Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen miettinyt kuntosalikortin hankkimista, mutta pelottaa lähteä salille ylipainoisena

Vierailija
06.01.2025 |

Kaikkia laitteita en osaa käyttää, mutta aikuinen tytär on luvannut opettaa ja yksi tuolla salilla käyvä tuttava myös.

Mulla vain on reilusti ylipainoa eikä kunto tietenkään ole sieltä parhaimmasta päästä. En nyt mikään sohvaperuna ole koska teen fyysisesti raskasta työtä vanhuspuolella. Painoa tällä hetkellä 114kg ja pituus on 168cm eli reippaasti on ylimääräistä. Olen jo pudottanut kuitenkin painoa 11kg eli olen ollut vieläkin painavampi.

Ei vain houkuta ajatus mennä puhisemaan salille muiden katseiden alle. Vaikka aina sanotaan, että ei siellä muut mitään katso vaan keskittyvät omaan treeniin. Olisi vain silti mukava kun saisi olla ihan yksin siellä tai paikalla vain korkeintaan pari tuttua ihmistä. 

Miten pääsen yli tästä pelosta ja saan itseni tsempattua salille? Ei ole kyse siitä, että en haluaisi kuntoilla ja pudottaa painoa vaan mua oikeasti jännittää mennä sinne salille. Uimassa olen käynyt, mutta siinä jotenkin on turvassa siellä veden alla kun ei näy koko ajan vartalo muille.

Mä saisin vielä opiskelijahintaan lipun sekä nyt menossa tammiale. Saisin ostettua puolen vuoden kortin e-passin summalla kokonaan. Mä olen siis vakityössä ja sen vuoksi mulla on e-passi käytössä, mutta opiskelen samalla ja siksi saan opiskelija-alennukset.

Kommentit (149)

Vierailija
61/149 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on noin raakasti ylipainoinen mutta pystyy raskasta työtä kuitenkin tekemään, siellä rasvan alla on pakko olla mukavasti lihaksia jo valmiina. Rauta nousee sulla huomattavasti paremmin kuin 45kg kuivan kesän oravanruikulla, ja se on motivoivaa. Salille vaan.

Tämmönen haukkuminen on myös ihan yhtä persiistä kuin lihavien haukkuminen. En ole läheskään noin kevyt ja olen aika aloittelija, mutta olen silti ylpeä niistä 35 kilosta, joilla jaksan kyykätä 3x8-sarjan.

Vierailija
62/149 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeasti salille vaan! Vertaistuki (tytär :) ) on kyllä hyvä juttu alkuun.

Mä olin aikoinaan töissä naisten kuntosalilla. Meillä kävi kaiken kokoisia naisia ihan sulassa sovussa.

Sellanen vinkki vielä, että jos vaan talous antaa myöten, osta jossain vaiheessa muutama PT:n ohjaustunti ja saliohjelma. Itsellä se muutti treenauksen ihan uudelle tasolle, kun liikeradat ja painot tuli oikein. Alkoi lihakset vahvistua ihan eri tavalla kuin ennen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/149 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis niin kiva kun olis puhelimettomia saleja. Ärsyttää ne muita kuvaavat pissikset.

Vierailija
64/149 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että miten kaipaisin tälläkin palstalla mahdollisuutta estää muita käyttäjiä :D En yhtään jaksa ihmisiä jotka jankuttavat omaa agendaansa ja joilla ei ole alkeellistakaan sisälukitaitoa. Jotenkin tuli taas tästä ketjusta mieleen...

Vierailija
65/149 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksikään 50kg ylipainoinen ei ole henkisesti eikä fyysisesti terve. Terve ihminen ei lihota itseään tuollaiseksi. Ylipainoisen ihmisen kävely, uinti ja hiihto ei ole normaalia vaikka sitä teknisesti kävelyksi, hiihdoksi tai uimiseksi sanotaankin. 

Kun keho hallinta puuttuu on kävelykin lähinnä lyllertämistä. 

Mikä sulla on hätänä?

Mä olen ollut 50kg ylipainoinen enkä kyllä lyllertänyt vaan kävelin kuten nytkin normaalipainoisena. Normaalipainoon pääseminen ei tehnyt musta sun kaltaista kusi päätä.

Yksikään 50kg ylipainoinen ei kävele eikä juokse normaalisti, se on aivan varma asia

Vierailija
66/149 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksikään 50kg ylipainoinen ei ole henkisesti eikä fyysisesti terve. Terve ihminen ei lihota itseään tuollaiseksi. Ylipainoisen ihmisen kävely, uinti ja hiihto ei ole normaalia vaikka sitä teknisesti kävelyksi, hiihdoksi tai uimiseksi sanotaankin. 

Mikä sulla on hätänä?

Mä olen ollut 50kg ylipainoinen enkä kyllä lyllertänyt vaan kävelin kuten nytkin normaalipainoisena. Normaalipainoon pääseminen ei tehnyt musta sun kaltaista kusi päätä.

Yksikään 50kg ylipainoinen ei kävele eikä juokse normaalisti, se on aivan varma asia

Enköhän mä tiedä asian paremmin kuin sä. Älä ole tuollainen k-pää ja teilaa jatkuvasti muita. Olet vastenmielinen ihminen.

Vierailija
67/149 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salilla ei paino putoa, ei vaikka mitä tekisit. Vhh ruokavalio, pätkäpaasto ja hiit tyylinen treeni 2 kertaa viikossa sen mukaan miten ylipainon puolesta pystyy. 

Treenaa kotona ihan normi vatsa, selkä, punnerrus ja toistokyykyt pari kertaa viikossa hiit treenin lisäksi. Treenin Max kesto 20min, se riittää sinulle paremmin kuin hyvin.

Kuntosalia et tarvitse mihinkään

😅 Hitto näitä oman elämänsä personal rainereita. Kannattaa keskittyä ihan vaan omiin treeneihin, ei sinusta valmennushommiin ole kun et näköjään ymmärrä psykologisia perusteitakaan ihmismielestä ja esim. heittelet tuolla tavalla yksityiskohtaisia käskyjä 

Olen todella monta valmentanut ihan kädestä pitäen treenaamaan ja ovat poikkeuksetta olleet tyytyväisiä. Palaute on ollut että kukaan ei opeta niinkuin sinä, mutta tulokset puhuvat puolestaan

Fitness hullujen ohjeisiin ei kannata tarttua missään olosuhteissa, ne ei ole normaaleja ihmisiä varten.

Vierailija
68/149 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne vaan ja 1-2 vuoden päästä et ole enää ylipainoinen. Sitten tulee joku aloittelija salille joka katsoo sinua ja pelkää arvostelevan :D

Vierailija
69/149 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sulla on hätänä?

Enköhän mä tiedä asian paremmin kuin sä. Älä ole tuollainen k-pää ja teilaa jatkuvasti muita. Olet vastenmie

Tiedän aivan 100% varmuudella että yhdenkään 50kg ylipainoisen liikkuminen ei ole normaalia. Joka muuta väittää, valehtelee.

Vierailija
70/149 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinne vaan ja 1-2 vuoden päästä et ole enää ylipainoinen. Sitten tulee joku aloittelija salille joka katsoo sinua ja pelkää arvostelevan :D

Vaikka kävisi 10v niin kuntosali ei vaikuta ylipainoon millään tavalla. 

Vierailija
71/149 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sulla on hätänä?

Enköhän mä tiedä asian paremmin kuin sä. Älä ole tuollaine

Kysyn edelleen: mikä sulla on hätänä?

Vierailija
72/149 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sulla on hätänä?

Enköhän mä

Mistä sinun olettamus että jokin olisi hätänä?

Vierailija
73/149 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle ainakin on erinomainen esimerkki tässä ketjussa olla ottamatta itseoppinutta tai kirjekurssin käynyttä pt:tä jos sellaisen haluaa :D Yleensäkin suosittelen aina sellaista jolla on joku terveydenhuollon tai liikunta-alan perustutkinto alla. Esim. fysioterapeutit ovat yleensä erinomaisia valmentajia.

Vierailija
74/149 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta mitään salikorttia, osta makkaraa ja olutta sekä pitsaa! Paljon mukavampi eväitä mussuttaen olla sohvalla kuin hikoilla jossain kusisella salilla! 

Vierailija
75/149 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sulla on hätänä?

Yksikään 50kg ylipainoinen ei kävele eikä juokse normaalisti, se on aiv

Jos sun omat asiat olisi hyvin, niin sulla ei olisi tuollaista tarvetta teilata muita. Mä olen oikeasti ollut itse 50kg ylipainoinen joten todellakin tiedän mistä puhun. 

Vierailija
76/149 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onko tästä kirjoituksesta apua, mutta kirjoitan silti.

Ehdottomasti ostat kuntosalikortin ja menet käymään salilla. Se on satsaus sekä omaan terveyteen että salia ylläpitävän yrittäjän toimeentuloon. Tässä yhtälössä kaikki siis voittavat.

Minä olen käynyt salilla vuosikausia ja harrastan myös muuta urheilua. Minä en ole koskaan kiinnittänyt huomiota salilla muihin treenaajiin vaan keskityn vain treenaamiseen. Jos minulta kysytään apua jonkun laitteen kanssa, niin mielelläni autan, jos osaan. Jos en osaa, niin neuvon kääntymään henkilökunnan puoleen.

Älä siis pelkää muiden katseita tai epäröi mennä tällaisen asian takia salille. Salilla treenataan, ei arvostella muita tai muiden vartaloita. 

Tsemppiä treeneihin!

M43

Vierailija
77/149 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalle ainakin on erinomainen esimerkki tässä ketjussa olla ottamatta itseoppinutta tai kirjekurssin käynyttä pt:tä jos sellaisen haluaa :D Yleensäkin suosittelen aina sellaista jolla on joku terveydenhuollon tai liikunta-alan perustutkinto alla. Esim. fysioterapeutit ovat yleensä erinomaisia valmentajia.

Onko joku täällä itseoppinut tai kirjekurssin käynyt? Mistä tämä oletus tulee?

Vierailija
78/149 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sulla on hätänä?

Yksikään 50kg ylipain

Enhän minä ole ketään tilannut, valheet vain korjannut ja kehottanut ottamaan vastuun itsestä. 

Vierailija
79/149 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä alkuvaiheessa laitteita. Myöhemmin voit kokeilla koordinaatiokykyäsi vapailla painoilla, jos siltä tuntuu. Treenaa pienillä painoilla. Lisää vastusta pienin pykälien reissujen mittaan. Tee koko kroppaa. Tarvitset ohjelman. Saat sellaisen tyttäreltäsi tai netistä. 

Vierailija
80/149 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Ihan tämän valmentajaksi itseään kutsuvan viljelemistä asiavirheistä voi jo päätellä että koulutusta ei joko ole tai se on erittäin heppoinen.