1800-luvun naiskäsitys tekee tuloaan
Mitä ajatuksia tästä 1800-luvun naiskäsityksestä?
Kommentit (532)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena lähtisin heti jos joku vakavarainen mies ehdottaisi että hänen kanssaan ei tarvitse lähteä palkkatöihin. Hoitaa kotia ja lapsia. avioehtokin on ok jos vaan omaisuus kuoltuaan jää minulle ja lapsille. Todennäköisesti sellaista tilannetta ei koskaan tule, mutta jos olisi, ei miehen palveleminen ole mikään ongelma. Hänen hoitelu on pieni vaiva.
Mä en kyllä haluais olla kenenkään omaisuutta vaikka maksettais..
On naisia jotka ajattelee myös erilailla.
Saat valita ihan miten haluat. Mutta älä tule tänne sitten itkemään, kun pska osuu niin sanotusti tuulettimeen.
Elämässä tulee epäonnistumisia ja se että joskus niin tapahtuu ei pois sulje että
Sinkkuina? Eli siis parisuhteessa elävä ei voi varmistaa itselleen taloudellista riippumattomuutta ja korkeaa elintasoa omalla työllään. Aivan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena lähtisin heti jos joku vakavarainen mies ehdottaisi että hänen kanssaan ei tarvitse lähteä palkkatöihin. Hoitaa kotia ja lapsia. avioehtokin on ok jos vaan omaisuus kuoltuaan jää minulle ja lapsille. Todennäköisesti sellaista tilannetta ei koskaan tule, mutta jos olisi, ei miehen palveleminen ole mikään ongelma. Hänen hoitelu on pieni vaiva.
Saat valita ihan miten haluat. Mutta älä tule tänne sitten itkemään, kun pska osuu niin sanotusti tuulettimeen.
Elämässä tulee epäonnistumisia j
Tietenkin voi mutta eikö kyse ollut heistä kellä on mahdollista ja haluavat jäädä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämässä tulee epäonnistumisia ja se että joskus niin tapahtuu ei pois sulje että
Kyllä, pettymyksiä voi tulla. Mutta fiksua olis tehdä itse töitä omien unelmiensa eteen, eikä sysätä niitä toisen harteille. Jos sinulla on unelma, ei ole miehen tehtävä järjestää sitä sinulle. Voit järjestää sen myös ihan itse.
Eikö useimmat missit ja ole näitä trad- vaimoja jotka nuorena ottavat jonkun rikkaan jääkiekkoilijan ja elävät hänen siivellä. Suurimmalla osalla ei ole kuin jotain sometuloja kun näyttävät elintasoaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämässä tulee epäonnistumisia j
Eikö perheen ja kodinhoito sitten voi olla sitä sitä unelman tavoittelua? Aika moni nuori nainen menee amerikkaan NHL pelaajan vaimoksi ja eivät he vaikuta kovin onnettomilta.
Minun isomummot on 1800-luvulta, kyllä olen niin vanha. Nämä naiset eivät todellakaan kekkuloineet kotona essu päällä valmistamassa drinkkejä miehelleen, nämä tradwifet imitoivat 50-luvun tv-ohjemien vaimoa pukeutuminenkin on siihen viittaavaa. Ja Suomessa kotirouvailu ei ole koskaan ollut mikään iso juttu. Maalla vaimot ovat tehneet töitä kotitilalla ja kaupungeissa naisilla on usein ollut kodin ulkopuolisia töitä, harvassa on ollut perheet joissa vain mies olisi tienannut. Äidin mummoilla 1800-luvulla oli työt, toinen oli pyykkäri ja toinen ompelija. Minun mummot olivat töissä myös, toinen kaupassa, toinen kutomossa.
"Eikö perheen ja kodinhoito sitten voi olla sitä sitä unelman tavoittelua? Aika moni nuori nainen menee amerikkaan NHL pelaajan vaimoksi ja eivät he vaikuta kovin onnettomilta."
Onko sulla jo kokemusta, millaista tuo elämä sitten todellisuudessa olisi? Vai haaveiletko kuvitelman perusteella?
