Mistä tunnistaa huomattavan älykkään ihmisen?
Kommentit (419)
Vierailija kirjoitti:
Yksilö on älykäs jollain osa-alueella, tähän ei voi hirveästi itse vaikuttaa. Älykäs voi kuitenkin tehdä myös tyhmiä asioita. Viisaus tulee elämänkokemuksen myötä.
Niin, sanotaan että älykkyys on synnynnälstä. 2-vuotias voi toden totta tehdä tyhmiä asioita kuten kakata housuun.
Huomioliiveistä jossa lukee edessä men ja takana sa.
Ei sorru sellaiseen omituiseen riitelemiseen ja jankuttamiseen, kuin täällä jotkut. Tai voihan se olla joku skitsofreenikkko, joka riitelee keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Minä olen erittäin älykäs. Ei se näy jokapäiväisessä elämässäni, koska tykkään enemmän nauraa kuin jauhaa politiikan uusista tuulista ja tieteestä. Minulla on kuitenkin erittäin hyvä looginen päättelykyky ja osaan lukea rivien välistä. Vapaa-ajallani rakastan opiskella uusia kieliä ja ylipäätään imen tietoa sieltä sun täältä. Olen ylpeä siitä, että haluan aina oppia ja käyttää hyväkseni mahdollisuuksia oppia lisää ja lisää. Oli aihe mikä tahansa.
Et sä kovin älykkäältä vaikuta etkä loogiselta. Et jauha uusista tuulista tai tieteestä mutta samaan aikaan rakastat opisikella ja imeä tietoa. Vähän ristiriidassa keskenään. Sitä paitsi oppiva henkilö voi olla VIISAS ei vältämättä älykäs. Kaksi eri asiaa.
Älykkään pitää olla kiinnostunut politiikasta ja ti
Älä unohda homssuista ulkomuotoa 😂
Vierailija kirjoitti:
Ei sorru sellaiseen omituiseen riitelemiseen ja jankuttamiseen, kuin täällä jotkut. Tai voihan se olla joku skitsofreenikkko, joka riitelee keskenään.
Et näköjään älykkyydestäsi huolimatta tiedä millainen on skitsofrenia.
Sellainen, joka ei kysele koskaan mitään vauva palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen, joka ei kysele koskaan mitään vauva palstalla.
Tässäkin lienee kyse lopulta vain oman perseen suojelusta.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Minä olen erittäin älykäs. Ei se näy jokapäiväisessä elämässäni, koska tykkään enemmän nauraa kuin jauhaa politiikan uusista tuulista ja tieteestä. Minulla on kuitenkin erittäin hyvä looginen päättelykyky ja osaan lukea rivien välistä. Vapaa-ajallani rakastan opiskella uusia kieliä ja ylipäätään imen tietoa sieltä sun täältä. Olen ylpeä siitä, että haluan aina oppia ja käyttää hyväkseni mahdollisuuksia oppia lisää ja lisää. Oli aihe mikä tahansa.
Jos pitää opiskella jatkuvasti, tarkoittaa että ei tiedä tarpeeksi. Olet siis tymä etkä älykäs. Kyllä se on jämpti.
Vierailija kirjoitti:
Älykkään on vaikea myöntää olleensa väärässä. Sen sijaan viisas ihminen pystyy oman mokansa helposti myöntämään ja sille nauramaan.
En koskaan (?) myönnä olevani väärässä. Tämä johtuu myös ilkikurisuudestani. Koko ajatus virheen myöntämisestä on niin typerä. Se sotii älyäni vastaan. Virheen myöntämistä vaativat vain ei niin älykkäät ihmiset, ja joilla on vielä luonteessa joku reikä/aukko, jota tällä "väärässä/oikeassa"-olo jutullaan koittavat paikkailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älykkään on vaikea myöntää olleensa väärässä. Sen sijaan viisas ihminen pystyy oman mokansa helposti myöntämään ja sille nauramaan.
En koskaan (?) myönnä olevani väärässä. Tämä johtuu myös ilkikurisuudestani. Koko ajatus virheen myöntämisestä on niin typerä. Se sotii älyäni vastaan. Virheen myöntämistä vaativat vain ei niin älykkäät ihmiset, ja joilla on vielä luonteessa joku reikä/aukko, jota tällä "väärässä/oikeassa"-olo jutullaan koittavat paikkailla.
Tässä välissä aiheellista faktantarkastus. Tämän viestin kirjoittaja on eri henkilö kuin viestin 10.02 kirjoittaja.
Siitä, ettei se kirjoittele AaVeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen huomannut, ettei kannata avata suutaan joka asiassa, vaikka tietäisinkin, joten tekeydyn tyhmäksi. Porukka ei tykkää besserwisser meiningistä.
Suojelet siis omaa persaustasi lähinnä tuolla vai mihin pyrit sillä?
Oman persauksen suojeleminen on älykästä
Miten niin? Riippuu fokuksesta.
Ei riipu, se on aina älykästä.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin tunnistan hänet älykkyydestä. Mistä avaaja tunnistaa tarkoittamansa henkilön?
Apukeinona voin käyttää jopa ulkonäköä; korkea, laaja, kupera otsa ja pitkät, alhaalla olevat ulkokorvat, jotka saattavat olla kapeat ja taaksepäin viistot.
Täytyy tietysti muistaa, että älykyyttä on noin 8-9 eri lajia, joiden edustajia on vaikeaa maallikon erottaa toisistaan.
Mr. Spock?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen huomannut, ettei kannata avata suutaan joka asiassa, vaikka tietäisinkin, joten tekeydyn tyhmäksi. Porukka ei tykkää besserwisser meiningistä.
Suojelet siis omaa persaustasi lähinnä tuolla vai mihin pyrit sillä?
Oman persauksen suojeleminen on älykästä
Ei riipu, se on aina älykästä.
Ei ole, jos ei ole fiksoitunut itsensä ja omien geeniensä säilymiseen populaatiossa.
Typerä keskustelu...
Älykäs poistuu.
Älykäs ihminen kysyy mieluummin kysymyksiä kuin antaa vastauksia. Älykäs ihminen oppii mieluummin kuin opettaa.
Huomaa helposti, älykölle tulee jonnekin muualle lähtö muutaman minuutin jälkeen seurassani.
Vierailija kirjoitti:
Älykäs ihminen kysyy mieluummin kysymyksiä kuin antaa vastauksia. Älykäs ihminen oppii mieluummin kuin opettaa.
Totta. Tyhmät ja itseään ylivertaisina pitävät, toisia kohtaan alentuvat ihmiset paasaavat, opettavat, päpättävät ja luennoivat vetämättä edes henkeä välissä, koska kokevat niin kovaa tarvetta painaa toisia alleen. Älykkäät eivät mielellään halua tilanteeseen jossa joutuisi opettamaan toista, se on turhauttavaa ja työlästä, etenkin jos toinen on paljon itseä tyhmempi. Pitää pohjustaa ja olla kärsivällinen, silti toinen putoaa kärryiltä, hermostuu, ei ymmärrä tai jotain muuta epätoivottua.
Vierailija kirjoitti:
Siitä, ettei se kirjoittele AaVeelle.
Enpä ole ikinä kuullut tätä ennen. Ei ole yhdessäkään älykkyysketjussa ollut ennen. Kuten ei sekään tieto, että viisas ei joudu, ja sydämmmensivistys, ja älykäs ei ikinä sano että on älykäs.