Kenen uskot murhanneen Jukka S Lahden?
Kerro mielipiteesi? Kiinnostaisi tietää kuinka moni uskoo murhaajan olleen Anneli? Tai vaihtoehtoisesti kuka muu se voisi olla? En usko itse, että tämä murha selviää koskaan.
Kommentit (3313)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan nuo puhelut tärkeitä selvittää. Jukka oli murhan eli rikoksen uhri. Poliisiin ollaan yleensä rikosasioissa yhteydessä. Mitä hän oli poliisin kanssa selvittänyt monen puhelun verran, kun hänen nimeäänkin oli järjestelmästä haettu?
Oliko nimeä haettu ennen murhaa vai sen jälkeen?
Ennen. Jukka itse puhui puhelimessa jonkun kanssa. Jukan nimeä haettiin järjestelmästä muistaakseni toukokuussa 2006. Päivämäärät, joita haettiin oli 29.4.2006 ja 30.4.2006.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti Tapio Santaoja jatai veljensä liittyvät tähän. Kuka lisäsi tuon -uole -äänen häkeraitaan? Kuka hävitti alkuperäisen?
Vaikka häkenauhalla ei olisi koko uole-sanaa, siitä selviää, että Anneli valehtelee ja on itse murhaaja. Häkenauhalta ei kuulu kenenkään ulkopuolisen ääntä, mutta Anneli juoksentelee siellä kengät jalassa, vaikka väitti olleensa paljain jaloin.
KRP:n äänitutkijat olivat kanssasi eri mieltä 2006-2008, jolloin kaikki heistä kuulivat ulkopuolisen ääniä. Yhtäkkiä, 2009 he eivät enää kuulleet ulkopuolisia ääniä. Hmm.
Helppo selitys on että alkup. ääninauhasta on otettu useampia kopioita, jotta useammat poliisit ja ään
Mitä ääniä nämä äänitutkijat sitten kuulivat, joita kutsuivat ulkopuolisen ääniksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti Tapio Santaoja jatai veljensä liittyvät tähän. Kuka lisäsi tuon -uole -äänen häkeraitaan? Kuka hävitti alkuperäisen?
Vaikka häkenauhalla ei olisi koko uole-sanaa, siitä selviää, että Anneli valehtelee ja on itse murhaaja. Häkenauhalta ei kuulu kenenkään ulkopuolisen ääntä, mutta Anneli juoksentelee siellä kengät jalassa, vaikka väitti olleensa paljain jaloin.
KRP:n äänitutkijat olivat kanssasi eri mieltä 2006-2008, jolloin kaikki heistä kuulivat ulkopuolisen ääniä. Yhtäkkiä, 2009 he eivät enää kuulleet ulkopuolisia ääniä. Hmm.
Tekniikka kehittyy äänenanalysoinnissakin. Ehkä uudemmalla tekniikalla tuli selväksi ettei siellä ole
Mitä vaan, ettei tarvitsisi myöntää mitä tässä on tapahtunut? Hienosti mielesi keksi uuden ad hoc-selityksen. Tämä häkenauha on vain jäävuoren huippu.
Sanoo tyyppi jolla ei ole oman väitteensä tueksi näemmä muuta kuin epämääräistä käsienheiluttelua foliot päässä. Fakta on, että tekniikka kehittyy. Sinulta puuttuu faktat kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan nuo puhelut tärkeitä selvittää. Jukka oli murhan eli rikoksen uhri. Poliisiin ollaan yleensä rikosasioissa yhteydessä. Mitä hän oli poliisin kanssa selvittänyt monen puhelun verran, kun hänen nimeäänkin oli järjestelmästä haettu?
Oliko nimeä haettu ennen murhaa vai sen jälkeen?
Ennen. Jukka itse puhui puhelimessa jonkun kanssa. Jukan nimeä haettiin järjestelmästä muistaakseni toukokuussa 2006. Päivämäärät, joita haettiin oli 29.4.2006 ja 30.4.2006.
Niin, että tämän jälkeen ei ole soitellut ja mystisesti tapetaan vasta reilun puolen vuoden kuluttua puhelusta? Eipä tainnut Jukalla mitään kiireellistä asiaa poliisille ollut...
Vierailija kirjoitti:
Luin juuri Mannerin haastattelua. DNA-kontaminaatio johti tutkinnan väärille raiteille. Jos sen takia ei olisi poissuljettu ihmisiä niin tekijä olisi todennäköisesti löytynyt hyvinkin nopeasti.
