Mies pyysi että olen seuraavilla treffeillä ilman meikkiä - olenko oikeassa kun en pitänyt?
Kyseessä tokat treffit. Olemme jutelleet paljon viestein, sillä välimatkaa on about 40 minuuttia autolla. Tapasimme viikko sitten ja treffit menivät erittäin hyvin, juttua riitti ja aika meni siivillä, haluttiin tavata pian uudestaan. Nyt kun sovimme seuraavaa kertaa, mies sanoi: "Voisiko seuraavilla treffeillä olla niin että oot ilman meikkiä?"
Mun korvaan kuulosti siltä että hän haluaa arvostella olenko tarpeeksi mukiinmenevä (minkä sinänsä ymmärrän, eihän sitä sikaa osteta säkissä). Mutta tokat treffit on aika outo tilanne mulle olla suurennuslasin alla, ollaanhan siinä hiukan kohteliaan etäisiä vielä (ainakin meidän tapauksessa vaikka syvällisiä ollaankin puhuttu). Mulle ehostus kuuluu sellaisiin tilanteisiin. Meikkaaminen on myös sellainen rauhoittumisrutiini ennen sosiaalisia tilanteita, koska joskus se stressaa vähän. Se on myös osa mun habitusta silloin kun huvittaa, eli sama kuin valitsee sellaiset vaatteet tai kengät jotka on mukavat ja näyttää itseltä. Tavallisesti hiihtelen ilman meikkiä 70% ajasta jonka vietän ihmisten ilmoilla, joten sanoin deittimiehelle että kyllä hän ehtii mua nähdä meikittä. Sanoin myös että koen outona sen että määritellään miltä haluan näyttää.
Sitä en sanonut että meidän ekoilla treffeillä mulla oli vain ripsiväriä ja kulmakynää, plus ihan vähän rajausta silmäkulmassa. Olen myös lähettänyt hänelle kuvan silleen että olin kokonaan ilman meikkiä. Ja ei, siinä ei ollut filttereitä tms. Meikittömyys itse ei ole ongelma vaan se että koetetaan sanoa miten laittaudun, PLUS se että treffeistä tulee tosi kiusalliset jos koen olevani arvosteltavana: "Katotaas miltä näyttää ilman meikkiä, toiv. ei kaamea..."
Mitä mieltä? Olinko väärässä kun sanoin suoraan että ehdotus on tahditon?
Kommentit (301)
Tuo miehen selityskin meikittömyydestä tuntui tosi oudolta. Veikkaan, että mahdollisessa jatkossa hän vääntää ja kääntää asiat kun hänen mielestään niissä on ristiriitaisuuksia tai miksi nyt sanot näin kun eilen/toissapäivänä/viikko aikaa sanoit näin. Alat varoa sanomisiasi tai alat miettiä etukäteen tarkkaan miten muotoilet lauseesi, että ne olisivat mahdollisimman selkeitä ettei niitä tarvitse selitellä miehelle.
Olisin kyllä epäilevä miehen suhteen. Ehkä olisin niin utelias, että menisin yksille treffeille lyhyesti ja meikkaisin kyllä. Kuuntelisin miehen juttuja ihan tosiaan mielenkiinnosta tuleeko jotain outoja juttuja lisää.
Minun mielestäni on outoa että puututaan toisen laittautumiseen, ei siis mielestäni normaalia käytöstä.
Ensimmäinen ajatus on että onko kyseessä jokin kontrolloiva narsisti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en vain pidä meikeistä ollenkaan naisella. Ehkä johonkin juhlaan voi meikata, mut arkena nainen voisi puolestani olla 24/7 ilman meikkiä. Muutenkin tuo meikkaaminen on sellainen juttu, että naiset tekevät sen itsensä takia. En tiedä mistä saanut alkunsa väite, että miehet haluaisivat meikatun naisen. Ehkä se on se 0,1% miehistä tykkää meikeistä, silikonitäytteistä huulissa, tisseissä ja pyllyssä, mutta suurimmat arvostelijat ovat aina toiset naiset.
Sitten valikoit itsellesi naisen joka ei meikkaa. Tai ainakin yrität. Et voi vaatia toista muuttumaan tuolta osin.
Minun mieheni ainakin tykkää kun laittaudun esim. juhliin. Ja ihan tavismies on, ei mikään silikonin perässä juoksija.
Tykkäänhän minäkin että hän pyrkii näyttämään hyvältä kun yhdessä jonnekin menemme (silittää vaatteensa, laittaa tuoksua, ajaa partansa, funtsii sop
No laita sitten miehesi mieliksi meikkiä kotona, jos ei arvosta luonnollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
"No höpö höpö. Kai tiedät että ihmiset käyttävät huulipunaa juuri piilottaakseen omien huultensa mitäänsanomattoman värin? Siihen on syynsä miksi väri on juuri punainen."
No höpöhöpö, punainen on vain yksi huulipunaväri. Useimmat sävyt ovat kaukana siitä.
Nykyään. Se aito ja ensimmäinen, ja edelleen ylivoimaisesti suosituin on punainen. Ei ehkä juuri sinooperinpunainen mutta punainen kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en vain pidä meikeistä ollenkaan naisella. Ehkä johonkin juhlaan voi meikata, mut arkena nainen voisi puolestani olla 24/7 ilman meikkiä. Muutenkin tuo meikkaaminen on sellainen juttu, että naiset tekevät sen itsensä takia. En tiedä mistä saanut alkunsa väite, että miehet haluaisivat meikatun naisen. Ehkä se on se 0,1% miehistä tykkää meikeistä, silikonitäytteistä huulissa, tisseissä ja pyllyssä, mutta suurimmat arvostelijat ovat aina toiset naiset.
Sitten valikoit itsellesi naisen joka ei meikkaa. Tai ainakin yrität. Et voi vaatia toista muuttumaan tuolta osin.
Minun mieheni ainakin tykkää kun laittaudun esim. juhliin. Ja ihan tavismies on, ei mikään silikonin perässä juoksija.
Tykkäänhän minäkin että hän pyrkii näyttämään hyvältä kun yhdessä jonnekin menemme (silittää vaa
En meikkaa kotona, meikkaan lähinnä juhliin mennessäni. Töihin laitan ripsaria. Mies arvostaa luonnollisuutta, mutta myös sitä että juhliin mennään eri näköisenä kuin miltä arkena kotona näytetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"No höpö höpö. Kai tiedät että ihmiset käyttävät huulipunaa juuri piilottaakseen omien huultensa mitäänsanomattoman värin? Siihen on syynsä miksi väri on juuri punainen."
No höpöhöpö, punainen on vain yksi huulipunaväri. Useimmat sävyt ovat kaukana siitä.
Nykyään. Se aito ja ensimmäinen, ja edelleen ylivoimaisesti suosituin on punainen. Ei ehkä juuri sinooperinpunainen mutta punainen kuitenkin.
Tiedät itsekin että tuo on ihan skeidaa. Joka toisella vastaantulevalla naisella on huulimeikkiä, mutta punatut huulet on todella harvalla. Suurin osa käyttää vaaleita sävyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos näitte sotamaalauksessa, pyytäisin itsekin hieman luonnollisempaa lookia seuraavalla kerralla.
Meikkaaminen on mennyt nykyään aivan överiksi tietyissä piireissä.
"Pyytäisit"? Pyytäisit. Mietipä nyt ihan itse missä meni pieleen. Millä helvetin oikeudella pyytelet keneltäkään tuollaista? Meinaatko oikeasti, että nainen on treffeillä kanssasi kuin jossain castingissa tai työhaastattelussa, jossa voit ladella toiselle mitä sinä, mies, haet? Ei saatana että jotkut on pihalla.
Jos oot tinderissä, niin voit tehdä pinnallisuuteesi perustuvan karsinnan siellä, ihan kenenkään tietämättä, mutta tosimaailmassa kohdatessa ei oikealle ihmiselle esitetä mitään muuttumistoiveita. Jos ihminen ei miellytä, unohda se.
