Pärjääkö elämässä ilman luottokorttia?
Olen yli 30, enkä minulla vielä ole sellaista. En ole tarvinnutkaan, kun en ole viroa ja ruotsia pidemmälle matkannut. Ja muutenkin tehnyt vain pätkätöitä. En ole halunnut ottaa velkaa. Onko jotain tilanteita, missä luottokorttia välttämättä tarvitaan?
Kommentit (298)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin ketjussa näkee, että osa elää elämänsä peläten ihan kaikkea mahdollista, nettikauppoja, luottokortteja ja mörköjä, ja ostaa ostoksensa vain setelirahalla luotettavasta suomalaisesta Nanson paitulikaupasta. Tälle porukalle en suosittele luottokorttia enkä matkustamista Viroa pidemmälle koskaan, tulee vaan ahdistus.
Diagnoosisi menee täysin pieleen. Se ettei jotain koe tarvitsevansa tuskin koskaan perustuu mihinkään pelkoon. Nettikaupoista onnistuu tilata ilman luottokorttia. Tosin elämä onnistuu ilman nettikauppojakin. Eiköhän ne olekin persaukisia ja nuukajusseja varten...on ajettu omalla autolla Eslpanjaan ja etelävenäjällekin ja kyllä se debitkortti tai käteinen olivat ihan riittäviä. Jopa suositeltavia. Sanoisin että harva mitään asiaa pelkää, tietysti aina on parempi olla varovainen.
Varaapa Finnairilta lippu ilman luottokorttia ? 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten te luottokortittomat varaatte esimerkiksi hotellin ulkomailta? kun siinä varauksessa tarvitaan luottokortin numero, vaikka ette luotolla heti maksaisikaan, tai maksaisitte vasta paikan päällä?
Alapeukuttajat eivät matkusta, tai luottotiedot menneet ?😁
Hölmökö olet? Kuvittelet, että hotellin voi varata/maksaa ainoastaan luottokortilla ,eikä pankkikortti kelpaisi lainkaan? Eikä luottotiedot mihinkään mene, pösilö.
Jokaisella ihmisellä on luottotiedot ja ne ovat joko positiiviset taikka negatiiviset, mutta jokaisella ne joka tapauksessa on.
Käyn ulkomailla 2-3 kertaa vuodessa enkä vielä tähän päivään mennessä ole luottokorttia tarvinnut. Ehkä se sitten alemmissa tuloluokissa on eri asia. Siitä porukasta en osaa mitään sanoa, en varsinkaan mitään positiivista.
Ulkomailla on kiva käydä lomailemassa ja kivempi jos olisi oma muijja jonka vois ottaa mukaan, mutta ei siihen mitään luottokortteja tarvitse. Lomaan eikä naisen ylläpitämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin ketjussa näkee, että osa elää elämänsä peläten ihan kaikkea mahdollista, nettikauppoja, luottokortteja ja mörköjä, ja ostaa ostoksensa vain setelirahalla luotettavasta suomalaisesta Nanson paitulikaupasta. Tälle porukalle en suosittele luottokorttia enkä matkustamista Viroa pidemmälle koskaan, tulee vaan ahdistus.
Diagnoosisi menee täysin pieleen. Se ettei jotain koe tarvitsevansa tuskin koskaan perustuu mihinkään pelkoon. Nettikaupoista onnistuu tilata ilman luottokorttia. Tosin elämä onnistuu ilman nettikauppojakin. Eiköhän ne olekin persaukisia ja nuukajusseja varten...on ajettu omalla autolla Eslpanjaan ja etelävenäjällekin ja kyllä se debitkortti tai käteinen olivat ihan riittäviä. Jopa suositeltavia. Sanoisin että harva mitään asiaa pelkää, tietysti aina on parempi olla varovainen.
Enpä varaa koska Finnair on Boikotissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten te luottokortittomat varaatte esimerkiksi hotellin ulkomailta? kun siinä varauksessa tarvitaan luottokortin numero, vaikka ette luotolla heti maksaisikaan, tai maksaisitte vasta paikan päällä?
Alapeukuttajat eivät matkusta, tai luottotiedot menneet ?😁
Hölmökö olet? Kuvittelet, että hotellin voi varata/maksaa ainoastaan luottokortilla ,eikä pankkikortti kelpaisi lainkaan? Eikä luottotiedot mihinkään mene, pösilö.
Jokaisella ihmisellä on luottotiedot ja ne ovat joko positiiviset taikka negatiiviset, mutta jokaisella ne joka tapauksessa on.
Käyn ulkomailla 2-3 kertaa vuodessa enkä vielä tähän päivään mennessä ole luottokorttia tarvinnut. Ehkä se sitten alemmissa tuloluokissa on eri asia. Siitä porukasta
No, minua ei tuo alempi tuloluokka koske, joten vittuilulla et voi kuitata. Eikä missään kysytä vuosituloja, kun maksat tavalla tai toisella😁
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla on kiva käydä lomailemassa ja kivempi jos olisi oma muijja jonka vois ottaa mukaan, mutta ei siihen mitään luottokortteja tarvitse. Lomaan eikä naisen ylläpitämiseen.
Entä kun käteinen,tai käteiskortti ja tulee joku ongelmatilanne, laskutettu liikaa, huijattu ?
Paljon turvallisempaa kun on luottokortilla maksettu. Ihan tosiasia, ehkä itsekin voit törmätä tuohon 😁
Hyvin pärjää jos ei ole peliongelmaa tai muuta.
Ilmakin pärjää mutta ei ole järkevää ostaa mitään sellaista mitä ei saa heti mukaansa muulla kuin luottokortilla.
Autonvuokraus ei onnistu ilman luottokorttia, ainakaan ulkomailla. Suomessa en ole vuokrannut.
En oikein jaksa tuollaista, että joku pitää itseään parempana, kun ei omista luottokorttia.
Luottokortin omistaminen ei välttämättä tarkoita sitä, että se on shoppailtu tappiin asti ja joka kuukausi lyhennetään vain minimit. Itse olen lähinnä tarvinnut reissussa. Kaikkien hotellien järjestelmät eivät edes anna varata majoitusta muulla kuin luottokortilla.
Vierailija kirjoitti:
En oikein jaksa tuollaista, että joku pitää itseään parempana, kun ei omista luottokorttia.
Luottokortin omistaminen ei välttämättä tarkoita sitä, että se on shoppailtu tappiin asti ja joka kuukausi lyhennetään vain minimit. Itse olen lähinnä tarvinnut reissussa. Kaikkien hotellien järjestelmät eivät edes anna varata majoitusta muulla kuin luottokortilla.
Niinpä !
t. Paljon matkusteleva
Muutaman kerran nähnyt autovuokraamon tiskillä melko surkean näköisen nuoremman perheen kun varattu auto ja sitten ei olekaan luottokorttia kun pitäisi papereita täytellä. Jostain syystä tuota ei kukaan suomessa tajua että luottokortti osoittaa maailmalla olevasi vakavarainen maksukyvyn omaava asiakas.
Vierailija kirjoitti:
Ilmakin pärjää mutta ei ole järkevää ostaa mitään sellaista mitä ei saa heti mukaansa muulla kuin luottokortilla.
Autonvuokraus ei onnistu ilman luottokorttia, ainakaan ulkomailla. Suomessa en ole vuokrannut.
Miksi alapeukku?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pärjää varmasti ihan hyvin, mutta mä kyllä teen nettiostokset mieluummin luottokortilla, se on turvallisempaa. Luottokortin kanssa velan ottaminen ei ole mitenkään pakollista. Sen luottokortilla olevan summan voi maksaa pois vaikka heti.
Tai tekee nettiostokset debit-kortilla, niin ei tule velkaa ollenkaan, kun summa veloitetaan samantien pankkitililtä.
No, mä en koskaan tee nettiostoksia debit-kortilla. Jos tulee joku kupru, luottokorttiyhtiöltä saa rahat takaisin. Debit-kortilla maksetusta tuotteesta se on jo vaikeampaa. Lisäksi luottokorttiin kuuluu yleensä erilaisia ostoja koskevia vakuutuksia.
Vaikeaa on ymmärtää, miksi tätäkin kommenttia on alapeukutettu. Täyttä asiaa.
Pärjäsin hyvin kolmekymppiseksi asti ilman luottokorttia. Vaikka matkustelin silloinkin paljon niin ostin matkat miehen kortilla ja siirsin summan sitten hänelle. Nykyään en pärjäisi ilman luottokorttia. Edelleen matkustan paljon mutta moni paikka on nykyään cashless. Harmittaa sillä haluaisin vieläkin maksaa käteisellä kaikkialla.
Mutta velkaahan luottokortin takia ei kannata hankkia. Maksan kortin tyhjäksi aina kuun lopussa joten kortti on melkein kuin maksukortti, ei niinkän luotto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei luottokortin omistaakseen tarvitse ottaa velkaa, vaikka järkevän velan karttaminen onkin typerää. Kyllähän luottokortti kaikinpuolin helpottaa elämää.
Jos on tosi luottokammoinen, voit antaa rahasi etukäteen sille kortinmyöntäjälle ilmaiseksi ja sitten luottokortilla käytät tätä ylisaldoa pois, näin ei tule velkaa ollenkaan edes käytöstä. Toinen vaihtoehto on että maksat vaikka heti ostoksen jälkeen sen saman summan luotokortille.
Järkevintähän on luottokorttia käyttää niin että ostelee sillä sen kuukauden mitä ostelee ja sitten maksaa koko saldon pois, eli käyttää maksuaikakorttina. Näin ei synny korkomenoja mutta saa itselleen maksuaikaa.
Minä toimin juuri noin, eli maksan kaiken luottokortilla ja maksan luottokortin nollille aina kuun vaihteessa maksan käytetyn määrän kokonaan pois. Tämän teen myös siksi että näin
Ja esim. Finskin kortilla maksaessa saa ihan hyvin pisteitä. Jos reilulla parilla tonnilla kuukaudessa tekee ostoksia, voi kerran vuodessa lentää kahdestaan vaikka Köpikseen.
Meillä on luottokortit matkustamista ja nettiostoksia varten. Olen nähnyt tarpeeksi monta verkkokauppakonkurssia, myös suomalaisia, enkä halua menettää rahojani sellaisessa.
Lisäksi meillä on erityinen sairastumisluottokortiksi nimetty luottokortti, jossa on 10 000 euron luottoraja ja jota ei ole koskaan käytetty, mutta hankittiin se sen jälkeen kun oltiin lapsen kanssa lomalla eteläisessä Euroopassa, lapsi sairastui, mentiin yksityissairaalaan ja vaikka meillä oli matkavakuutusasiakirjat kunnossa ja niissä luki, että 200 000 euroon asti lasta hoidetaan pelkästään niiden asiakirjojen perusteella jo, niin eivät ottaneet sisään hoidettavaksi. Ennen lääkärille pääsyä piti maksaa 1000 euron varaus, sitten minä menin lapsen kanssa lääkäriin ja mies sai vakuutusyhtiön puhelimen päähän, heidät lähettämään faksin sairaalaan ja sairaalan viimein kirjaamaan meidän tietoihin ylös että maksut ok 200 000 euroon asti. Sen jälkeen olisi pitänyt soittaa vakuutusyhtiöön uudestaan.
Hoito maksoi lopulta vain 200 euroa, vakuutusyhtiö korvasi.
Mutta tuosta opittiin se, että joskus on tärkeää pystyä lyömään tiskiin se tarvittava määrä luottoa ja päästä nopeasti hoitoon, koska sairaaloilla saattaa olla erilaisia käytäntöjä ja sairaalan ja vakuutusyhtiön välinen viestintä voi viedä aikaa. Ei haluta toista kertaa odottaa tiskillä tosi huonossa kunnossa olevan lapsen kanssa, vaan maksaa se 10 000 euroa, saada hoito alkamaan ja sen aikana toinen voi setviä asiaa vakuutusyhtiön kanssa.
Eli lasten kanssa matkustaessa meille ainakin luottokortti on välttämätön.
Olen pärjännyt hyvin, vaikka olen jo yli 50. En näe mitään syytä. Kyllä tilaan netistä ulkomailtakin, mutta laskulle tilaan tai klarnalla.
Ihan pankkikortilla olen tuonkin asian hoitanut. Ei siihen mitään luottoja tarvitse. Riittää ihan korttinumero ja cvv numero. Ihan sama homma kuin luottokortillakin.