Mies pyysi että olen seuraavilla treffeillä ilman meikkiä - olenko oikeassa kun en pitänyt?
Kyseessä tokat treffit. Olemme jutelleet paljon viestein, sillä välimatkaa on about 40 minuuttia autolla. Tapasimme viikko sitten ja treffit menivät erittäin hyvin, juttua riitti ja aika meni siivillä, haluttiin tavata pian uudestaan. Nyt kun sovimme seuraavaa kertaa, mies sanoi: "Voisiko seuraavilla treffeillä olla niin että oot ilman meikkiä?"
Mun korvaan kuulosti siltä että hän haluaa arvostella olenko tarpeeksi mukiinmenevä (minkä sinänsä ymmärrän, eihän sitä sikaa osteta säkissä). Mutta tokat treffit on aika outo tilanne mulle olla suurennuslasin alla, ollaanhan siinä hiukan kohteliaan etäisiä vielä (ainakin meidän tapauksessa vaikka syvällisiä ollaankin puhuttu). Mulle ehostus kuuluu sellaisiin tilanteisiin. Meikkaaminen on myös sellainen rauhoittumisrutiini ennen sosiaalisia tilanteita, koska joskus se stressaa vähän. Se on myös osa mun habitusta silloin kun huvittaa, eli sama kuin valitsee sellaiset vaatteet tai kengät jotka on mukavat ja näyttää itseltä. Tavallisesti hiihtelen ilman meikkiä 70% ajasta jonka vietän ihmisten ilmoilla, joten sanoin deittimiehelle että kyllä hän ehtii mua nähdä meikittä. Sanoin myös että koen outona sen että määritellään miltä haluan näyttää.
Sitä en sanonut että meidän ekoilla treffeillä mulla oli vain ripsiväriä ja kulmakynää, plus ihan vähän rajausta silmäkulmassa. Olen myös lähettänyt hänelle kuvan silleen että olin kokonaan ilman meikkiä. Ja ei, siinä ei ollut filttereitä tms. Meikittömyys itse ei ole ongelma vaan se että koetetaan sanoa miten laittaudun, PLUS se että treffeistä tulee tosi kiusalliset jos koen olevani arvosteltavana: "Katotaas miltä näyttää ilman meikkiä, toiv. ei kaamea..."
Mitä mieltä? Olinko väärässä kun sanoin suoraan että ehdotus on tahditon?
Kommentit (301)
Mun mies ei ikinä keksis tuollaisia älyttömyyksiä..
Mä inhoan sitä, jos sanotaan millainen mun pitäisi olla. Juhlien pukukoodi on eri asia, sitä toki noudatan ja kysynkin pukukoodia, jos treffikumppani pyytäisi sellaisiin. Mutta tuollainen pyyntö jäisi varmaan häiritsemään niin, että en enää menisi toisille treffeille ollenkaan. Se kertoisi, että ollaan liian erilaisia, jos mies ajattelee voivansa komennella asioissa, jotka liittyvät vain minuun.
Vierailija kirjoitti:
Miksihän tässä ketjussa on näin paljon alapeukutusta. Onko tuollainen kuvitelma yleinenkin, että nainen on joku satunnaisen miehen nukke, jota tämä voi käskeä ja komentaa pukeutumaan j käyttäyutymään mielensä mukaisesti?
Edes työpaikalla, missä esimies maksaa naiselle tuhansia euroja kuukaudessa, esimies ei voi sanoa tuollaista. Kuuluu yksilönvapauden piiriin, kunhan ei loukkaa sukupuolisiveyttä tai syyllisty muihin rikoksiin. Mutta random deittimies katsoo, että hän voi kontrolloida treffikumppania. No, hänellä on varmaan pitkä jono naisia ehdokkaaksi seurustelemaan hänen kanssaan, jos on varaa ottaa tuollaisia riskejä :)
Eihän se yleistä ole, mutta on näitä pellejä sattunut kohdalle. Eräs käytti nimenomaan termiä oma barbie, kun alussa ihasteli ulkonäköäni. Sitten pikkuhiljaa alkoi tulla haluja pukea, kammata ja meikata barbiensa halutun näköiseksi, toiveita kaikesta muustakin alkoi ilmaantua, mitä barbie voisi tehdä työkseen ja missä barbie varmasti olisi lahjakas. Sivuutti täysin sen kuka oikeasti olen, kaikki puhe minusta koski sitä mitä voisin olla. Karmivaa näin jälkikäteen, silloin näitä juttuja ei niin tajunnut, kun tuli ripotellen kaiken muun seassa. Voisin kuvitella, että näin tinder-aikana nämä toiveiden latelut ovat vain yleistyneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäisenä naisena vastaan, että jos nyt menisin treffeille miehen kanssa, jonka kanssa on mukavaa ja ihastusta ilmassa puolin ja toisin, ja jos hän sanoisi minulle, että tule seuraaville treffeille ilman meikkiä, se olisi minusta ihanaa. Olisin ilman meikkiä vaikka lopun elämääni. Kuulostaa oikein hyvältä.
Nuorempaa olisin kokenut toisin. Eli ymmärrän kyllä täysin mitä naiset tässä ovat kirjoittaneet.
Olet päässyt keskiikään, mutta et ole silti oppinut että miehet jotka alkavat esittää noin varhaisessa vaiheessa vaatimuksia naisen ulkonäölle, ovat aina huonoja uutisia? Tuo vaatimus on mieheltä testi, ja jos sen läpäisee, on se hänelle vapaalippu alkaa vaatia yhä enemmän ja enemmän muutoksia siihen mitä nainen on, ja alkaa kontrolloida kaikkea. Ja mahdolliset vastalauseet hiljennetään manipulaatiolla, kuten tuo "jos tämä on a
Jaa, olen ollut parisuhteessa (ja naimisissa) 15-vuotiaasta lähtien. Mistäpä tietäisin.
Moukka
En ikinä pyytäisi. Pystyyhän aika paljon näkemään meikkikerroksen alta - esimerkiksi ihon ongelmia ei saa millään spakkelilla peittoon ja kasvonpiirteitä myöskään. Vartalonmuotoja näkee vaikka burkhan alta, etenkin sen onko laiha/pyöreä/pitkä/pätkä ja miten liikkuu, millainen ryhti. Loppu jääköön siihen kertaan kun mennään vaikka bunkkaan ja ruvetaan saunomaan yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäisenä naisena vastaan, että jos nyt menisin treffeille miehen kanssa, jonka kanssa on mukavaa ja ihastusta ilmassa puolin ja toisin, ja jos hän sanoisi minulle, että tule seuraaville treffeille ilman meikkiä, se olisi minusta ihanaa. Olisin ilman meikkiä vaikka lopun elämääni. Kuulostaa oikein hyvältä.
Nuorempaa olisin kokenut toisin. Eli ymmärrän kyllä täysin mitä naiset tässä ovat kirjoittaneet.
Olet päässyt keskiikään, mutta et ole silti oppinut että miehet jotka alkavat esittää noin varhaisessa vaiheessa vaatimuksia naisen ulkonäölle, ovat aina huonoja uutisia? Tuo vaatimus on mieheltä testi, ja jos sen läpäisee, on se hänelle vapaalippu alkaa vaatia yhä enemmän ja enemmän muutoksia siihen mitä nainen on, ja alkaa kontrolloida kaikkea. Ja mahdolliset vastalauseet hiljen
Tulkitset asian noin, koska mies toi esille asian, joka sinusta on positiivinen juttu ja siksi sinä et siitä loukkaannu, vaan sinusta se on kivaa.
Mutta olisiko asenteesi sama, jos mies olisi sanonut, että voisitko värjätä hiuksesi mustiksi ja voisitko käyttää jotain alushousutyyppiä, josta et pidä? Sinä olet ehkä luonnonkaunis ja sinulle sopii mies joka haluaa meikittömän naisen, mutta se mitä tuo mies pyysi olisi voinut olla toisinpäin. Että apeelle olisikin ehdotettu täysimeikkiä, vaikka hän ei pidä meikkaamisesta. Vieläkö olisit samas mieltä, että mies teki oikein? Haluaisitko sinä joutua meikkaamaan joka aamu ja joka ikinen päivä, vaan koska mies tykkää?
Kyse ei ole meikistä tai meikittömyydestä, vaan siitä, että aletaan ensin pyytämään ja usein lopulta vaatimaan määrättyä käytöstä ja ulkonäköä.
Mutta ehkä sinun 15 vuotisessa suhteessa olette oppineet olemaan sitä mitä se toinen haluaa ja olette oppineet olemaan jopa kuuntelematta miltä itseltä tuntuu ja mitä itse haluaa, vain miellyttääkseen sitä toista. Toivottavasti se nyt ainakin on molemminpuolista. Usein se tosin johtaa itsensä kadottamiseen, kun ei enää kohta edes tiedä mistä itse tykkää, koska on aina tehnyt sitä mistä toinen tykkää.
Mun mies sanoo useinkin ettei mun tarvitse meikata vaan olen kaunis ilmankin, mutta jos tuo sanamuoto oli tuo minkä kirjoitit niin kyseessä oli selvästi vaatimus eikä mikään kehu. Itse siis aina tuskailen kun olemme lähdössä johonkin juhliinn että äääh pakko varmaan meikata, muuten mies ei ehostustani koskaan kommentoi.
"Terveisin sellainen unelmien luonnonkaunis muija jolle on luonto suonut tummat ripset/kulmat ja punaiset pusuhuulet, mutta joka tajuaa ihan hyvin myös heitä joilla ei näin ole, ja heidän oikeuttaan näyttää siltä miltä sillä hetkellä sattuu huvittamaan. "
Hyi hitto, luonnostaan punaiset huulet eivät kyllä ole kenenkään unelma. Näyttää lähinnä tulehtuneelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet päässyt keskiikään, mutta et ole silti oppinut että miehet jotka alkavat esittää noin varhaisessa vaiheessa vaatimuksia naisen ulkonäölle, ovat aina huonoja uutisia? Tuo vaatimus on mieheltä testi, ja jos sen läpäisee, on se hänelle vapaalippu alkaa vaatia yhä enemmän ja enemmän muutoksia siihen mitä nainen on, ja alkaa kontrolloida kaikkea. Ja mahdolliset vastalauseet hiljen
Ops, luin väärin. Olet siis ollut parisuhteessa 15 vuotiaasta lähtien, et 15 vuotta. Se aloitusikä ei sano mitään, koska emme tiedä ikääsi. Et myöskään sano kuinka monesta parisuhteesta sinulla on kokemusta, mutta jos olet kaikki parisuhteesi miellyttänyt vain puolisoasi, niin onhan se surullista sinulle. Tiedätkö edes mistä itse pidät, vai pidätkö lähinnä siitä, että voit miellyttää sitä toista? Näitä patologisia toisten miellyttäjiäkin kun on, mutta se ei ole mikään positiivinen asia.
Pyydä sinä sitten että jos on parta niin ajaa sen pois että näkyy leukalinja ja laittaa hihattoman paidan, niin näet että millaiset käsilihakset on.
Ei tuossa pyynnössä ole kyse pelkästään meikistä, vaan se on testailua mikä menee läpi ja mikä ei.
Mies kokeilee aloittajan rajoja ja jossain kohtaa kokeilu siirtyy sietokykyyn. Tälläisestä tyypistä ei tule ikinä kivaa seurustelukumppania saati sitten puolisoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi jättää kommentoimatta, jos itsekin tiedostaa ettei omaa juuri ollenkaan kokemusta treffailusta ja erilaisista (toksisista) miestyypeistä...
Vierailija kirjoitti:
"Terveisin sellainen unelmien luonnonkaunis muija jolle on luonto suonut tummat ripset/kulmat ja punaiset pusuhuulet, mutta joka tajuaa ihan hyvin myös heitä joilla ei näin ole, ja heidän oikeuttaan näyttää siltä miltä sillä hetkellä sattuu huvittamaan. "
Hyi hitto, luonnostaan punaiset huulet eivät kyllä ole kenenkään unelma. Näyttää lähinnä tulehtuneelta.
Mitä? :D Näyttääkö huulipunatutkin huulet tulehtuneilta? Ihan normi, että joillain on luonnostaan punaiset huulet, jos huulissa on ohut ja läpikuultava iho.
Vierailija kirjoitti:
No sä voit ohjeistaa luonnostaan punahuulista käyttämään jotain vaalentavaa punaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä? :D Näyttääkö huulipunatutkin huulet tulehtuneilta? Ihan normi, että joillain on luonnostaan punaiset huulet, jos huulissa on ohut ja läpikuultava iho.
Ei näutä, mutta sinäpä sen sanoit, ohut iho. Ei todellakaan asia millä kannattaa kehuskella. Kauniit huulet ovat terveet ja vaaleat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näutä, mutta sinäpä sen sanoit, ohut iho. Ei todellakaan asia millä kannattaa kehuskella. Kauniit huulet ovat terveet ja vaaleat.
No höpö höpö. Kai tiedät että ihmiset käyttävät huulipunaa juuri piilottaakseen omien huultensa mitäänsanomattoman värin? Siihen on syynsä miksi väri on juuri punainen.
Jos tällaista on ekan treffin jälkeen, ei ole mitään mahdollisuutta, että olisi jatkossa normaali mies.
"No höpö höpö. Kai tiedät että ihmiset käyttävät huulipunaa juuri piilottaakseen omien huultensa mitäänsanomattoman värin? Siihen on syynsä miksi väri on juuri punainen."
No höpöhöpö, punainen on vain yksi huulipunaväri. Useimmat sävyt ovat kaukana siitä.
Vierailija kirjoitti:
Jos näitte sotamaalauksessa, pyytäisin itsekin hieman luonnollisempaa lookia seuraavalla kerralla.
Meikkaaminen on mennyt nykyään aivan överiksi tietyissä piireissä.
"Pyytäisit"? Pyytäisit. Mietipä nyt ihan itse missä meni pieleen. Millä helvetin oikeudella pyytelet keneltäkään tuollaista? Meinaatko oikeasti, että nainen on treffeillä kanssasi kuin jossain castingissa tai työhaastattelussa, jossa voit ladella toiselle mitä sinä, mies, haet? Ei saatana että jotkut on pihalla.
Jos oot tinderissä, niin voit tehdä pinnallisuuteesi perustuvan karsinnan siellä, ihan kenenkään tietämättä, mutta tosimaailmassa kohdatessa ei oikealle ihmiselle esitetä mitään muuttumistoiveita. Jos ihminen ei miellytä, unohda se.
Ihan asiasta sivuun, mut mun nuoruuden poikkis sanoi, ettei hänen lapsestaan voi koskaan tulla homo. Nyttemmin olen toivonut, että on saanut lapsia, jotka eivät ole heteroita. 😆