No meinaahan se (että nainen on ikäänkuin koejalla siellä treffeillä) ja sehän tällaisissa minua huvittaakin :D :D Miettikää millainen ego on miehellä joka suuressa arvossaan vaivautuu sille alempiarvoiselle ja tyhmälle naiselle kertomaan, millaisella ulkonäöllä pitäisi Hänen Ylhäisyyttä ilahduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedät itsekin että tuo on ihan skeidaa. Joka toisella vastaantulevalla naisella on huulimeikkiä, mutta punatut huulet on todella harvalla. Suurin osa käyttää vaaleita sävyjä.
Vaaleita punaisen sävyjä. 2000-luvun alussa oli muodissa nudenvärinen huulimeikki, mutta se meni nopeasti ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos näitte sotamaalauksessa, pyytäisin itsekin hieman luonnollisempaa lookia seuraavalla kerralla.
Meikkaaminen on mennyt nykyään aivan överiksi tietyissä piireissä.
"Pyytäisit"? Pyytäisit. Mietipä nyt ihan itse missä meni pieleen. Millä helvetin oikeudella pyytelet keneltäkään tuollaista? Meinaatko oikeasti, että nainen on treffeillä kanssasi kuin jossain castingissa tai työhaastattelussa, jossa voit ladella toiselle mitä sinä, mies, haet? Ei saatana että jotkut on pihalla.
Jos oot tinderissä, niin voit tehdä pinnallisuuteesi perustuvan karsinnan siellä, ihan kenenkään tietämättä, mutta tosimaailmassa kohdatessa ei oikealle ihmiselle esitetä mitään muuttumistoiveita. Jos ihminen ei miellytä, unohda se.
No meinaahan se (että nainen on ikäänkuin koejall
Ja ajattele miltä tuntuisi istua meikittömänä siellä treffeillä ja miettiä että siinä se mies nyt funtsii riittääkö mun meikitön ulkonäköni seuraavaan karsintakierrokseen. :D
Olo kuin pahaisella näyttelyrakilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Terveisin sellainen unelmien luonnonkaunis muija jolle on luonto suonut tummat ripset/kulmat ja punaiset pusuhuulet, mutta joka tajuaa ihan hyvin myös heitä joilla ei näin ole, ja heidän oikeuttaan näyttää siltä miltä sillä hetkellä sattuu huvittamaan. "
Hyi hitto, luonnostaan punaiset huulet eivät kyllä ole kenenkään unelma. Näyttää lähinnä tulehtuneelta.
Mitä? :D Näyttääkö huulipunatutkin huulet tulehtuneilta? Ihan normi, että joillain on luonnostaan punaiset huulet, jos huulissa on ohut ja läpikuultava iho.
Ei näutä, mutta sinäpä sen sanoit, ohut iho. Ei todellakaan asia millä kannattaa kehuskella. Kauniit huulet ovat terveet ja vaaleat.
Punaiset huulet ovat yksi universaaleista kauneuden merkeistä, niinkuin myös pitkät terveet hiukset ja suuret silmät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä oletko sä jankkaaja mies vai nainen, mutta siinä sinä vaan luennoit mikä olisi paras ja suotava väri naisen huulille. Oletko kenties ap:n treffikaveri? Olisiko muita ohjeita, esim. lahkeen pituuteen tai hiusten sävyyn?
Vierailija kirjoitti:
Miten nykyään ollaan noin jumalattoman herkkähipiäisiä ja itseensä kaikesta ottavia. Se oli kysymys, ei vaatimista eikä kontrollointia.
Varma merkki joko olemattomista käytöstavoista/kotikasvatuksesta ja/tai mielisairaudesta. Niin tai näin, luiskaan vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi. Mies määräisi minun meikkaamisesta?! Älä vaan ala tuollaisen miehen kanssa suhteeseen.
En saa jutusta sellaista käsitystä, että mies määräisi mitään. Hän kysyy onko mahdollista.
Kysyy miksi? Etkö ymmärrä että tässä ei ole pointtina onko meikkiä vai ei, ei edes se onko sotamaalaus hot or not. Pointti on se, että minkälainen ihminen esittää toiselle, elävälle, aikuiselle, itsenäiselle ihmiselle tuollaisia toiveita (tai "kysymyksiä) ja miksi? Ja millä oikeudella, mitä se kuvittelee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi. Mies määräisi minun meikkaamisesta?! Älä vaan ala tuollaisen miehen kanssa suhteeseen.
En saa jutusta sellaista käsitystä, että mies määräisi mitään. Hän kysyy onko mahdollista.
Kysyy miksi? Etkö ymmärrä että tässä ei ole pointtina onko meikkiä vai ei, ei edes se onko sotamaalaus hot or not. Pointti on se, että minkälainen ihminen esittää toiselle, elävälle, aikuiselle, itsenäiselle ihmiselle tuollaisia toiveita (tai "kysymyksiä) ja miksi? Ja millä oikeudella, mitä se kuvittelee?
Sellainen joka haluaa itselleen sopivan kumppanin eikä välitä siitä jos ihminen jonka kanssa on käynyt kerran treffeillä, loukkaantuu siitä. En tiedä onko oikein vai väärin, minusta kaikilla ihmisillä on outoja toiveita ja toiset paljastavat sen aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen joka haluaa itselleen sopivan kumppanin eikä välitä siitä jos ihminen jonka kanssa on käynyt kerran treffeillä, loukkaantuu siitä. En tiedä onko oikein vai väärin, minusta kaikilla ihmisillä on outoja toiveita ja toise
Voi hyvä luoja. Jos haluaa kumppanin joka ei meikkaa, ei mene toisille treffeille ihmisen kanssa joka meikkaa. Simple as that. Lisäksi todennäköisesti tuon meikkaamattomuus-meikkaamis-preferenssin näkee toisesta jo siinä vaiheessa kun niitä ekoja treffejä sovitaan (esim. Tinderkuvista).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän miehet edes huomaa mitään ripsivärejä ja jos kulmia on vähän värjätty.
Jos mies kiinnittää meikkiin huomiota niin sitä on jo "pikkuisen" enemmän lätkityy naamaan.
Klisee. Monikin mies osaa sanoa onko naisella meikkiä, vaikka toiset ei tajuakaan.
Me oltiin asuttu kolme vuotta yhdessä kun mies tajusi, että meikkaan arkenakin. Herättiin aamuisin eri aikaan, joten mies ei tiennyt aamurutiinejani, ja viikonloppuisin en meikannut kuin silloin kun olin lähdössä viihteelle, ja silloin yleensä vähän enemmän. Edelleen, kymmenen vuoden päästä saattaa sanoa, että "sä et meikannut silloin kun alettiin seurustella", ja joudun muistuttamaan että olen aina meikannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen joka haluaa itselleen sopivan kumppanin eikä välitä siitä jos ihminen jonka kanssa on käynyt kerran treffeillä, loukkaantuu siitä. En tiedä onko oikein vai väärin, min
Hän halusi nähdä naisen ilman meikkiä, emme tiedä halusiko hän naista joka ei meikkaa lainkaan. Tällaista tää deittailu on, ja minusta ristiriitojen selviäminen alkuvaiheessa on aina parempi kuin se että ne selviävät myöhäisemmässä vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen joka haluaa itselleen sopivan kumppanin eikä välitä siitä jos ihminen jonka kanssa on käynyt kerran treffeillä, loukkaa
Aivan, kuin näyttelyesineen. Kolmansille treffeille voi sitten pyytää toisen vaikka uimapuvussa tai tietynlaisessa iltameikissä, että tietää sitten mitä saa ja miellyttääkö näkymät.
Ihan hullua jos joku tuollaiseen suostuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen joka haluaa itselleen sopivan kumppanin eikä välitä siitä jos ihminen jonka kanssa on käynyt kerran treffeillä, loukkaantuu siitä. En tiedä onko oikein vai väärin, minusta kaikilla ihmisillä on outoja toiveita ja toise
Ja sä meinaat, että se sopiva löytyy muuttamalla epäsopivaa omaan makuun kivemmaksi? Että se ihminen joka on tykännyt viimeiset kymmenen vuotta meikata, muuttuu pyynnöstäsi yhtäkkiä sellaiseksi joka ei tykkää meikata, tai päinvastoin? Ja sitten elätte elämänne onnellisina loppuun asti, kun olette match made in heaven?
Kysy siltä että miksi haluat nähdä minut ilman meikkiä.? oliko minulla kenties sinun mielestäsi liikaa meikkiä viimeksi tavatessamme, vai mihin toiveesi perustuu?