Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjääkö elämässä ilman luottokorttia?

Vierailija
18.01.2025 |

Olen yli 30, enkä minulla vielä ole sellaista. En ole tarvinnutkaan, kun en ole viroa ja ruotsia pidemmälle matkannut. Ja muutenkin tehnyt vain pätkätöitä. En ole halunnut ottaa velkaa. Onko jotain tilanteita, missä luottokorttia välttämättä tarvitaan?

Kommentit (298)

Vierailija
141/298 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

54 vuotias eikä ole ollut luottokorttia ollut ikinä. En ole tähän mennessä sitä tarvinnut, rahat riittää ilmankin. 

Ei ole kyse rahan riittävyydestä, vaan siitä että kaikkia palveluja ei  voi ostaa ennalta ilman luottokorttia

Vierailija
142/298 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstamammoilla ei ole luottokorttia koska siihen tarvitaan LUOTTOTIEDOT jotka eivät ole näillä sipsipossuilla kunnossa. Itsellä on Visa ja Mastercard vain nettiostoksia ja ulkomaanmatkoja varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/298 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkustamisessa ulkomaille nyt ainakin tarvitaan sekä nettitilauksiin voi olla turvallinen jos tilaa ulkomailta joitakin tuotteita.

Debit-kortillakin voi maksaa monia nettitilauksia.

Niin voi, mutta jos tulee ongelmia, niin et välttämättä saa rahojasi takaisin.

Vierailija
144/298 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On luottokortti, mutta ikinä en ole ottanut mitään velkaa. Kun varaan ulkomaanmatkoille hotellin, niin sitä varten tuo on olemassa, koska hotellivaraukseen sellainen tarvitaan. En ostele luottokortilla mitään velaksi, koska ihan mediaani kuukausitulot riittää elämiseen.

Vierailija
145/298 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjää, varsinkin jos matkailee vähän. Teen itse isompia nettiostoksia ulkomailta PayPal-tilillä, joka siis toimii ihan oman debit-korttini kautta. Se käyttää oman pankkini valuutanmuuntokurssia, kun muistan valita sen maksuvaiheessa, eli minulle ei tule siitä lisäkuluja verrattuna suoraan kortilla maksamiseen, mutta saan ostajan turvan. Pari kertaa olen sitä joutunut käyttämäänkin, toisella kerralla sain pitää noin 500 dollarin tuotteen sekä rahat, koska tuote oli väärän mallinen.

Vierailija
146/298 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten te luottokortittomat varaatte esimerkiksi hotellin ulkomailta? kun siinä varauksessa tarvitaan luottokortin numero, vaikka ette luotolla heti maksaisikaan, tai maksaisitte vasta paikan päällä?

Alapeukuttajat eivät  matkusta, tai  luottotiedot menneet  ?😁

Tai matkustavat vain pakettimatkoilla.

Tai ovat saaneet hotellinsa ihan ilman varsinaista luottokorttia. Mulla on luottokortti hätävarana, mutten käytä sitä. Ihan hyvin oon saamut hotellini ym pelkällä debit-kortilla. 

Eli johtuisko ne alapeukut kuitenkin siitä, ettei teidän väitteet vaan pidä paikkaansa?

Tilaapa lento sillä debitkortilla netistä, ei onnistu Finnairilta

Oon kyllä ostanut Finnairin lentoja Debit kortilla. 

Vierailija
147/298 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeiset 68 vuotta pärjännyt ilman. Varmaan jatkossakin.

Vierailija
148/298 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkustamisessa ulkomaille nyt ainakin tarvitaan sekä nettitilauksiin voi olla turvallinen jos tilaa ulkomailta joitakin tuotteita.

Debit-kortillakin voi maksaa monia nettitilauksia.

Niin voi, mutta jos tulee ongelmia, niin et välttämättä saa rahojasi takaisin.

Ei kannata tilailla epäluotettavista kaupoista.

Vierailija
149/298 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstamammoilla ei ole luottokorttia koska siihen tarvitaan LUOTTOTIEDOT jotka eivät ole näillä sipsipossuilla kunnossa. Itsellä on Visa ja Mastercard vain nettiostoksia ja ulkomaanmatkoja varten.

Taidat itse olla sipsipossu. Et ymmärrä, että normaalit ihmiset ei syö sipsejä. Ne ei ole ruokaa vaan rasvaa ja lisäaineita. 

Vierailija
150/298 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset pärjää ja toiset ei. Tarvitsen luottokorttia, varsinkin silloin kun ostan lentolippuja.  Creditillä  maksettaessa saa parhaan suojan sen varalle, että lento peruuntuu tai lentoyhtiö menee konkurssiin.

Vierailija
151/298 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaassa pärjää mutta ulkomailla turistina katsotaan mm. hotellien respoissa kieroon ja tehdään katevaraus kirjautuessa jos menet debitiä tarjoamaan. Autonvuokraaminen on aika mahdotonta kun debitille tehdään tonnin katevaraus, byebye lomabudjetti.

Vierailija
152/298 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat itse olla sipsipossu. Et ymmärrä, että normaalit ihmiset ei syö sipsejä. Ne ei ole ruokaa vaan rasvaa ja lisäaineita. 

Palstamammat eivät ole normaaleja ihmisiä.

Vierailija
153/298 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän opetus; Luottotiedot. Ei ne mammat osaa raha-asioita ei. Ne osaa vain sellaiset yli 4000€ tienaavat tai 40-luvulla syntyneet. 

Miten Suomessa on muuten mahdollinen velkavankeus melkein ikuisesti? Ja keille oli tarkoitettu se velkajärjestely jossa 5 vuotta elettiin toukilla, ei kuitenkaan TT tukea alemmalla summalla vaan vähän sen yli ja velat sai  anteeksi. Eipä monelle tuollaista mahdollisuutta  anneta vaan olet luottotiedoton vaikka 30 vuotta vaikka et yhtään lisää velkas tee sinä sikana. No luottotiedottomanakin oppii elämään. Sitä toimii vaan vähön  toisin. 

Huvittavaa se melkein rikollisen asemaan laittaminen, jos ei ole luottotietoja. Only in Finland I hope? 

Jenkeissäkin kuulemma joku henkilökohtainen konkurssi mahdollinen. Tällä jos  velkasnnut muutamalla tonnilla niin ikuinen vankeus. Näin voinolka vaikka kävisit kokoaikatöisdä. Kiltit UO sedät katsovat ertä palkastasi menee vain 10% velan lyhentämiseen ja loput perintäluluihin. 

Vierailija
154/298 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on debit kortissa 500€ raja turvallisuussyistä eli jos vaikka kortti katoaa tai varastetaan. Käytän luottokorttia nettikaupoissa ellei ole mahdollista maksaa esim Klarnalla. Myös isommissa ostoissa kuten viimeksi puhelimen, parketin ja television ostossa käytän luottokorttia. Maksan luoton heti eräpäivänä pois jotta ei synny lisäkuluja. Luottokortti on hyvä olla ja itse sitten päättää miten sitä käyttää.

Ei tulisi mieleenkään pitää noin korkeaa rajaa. Itse pidän vakiona 50€ ja nostan rajaa mobiilipankissa tarpeen mukaan tehdessäni ostoksia ja palautan sitten heti takaisin 50€. Jos korttini katoaisi enkä sitä heti huomaisi ei tulisi tuota 50€ suurempaa tappiota mikäli sitä joku onnistuisi käyttämään ennenkuin kysyisi pin koodia. 

Vierailija
155/298 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein asia on että on rahaa kun sitä tarvitsee, olkoon se missä muodosssa tahansa. Sitten voidaan mennä yksityiskohtiin. 

Kotimaassa voi ostaa käteisellä tai debit kortilla mitä vaan. 

Eli tulemme tulokseen missä luottokortti tarpeellinen lähinnä matkustelussa, lentojen varauksissa ja hotellivarauksissa.  Paitsi nekin hoituu kai myös debitillä. Lisäetua tulee lähinnä maksuturvasta joissain harvoissa tapauksissa ja esim. juuri autonvuokraus panttina, mutta ei se mikään matkavakuutus ole sen kummemmin kun kasa käteistäkään. 

Vierailija
156/298 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotimaassa pärjää mutta ulkomailla turistina katsotaan mm. hotellien respoissa kieroon ja tehdään katevaraus kirjautuessa jos menet debitiä tarjoamaan. Autonvuokraaminen on aika mahdotonta kun debitille tehdään tonnin katevaraus, byebye lomabudjetti.

Kyllä kotimaassakin vaaditaan luottokorttia tai ainakin kun itse tuossa muutama vuosi sitten yritin varailla  niin ei ilman luottokorttia voinut varata muuta kun omenahotellista. Yhdestä sain varattua ja sielläkin nuori pojankloppi länkytti tiskillä, että eikö ole luottokorttia. Siihen sanoin että voin kyllä maksaa etukäteen majoituksen ja miksi ihmeessä tuo niin tärkeää on?

Höpisi jotain siitä että luottokortti toimii panttina jos tulee jotain kuluja vaikja basrikaapisra. Mitä helvettiä. Olin liikkeellä lasten kanssa enkä muutenkaan ole kyllä sen näköinen että vetäisin alkoholia enkä vetämytkään. . Hehheh tuhahdin vaan pojanklopille, että onpas naurettavaa. Sain kuitenkin sentään yöpyä ilman luottokorttia no wau!!!

Vierailija
157/298 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tarvinnut luottokorttia tähän asti kun on sellainen puoliso jolta saanut luotettavana korotonta lainaa jos sellainen tilanne on joskus tullut. Jos on tullut isompi lasku esim. sairaalakuluista niin puolisoni on maksanut ettei mene mitään myöhästymiskorkoja ja saan sitten sen lyhentää sen osamaksullakin. Laskut huolehditaan ensisijaisesti.

Meillä kummallakin on se periaate ettei koskaan jätetä mitään laskuja maksamatta ei ole koskaan jäänytkään. Kaikesta muusta voidaan tinkiä mutta ei koskaan laskuista.

Jos eläisin yksin ilman turvaverkkoja, pitäisin luottokorttia varalla yllättäviin menoihin, joihinka ei ole voinut itse vaikuttaa kuten sairauskuluihin.

Vierailija
158/298 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut imbesillit ostaa jopa puhelimen osamaksulla tai luotolla. Mitä järkeä?? Halvan uuden saa 50 eurolla ja ei ne hyvätkään maksa 1000€ enempää.

Mikä ongelma on laittaa vaikka vain 500€ säästöön joka kuukausi ja ostella sitten käteisellä? 

Vain ääliö ostaa mitään isompaa käteisellä, tai millään tavalla, missä maksetaan tuote heti, JOS tarjolla on n. 0-korkoisia maksuvaihtoehtoja. Ei ole järjen hiventä sitoa omaa pääomaa välittömästi mihinkään, jos samanaikaisesti sillä rahalla voi tehdä lisää rahaa.

Vierailija
159/298 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50v. olen ja ikinä ei ole ollut luottokorttia, enkä haluakkaan.

Tilaan netistä, matkustelen paljon yms. Ja hyvin olen pärjännyt ilmankin.

Thaimaassa vuokrattiin auto eikä siellä mitään luottokorttia pantiksi vaadittu kuten joku ylempänä kirjoitti.

Käteinen on paras matkoilla.

Espanjassa jäi auto vuokraamatta naapurikojun norjalaisella kun luottokortti ei ollut voimassa tarpeeksi pitkään sen autonvuokrauksen JÄLKEEN.

Vierailija
160/298 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen juuri ostin 200 € kodinkoneen ja tarkoituksella luotolla, Visan laskun maksoin heti kotiin päästyäni nollille ja niin on taas 2500+2500 luottovaraa (löytyy molemmat, Mastercard sekä Visa)