Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikäköhän minun olemuksessani on erilaista?

Vierailija
26.07.2023 |

Tätä olen pohtinut paljon. Monesti ohikulkijat kysyvät neuvoani tai päädyn juttelemaan tuntemattoman kanssa. Minut huomataan joukosta ja minulta odotetaan hyvää käytöstä. Mikäli huonona päivänä päästäisin suustani jotain valituksen tyylistä, kanssaihmiset ihmettelisivät todella. Muilta sellainen käytös hyväksytään. Saan myös paljon negatiivista osakseni: se näkyy siten, että tekemisiini tartutaan tai muuten tapaani puhua/olla.

Kellään muulla samaa "ongelmaa"? Tuntuu, että väreilen eri tasolla muiden kanssa, niin oudolta kun se kuulostaakin. Muuten olen ihan tavallinen harmaahiirulainen. Enkä edes ole rikas.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan.

-ap

Vierailija
2/16 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama! Kaikki normaali mikä sallitaan muille, ei koskaan sallita minulle.. huono päivä, väsy, kivut ym ongelmat eivät koskaan saa koskea minua tai muilla menee pasmat ihan sekaisin. Ja tätä tapahtuu ihan kaikkialla, töissä, kotona, tuttujen kanssa..en ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikas? Ihan normaali kommentti ja sitten loppuun noin outo heitto. Tulee olo, että ap on outo.

Vierailija
4/16 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ja oon siis mies, musta tuntuu että ihmiset kattoo mua eritavalla kuin muita ja siis kaikki ovat aina ystävällisiä ja ikäänkuin haluavat mun kunnioitusta, oon myös monesti ollut se henkilö jolle ihmiset on kertonut omia salaisuuksiaan, sellaisia mitä he eivät oo sanonu koskaan muille. Oon tosi rauhallinen persoona ollu aina, en tiedä johtuuko se siitä että ihmiset siis aistii tämän musta jotenkin. 

Vierailija
5/16 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan väreilystä puhuisi, mutta jotain sinnepäin. Ihmiset lukevat tiedostamattaan toisistaan signaaleja, kuten eläimetkin, ja me myös tiedostamattamme lähetämme niitä. Hienovarainen elekieli, ilmeet, äänensävy. Kehonkielesi ja olemuksesi on sellainen, että vaikutat avuliaalta ja hyvältä ihmiseltä. Ehkäpä sellaiselta ihmiseltä vaikuttaa sitten ihan tietoiselta kapinoinnilta, jos toimii toisin tai ilmaisee pahaa mieltä yms, ja se herättää muissa vastareaktion.

Vierailija
6/16 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikas? Ihan normaali kommentti ja sitten loppuun noin outo heitto. Tulee olo, että ap on outo.

Tällä koitin viitata siihen, että vaatteeni eivät ole kalliita tai hienoja. Enkä omista hienoa autoa. Harmi, jos se oli sinusta outo kommentti.

-ap

Vierailija
7/16 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tosiaan tämä "energiaväreily" liittyy jotenkin tähän..itse olen perusluonteeltani empaattinen/positiivinen ja auttavainen, puhun rauhallisesti ja lempeästi, en kiroile tai puhu tylysti koskaan kenellekään. Ja tätä odotan myös toisilta mutta huomaan ettei se päde, muut sanoo ja tekee mitä lystää ja se automaattisesti hyväksytään esim. työyhteisössä. Minä jos vaikka satun pienesti haukottelemaan tai tekemään jotain aivan täysin luonnollista niin silmät suurina katsotaan että mikä sua nyt vaivaa ja ääneen ihmetellään että mikäs nyt oikeen väsyttää. Kieltämättä nykyään käyttäydyn jopa tahallaan oletusten vastaisesti ja viihdytän itseäni seuraamalla toisten reaktioita!

Vierailija
8/16 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta. Minulta vaaditaan suurempaa empatiaa ja ystävällisyyttä sekä huomiointia, kuin saan osakseni. Samoin elämävalintoihini ja olemukseeni yritetään jatkuvasti vaikuttaa.

Vierailija
9/16 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämä, kokoajan pitää antaa itsestään enemmän kun mitä vastaavasti saa takaisin. Hyvin kiteytetty!

Vierailija
10/16 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tosiaan tämä "energiaväreily" liittyy jotenkin tähän..itse olen perusluonteeltani empaattinen/positiivinen ja auttavainen, puhun rauhallisesti ja lempeästi, en kiroile tai puhu tylysti koskaan kenellekään. Ja tätä odotan myös toisilta mutta huomaan ettei se päde, muut sanoo ja tekee mitä lystää ja se automaattisesti hyväksytään esim. työyhteisössä. Minä jos vaikka satun pienesti haukottelemaan tai tekemään jotain aivan täysin luonnollista niin silmät suurina katsotaan että mikä sua nyt vaivaa ja ääneen ihmetellään että mikäs nyt oikeen väsyttää. Kieltämättä nykyään käyttäydyn jopa tahallaan oletusten vastaisesti ja viihdytän itseäni seuraamalla toisten reaktioita!

Oletko varma, että kyse on siitä ettei vaikkapa haukotteluasi "hyväksytä"? Sehän on vain mukavaa kun on kollegaan niin leppoisat välit, että voi muka tyrmistyneenä päivitellä "hyvänen aika, et kai sinä vain haukottele!" Tai kun joku yleensä aina kauniisti puhuva päästää kirosanan, niin voi olla samalla tavalla muka kauhistunut. Ei tietenkään tilanteessa, jossa toisella oikeasti vaikuttaa olevan paha olla.

Vierailija
11/16 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse taitaa olla siitä että jos käyttäytyy hyvin ja pitää itsensä ns. kuosissa eli ei juurikaan haukottele tms. muut alkavat näkemään ihmisen jonain yli-ihmisenä joka ei hätkähdä mistään. Sitten kun tämä yli-ihmisenä pidetty henkilö osoittautuukin tavalliseksi esim. sairastuttuaan muiden maailma järkkyy pahasti. Valitettavasti itselläni on kokemusta juuri tästä pitkältä ajalta joten vietän hiljaiseloa minäkin nykyään.

Vierailija
12/16 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse taitaa olla siitä että jos käyttäytyy hyvin ja pitää itsensä ns. kuosissa eli ei juurikaan haukottele tms. muut alkavat näkemään ihmisen jonain yli-ihmisenä joka ei hätkähdä mistään. Sitten kun tämä yli-ihmisenä pidetty henkilö osoittautuukin tavalliseksi esim. sairastuttuaan muiden maailma järkkyy pahasti. Valitettavasti itselläni on kokemusta juuri tästä pitkältä ajalta joten vietän hiljaiseloa minäkin nykyään.

Voi olla kyse siitäkin joissain tapauksissa. Mutta mulla kun se näkyy muutenkin, eli ihmiset hakeutuu mun luo, niin en usko että se on ihan tuotakaan. Toisaalta jos itse mietin tuntemiani ihmisiä,joistain henkilöistä vaan tulee olo, että tuolle voi mennä puhumaan. Joitain ihmisiä hyvä kun uskaltaa katsoa päin.

-ap

Vierailija
13/16 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samaa mutta jatkuvasti koen että ihmiset yrittävät jotenkin vetää mattoa altani liian usein siihen nähden etten itse tekisi koskaan vastaavaa. Kokeilevatko reaktiotani vai onko "pahoja" todella noin paljon? Etteivät yritäkään tehdä positiivista vaikutusta kuten itse teen vaistomaisesti (olen narsistin kasvattama)

Vierailija
14/16 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap, sinulta mahdollisesti jo lapsuudesta asti odotettu, että olet muita huomioiva ja hyvä? Onko tuo kokemuksesi siitä, miten ihmiset sinut kokevat, todellisen itsesi huomaamista osuvasti, vai tunnetko, että oikeastaan olet hyvinkin erilainen kuin millaiselta muista vaikutat?

Vierailija
15/16 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, se oli, että on tavallinen harmaahiirulainen eikä rikas. Varmaan tarkoitti, että kateudesta ei ole kyse ja sen takia sen mainitsi.

Terveisin toinen

Vierailija
16/16 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen törmännyt samaan ilmiöön vähän toisella tavalla: yleensä en uskalla puolustautua, vaan olen ihan vain hiljaa ja käännän toista poskea ja itken sitten ahdistustani yksin. Kun sitten lopulta mitta tulee täyteen ja sanonkin vastaan, kiusaaja järkyttyy. Hän on tottunut, että tuohon tyyppiin saa purkaa pahan olonsa, ja kun kynnysmatto sitten sanookin, että älä kävele mun yli, niin se on ihan hirveän suuri järkytys sille kiusaajalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme