Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö joku oikeasti vielä ns perinteisiä kotiruokia?

Vierailija
25.01.2025 |

Olen itse ollut siinä uskossa että lähinnä vanhukset enää tekee itse ruokaa ja syö ns perinteistä kotiruokaa kuten makaronilaatikko tai kalakeitto. 

Olen itse kolmekymppinen ja syön tosi harvoin perinteisiä kotiruokia enkä tee itse ruokaa oikeastaan ikinä. Miten teillä riittää aika ja mielenkiinto tehdä ruokaa itse kun valmisaterioita saa melko edullisesti ja ravintolassa saa itse ihmisen tekemää ruokaa. 

Saarioisten makaronilaatikko on ihan hyvää, ostan joskus sitä mutta tosi harvoin. Sushi on hyvää ja sitä ostan usein. 

Kommentit (210)

Vierailija
1/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se menee 👴🏻🥳💃🕺🏻🥩🔥

Vierailija
2/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, syö. Mä oon vasta nyt yli nelikymppisenä opetellut tekemään jotain peristeisiä kotiruokia, koska arvostan perinteitä. Tykkään laittaa ruokaa ja leipoa. Olen 44-vuotias.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen tomaattipohjaisia ruokia aika usein.

Vierailija
4/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, syö. Mä oon vasta nyt yli nelikymppisenä opetellut tekemään jotain peristeisiä kotiruokia, koska arvostan perinteitä. Tykkään laittaa ruokaa ja leipoa. Olen 44-vuotias.

Miten sinulla riittää mielenkiintoa,aikaa ja voimia tehdä työpäivien jälkeen ruokaa? 

Vierailija
5/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä lasken itseni ihmiseksi, ja meilläkin syödään ihmisen eli mun tekemää ruokaa. Se on hyvää, halvempaa ja sopii meidän erikoisruokavalioihin. En tunne meidän neljävitosten ikäluokassa ketään, joka ei kokkaisi itse. 23-v tytär wolttaa ja käyttää valmista.

Vierailija
6/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sinulla riittää mielenkiintoa,aikaa ja voimia tehdä työpäivien jälkeen ruokaa? 

Tuossa viestissäni just kirjoitin, että tykkään laittaa ruokaa. Kun tykkää jostain asiasta, siihen riittää mielenkiintoa.

Vierailija
7/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä  meillä syödään itse tehtyä kotiruokaa. Kustannukset pysyy aisoissa samoin paino ha terveys.

Vierailija
8/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi yök valmisruoat. Teen kaikki ruuat itse. Kaupasta tänään, tuoretta pinaattia, rucolaa, kastanjoita, herkkusieniä, kananfileitä, parmesaanijuustoa jne.

Vierailija
9/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä sulla miettimistä

Vierailija
10/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen ja syön. Tänään oli uunilohi ja muusi. Huomenna broilerikastike ja riisi. En mitään outoja teekään. Joku nachopelti on eksoottisin. Perus jauhelihakaste ja muut liha- ja makkarakastikkeet. Samoin perus liha-, makkara-, hernekeitto ym. Kiusaukset, laatikot.. Semmoiset 25 eri ruokaa, jota teen säännöllisesti. 

Vierailija
11/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa viestissäni just kirjoitin, että tykkään laittaa ruokaa. Kun tykkää jostain asiasta, siihen riittää mielenkiintoa.

Juu mutta kun tulet töistä kotiin 17:00 niin ei oikein kiinnosta tehdä ruokaa ja syötkö sitten samaa ruokaa useamman päivän? 

Vierailija
12/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Teen lauantaisin viikon satsin. Saan paljon perunoita vanhempien kellarista ja poikaystäväni kuuluu hirviporukkaan niin pakkasessakin on paljon hirven lihaa.

Vierailija
13/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

halvempaa ja parempaa itse tehtynä

Vierailija
14/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina syöty. Nytkin kun ollaan miehen kanssa enää kaksin kotona, tehdään silti joka päivä ruoka.

Viimeisiä ruokia; kaalilaatikko, kastike ja perunat, nuudeliwokki, gnocchit ja tomaattipohjainen kasvispyörykkäkastike...

Einekset ei maistu mun mielestä miltään. Ehkä en ole niitä tosin riittävästi testannutkaan, mutta eipä kyllä silti inspiroi.

Vierailija
15/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu mutta kun tulet töistä kotiin 17:00 niin ei oikein kiinnosta tehdä ruokaa ja syötkö sitten samaa ruokaa useamman päivän? 

En ole tyypillisesti ollut sellaisessa työssä, josta tuleen kotiin klo 17. Mutta siis jotain on pakko joka päivä syödä. Taloudessa on neljä henkeä. Pakkohan sitä on ruokaa laittaa. 

Vierailija
16/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein tänään alkuruuaksi koirankorvakeittoa, pääruokana oli lepakonsiipimuhennosta ja jälkiruokana hämähäkkihyytelöä.

Vierailija
17/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sua kiinnostaa tehdä töiden jälkeen sitä mitä teet? Tekisit jotain hyödyllisempää, opettelisit vaikka laittamaan ruokaa.

Vierailija
18/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eineksiä jos syö niin pierut on niin hirveitä että silmiä kirvelee se katku. Kotiruuan kanssa ei ole tätä ongelmaa..

Vierailija
19/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sua kiinnostaa tehdä töiden jälkeen sitä mitä teet? Tekisit jotain hyödyllisempää, opettelisi

Työpäivien jälkeen käyn salilla,lenkillä,luen,pelaan pleikkaria tai näen ystäviä. Mitä hyödyllistä jossain ruuan teossa on kun sitä saa kaupasta?

Vierailija
20/210 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulen usein töistä myöhemminkin kuin klo 17, ja joka ilta syömme kotiruokaa. Aloitin kotiruoan laittamisen kun lapsi oli pieni, ja tapa on sitten jäänyt, vaikka nyt olemmekin kahdestaan miehen kanssa. Pari iltaa voimme syödä samaa ruokaa. On halvempaa, terveellisempää ja parempaa kuin valmisruoka. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi