Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen miettinyt kuntosalikortin hankkimista, mutta pelottaa lähteä salille ylipainoisena

Vierailija
06.01.2025 |

Kaikkia laitteita en osaa käyttää, mutta aikuinen tytär on luvannut opettaa ja yksi tuolla salilla käyvä tuttava myös.

Mulla vain on reilusti ylipainoa eikä kunto tietenkään ole sieltä parhaimmasta päästä. En nyt mikään sohvaperuna ole koska teen fyysisesti raskasta työtä vanhuspuolella. Painoa tällä hetkellä 114kg ja pituus on 168cm eli reippaasti on ylimääräistä. Olen jo pudottanut kuitenkin painoa 11kg eli olen ollut vieläkin painavampi.

Ei vain houkuta ajatus mennä puhisemaan salille muiden katseiden alle. Vaikka aina sanotaan, että ei siellä muut mitään katso vaan keskittyvät omaan treeniin. Olisi vain silti mukava kun saisi olla ihan yksin siellä tai paikalla vain korkeintaan pari tuttua ihmistä. 

Miten pääsen yli tästä pelosta ja saan itseni tsempattua salille? Ei ole kyse siitä, että en haluaisi kuntoilla ja pudottaa painoa vaan mua oikeasti jännittää mennä sinne salille. Uimassa olen käynyt, mutta siinä jotenkin on turvassa siellä veden alla kun ei näy koko ajan vartalo muille.

Mä saisin vielä opiskelijahintaan lipun sekä nyt menossa tammiale. Saisin ostettua puolen vuoden kortin e-passin summalla kokonaan. Mä olen siis vakityössä ja sen vuoksi mulla on e-passi käytössä, mutta opiskelen samalla ja siksi saan opiskelija-alennukset.

Kommentit (149)

Vierailija
141/149 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene oikealle kuntosalille, älä näihin mitä on joka kulmalla. Oikeilla kuntosaleilla jotka ovat esim uimahallien yhteydessä ja kunnan omistamia, ei ole niitä kyttääjiä jotka menee vain kuvaamaan itseään ja kyttäämään muita 

Vierailija
142/149 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy oikealla salilla jossa on oikeita voimailijoita eikä pelkkiä instagramräpeltäjiä. Siellä ei katsota miten olet pukeutunut vaan jokainen tekee omaa hommaansa. Jos kysyt joltain apua niin siellä autetaan eikä naureta (ainakaan pilkallisesti) toisin kuin näissä paikoissa missä tärkeintä on miltä näyttää ja onko oikean merkkiset varusteet.

Ei täällä tuppukylässä ole mitään instagramräpeltäjiä kuntosaleilla. Kaksi pientä kuntosalia joista kunnan omistamaan aion sen kortin hankkia. En mä tässä pukeutumista mieti vaan sitä, että olen ylipainoinen ja huonompi kuntoinen kuin muut siellä. Vaikka muut eivät musta välittäisi niin se jännitys, pelko ja häpeä on silti mun korvien välissä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/149 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmasti sua kuvataan siellä ähisemässä ja kohta olet somessa naurun alaisena. Salispedeillä älykkyys on rajoittunut

Nämä kuvaukset tapahtuvat saleilla joissa porukka käy jotta saa sisältöä instaan. Oikeat salilla kävijät eivät kanna puhelimia salilla.

Vierailija
144/149 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi puhua muuten kuin omasta puolestani, mutta itse olen juoksija ja aina kun näen "isomman" tyypin polulla selvästi aloittelemassa hölkkä-kävelyharrastusta, niin mielessäni lähetän mentaalitsempit ja toivotan onnea muutokseen. Haluan uskoa että suurin osa liikkuvista ihmisistä eivät ole niin mulkkuja että negaavat ja ilkkuvat edes mielessään aloittelijoita, olivat he minkä kokoisia tai näköisiä tahansa. Ja jos joku niin tekee, niin kannattaako omaa elämää rakentaa sellaisen ihmisen mielipiteen mukaan?

Vierailija
145/149 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy oikealla salilla jossa on oikeita voimailijoita eikä pelkkiä instagramräpeltäjiä. Siellä ei katsota miten olet pukeutunut vaan jokainen tekee omaa hommaansa. Jos kysyt joltain apua niin siellä autetaan eikä naureta (ainakaan pilkallisesti) toisin kuin näissä paikoissa missä tärkeintä on miltä näyttää ja onko oikean merkkiset varusteet.

Ei täällä tuppukylässä ole mitään instagramräpeltäjiä kuntosaleilla. Kaksi pientä kuntosalia joista kunnan omistamaan aion sen kortin hankkia. En mä tässä pukeutumista mieti vaan sitä, että olen ylipainoinen ja huonompi kuntoinen kuin muut siellä. Vaikka muut eivät musta välittäisi niin se jännitys, pelko ja häpeä on silti mun korvien välissä.

Ap

Jokainen on aloittanut nollasta. Anna menna vain. Jos joku nauraa tai pilkkaa, niin kerro tästä eteenpäin. Jos omistajataho ei puutu niin salin oikeat bodaajat puuttuvat. He ymmärtävät mikä salilla käynnin tarkoitus on.

Vierailija
146/149 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Et varmasti ole ainoa isokokoinen. Minäkin olen ja ystävän kanssa menin ekakerran salille, hän neuvoi laitteissa. Siellä on moneen lähtöön väkeä. Mene rohkeasti katsomaan. 

Vierailija
147/149 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tätä ketjua ja täytyy kyllä ihmetellä tuota sosiaalisesti kömpelöä ilkkujaa joka ei tajunnut mistä tässä aloituksessa oli kyse. 

Vierailija
148/149 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki siellä salilla on joskus alottanut eri lähtökohdista. Sali on viimenen paikka missä sua tuomitaan. Mä katon läskiä myötähäpeillen mäkkärissä, mutta salilla en todellakaan. 

Vierailija
149/149 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Et varmasti ole ainoa isokokoinen. Minäkin olen ja ystävän kanssa menin ekakerran salille, hän

No en varmaan kai ole ainoa isokokoinen. Aloin tässä miettiä, että odotan palkkaa niin laitan vähän omaa rahaa lisää ja saan vuoden kortin. Kun saan sen tammialella ja vielä opiskelijahintaan, niin se kannattaa. Mun vain pitää odottaa palkkapäivää enkä ole ihan varma pystynkö vielä 15. päivä palkasta laittamaan rahaa tuohon, mutta kuun viimeinen päivä on pakko kortti viimeistään ostaa, että saa tammialen. 

Ap