Eikä noita nuoria NHL vaimoja taida kovin montaa olla. Ja miten heille käy, kun vanhenevat?
Vierailija kirjoitti:
Eikö useimmat missit ja ole näitä trad- vaimoja jotka nuorena ottavat jonkun rikkaan jääkiekkoilijan ja elävät hänen siivellä. Suurimmalla osalla ei ole kuin jotain sometuloja kun näyttävät elintasoaan.
Nämä on vaan kateellisia kun eivät itse päässeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä yhtä julkisuudesta tuttuakaan henkilöä pelastanut miehen pettämiseltä misseys. Joten missitkään eivät ole turvassa vaihtoon joutumiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ennemmin kateellinen sille osapuolelle, joka tienaa ja jolla on varallisuutta. Hänhän ei ole riippuvainen kenestäkään, mutta hänen kumppaninsa taas on riippuvainen hänestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä yhtä julkisuudesta tuttuakaan henkilöä pelastanut miehen pettämiseltä misseys. Joten missitkään eivät ole turvassa vaihtoon joutumiselta.
Suurimmalla osalla avioliitoista se ei kuitenkaan toteudu, tilastot ruokkii vääriä mielikuvia. Vaikka jotain sellaista tapahtuisi saavat he erossa keskimäärin hyvän osan. Ei ole montaa tapausta jotka olisi jääneet tyhjän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ennemmin kateellinen sille osapuolelle, joka tienaa ja jolla on varallisuutta. Hänhän ei ole riippuvainen kenestäkään, mutta hänen kumppaninsa taas on riippuvainen hänestä.
Heillä on talot floridassa, autot, muoti vaatteet, matkustavat jne... ihan vaan kärsiäkseen miehensä takia:D. Tämä helena ja mikon avioero johtui juuri tuosta "kärsimyksestä" ja kun helena erosi hän itki miten hän enää pärjää kun vanha ylellinen kärsimys onkin eron jälkeen johtanut elintasoon mihin hänellä ei ole enää varaa.
Nainen huolehtii kodista rakkaudella, sillä koti on naisen unelma. Koti on naisen valtakuntaa.
Kuitenkin kun ero tulee, nainen lentää kodista pihalle, koska talo on miehen omaisuutta. Näin se tyypillisesti menee.
Sinne jäi se naisen niin rakastama koti. Kerää tavaransa ja lapsensa ja muuttaa yksiöön, kun muuhun ei ole varaa.
Kauheaa kärsimystä täytyi olla helena vaimolla kun joka päivä sellaista ylellisyyttä:D:D:D.
Vierailija kirjoitti:
Kauheaa kärsimystä täytyi olla helena vaimolla kun joka päivä sellaista ylellisyyttä:D:D:D.
Mutta itku tuli eron jälkeen, kun ei enää ollutkaan miestä tarjoamassa ylellisyyksiä...
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä muuten liittyy miten aloituksen artikkeliin, jossa osoitetaan KAIKKIEN naisten paikan olevan kotona miestä palvelemassa? Myös ihan tavallisten.
Vierailija kirjoitti:
No mene sä sitten sinne Floridaan, kun sitä niin kovasti haluat. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta itku tuli eron jälkeen, kun ei enää ollutkaan miestä tarjoamassa ylellisyyksiä...
Ihan oikein sille. Hyvää tekee totuttautua uuteen ylellisyyteen ja juosta kellokortin kanssa eläkeikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisin on Mikolla, jolla on varallisuutta.
Elämässä tulee epäonnistumisia ja se että joskus niin tapahtuu ei pois sulje että jotkut siitä huolimatta näkevät sen tavoittelemisen arvoisena mahdollisuutena eikä se ole keneltäkään pois. Tuntuu että heille se on kateus ja epäonnistumisen ilo. Eivät he ole yhtään sen onnellisempia sinkkuna, ulkoisesti voi vaikuttaa siltä ja sen kuvan kiillottamisessa ovatkin tarkkoja ettei säröjä näy.