Mies pyysi että olen seuraavilla treffeillä ilman meikkiä - olenko oikeassa kun en pitänyt?
Kyseessä tokat treffit. Olemme jutelleet paljon viestein, sillä välimatkaa on about 40 minuuttia autolla. Tapasimme viikko sitten ja treffit menivät erittäin hyvin, juttua riitti ja aika meni siivillä, haluttiin tavata pian uudestaan. Nyt kun sovimme seuraavaa kertaa, mies sanoi: "Voisiko seuraavilla treffeillä olla niin että oot ilman meikkiä?"
Mun korvaan kuulosti siltä että hän haluaa arvostella olenko tarpeeksi mukiinmenevä (minkä sinänsä ymmärrän, eihän sitä sikaa osteta säkissä). Mutta tokat treffit on aika outo tilanne mulle olla suurennuslasin alla, ollaanhan siinä hiukan kohteliaan etäisiä vielä (ainakin meidän tapauksessa vaikka syvällisiä ollaankin puhuttu). Mulle ehostus kuuluu sellaisiin tilanteisiin. Meikkaaminen on myös sellainen rauhoittumisrutiini ennen sosiaalisia tilanteita, koska joskus se stressaa vähän. Se on myös osa mun habitusta silloin kun huvittaa, eli sama kuin valitsee sellaiset vaatteet tai kengät jotka on mukavat ja näyttää itseltä. Tavallisesti hiihtelen ilman meikkiä 70% ajasta jonka vietän ihmisten ilmoilla, joten sanoin deittimiehelle että kyllä hän ehtii mua nähdä meikittä. Sanoin myös että koen outona sen että määritellään miltä haluan näyttää.
Sitä en sanonut että meidän ekoilla treffeillä mulla oli vain ripsiväriä ja kulmakynää, plus ihan vähän rajausta silmäkulmassa. Olen myös lähettänyt hänelle kuvan silleen että olin kokonaan ilman meikkiä. Ja ei, siinä ei ollut filttereitä tms. Meikittömyys itse ei ole ongelma vaan se että koetetaan sanoa miten laittaudun, PLUS se että treffeistä tulee tosi kiusalliset jos koen olevani arvosteltavana: "Katotaas miltä näyttää ilman meikkiä, toiv. ei kaamea..."
Mitä mieltä? Olinko väärässä kun sanoin suoraan että ehdotus on tahditon?
Kommentit (301)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Käytätkö arkena meikkiä?" = OK
"Voisitko tulla treffeille ilman meikkiä?" = Ei missään nimessä ok.
Ensimmäinen on aito kysymys jolla voi selvittää yhteensopivuutta. Toinen on piilokäsky joka on naamioitu kysymykseksi. Onko ihmisten ymmärryskyky nykyään niin alhainen, että kaikki typeryydet voidaan muka selittää "sehän oli vain kysymys" tekosyyllä, kunhan laittaa perään kysymysmerkin?!
T. "Voisitko pitää suusi kiinni kun sieltä ei tule mitään fiksua? No mitä sä nyt noin loukkaannut, oliko arka paikka, sehän oli vain kysymys hei!!!"
Mikä tän pointti olisi? Jos tyyppi on kontrolloiva niin miksi sen piilotteleminen olisi jotenkin ok?
Siinä toinen joka ei ymmärrä lukemaansa. Nyt on kyse siitä kannattaako apn jatkaa tutustumista, eli _onko miehen käytös siitä näkökulmasta ok_. Kysymys ei ollut onko ylipäätään hyvä että jonkun luonnehöiriö tulee nopeasti ilmi.
Ei apn tarvitse eikä edes kannata kertoa miehelle miksi lopettaa tapailun, koska nimenomaan parempi ettei hän opi piilottamaan törkyään.
En tykkäisi. Haiskahtaa jollekin kontrolloimiselle tai sitten haluaa nähdä meikittä, että onko meikittäkin hyvännäköinen ja kannattaako jatkaa. Kumpikaan ei kuulosta kovin mukavalta. Oman puolison ehtii nähdä meikittä moneen kertaan kun aletetaan olemaan yhdessä, joten vähän hämärää on. Ihan kuin ap olisi jossain työhaastattelussa malliksi.
Oletko kysynyt mikä on tarkoitus olla ilman meikkiä?
Kannattaisi hetinalkuun näyttää todellisen ulkonäön ilman maskia että ei tule pettymystä sitten myöhemmin kun mies jättää sen takia että nainen oli naamarin alla todella ruma.
Onhan tuo meikkaamisen ja ulkonäön peittely miehen näkökulmasta sama kun mies vaatisi että naisen on hyväksyttävää mies ilman että näkee miltä mies näyttää ja kaikki me tiedämme että yksikään nainen ei hyväksy miestä ennen kun näkee minkä näköinen mies on
Kaikesta sitä saattekin alushousut myttyyn. Parempi jättää miehet rauhaan, jos noin pienestä pillastuu. Ainakaan avioliittoa ei kannata harkita kenenkään kanssa. Se mies voi vahingossa haluta, että pistät jonkun tietyn mekon päälle. Sehän olisi ihan maailman loppu tai ainakin eron paikka!
Vierailija kirjoitti:
Ylipäänsäkin vähän omituista pyytää tuollaista, en kyllä katsoisi että se on minun asiani että miten nainen laittautuu. Jos se meikittömyys niin kovasti kiinnostaa, niin sen pääsee kyllä näkemään jos suhde siitä etenee.
Mutta joku kai haluaa nähdä etukäteen että mihin on lähdössä ja se on ilmeisesti sitten tärkeää.
Parhaassa tapauksessa pääsee näkemään, yleensä joutuu näkemään. Parempi olisi selvittää heti miltä näyttää ilman naamiota ettei mene kaikkien aika hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
En tykkäisi. Haiskahtaa jollekin kontrolloimiselle tai sitten haluaa nähdä meikittä, että onko meikittäkin hyvännäköinen ja kannattaako jatkaa. Kumpikaan ei kuulosta kovin mukavalta. Oman puolison ehtii nähdä meikittä moneen kertaan kun aletetaan olemaan yhdessä, joten vähän hämärää on. Ihan kuin ap olisi jossain työhaastattelussa malliksi.
Haluaisitko itse nähdä miehen meikattuna? Tasa-arvo?
Vierailija kirjoitti:
Suostuisitko itse aloittamaan parisuhteen miehen kanssa sillä tavalla että näkisit sitten joskus kun suhde on jo alkanut että minkä näköinen mies on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääasia, että ap pahoitti mielensä. Noin kuuluu nykyään tehdä tällaisista mitättömistä pikkuasioista.
Ei ap pahoittanut mieltänsä. Äijä vaan käyttäytyi tökerösti ja tökeröön käytökseen kuuluu vastata samanmoisesti.
Eikä käyttäytynyt tökerösti. Kai sitä nyt sentään kysyä saa ilman että menee hiekat vaginaan? Aivan asiallinen kysymys. Tökeröä olisi ollut komentaa deitti vessaan pesemään naamansa että saisi jonkinlaisen käsityksen minkä näköinen hän on.
Olisiko AP:lle o.k jos mies lähettäisi ennen treffejä valokuvan jossa on joku muu kuin hän itse omalla naamallaan?
Nykyään 14-16 vuotiaat meikkaamisen itsensä täysi ikäisen näköiseksi niin sillä meikittämyydellä näkisi että minkä todellisuuden että onko täysi ikäinen vai ei kun mies saa aivan järkyttävän sosiaalisen ja rikosoikeudellisen tuomion jos erehtyy tämmöisen kanssa tekemään jotain. Nykyään on aivan järkyttävän määrä alaikäisiä tyttöjä baarissa kun on meikannur itsensä täysi iköiseksi että piket päästää sisälle. Vaikka paikkana on baari missä lain mukaan ei saa olla alaikäisiä niin yksin mies on vastuussa siittä että ei lähde baarista ala ikäisen kanssa. Yksikään baari eikö yksikään poke kanna vastuuta siittä että on laskenut alaikäisen paikkaan minne sillä ei ole mitään asiaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääasia, että ap pahoitti mielensä. Noin kuuluu nykyään tehdä tällaisista mitättömistä pikkuasioista.
Ei ap pahoittanut mieltänsä. Äijä vaan käyttäytyi tökerösti ja tökeröön käytökseen kuuluu vastata samanmoisesti.
