Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö joku oikeasti vielä ns perinteisiä kotiruokia?

Vierailija
25.01.2025 |

Olen itse ollut siinä uskossa että lähinnä vanhukset enää tekee itse ruokaa ja syö ns perinteistä kotiruokaa kuten makaronilaatikko tai kalakeitto. 

Olen itse kolmekymppinen ja syön tosi harvoin perinteisiä kotiruokia enkä tee itse ruokaa oikeastaan ikinä. Miten teillä riittää aika ja mielenkiinto tehdä ruokaa itse kun valmisaterioita saa melko edullisesti ja ravintolassa saa itse ihmisen tekemää ruokaa. 

Saarioisten makaronilaatikko on ihan hyvää, ostan joskus sitä mutta tosi harvoin. Sushi on hyvää ja sitä ostan usein. 

Kommentit (210)

Vierailija
81/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. eilen oli perunamuusia, kananmunakastiketta, verilättyjä ja puolukoita.

Parhaita mielestäni nuo tavalliset vanhan ajan kotiruuat. Ne pizzat ja mäkkärijutut kuuluu sitten joskus viikonloppuihin ja tuntuukin harvemmin syötynä spessummalta.

Muistan tuon ajan kun verilättyjä kotonani valmistettiin kaupasta ostetusta verestä, oli sellainen tetramallinen muovipakkaus. ( Varmaan joskus teuraseläimen verestä...luulen.) Itse ostan sokeroidun puolukkahillon kaupasta, ennen oikeaoppisesti kerättiin puolukat metsästä, ( omasta!) 

Vierailija
82/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Einekset on bulkkitavaraa, tehty niin, että ne maistuvat mahdollisimman monelle. Siis miedon mauttomia. Kun tekee itse, saa mitä haluaa. Kiireessä voi tietenkin ostaa maksalaatikon ja HKn sinisen, kuitenkin itsepalvelukassalta. Ettei kukaan huomaa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lisäksi, että laitan ruokaa, myös leivon ja säilön.

Vierailija
84/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pastapohjaisen ruoan tekee alle puoleen tuntiin. Ei ole vaikeaa ja rahaa säästyy.

Vierailija
85/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on Woltin-Foodoran aivopesemä. "Koska minä haluan"

Vierailija
86/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pastapohjaisen ruoan tekee alle puoleen tuntiin. Ei ole vaikeaa ja rahaa säästyy.

Pasta paisuttaa.

Vierailija
87/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkeaa olisi jos pitäsi pelkillä eineksillä elää. Hyvä ruoka on tosi tärkeä asia minun elämässäni. Perustarpeita kuten asuminen tai hyvä musiikki. Elämä olisi köyhää ilman näitä.

Vierailija
88/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai on ne valmisateriat nykyään halvempia kuin kotiruoka? Huhhuh.

No ehkä joku roiskeläppä on, mutta montako niitä pitää vetää, että lähtee nälkä ja samantien paska?

Vierailija
89/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pasta paisuttaa.

Korvaa sitten pasta nuudeleilla ja wokkivihanneksilla. Halpaa ja helppoa sekin. Aasiassa on hoikkaa väkeä.

Vierailija
90/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri Suomen suosituimmassa ruokapodcastissa hehkutettiin tämän vuoden ruokatrendiksi kotiruokaa 

Vierailija
91/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytär 22 v asuu omillaan ja on järjettömässä räkätaudissa, että ehdotin wolttaamista mun piikkiin. Ei sopinut, kun mies on reissussa, niin voi syödä tavisruokia. Haluaa tehdä nakkikastikkeen ja lohikiusauksen, kun niitä miehensä nirsoilee. Olin ylpeä tyttärestäni. Laittoi kuvia valmistusvaiheista, että näin ahkera kotikokki hän on 38 asteen kuumeessakin! ;)

Voi raukkaa. Mä olisin mun 23-v:lle vienyt nakkikastiketta tai lohikiusausta, 38 asteessa pitäisi saada edes sairastaa rauhassa. Ihme kun on räkätaudissa ruokahaluja.

Meillä on näitä kilsoja välissä parisen sataa ja omatkin työt pitäisi hoitaa, niin en lähtenyt. ;) Meillä on jotain vikaa geeneissä, kun ruoka maistuu kuumeessa. Vatsataudissa ei kuitenkaan syödä.

Vierailija
92/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri Suomen suosituimmassa ruokapodcastissa hehkutettiin tämän vuoden ruokatrendiksi kotiruokaa 

Joo! Eilen kuulin, että peruna on tämän hetken kuuminta hottia.

Vierailija
93/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään söin jauhelihakeittoa. Tehdään isompia satseja kerrallaan, niin ei tarvi koko ajan keittää jotain. Laatikoita, keittoja, kastikkeita ja välillä risottoa tms.

Vierailija
94/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija 

Miten sinulla riittää mielenkiintoa,aikaa ja voimia tehdä työpäivien jälkeen ruokaa? 

Koska olen toimintakykyinen aikuinen ihminen, jolla riittää aivokapasiteettia hyvin monenlaisiin asioihin. Nyt yli viisikymppisenä aloitin uuden kielen opiskelun, tarvitsen sitä työssäni. Osaan työni sen verran hyvin, ettei se kuormita minua liikaa. Olen mukana yhdistystoiminnassa (2 yhdistystä), minulla on useampia lapsia, lemmikkejä jä iso piha, ja ehdinpä tehdä käsitöitäkin, leipomisen ja ruuanlaiton välissä 😆

Eri

Vierailija
95/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki normaalit syö kotiruokaa.  Sitten on nuo einesmättöä ostavat jotka on tili tyhjänä 2 viikkoa ennen palkkapäivää kun ruoka maksaa niin paljon. 

Vierailija
96/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kotiruokaa ja yleensä kokkaan isomman annoksen, josta syön useamman päivän. Ja vaikka viideltä pääsisin töistä, kokkauksessa ei kauaa mene, puoli seiskaan mennessä olen salilla, kasilta kotona suihku ja iltamöllötykset. Ihan hyvin riittää tunnit illassa. En koskaa syö eineksiä, haluan puhtaita raaka-aineita ilman e-koodeja. 

Vierailija
97/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään syötiin itsetehtyä makaronilaatikkoa ja itseleivottia leipää. Ketsuppi oli sentään ostettia, olen sitäkin joskus tehnyt itse.

Vierailija
98/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa mieleen tästä keskustelusta sellainen ajatus, että ruoanlaitto taidot varmaan oikeasti todella jäävät jossain vaiheessa historiaan. Vähän samoin kuin on käynyt käsityötaidoille, joita ennen osasi "kaikki". Myös muut perustaidot jää oppimatta,ja sitä juuri pohdin,että johtuneeko nyt pääosin siitä, että kotona lapsilla on nykyään aina viihdettä ( kännykkä), yhteistä tylsää kotiaikaa vanhempien kanssa ei ole. Ei tule "siinä sivussa" opittua asioita,jotka ennen oppi ihan huomaamatta.

Lasten elämä on täytetty valmiiksi. Vanhemmilla kiire ja heilläkin loppuajan se kännykkä kädessä, ei ole aikaa elämiseen.

Hmm.

Mihin se sitten johtaa, ettei ruokaa enää tehdä tai osata edes tehdä...

Vierailija
99/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merikalasta vain ei saa lapamatoa.

Et voi koskaan tietää onko ne markettien sushit merestä tai makean veden kasvattamoista.

Isoissa marketeissa lukee, että mistä kalat ovat kotoisin. Jossain vielä tuottajan/kalastajan nimi.

Vierailija
100/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytär 22 v asuu omillaan ja on järjettömässä räkätaudissa, että ehdotin wolttaamista mun piikkiin. Ei sopinut, kun mies on reissussa, niin voi syödä tavisruokia. Haluaa tehdä nakkikastikkeen ja lohikiusauksen, kun niitä miehensä nirsoilee. Olin ylpeä tyttärestäni. Laittoi kuvia valmistusvaiheista, että näin ahkera kotikokki hän on 38 asteen kuumeessakin! ;)

Voi raukkaa. Mä olisin mun 23-v:lle vienyt nakkikastiketta tai lohikiusausta, 38 asteessa pitäisi saada edes sairastaa rauhassa. Ihme kun on räkätaudissa ruokahaluja.

Meillä on näitä kilsoja välissä parisen sataa ja omatkin työt pitäisi hoitaa, niin en lähtenyt. ;) Meillä on jotain vikaa geeneissä, kun ruoka maistuu kuumeessa. Vatsataudissa ei kuitenkaan syödä.

Mä olen taas aivan kanttuvei ja jalaton jo 38 asteessa. Niin tytärkin. Meillä ei siis syödä eikä kokkailla kipeinä, nukutaan vaan :D. Meillä on välissä vain viitisen kilsaa, en mäkään pariasataa sooseja kiikuttelisi. :)  Kiva, että tykkää kotikokkaamisesta, jospa tuo munkin lapseni joskus, olisi kivaa jakaa innostus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi