Mies pyysi että olen seuraavilla treffeillä ilman meikkiä - olenko oikeassa kun en pitänyt?
Kyseessä tokat treffit. Olemme jutelleet paljon viestein, sillä välimatkaa on about 40 minuuttia autolla. Tapasimme viikko sitten ja treffit menivät erittäin hyvin, juttua riitti ja aika meni siivillä, haluttiin tavata pian uudestaan. Nyt kun sovimme seuraavaa kertaa, mies sanoi: "Voisiko seuraavilla treffeillä olla niin että oot ilman meikkiä?"
Mun korvaan kuulosti siltä että hän haluaa arvostella olenko tarpeeksi mukiinmenevä (minkä sinänsä ymmärrän, eihän sitä sikaa osteta säkissä). Mutta tokat treffit on aika outo tilanne mulle olla suurennuslasin alla, ollaanhan siinä hiukan kohteliaan etäisiä vielä (ainakin meidän tapauksessa vaikka syvällisiä ollaankin puhuttu). Mulle ehostus kuuluu sellaisiin tilanteisiin. Meikkaaminen on myös sellainen rauhoittumisrutiini ennen sosiaalisia tilanteita, koska joskus se stressaa vähän. Se on myös osa mun habitusta silloin kun huvittaa, eli sama kuin valitsee sellaiset vaatteet tai kengät jotka on mukavat ja näyttää itseltä. Tavallisesti hiihtelen ilman meikkiä 70% ajasta jonka vietän ihmisten ilmoilla, joten sanoin deittimiehelle että kyllä hän ehtii mua nähdä meikittä. Sanoin myös että koen outona sen että määritellään miltä haluan näyttää.
Sitä en sanonut että meidän ekoilla treffeillä mulla oli vain ripsiväriä ja kulmakynää, plus ihan vähän rajausta silmäkulmassa. Olen myös lähettänyt hänelle kuvan silleen että olin kokonaan ilman meikkiä. Ja ei, siinä ei ollut filttereitä tms. Meikittömyys itse ei ole ongelma vaan se että koetetaan sanoa miten laittaudun, PLUS se että treffeistä tulee tosi kiusalliset jos koen olevani arvosteltavana: "Katotaas miltä näyttää ilman meikkiä, toiv. ei kaamea..."
Mitä mieltä? Olinko väärässä kun sanoin suoraan että ehdotus on tahditon?
Kommentit (301)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi. Mies määräisi minun meikkaamisesta?! Älä vaan ala tuollaisen miehen kanssa suhteeseen.
En saa jutusta sellaista käsitystä, että mies määräisi mitään. Hän kysyy onko mahdollista.
Kysyy miksi? Etkö ymmärrä että tässä ei ole pointtina onko meikkiä vai ei, ei edes se onko sotamaalaus hot or not. Pointti on se, että minkälainen ihminen esittää toiselle, elävälle, aikuiselle, itsenäiselle ihmiselle tuollaisia toiveita (tai "kysymyksiä) ja miksi? Ja millä oikeudella, mitä se kuvittelee?
Sellainen joka haluaa itselleen sopivan kumppanin eikä välitä siitä jos ihminen jonka kanssa on käynyt kerran treffeillä, loukkaantuu siitä. En tiedä onko oikein vai väärin, min
Ei, vaan olen sitä mieltä että tässä ei todennäköisesti kumpikaan muutu ja sen vuoksi on hyvä kun kysyy näinkin pian.
Kertoo vain siitä, että miehelle ulkonäkö on ensisijainen asia. Haluaa tarkistaa kuinka paljon ap on parannellut ulkonäköään meikillä. Se, että kehtaa noin alussa pyytää moista, kertoo myös kontrolloinnista. Luultavasti sekään ei mene ainakaan parempaan suuntaan, jos suhdetta jatkaa.
En menisi enää treffeille. On niitä olemassa normaalejakin miehiä, jotka eivät puutu naisen meikkaamiseen tai meikkaamattomuuteen eivätkä halua kontrolloida. Miksi tyytyä huonoon, jos on parempiakin olemassa???
Hölmöä miestä ei kannata huolia. Yhtä hyvin voit kysyä, josko mies toisilla treffeillä veisi vähän kalliimpaan ravintolaan ja tarjoaisi, kun kuitenkin antoi itsestään varakkaan ja huolehtimishaluisen kuvan alussa. Oisko urpoa? Olisi.
Ihan sama mikä on taustalla motiivina, kontrollinhalu vai puhdas sosiaalisen älyn puute niin toteuma on joka tapauksessa idiotismi, ei tuollaista kannata katsella.
Ja höpö höpö etteikö kyse olisi siitä että mies käyttäytyi tökerösti ja kuuluu siitä syystä vaihtoon. Moniko olisi ihan ok sen asian kanssa jos nainen kysyisi suoraan miehen sukuelinten mittoja tokia treffejä varten tai sanoisi miehelle suoraan että preferoi suurielimisiä miehiä?
Vierailija kirjoitti:
Ja höpö höpö etteikö kyse olisi siitä että mies käyttäytyi tökerösti ja kuuluu siitä syystä vaihtoon. Moniko olisi ihan ok sen asian kanssa jos nainen kysyisi suoraan miehen sukuelinten mittoja tokia treffejä varten tai sanoisi miehelle suoraan että preferoi suurielimisiä miehiä?
Aina saa kysyä. Jos se on tärkeä asia ja toinen kokee että se on väärin, hyvä kun asia ilmenee heti. Vastausta ei saa keneltäkään tietenkään kiristää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"No höpö höpö. Kai tiedät että ihmiset käyttävät huulipunaa juuri piilottaakseen omien huultensa mitäänsanomattoman värin? Siihen on syynsä miksi väri on juuri punainen."
No höpöhöpö, punainen on vain yksi huulipunaväri. Useimmat sävyt ovat kaukana siitä.
Nykyään. Se aito ja ensimmäinen, ja edelleen ylivoimaisesti suosituin on punainen. Ei ehkä juuri sinooperinpunainen mutta punainen kuitenkin.
Tiedät itsekin että tuo on ihan skeidaa. Joka toisella vastaantulevalla naisella on huulimeikkiä, mutta punatut huulet on todella harvalla. Suurin osa käyttää vaaleita sävyjä.
En tiedä oletko sä jankkaaja mies vai nainen, mutta siinä sinä vaan luennoit mikä olisi paras ja suotava väri nais
Vaihdoit sit aihetta kun huomasit olevasi väärässä :D :D :D
Dumppaisin, mutta sitä ennen kysyisin että voisiko ajaa pään kaljuksi, kun onhan pään muoto sellainen aika tärkeä asia. 😂 Jos mies on valmiiksi kalju, kysyisin voisiko hän mitenkään hankkia peruukin seuraaville treffeille. Ois vaan hauska nähdä mitä vastaa (voi toki olla että estäisi mutta sehän olisi vain plussaa sekin.)
Vierailija kirjoitti:
Eihän tämä ole yhtään sama asia kuin ketjun aloitus, vai viittasitko johonkin muuhun?
Täysi idiootti.
Suurin osa naisista nyt haluaa meikata ja laittautua silloin kun lähdetään ulos ja ihmisten ilmoille. Tuollaisessa tilanteessa aivan tahditon ja kontrolloimiselta kuulostava kysymys.
Jos haluaa jo normaalia arkihengausta niin silloin pitäisi sopia jotakin ruuan laittoa toisen luona tms. muuta elokuvan katselemista kotona, mikä tietysti taas tuossa vaiheessa vielä on yleensä liian aikaista jos on vasta kerran nähty.
Joten summarum: Joko tunneälytön pöljäke, tai sitten tosiaan joku narsku joka onkii itsellensä uhria.
Next.
Miksi pitää yrittää näyttää joltain muulta kuin miltä oikeasti näytät?
Onko o.k. jos mies huijaa sinua kun sinäkin niin teet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina saa kysyä. Jos se on tärkeä asia ja toinen kokee että se on väärin, hyvä kun asia ilmenee heti. Vastausta ei saa keneltäkään tietenkään kiristää.
Totta kai kaikkia maailman asioita saa aina kysyä. Tällaisesta kysyjästä saa myös tehdä omat johtopäätöksensä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää yrittää näyttää joltain muulta kuin miltä oikeasti näytät?
Onko o.k. jos mies huijaa sinua kun sinäkin niin teet?
Koska se on kivaa. Aika moni mies muuten tekee sitä samaa myös. Kasvattaa pitkää partaa, käyttää hattuja jne. Ja myös MEIKKAA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai kaikkia maailman asioita saa aina kysyä. Tällaisesta kysyjästä saa myös tehdä omat johtopäätöksensä.
