olyn yli 45 ja aniharvoin koitan väsätä itse mitään, en osaa edes.

Vierailija
122/210 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eineksiä jos syö niin pierut on niin hirveitä että silmiä kirvelee se katku. Kotiruuan kanssa ei ole tätä ongelmaa..

Niissä on kyllä jotain, mikä ei sovi vatsalle. Ilmeisesti samaa on kouluruoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/210 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivien jälkeen käyn salilla,lenkillä,luen,pelaan pleikkaria tai näen ystäviä. Mitä hyödyllistä jossain ruuan teossa on kun sitä saa kaupasta?

Lue, mitä ne einekset sisältävät. Ja ehkä tärkeintä: mitä ne eivät sisällä.

Vierailija
124/210 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ruuan pitäisi olla eksoottista nykyään? Onko se jokin itseisarvo?

Syön jauhelihakiusausta monta kertaa viikossa. Hernekeittoa, makkaroita, keitettyjä perunoita.

Vierailija
125/210 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyynel taas näitä uusavuttomia. 

Vierailija
126/210 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas ihmettelen miten jotkut hehkuttavat niin kauheasti syömisestä ja ulkona syömisestä. Ravintola, kallista ja ei useimmiten ole kehumisen arvoista ruokaa...

Vierailija
127/210 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä ihan joka päivä on kotiruokaa. On kyllä aika pelle, jos perheen joka päivä eineksillä ruokkii. 

Vierailija
128/210 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty syömään toisten tekemää. Mun on pakko tietää mitä ruuassa on ja miten se on tehty.

Vierailija
129/210 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä ei ole kyse siitä tykätäänkö me ruoanlaitosta tai kiinnostaako se meitä. Tai onko siihen aikaa. On välttämätöntä tehdä kunnollista kotiruokaa, koska niin saa varmasti terveellistä ruokaa ja se on halvempaa, kuin valmisruokien ostelu. Ei meillä rahat riittäisi valmiiden ruokien tai ravintola-annosten osteluun. Joitain asioita on vain tehtävä, piti siitä tai ei. 

Vierailija
130/210 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme syö eineksiä koskaan. Makaronilaatikko ei kyllä kuulu normaaliin menuun. Liikaa höttökaloreita ja se sopii paremmin paljon energiaa kuluttaville lapsille. 

Vierailija
131/210 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistan joka päivä munakkaan sekä pihvin. Eineksiä en syö.

Vierailija
132/210 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan ruoanlaittoa ja nykyään teen vain yhden lämpimän ruoan. Joskus täytyi tehdä jopa kolme lasten treenien vuoksi.

Vierailija
133/210 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mitä haluaa tehdä ja mikä kiinnostaa, niin siihen on aina aikaa. Kun jättää ne älylaitteet ja pelikoneet pois, niin jopa riittää aikaa ruuan laittoon. Jos nimittäin on kyky ja halu tehdä sitä. 

Aloittajako se kehui valmisruokia, mm. Saarioisten makaronilaatikkoa. Voi luoja, et ole tainnut koskaan saada kunnon makaronilaatikkoa, kun kehut sitä Saarioisten tönkköä lootaa, johon tarvitaan lähes kirvestä, että sen saa rasiasta pois. Makuahan siinä ei ole, ja se vähäinen lihakin, mitä siinä on, lienee lähinnä jotain jätetettä ja retkuja. 

Vierailija
134/210 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä mitä haluaa tehdä ja mikä kiinnostaa, niin siihen on aina aikaa. Kun jättää ne älylaitteet ja pelikoneet pois, niin jopa riittää aikaa ruuan laittoon. Jos nimittäin on kyky ja halu tehdä sitä. 

Aloittajako se kehui valmisruokia, mm. Saarioisten makaronilaatikkoa. Voi luoja, et ole tainnut koskaan saada kunnon makaronilaatikkoa, kun kehut sitä Saarioisten tönkköä lootaa, johon tarvitaan lähes kirvestä, että sen saa rasiasta pois. Makuahan siinä ei ole, ja se vähäinen lihakin, mitä siinä on, lienee lähinnä jotain jätetettä ja retkuja. 

Sanoisin myös, että jokaisen pääkopalle tekee pelkästään hyvää häipyä muutamaksi tunniksi tuijottamasta ruutua ja tehdä jotain konkreettista.

Vierailija
135/210 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kyynel taas näitä uusavuttomia. 

Ei nämä ole uusavuttomia. Ovat olleet avuttomia alusta lähtien, eivät ole ikinä oppineet mitään ruokaa tekemään. Uusavuttomuus keittiössä tarkoittaisi sitä, että ovat ensin oppineet, mutta sitten taantuneet uudelleen avuttomiksi.

Vierailija
136/210 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme syö eineksiä koskaan. Makaronilaatikko ei kyllä kuulu normaaliin menuun. Liikaa höttökaloreita ja se sopii paremmin paljon energiaa kuluttaville lapsille. 

haha. hiilarit ja proteiinin määrä riippuu ihan siitä paljonko laittaa makaroonia ja lihaa mukaan ja minkä kokoisia annoksia syö. mulla on aina paljon lihaa mukana.

Vierailija
137/210 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo,o, tänään 9 vuotias kysy, että millon tehhään rössypottuja. 

Vierailija
138/210 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se menee 👴🏻🥳💃🕺🏻🥩🔥

Puppels 👴🏻🧡

Vierailija
139/210 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noihin kauaa aikaa mene. Teini tekee välillä oman ruokansa itse. Söi välillä valtavia määriä ruokaa. Nyt on monipuolistanut. Syö vähemmän, mutta monipuolisemmin.

Valmis makaronilaatikkoa, pitää paistaa pannulla ja duunata. Että siitä saa syötävää. Einekset on tosi tylsän makuisia. Eikä niillä ruoki koko perhettä. Joten koko aikuisikä on ruokaa laitettu. Einesruoka ei uppoa duunaamatta.

Esim mikropitsat duunattiin himassa jo ysärillä. Pikaruoka. Mut päällä kaikkea ylimääräistä mitä jääkaapista löytyy.

Vierailija
140/210 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eläisin yksin tai kahdestaan puolison kanssa, helppous saattaisi kieltämättä mennä usein ruuanlaittomotivaation edelle. Mutta perheellisenä ei tulisi ikinä mieleen ruokkia lapset eineksillä.