Varmaan, jos olisi aiemmin tajuttu, ettei ulkopuolisesta ole paikalla dna:ta eikä ääntä kuulu, huomio olisi osattu kääntää Aueriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisenä nauhaa kuunnellut Mäkinen ihmetteli heti alkuun, kun kenenkään ääntä ei kuulunut. Joitain kolinoita yritettiin laittaa ulkopuolisen tekemiksi. Mutta tottahan se on, ettei Jukka puhu kenellekään ulkopuoliselle mitään. Hän huutelee vain Annelille, jonka ei usko sentään tekevän hänelle enempää pahaa.
Kun huppiksen tutkintalinja ei vienyt mihinkään, alettiin häkenauhaakin tutkimaan tarkemmin. Siellä on useita asioita, jotka viittaavat Anneliin tekijänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Krp:n äänitutkijoita on tässä keississä vain yksi. Muut litteroinnit ovat paikallispoliisilta, Tampereen yliopiston informatiikan laitokselta ja puolustuksen tyypeiltä. Sekä tietysti myöhemmin joukolta amatöörejä ja Jensin armaalta siskolta Suskulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin juuri Mannerin haastattelua. DNA-kontaminaatio johti tutkinnan väärille raiteille. Jos sen takia ei olisi poissuljettu ihmisiä niin tekijä olisi todennäköisesti löytynyt hyvinkin nopeasti.
Varmaan, jos olisi aiemmin tajuttu, ettei ulkopuolisesta ole paikalla dna:ta eikä ääntä kuulu, huomio olisi osattu kääntää Aueriin.
Eipä kuulunut Annelinkaan ääniä eikä löytynyt Annelin Dna:ta, eikä Annelissa ollut jälkeäkään pystypainista tai tappelusta vaikka todistettu on että Jukka pisti kovin vastaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppo selitys on että alkup. ääninauhasta on otettu useampia kopioita, jotta useammat poliisit ja ään
Äänirekoissa on kuitenkin selvitetty, että tietynlaisten äänien olisi pitänyt tallentua puhelimen kautta häkenauhalle. Sieltä ei kuitenkaan kuulunut kenenkään ulkopuolisen kävelyä takkahuoneessa.
Anneliin viittaa se että kaikesta paskasta huolimatta hän on aivan ok, ja tuli pystypäin oikeussaliin ja vaikuttaa täysin toimintakykyiseltä. Jos minua olisi syytetty aiheettomasti mieheni murhasta, lasteni hyväksikäytöstä ja lapset olisi huostaanotettu, en usko että olisin mitenkään täysissä järjissäni? Mutta voihan olla että olen väärässä ja Anneli on vain super ihminen joka kestää. Toinen kumma oli lasten lausunto, että
kotona järjestettiin Jukanmurha-juhlat. Siis WTF juhlitaan lasten isän murhaa? Pakko olla joku väärinkäsitys.
"Partanen kertoi oikeudessa löytäneensä todellisuudessa AV:n huoneesta löytyneen parittoman hanskan Auerin sängystä, "peiton alta", vaikka peitot oli ko. päivänä jo viety poiskin. Myöhemmin todettiin, että poliisille oli sattunut "erehdys"."
"takkahuoneen sängyltä taltioitu musta näppylähanska, Tähtisentie 54 (saapunut 8.4.2009)"
Mikä ihme tuo saapumisaika on? 2,5 vuotta murhan jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä kuulunut Annelinkaan ääniä eikä löytynyt Annelin Dna:ta, eikä Annelissa ollut jälkeäkään pystypainista tai tappelusta vaikka todistettu on että Jukka pisti kovin vastaan
Auer juoksee siellä kengät jalassa, huutaa uole ja hei lopeta. Auerin dna:ta on huone täynnä. Pystypainia ei edes käyty, siihen viittaavat pistot tulivat kilven käytöstä. Jukkaa lyötiin halolla päähän varhaisessa vaiheessa. Hän valutti verta pitkään sängyllä.
Vierailija kirjoitti:
"Partanen kertoi oikeudessa löytäneensä todellisuudessa AV:n huoneesta löytyneen parittoman hanskan Auerin sängystä, "peiton alta", vaikka peitot oli ko. päivänä jo viety poiskin. Myöhemmin todettiin, että poliisille oli sattunut "erehdys"."
"takkahuoneen sängyltä taltioitu musta näppylähanska, Tähtisentie 54 (saapunut 8.4.2009)"
Mikä ihme tuo saapumisaika on? 2,5 vuotta murhan jälkeen?
Tarkoittanee saapumista krp:lle Porin poliisilta.
Tuota ensimmäistä kappaletta en tajunnut. Oliko joku Partanen yrittänyt lavastaa AV:tä murhaajaksi? Tuon hanskan näppylöitten keskinäinen etäisyys ei kuitenkaan sopinut seinän verijälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Anneliin viittaa se että kaikesta paskasta huolimatta hän on aivan ok, ja tuli pystypäin oikeussaliin ja vaikuttaa täysin toimintakykyiseltä. Jos minua olisi syytetty aiheettomasti mieheni murhasta, lasteni hyväksikäytöstä ja lapset olisi huostaanotettu, en usko että olisin mitenkään täysissä järjissäni? Mutta voihan olla että olen väärässä ja Anneli on vain super ihminen joka kestää. Toinen kumma oli lasten lausunto, että
kotona järjestettiin Jukanmurha-juhlat. Siis WTF juhlitaan lasten isän murhaa? Pakko olla joku väärinkäsitys.
Auer halusi pelotella lapsia, etteivät he kertoisi poliisille, psykologille tai sossulle murhayöstä. Samalla hän loi lapsille muistikuvia, jotka olisi myöhemmin saanut kuulostamaan epäuskottavilta. Ja oli kai se kiva itse juhlistaa täydellistä murhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auer ei voi olla tekijä todistusaineiston perusteella niin eipä sille tunnustukselle kovin hyvin siellä oikeudessa käynyt. Poliisi oli valehdellut Auerille, että talossa ei ollut ulkopuolisia. Auer oli siitä ihmeissään ja sanoi, että sittenhän hänen täytyy olla tekijä, mutta hän ei muista siitä mitään. Poliisi ehdotti, että olisi ollut riitaa. Auer sanoi, että jos on ollut niin hän ei muista siitä mitään. Mikään kohta tunnustuksessa ei perustunut Auerin omiin muistikuviin, vaan ne olivat poliisin ehdotuksia tapahtumien kulusta.
Kylläpä tiettävästi vesiselvän Annelin muisti osasi pätkäistä juuri sopivassa kohtaa. "Silloinhan tekijän täytyy olla minä, mutta en muista siitä mitään". Onpa valikoiva muisti, miten tämä muistinmenetys on selitettävissä? Kirjankin kirjoittanut tapahtumista, mutta ei muista tappoiko miehensä puukolla, mv?
Oon lukenu lehistä muistaki samantyyppisistä muistinmenetyksistä. Lukekaa ite.
Mitä ääniä nämä äänitutkijat sitten kuulivat, joita kutsuivat ulkopuolisen ääniksi?
Varmaan niitä kolinoita joita tulee siitä kun Jukka liikkuu lattialla.
Vierailija kirjoitti:
Olisko "ketä siellä on" -kysymys sellainen mikä mahtuu 2 sekuntiin? Ihan kuin olisin lukenut jostain, että se nauha on lyhentynyt 2 sekuntia.
Olen lukenut jostain, että hän huutaa nauhalla vihaisesti Mitä nyt? tai pitääkö? Oliko näin?
Vierailija kirjoitti:
Onko Ulvilan alueen matkapuhelinten linkkiasematietoja mahdettu tutkia/ottaa talteen tuolloin? Olihan tuolloin jo matkapuhelimia aika monella ihmisellä. Nykyään digitaalisten jälkien tutkiminen on rikosten tutkinnassa hyvin keskeistä. Eikö sen turkulaisen lakimiehen tapauksen selviämistä auttanut talteen otetut linkkiasematiedot, jotka onnekkaasti oli kerätty sen mainosmiehen talousrikosjutun takia.
Fiksuahan tuo olisi ollut. Vai voitiinko niin tehdä jo tuolloin? Ja oliko kännyt yleisiäkin?
Ei Annelilla ollut mitään muistinmenetystä. Onhan hän kertonut miten huppis tuli taloon ja murhasi hänen miehensä. Anneli ihmetteli sitä, kun hän ei muistanut riidelleensä Jukan kanssa ja pyysi päästä ammattihenkilön luo, jotta muistiongelma voitaisiin selvittää. Näin vahva luotto Annelilla oli poliisiin. Poliisi sanoi, että teillä oli riita niin Anneli uskoi sen, vaikkei itse muistanut sitä.
Ongelma on, että puhelinmikrofonin tarkoitus on välittää puhetta, eikä ole optimoitu ympäristön äänille. Taustaäänien taajuusalueet on alunperin voineet olla sellaisia etteivät ole tallentuneet alkuperäisellä äänitykselle lainkaan. Ei niitä pysty siis jälkikäteen parhaimmillaan laitteillakaan saada esille.