Ehdottomasti. Sitähän varten tuo deittailuvaihe on.
"Käytätkö arkena meikkiä?" = OK
"Voisitko tulla treffeille ilman meikkiä?" = Ei missään nimessä ok.
Ensimmäinen on aito kysymys jolla voi selvittää yhteensopivuutta. Toinen on piilokäsky joka on naamioitu kysymykseksi. Onko ihmisten ymmärryskyky nykyään niin alhainen, että kaikki typeryydet voidaan muka selittää "sehän oli vain kysymys" tekosyyllä, kunhan laittaa perään kysymysmerkin?!
T. "Voisitko pitää suusi kiinni kun sieltä ei tule mitään fiksua? No mitä sä nyt noin loukkaannut, oliko arka paikka, sehän oli vain kysymys hei!!!"
Vierailija kirjoitti:
"Käytätkö arkena meikkiä?" = OK
"Voisitko tulla treffeille ilman meikkiä?" = Ei missään nimessä ok.
Ensimmäinen on aito kysymys jolla voi selvittää yhteensopivuutta. Toinen on piilokäsky joka on naamioitu kysymykseksi. Onko ihmisten ymmärryskyky nykyään niin alhainen, että kaikki typeryydet voidaan muka selittää "sehän oli vain kysymys" tekosyyllä, kunhan laittaa perään kysymysmerkin?!
T. "Voisitko pitää suusi kiinni kun sieltä ei tule mitään fiksua? No mitä sä nyt noin loukkaannut, oliko arka paikka, sehän oli vain kysymys hei!!!"
Mikä tän pointti olisi? Jos tyyppi on kontrolloiva niin miksi sen piilotteleminen olisi jotenkin ok?
Pääasia, että ap pahoitti mielensä. Noin kuuluu nykyään tehdä tällaisista mitättömistä pikkuasioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi. Mies määräisi minun meikkaamisesta?! Älä vaan ala tuollaisen miehen kanssa suhteeseen.
En saa jutusta sellaista käsitystä, että mies määräisi mitään. Hän kysyy onko mahdollista.
Ja jos kysyminen on määräilyä, niin miten pitäisi suhtautua naiseen joka kysyy lähdettäisiinkö käymään elokuvissa tai vaikka kaupassa?
Jos kysyminen on vaan kysymistä niin miten suhtaudut siihen kun Jaska ihan vähän vaan kysyy sua vessakoppiin hinuttaa kakkoseen?
Aika iso harppaus meikistä miestenväliseen seksiin... Mutta vastaan kysymykseesi. Jos Jaska kysyy asiallisesti ja reilusti niin en suuttuisi. Vastaisin etten ole kiinnostunut. Jos hän sen hyväksyy eikä ala vänkäämään, niin asia on käsitelty minun osaltani.
Ylipäänsäkin vähän omituista pyytää tuollaista, en kyllä katsoisi että se on minun asiani että miten nainen laittautuu. Jos se meikittömyys niin kovasti kiinnostaa, niin sen pääsee kyllä näkemään jos suhde siitä etenee.
Mutta joku kai haluaa nähdä etukäteen että mihin on lähdössä ja se on ilmeisesti sitten tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos kysyminen on määräilyä, niin miten pitäisi suhtautua naiseen joka kysyy lähdettäisiinkö käymään elokuvissa tai vaikka kaupassa?
Jos kysyminen on vaan kysymistä niin miten suhtaudut siihen kun Jaska ihan vähän vaan kysyy sua vessakoppiin hinuttaa kakkoseen?
Aika iso harppaus meikistä miestenväliseen seksiin... Mutta vastaan kysymykseesi. Jos Jaska kysyy asiallisesti ja reilusti niin en suuttuisi. Vastaisin etten ole kiinnostunut. Jos hän sen hyväksyy eikä ala vä
Joo ja siis jos meikittömyyden rinnastaa seksiin, niin kyllä se minusta on itsessään huolestuttavaa. Ymmärrän jos haluaa välttää tällaiset.
Yllättävän moni mies tosiaan on tuollainen. En tiedä miksi on provosoivaa todeta, että on hyvä kun asia ilmenee heti. Miksi miehen pitäisi peitellä sitä jollain näennäisellä kohteliaisuudella alussa, ja sitten myöhemmin alkaa kontrolloimaan?