No ei tietenkään kuulu, tuohan on aivan lapsellista. Jos sinä niin sitten minäkin jne. Ei ole aikuisen ihmisen käytöstä mutta ehkä ap ei sellainen olekaan ainakaan henkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta sitä saattekin alushousut myttyyn. Parempi jättää miehet rauhaan, jos noin pienestä pillastuu. Ainakaan avioliittoa ei kannata harkita kenenkään kanssa. Se mies voi vahingossa haluta, että pistät jonkun tietyn mekon päälle. Sehän olisi ihan maailman loppu tai ainakin eron paikka!
Tästä syystä ap onkin sinkku ja sosiaaliset taidot on niin surkeat ettei löydä miestä IRL vaan pitää epätoivoisesti käyttää henkilökohtaista-palstan ilmoituksia ja vastaavia aplikaatioita.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi hetinalkuun näyttää todellisen ulkonäön ilman maskia että ei tule pettymystä sitten myöhemmin kun mies jättää sen takia että nainen oli naamarin alla todella ruma.
Onhan tuo meikkaamisen ja ulkonäön peittely miehen näkökulmasta sama kun mies vaatisi että naisen on hyväksyttävää mies ilman että näkee miltä mies näyttää ja kaikki me tiedämme että yksikään nainen ei hyväksy miestä ennen kun näkee minkä näköinen mies on
Olen aivan samaa mieltä. Miksi tapailemani mies silti suuttui kun pyysin treffeillä vetämään kalsarit alas että tiedän, oliko mies kalsareiden alla todella pieni? Enhän osta sikaa säkissä
Vierailija kirjoitti:
Olisiko AP:lle o.k jos mies lähettäisi ennen treffejä valokuvan jossa on joku muu kuin hän itse omalla naamallaan?
Naisten meikkaaminen on valehtelua. Näyttää ihan eri naiselta.
Itse olisin tuossa tilanteessa sanonut miehelle, että vaadin hänen tulevan seuraaville treffeille meikattuna ja laittavan jalkaansa pitsipikkarit.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole todellakaan sama asia. Kyllä se naisen naama siinä ihan näytillä on, vaikka olisikin ehostettu. Sama asia olisi tosiaan tuo, jonka joku jo aikaisemmin mainitsi, että häneltä sitä onkin pyydetty, että haluaisi nähdä toisen heti ilman vaatteita. Mutta hei, pitäähän sitä nyt saada heti kättelyssä tietää ettei tyyppi olekaan jokin piilolihava, omaa rumia arpia, roikkuvaa vatsaa, tai vaikka syntymämerkkejä? Eiköhän tuollainen ole jokaisen mielestä aivan hävytön kysymys. Vaikka tuollaiset seikat olisikin äärettömiä deal breakkereitä, se on silti sen ehdottomia preferenssejä omaavan tyypin ihan omalla vastuulla käsitellä asiallisesti omat turn offinsa. Muut ihmiset eivät ole mitään tarjottimella tuotavia esineitä, jotka muovataan niiden preferenssien mukaan sinulle pällisteltäväksi ja arvosteltavaksi. Jotenkin tämä tindermaailma ja nettideittailu tuntuu suorastaan sulattavan joidenkin treffailijoiden aivot. En nimittäin osaa kuvitella, että tällaisia kysymyksiä kehdattaisiin esittää silloin, kun tavataan kiinnostava ihminen irl jossain harrastuksessa tms. vastaavassa oikean kontaktin maailmassa, josta seuraa tapailua. Suorastaan absurdi ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten meikkaaminen on valehtelua. Näyttää ihan eri naiselta.
Sinulla on erikoisen käsitys tavisnaisen meikkaustaidoista. Ripsiväristä ja rajauskynästä on pitkä matka ammattimaskeeraajan tekemään meikkiin. Toiseen käytetään aikaa viisi minuuttia, toiseen monta tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aivan samaa mieltä. Miksi tapailemani mies silti suuttui kun pyysin treffeillä vetämään kalsarit alas että tiedän, oliko mies kalsareiden alla todella pieni? Enhän osta sikaa säkissä
Jospa ei nyt kuitenkaan sekoitettaisi seksuaalirikosta tavalliseen törppöyteen.