Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1800-luvun naiskäsitys tekee tuloaan

Vierailija
18.01.2025 |

https://yle.fi/a/74-20132678

Mitä ajatuksia tästä 1800-luvun naiskäsityksestä?

Kommentit (532)

Vierailija
441/532 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauheaa kärsimystä täytyi olla helena vaimolla kun joka päivä sellaista ylellisyyttä:D:D:D.

Ja tämä muuten liittyy miten aloituksen artikkeliin, jossa osoitetaan KAIKKIEN naisten paikan olevan kotona miestä palvelemassa? Myös ihan tavallisten.

Jos he haluavat nin miksi ei? 

Vierailija
442/532 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauheaa kärsimystä täytyi olla helena vaimolla kun joka päivä sellaista ylellisyyttä:D:D:D.

Mutta itku tuli eron jälkeen, kun ei enää ollutkaan miestä tarjoamassa ylellisyyksiä...

Ihan oikein sille. Hyvää tekee totuttautua uuteen ylellisyyteen ja juosta kellokortin kanssa eläkeikään.

Niin vaan eipä tarttis jos olis aikaan itse huolehtinut itselleen hyvä palkkaisen duunin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/532 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta itku tuli eron jälkeen, kun ei enää ollutkaan miestä tarjoamassa ylellisyyksiä...

Toisin on Mikolla, jolla on varallisuutta. 

Ero tosin ei ollut mitä ilmeisemmin mikon tahdosta kiinni. 

Vierailija
444/532 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä muuten liittyy miten aloituksen artikkeliin, jossa osoitetaan KAIKKIEN naisten paikan olevan kotona miestä palvelemassa? Myös ihan tavallisten.

Ai kaikki naiset haluavat? Vai kaikki miehet haluavat?

Vierailija
445/532 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein sille. Hyvää tekee totuttautua uuteen ylellisyyteen ja juosta kellokortin kanssa eläkeikään.

Niin vaan eipä tarttis jos olis aikaan itse huolehtinut itselleen hyvä palkkaisen duunin!

Hänen elämä oli turvattu mutta hän itse halusi vaihtaa kurko-värisuoran pois. 

Vierailija
446/532 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänen elämä oli turvattu mutta hän itse halusi vaihtaa kurko-värisuoran pois. 

Ulkopuolelta on helppo huudella. Ehkä hän ei kaikesta luksuksesta huolimatta ollut onnellinen.

Ei niin kauheasti kiinnosta julkkisten ihmissuhdesotkut.

Vierailija
447/532 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun isomummot on 1800-luvulta, kyllä olen niin vanha. Nämä naiset eivät todellakaan kekkuloineet kotona essu päällä valmistamassa drinkkejä miehelleen, nämä tradwifet imitoivat 50-luvun tv-ohjemien vaimoa pukeutuminenkin on siihen viittaavaa. Ja Suomessa kotirouvailu ei ole koskaan ollut mikään iso juttu. Maalla vaimot ovat tehneet töitä kotitilalla ja kaupungeissa naisilla on usein ollut kodin ulkopuolisia töitä, harvassa on ollut perheet joissa vain mies olisi tienannut. Äidin mummoilla 1800-luvulla oli työt, toinen oli pyykkäri ja toinen ompelija. Minun mummot olivat töissä myös, toinen kaupassa, toinen kutomossa.

Tämä. Nuo vaan larppaa jotain vintage-tv-sarjaa.

Vierailija
448/532 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun isomummot on 1800-luvulta, kyllä olen niin vanha. Nämä naiset eivät todellakaan kekkuloineet kotona essu päällä valmistamassa drinkkejä miehelleen, nämä tradwifet imitoivat 50-luvun tv-ohjemien vaimoa pukeutuminenkin on siihen viittaavaa. Ja Suomessa kotirouvailu ei ole koskaan ollut mikään iso juttu. Maalla vaimot ovat tehneet töitä kotitilalla ja kaupungeissa naisilla on usein ollut kodin ulkopuolisia töitä, harvassa on ollut perheet joissa vain mies olisi tienannut. Äidin mummoilla 1800-luvulla oli työt, toinen oli pyykkäri ja toinen ompelija. Minun mummot olivat töissä myös, toinen kaupassa, toinen kutomossa.

Mun isoisoäidillä ja -isällä oli 14 lasta. Lapsia olis ollut 17, jos kaikki lapset olis selvinneet hengissä. Sillon vallitsi perinteiset roolit.

Vierailija
449/532 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun isoisoäidillä ja -isällä oli 14 lasta. Lapsia olis ollut 17, jos kaikki lapset olis selvinneet hengissä. Sillon vallitsi perinteiset r

Lapsia tosiaan tuli niin monta, kuin nainen onnistui synnyttämään kuolematta itse. Koska miehen oli silloinkin saatava...

Vierailija
450/532 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin sivuhuomiona ei tarvitse olla vanha, että isomummot on 1800-luvulta. Alle 30-vuotiaalla voi olla isomummot 1800-luvulta :)

Vierailija
451/532 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EMME HALUA!

Vierailija
452/532 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla hyvä juttu, sillä tuolloin pysyisi perheet paremmin koossa. 

Vierailija
453/532 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että miehet eivät pidä älfähaaremeista. 

1800-luvun naiskäsitys tarkoittaisi sitä, että tyyliin Muskilla, Trumpilla ja Bezosilla olisi tuhansia jalkavaimoja (koska rahalla saisi ostettua naisen) ja ns normaalit miehet tuskin tapaisivat naisia, koska olisivat kiireisiä 16-tuntisine työpäivineen, koska esimerkiksi ei olisi Bezoksen etu, että muut kilpailjat ehtisivät ajattelemaan sellaisia asioita kuin naisyksilö tai perhe. Ja muistakaa,  mottonansa on, että palkalla ei tarvitse tulla toimeen.

Tai ehkä olet onnekas mies ja saat nähdä eläviä naisia, mutta se tarkoittaisi sitä, että olet eunukki ja palvelija 24/7. 

Ai? Eikö tämä olisi se 1800-luvun yhteiskunta (muistuttaisi vähän aasian yhteiskuntia siihen aikaan) vaan miehet kuvittelevat, että saisivat Amerikan romantisoidun 1950-luvun yhteiskunnan, jossa he saisivat olla miehiä 2020-luvulta nykyisine oikeuksineen ja lakeineen? Ehei. Toiset miehet varmistaisivat sen, että oikeuksia resursseihin olisi ainoastaan rikkailla miehillä. Muut saisivat tapella eloonjäämisestä.

Vierailija
454/532 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eikö perheen ja kodinhoito sitten voi olla sitä sitä unelman tavoittelua? Aika moni nuori nainen menee amerikkaan NHL pelaajan vaimoksi ja eivät he vaikuta kovin onnettomilta."

Onko sulla jo kokemusta, millaista tuo elämä sitten todellisuudessa olisi? Vai haaveiletko kuvitelman perusteella?

Eikä noita nuoria NHL vaimoja taida kovin montaa olla. Ja miten heille käy, kun vanhenevat?

Ajatellaan tavallista suomalaista kolmiota tai neliötä jossa perhe asuu.  Mitä palveluja mies tarvitsee paitsi iltaruoan ja puhtaan paidan?  24/7 vaimo muka touhuilisi jotain ja mies maksaa.  Lapsia voi tehdä mutta nekin maksaa. Kukaan mies ei halua maksaa siitä lorvailusta.  Amerikkalaisissa filmeissä on edustustilaisuuksia, suhteiden hoitoa, kaikkea osallistumista. Jopa piika tarvitaan siihen.  Ei tule tuo trendi lyömään läpi täällä.

Vierailija
455/532 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Stepfordin_naiset_(vuoden_2004_elokuva)

Vierailija
456/532 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rssien juoni länsimaiden mädättämiseksi. Annetaan miehille sellainen naiskuva, jonka mukaista vaimoa ei löydy eikä lapsia synny eikä kasvateta. 

Siis minulla ei ole mitään vanhoillisia vastaan, mutta tuo nettitrendi ei kyllä tue mitään yhteisöjä. Hajottaa vaan. 

Vierailija
457/532 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten selitätte sen, ettei kukaan halua tyttöjä syntyvän perinteisissä perheissä? :D Te kotiakat heikennätte KAIKKIEN naisten asemaa, ja tehän itsekin abortoitte tyttönne pois. Mikä järki on ylläpitää roolia ja arvoja joiden takia naisia kansanmur*ataan, vihataan ja halutaan pois? Noloa myös, miten ette MITENKÄÄN kritisoi miehiä! Hehän ne ovat kaksinaamaisia paskoja jotka a) vievät oikeutenne b) sitten vinkuvat miksette ole fyysikoita, keksijöitä ja Elon Muskeja.

Hyi miten oksettavia te heteroakat olette. Ihan täysin aivopestyjä sekopäitä. Teidän perinteiset perheet pitäisi kieltää lailla, todistatte millaisia väkivaltaisia ääriajattelijoita olette.

Vierailija
458/532 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että miehet eivät pidä älfähaaremeista. 

1800-luvun naiskäsitys tarkoittaisi sitä, että tyyliin Muskilla, Trumpilla ja Bezosilla olisi tuhansia jalkavaimoja (koska rahalla saisi ostettua naisen) ja ns normaalit miehet tuskin tapaisivat naisia, koska olisivat kiireisiä 16-tuntisine työpäivineen, koska esimerkiksi ei olisi Bezoksen etu, että muut kilpailjat ehtisivät ajattelemaan sellaisia asioita kuin naisyksilö tai perhe. Ja muistakaa,  mottonansa on, että palkalla ei tarvitse tulla toimeen.

Tai ehkä olet onnekas mies ja saat nähdä eläviä naisia, mutta se tarkoittaisi sitä, että olet eunukki ja palvelija 24/7. 

Ai? Eikö tämä olisi se 1800-luvun yhteiskunta (muistuttaisi vähän aasian yhteiskuntia siihen aikaan) vaan miehet kuvittelevat, että saisivat Amerikan romantisoidun 1950-luvun yhteiskunnan, jossa he saisivat olla miehiä 2020-luvulta nykyisine oikeuksineen ja lakeineen? Ehei. Toiset miehet varmist

Miksi vaihdatte nimenne ihmisryhmän mukaan joka haluaa tuhansia vaimoja ja vielä lisäksi viedä oikeutenne?

MIKSETTE KRITISOI MIEHIÄ? Lässytätte miten naiset ovat hankalaa draamaa mutta möllötätte ihan ilmeettöminä kun miehet uhkailevat maailmanlaajuisesti joukolla teitä ja vievät oikeuksianen koko valtioissa. Kas kun se poikien rakastaminen ja porsiminen ei saa mitään muuta aikaan kuin fa*istista vihaa.

Vierailija
459/532 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun isoisoäidillä ja -isällä oli 14 lasta. Lapsia olis ollut 17, jos kaikki lapset olis

Oksettavaa miten HIRVIÖMÄISTÄ heteroiden seksielämä on! Naiset ovat KUOLLEET miesten seksinhimon takia ja silti te pöllöt luulette olevanne jotain rakastettuja prinsessoja. Vaimot ovat alhaisia paskoja, olette miesten maailman vitsi ja pelkkiä käymälöitä. Henkennekin joudutte uhraamaan kunhan ukko saa mällätä! Te heterot OLETTE SAIRAITA NAT*EJA!

Jos olisin heteronainen ta**aisin itseni. Tai  ei oikeastaan tarvisi, koska en olisi niin tyhmä että koskisin ihmisryhmään joka vihaa ja haluaa minun kuolevan!

Vierailija
460/532 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä näette miten sairaita heterot ovat. Miksi olette koko ajan ulvomassa tasa-arvoa asepalvelukseen ja kitisette miten epäreilua se on, vaikka se on MIESTEN OMA TAHTO? Sitten perään tullaan kertomaan miten on naisen omaa halua kun nainen haluaa PAKOTTAA KAIKKI NAISET SURKEAAN ASEMAAN.

Juuri tätä tarkoitan! Heteroakoille jopa pakko, väkivalta, rai*kaus ja lyönti on vapautta. Tajuatko että jos haluaa viedä toisen vapauden, niin se ei silloin nimenomaan ole vapaata?

Jos minä haluan pakottaa muut naiset olemaan vaihtamatta nimiä ja pitää huiveja, se on siis vapauteni ja miksi ei?

Ja miksi ette KOSKAAN kehota miehiä valitsemaan akan sukunimeä, huivia, jalkavaimon asemaa ja alistumista? Moni mies sitä haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi