Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen miettinyt kuntosalikortin hankkimista, mutta pelottaa lähteä salille ylipainoisena

Vierailija
06.01.2025 |

Kaikkia laitteita en osaa käyttää, mutta aikuinen tytär on luvannut opettaa ja yksi tuolla salilla käyvä tuttava myös.

Mulla vain on reilusti ylipainoa eikä kunto tietenkään ole sieltä parhaimmasta päästä. En nyt mikään sohvaperuna ole koska teen fyysisesti raskasta työtä vanhuspuolella. Painoa tällä hetkellä 114kg ja pituus on 168cm eli reippaasti on ylimääräistä. Olen jo pudottanut kuitenkin painoa 11kg eli olen ollut vieläkin painavampi.

Ei vain houkuta ajatus mennä puhisemaan salille muiden katseiden alle. Vaikka aina sanotaan, että ei siellä muut mitään katso vaan keskittyvät omaan treeniin. Olisi vain silti mukava kun saisi olla ihan yksin siellä tai paikalla vain korkeintaan pari tuttua ihmistä. 

Miten pääsen yli tästä pelosta ja saan itseni tsempattua salille? Ei ole kyse siitä, että en haluaisi kuntoilla ja pudottaa painoa vaan mua oikeasti jännittää mennä sinne salille. Uimassa olen käynyt, mutta siinä jotenkin on turvassa siellä veden alla kun ei näy koko ajan vartalo muille.

Mä saisin vielä opiskelijahintaan lipun sekä nyt menossa tammiale. Saisin ostettua puolen vuoden kortin e-passin summalla kokonaan. Mä olen siis vakityössä ja sen vuoksi mulla on e-passi käytössä, mutta opiskelen samalla ja siksi saan opiskelija-alennukset.

Kommentit (149)

Vierailija
81/149 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit ollut oikeasti 50kg ylipainoinen, tietäisit sen että kukaan ei liiku normaalisti sellaisen massan kanssa. Tosin ylipainoiselle tila on uusi normaali eikä omaa tilaa ole aina mahdollista havainnoida puolueettomasti. 

Olen nähnyt paljon huomattavan ylipainoisia eikä yhdenkään liikkuminen ole ikinä ollut normaalia, sinä et ole poikkeus

Vierailija
82/149 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä nykyään ei voi urheilla julkisilla paikoilla, koska päätyy jonkun kuvaamana naurunalaiseksi someen. Sitten ihmetellään, miksi ihmiset eivät liiku.

Tämä. Mä lopetin julkisesti lenkkeilyn kun lauma teinipoikia kuvasi mua ja naureskeli

Tämän vuoksi en juokse missään, ellen ole jossain niin totaalikorvessa, että vastaantulija olisi kova ihme.

Joskus 2000-luvun alussa onneksi ei vielä kamerakännyköitä juuri ollut, mutta muista kyllä ne naureskelut kun ilmeisesti näytin niin tyhmältä juostessani. Sen jälkeen en olekaan missään julkisilla paikoilla lenkkeillyt.

Liikunnan pitäisi olla hauskaa, mutta tuntuu että siitä saa joko hihittelyä tai sitten silmiä pyörittelevää ohjausta, että mikä kaikki liikkumisessasi on pielessä. Kävelin joskus 10km lenkkejä urheilukseni, ja mainitsin siitä palstalla. Sain heti moitteita, että tuossa menee nivelet jumiin ja vaikka mitä, ja "tehokkaampi setti olisi tuo + porrasjuoksu x määrän viikossa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/149 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden tuomitsevat katseet on yleensä enemmän omassa päässä. Itse ainakin arvostan enemmän, että tekee asialle jotain. Jokaisella on joku lähtötaso mikä on vain hyväksyttävä.

Vierailija
84/149 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kertoo liikkuvansa ja haluaa käydä myös kuntosalilla. Ylimielinen besserwisser-sankari teilaa mennen tullen ja palatessa. Ei edes huomaa omaa törkeää käytöstään ja kuvittelee tietävänsä kaiken. Joku kertoo olleensa 50kg ylipainoinen ja silti kävelleensä ihan normaalisti eikä vaappuen. Besserwisserin mukaan näin ei voi olla. En tiedä missä harhoissa tuo tyyppi oikein elää, mutta harvinaisen kusipäinen ainakin on.

Vierailija
85/149 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä luulet niiden muiden näyttävän?

Valtaosa suomalaisista on ylipainoisia. 

Vierailija
86/149 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit ollut oikeasti 50kg ylipainoinen, tietäisit sen että kukaan ei liiku normaalisti sellaisen massan kanssa. Tosin ylipainoiselle tila on uusi normaali eikä omaa tilaa ole aina mahdollista havainnoida puolueettomasti. 

Olen nähnyt paljon huomattavan ylipainoisia eikä yhdenkään liikkuminen ole ikinä ollut normaalia, sinä et ole poikkeus

Mä olen oikeasti ollut 50kg ylipainoinen enkä todellakaan kävellyt vaappuen. Lopeta jo tuo jankutus ja muiden syyttely valehtelijoiksi. Sulla on nyt iso ongelma sun omien korvien välissä. 

Vierailija
87/149 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä nykyään ei voi urheilla julkisilla paikoilla, koska päätyy jonkun kuvaamana naurunalaiseksi someen. Sitten ihmetellään, miksi ihmiset eivät liiku.

Tämä. Mä lopetin julkisesti lenkkeilyn kun lauma teinipoikia kuvasi mua ja naureskeli

Tämän vuoksi en juokse missään, ellen ole jossain niin totaalikorvessa, että vastaantulija olisi kova ihme.

Joskus 2000-luvun alussa onneksi ei vielä kamerakännyköitä juuri ollut, mutta muista kyllä ne naureskelut kun ilmeisesti näytin niin tyhmältä juostessani. Sen jälkeen en olekaan missään julkisilla paikoilla lenkkeillyt.

Liikunnan pitäisi olla hauskaa, mutta tuntuu että siitä saa joko hihittelyä tai sitten silmiä pyörittelevää ohjausta, että mikä kaikki liikkumisessasi on pielessä. Kävelin joskus 10km lenkkejä urheilukseni, j

Jos olisit vahvempi, toisten ilkkumisen ottaisit nöyränä vastaan, on syytäkin asenteella ja se ruokkisi sinua hoitamaan asian entistä tarmokkaammin kuntoon. Olisit sanonut pojille että katsokaas minua vuoden kuluttua ja laittanut lisää vauhtia lenkkareihin.

Ilkkuminen on oikein hyvä ja ravitseva asia ihmiselle joka on kyllin nöyrä ottamaan palautteen vastaan

Vierailija
88/149 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap luovu sokerista, liian suolan käytöstä ja vaaleasta leivästä

Laihduin näin yhdessä viikossa 3kg

Vierailija
89/149 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reippaasti vaan jokainen tekee omat ohjelmat ja muistahan ettet itse tarkkaile muita😉

Vierailija
90/149 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen oikeasti ollut 50kg ylipainoinen enkä todellakaan kävellyt vaappuen. Lopeta jo tuo jankutus ja muiden syyttely valehtelijoiksi. Sulla on nyt iso ongelma sun omien korvien välissä. 

Onko sinulla linkittää vaikka videota tästä ylipainoisen kävelystä niin arvioidaan yhdessä että näyttääkö lyllertämiseltä vai normaalilta kävelystä? Väitän että lyllertäessäsi on ihra hölskynyt puolelta toiselle, kaukana normaalista terveestä kävelystä

Vierailija
91/149 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä luulet niiden muiden näyttävän?

Valtaosa suomalaisista on ylipainoisia. 

Suurin osa suomalaisista on fyysisesti ja myös henkisesti sairaita. Terve mieli terveessä ruumiissa. 

Vierailija
92/149 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki siellä voi olla muutama irvileuka joka napsii kuvia "hauskoista" kävijöistä ja sitten mennään työpaikalle hyvesignaloimaan kiusaamattomuutta ja muuta. On sitten eri asia, antaako näiden vaikuttaa ja valtaosaa kävijöistä tuskin kiinnostaa muut. 

Vierailija
93/149 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenteista päätellen tämä itseoppinut valmentajaksi itseään kutsuva on paitsi tietämätön, myös aivan pihalla sosiaalisista taidoista. Suhtautukaamme siis myötätunnolla tähän hölmöläiseen :) 

Vierailija
94/149 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muiden tuomitsevat katseet on yleensä enemmän omassa päässä. Itse ainakin arvostan enemmän, että tekee asialle jotain. Jokaisella on joku lähtötaso mikä on vain hyväksyttävä.

Se onkin ihmisellä suuri kehittymisen askel kun ymmärtää että se joka peilistä takaisin katsoo, on yksin vastuussa kaikista ongelmista joita elämässä on. Kukaan muu ei ole tehnyt niitä valintoja joiden takia olet elämäntilanteessasi.

Vierailija
95/149 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla linkittää vaikka videota tästä ylipainoisen kävelystä niin arvioidaan yhdessä että näyttääkö lyllertämiseltä vai normaalilta kävelystä? Väitän että lyllertäessäsi on ihra hölskynyt puolelta toiselle, kaukana normaalista terveestä kävelys

Edelleen: mikä sulla on hätänä? Mä tiedän itse miten asia on, joten lopeta jo tuo jankutus. Mene hoidattamaan korvien välisi kuntoon, et ole millään mittapuulla normaali. 

Sä et myöskään näytä hahmottavan miltä ylipainoinen ihminen näyttää. Ei mulla läskit ihra hölskynyt puolelta toiselle liikkuessa. Ne joille nuo käy on huomattavasti enemmän ylipainoisia kuin 50kg. Kävelin ihan samalla tavalla kuin nyt normaalipainoisena enkä lyllertänyt tai vaappunut. 

Vierailija
96/149 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se onkin ihmisellä suuri kehittymisen askel kun ymmärtää että se joka peilistä takaisin katsoo, on yksin vastuussa kaikista ongelmista joita elämässä on. Kukaan muu ei ole tehnyt niitä valintoja joiden takia olet elämäntilanteessasi.

Missä ap syytti muita?

Vierailija
97/149 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta ensin ja mene sinne salille vasta sitten. Ei se sali sua laihduta, siihen tarvitaan vähän muutakin. Ja fakta on sekin että itse olet massan kehoos kerännyt joten ei se ole salillakävijöiden vika tai syy ettet kehtaa mennä sinne tai tänne, sun päässäs se ongelma on. Hoida ongelma pois ja tee sen jälkeen seuraava juttu, so simple as that.

Vierailija
98/149 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reippaasti vaan jokainen tekee omat ohjelmat ja muistahan ettet itse tarkkaile muita😉

Nuorena huonokuntoisena pelkäsin muiden katseita ja halusin olla näkymätön. Nyt kun tiedän olevani hyvässä kunnossa niin enemmän nautin niistä katseista.

Vierailija
99/149 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nousee 160kg penkistä

-Make

Vierailija
100/149 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä tsempit kunnan salilla käyvältä tyypiltä. Pikku sali, monenmoista kulkijaa mahtuu mukaan.

Yleensä treenin lomassa katselen, ketä salilla on - en siksi, että ulkonäkö kiinnostelisi vaan siksi, että tietyt tyypit tekee tiettyjä ohjelmia ja tiedän, missä laitteilla viettävät paljon aikaa. Oman treenin voi sitten suunnitella sen mukaan, että miten laitteita käytössä / vapautuu.

En ole havainnut itselläni mitään erityisiä negatiivisia viboja reilusti ylipainoisten / alipainoisten tai muidenkaan kohdalla. Samaan treenaajien kastiin lukeutuvat. Kiva, että huoltavat itseään.

Ainoat rasittavat on roinaajat, joiden hermo kireällä eivätkä epäröi sitä näyttää. Treeni on hirveää huutamista ja (yli)suurten painojen paiskimista. Me like not.