Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö joku oikeasti vielä ns perinteisiä kotiruokia?

Vierailija
25.01.2025 |

Olen itse ollut siinä uskossa että lähinnä vanhukset enää tekee itse ruokaa ja syö ns perinteistä kotiruokaa kuten makaronilaatikko tai kalakeitto. 

Olen itse kolmekymppinen ja syön tosi harvoin perinteisiä kotiruokia enkä tee itse ruokaa oikeastaan ikinä. Miten teillä riittää aika ja mielenkiinto tehdä ruokaa itse kun valmisaterioita saa melko edullisesti ja ravintolassa saa itse ihmisen tekemää ruokaa. 

Saarioisten makaronilaatikko on ihan hyvää, ostan joskus sitä mutta tosi harvoin. Sushi on hyvää ja sitä ostan usein. 

Kommentit (210)

Vierailija
201/210 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret naiset ei osaa laittaa ruokaa. Wolt tuo valmista. Perustelevat uusavuttomuuttaan sillä, että on rahaa Wolttiin.

Niille se uusavuttomuus on statussymbooli, kun taas aasialaisille naisille se on merkki hyvästä tyttöystävästä ja vaimosta.

Nuoret miehet ovat vapaaehtoisesti sinkkuja, kun nuoret naiset ovat epäkelpoja parisuhteeseen. Nuoret naiset jää ilman miestä ja siksi levittävät miesvihaa.

Vierailija
202/210 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä oletus aloittajalla. Minulla 23-vuotias omillaan asuva opiskeleva ja työssäkäyvä poika tekee enimmäkseen itse ruokansa. Ohjeet katsoo netistä. 

Eläkkeellä oleva isäni syö lähes pelkästään eineksiä, joita äiti ostaa kerralla jääkaapin täyteen. 

Minä olen sitten välimuoto. N60

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/210 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään kotiruokaa, ja se voi olla perinteistä suomalaista ruokaa tai mitä tahansa muuta mitä mieli tekee. Leivät ja kahvileivät leivotaan itse. Joskus syödään myös ravintoloissa tai haetaan noutoruokaa. Kaupan eineksiä ei syödä paitsi kesällä grillimakkaraa ja joskus nakkeja. 

Vierailija
204/210 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei eineksiä, nakkeja, pitsaa, burgereita. Se on kuollutta materiaa, joka ei ravitse kehoa. Jonkin aikaa pärjää kyllä, mutta kilot kertyy ja tulee terveyshaittoja. Kaupan hyllyjä katsellessa alkaa olla vaikea löytää peruselintarvikkeita,kuten kuivattuja herneitä ja perunajauhoja. Tarvitsee olla hyvä kunto, että jaksaa kantaa kauppakassit kotiin, laittaa ruuan, tiskata, siivota ja pyykätä. Kukaan ei taatusti tule auttamaan, ei nyt eikä 20 vuoden päästä. T. Eläkeläisnainen.

Vierailija
205/210 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä oliko tämä provo, mutta miten kukaan voi olla sitä mieltä, että Saarioisten makaronikaatikko on hyvää :D

Et ole tainnut oikeasti hyvää makaronilaatikkoa koskaan saada. 

Vierailija
206/210 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarioisten ruuat ovat lisäaineita täynnä.

Vierailija
207/210 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna tein perunalaatikkoa, johon tosin laitoin sianlihan asemesta broilerisuikaleita, mutta hyvää kotiruokaa tuli ja sitä riittää vielä huomiseksikin.

Vierailija
208/210 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiettyjä perinteisiä ruokia syödään kyllä kotona. Eilen juuri tein silakkalaatikko, joka on mieheni herkkua. Syksyisin valmistan usein kaalikääryleitä. Lisäksi syksyn lempiruokana metsäsienistä kastiketta ja sen kanssa keitetyt perunat ja puolukkasurvosta, aivan mahtavat maut.

Pari kertaa vuodessa teen itse karjalanpiirakoita. Ovat hyviä mutta isotöisiä. Vispipuuroa teen silloin tällöin jälkiruuaksi (esim. pääruuaksi kirkas lohikeitto ja jälkkäriksi vispipuuroa. Tiedän, että kuulostaa oudolta yhdistelmältä, mutta kirkas lohikeitto on suolaista, aika puhtaat maut, vähän yrttejä ja tilliä mausteena ja vispipuuro taas on makeaa ja kirpeää. Kun opiskelin kokiksi v. 1997-1999, siellä aina menut mietittiin sen mukaan, että makuaisti aktivoituisi monipuolisesti.

Pääsiäisenä teen todella perinteisiä ruokia: sitruunabroileria kermaperunoilla tai karitsaa ja uunijuureksia. En syö itse sitä karitsaa, mutta muut aina kehuvat. Jälkkäriksi

Mä haluan teille syömään!

Vierailija
209/210 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoret naiset ei osaa laittaa ruokaa. Wolt tuo valmista. Perustelevat uusavuttomuuttaan sillä, että on rahaa Wolttiin.

Niille se uusavuttomuus on statussymbooli, kun taas aasialaisille naisille se on merkki hyvästä tyttöystävästä ja vaimosta.

Nuoret miehet ovat vapaaehtoisesti sinkkuja, kun nuoret naiset ovat epäkelpoja parisuhteeseen. Nuoret naiset jää ilman miestä ja siksi levittävät miesvihaa.

Todellisuudessa aasialaiset naiset laittavat harvoin ruokaa, usein kotona ei ole edes keittiötä tai ruuanvalmistusastioita, vaan ruoka ostetaan suoraa  kadulta ruokakojusta. 

Suomi on harvoja maita, jos valmistetaan paljon kotona ruokaa ja lähes kaikilla jonkinlaiset muonavarastot kotona. Ravintolassa käydään harvoin syömässä tai käytetään pitopalveluita. 

Ja olen erimieltä, Suomessa suurin osa nuorista, jopa lapset osaavat tehdä kotona ruokaa. 

Vierailija
210/210 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 33-vuotias, puoliso 34, ja meillä tehdään juurikin kalakeittoa, makaronilaatikkoa, lihakeittoa, kaalilootaa ym. tavallista kotiruokaa. Syödään kyllä muutakin, mutta nuo perinteiset kuuluu kans ruokalistaan.

Valmisruuat ei ole yhtä hyviä ja ovat kalliitakin. Ymmärrän kyllä että joillekin ruoka ei ole kovin tärkeää, vaan lähinnä pakollinen paha. Mutta itse alan voida huonosti jos syön liikaa eineksiä. Hyvä ruoka on riittävän unen jälkeen tärkein tekijä hyvinvoinnilleni ja suuri ilon tuoja arjessa. Kyllä meilläkin vedetään välillä pakastepizzaa, mutta masentuisin jos joutuisin syömään vain valmisruokaa. 

Mun mielestä ei ole normaalia, että aikuinen ihminen wolttaa kaiken ruokansa tai syö pelkkiä eineksiä. Toki välillä voi olla voimavarat vähissä eikä jaksa laittaa ruokaa, mutta ns. normaalitilanteessa toimintakykyisen aikuisen perus itsensä huolehtimiseen kuuluu itsensä ruokkiminen kohtuullisen ravitsevalla ruualla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme