Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valitsin köyhän miehen ja kaduttaa

Vierailija
05.01.2025 |

Olisi ollut mahdollisuudet parempaankin ja varakkaita miehiä oli tarjolla mutta jostain syystä sitä 23 vuotiaana ihastuin tähän nykyiseen mieheeni ja jäin tälle tielle. 

Nyt kaduttaa koska rakastumisen tunteet ovat hävinneet. Mies on minua köyhempi. En ala häntä elättämään, joten pitää yhteisessä elämässä tyytyä jatkuvaan köyhäilyyn kun mies ei halua/ei ole varaa matkustaa, ei muuttaa omakotitaloon. Jatkuu elämä opiskelijabudjetilla vielä kolmekymppisenäkin... Ja on lapsi jo hankittu joten ei pitäisi peruutuspeiliin enää katsoa. 

Miten pääsen tästä tunteesta yli, koska pitäisi nyt tyytyä tähän elämään ja olla hetkessä onnellinen. 

Kommentit (150)

Vierailija
81/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

voi ristus mitä vastauksia 

Ja mikä kysymys.

Tää on tää ajan kuva. 

Jaa mikä niinkuin näissä? Rahaa tarvitaan elämiseen. Jostain sitä olisi hyvä hankkia. 

Ap tuntui olevan huolissaan siitä, että ei ole rahaa reissata, ei siitä, että rahaa ei ole elämiseen.

Kyllä taatelia riittäis reissata vaikka kuinka, mutta nössö ei uskalla lähteä reissuun.

Vierailija
82/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elin minäkin opiskelijaelämää yli kolmekymppisenä kunnes valmistuin, ja sitten sen jälkeenkin. Säästöön jää yli 2000e/kk 3000e netosta vaikka asun yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitsi, ollaan samassa veneessä. Mulla on ollut parikin persraukista eukkoa riippana, ja lisäksi pitänyt antaa vielä niille puolet kaikesta läksiäs lahjana, vaikka ovat olleet koko ajan pa. Olivat pa tullessaan ja ollessaan, mutta eipä enää lähtiessään.

M55

Vierailija
84/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on humanistin (palkka 1500€ brutto) fantasia

Vierailija
85/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hitsi, ollaan samassa veneessä. Mulla on ollut parikin persraukista eukkoa riippana, ja lisäksi pitänyt antaa vielä niille puolet kaikesta läksiäs lahjana, vaikka ovat olleet koko ajan pa. Olivat pa tullessaan ja ollessaan, mutta eipä enää lähtiessään.

M55

Et ole kerrasta oppivaa sorttia.

Vierailija
86/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko hyödyntää sitä, että mies hoitaa lasta? Ala vaurastua itse. Sinulla on aikaa. 

Ala tsempata miestä. Perustakaa yhteinen yritys. Pakkotyöllistä miestä. Kyllä sä saat sen tienaamaan. 

Jos ei, niin jätät, kun lapsi on isompi. 

Tämä on hyvä neuvo! Jos lapsia haluaa, on kahden uravanhemman melkoisen vaikea hoitaa kunnialla sekä lapsien kasvatus että oman uran edistäminen. Kannattaa itse hyödyntää sitä, että toisella on enemmän aikaa ja energiaa kotihommiin sekä lasten kanssa olemiseen. (Tai toki uraa tekevät voivat ostaa palveluita ulkoa, mutta ei sekään ilmaista ole.)

Oma mieheni olisi varmasti päässyt aikanaan parempipalkkaisiin (mutta epävarmempiin hommiin), mutta koska nautti työstään ja työ jousti paljon perheen tarpeisiin ja työpaikka oli pitkään vakaa työllistäjä, näimme ne tekijät tärkeämpinä kuin rahan, jotta ko

Niin tämä on toisaalta kyllä hyvä pointti, mutta en haluaisi itsekään mitään ylipitkiä työpäiviä tehdä. Mies ei kyllä kovin hyvin viihdy ihan pikkulasten kanssa, joten pidin pidemmät perhevapaat lapsemme kanssa kotona ja sama todennäköisesti toistuu jos saamme toisen lapsen. Hän tykkää tehdä ruokaa, mikä on iso plussa. Kyllä kotityöt muuten minulle kasaantuu.. Haluaisin itsekin elää perhe-elämää mutta saapa nähdä vielä miten tämä oma työurani kehittyy jos yritän kehittää uraa ja elää perhe-elämää. 

Vierailija
87/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei nainen voi elättää miestä?

Vierailija
88/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaminen rahan takia on nykyään ihan normaalia ja naiselle hyväksyttävää. Löydät helposti vaikkapa Tinderistä komean ja varakkaan miehen joka osaa kohdella naista niin kuin pitää. Lapsen voi jättää miehen hoidettavaksi. Ansaitset parempaa!

Vierailija
89/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ehdottomasti sitä mieltä että voi. Mutta vaikka saan sen reilu 4000 palkkaa niin ei se ihan riitä miehen elättämiseen varsinkaan verojen jälkeen. Okt lainaan tarvittaisiin molempien palkat. Palkkatuloihmisiä ollaan, en ole mikään miljonääri. Se olisi toinen juttu. 

Vierailija
90/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä on tasa-arvo kun naiset edelleen kuvittelevat ja odottavat miehen elättävän häntä? Suurin synti mitä mies voi tehdä on että edes joku nainen  jossain elämäntilanteessa joutuisi häntä elättämään. Miehet eivät valita tämmöistä naisistaan... 

Tähän on selvä vastaus. Miehet etsii suhteelta ulkonäköä ja naiset turvallisuutta. Miehet kyllä valittaa, jos nainen lihoo vähän. Naiset ei. Tässäkin tapauksessa nainen vain odottaa miehen pystyvän maksamaan omat matkansa. Pystyisi, jos luopuisi tupakasta. Mutta ei, oma mukavuus kärsisi. Miksi miehet aina haukkuu lompakkoloisiksi näitä paremmin tienaavia naisia.

Vierailija
91/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oltiin 30v niin olin jo 10 vuotta tienannut paremmin kuin vaimo. Yhteisessä taloudessa on ihan se ja sama mistä ne rahat tulee kun ne menee yhteiseen talouteen. 

Nyt 20 vuotta myöhemmin minä olen työtön ja vaimo tienaa paremmin.  Yhteinen talous helpottaa asioita aika paljon.  

Vierailija
92/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys ei ole ongelma jos muut jutut öhöm on ok

Vierailija
93/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhyys ei ole ongelma jos muut jutut öhöm on ok

Tiedät kyllä mitä tarkoitan 

Vierailija
94/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko hyödyntää sitä, että mies hoitaa lasta? Ala vaurastua itse. Sinulla on aikaa. 

Ala tsempata miestä. Perustakaa yhteinen yritys. Pakkotyöllistä miestä. Kyllä sä saat sen tienaamaan. 

Jos ei, niin jätät, kun lapsi on isompi. 

Tämä on hyvä neuvo! Jos lapsia haluaa, on kahden uravanhemman melkoisen vaikea hoitaa kunnialla sekä lapsien kasvatus että oman uran edistäminen. Kannattaa itse hyödyntää sitä, että toisella on enemmän aikaa ja energiaa kotihommiin sekä lasten kanssa olemiseen. (Tai toki uraa tekevät voivat ostaa palveluita ulkoa, mutta ei sekään ilmaista ole.)

Oma mieheni olisi varmasti päässyt aikanaan parempipalkkaisiin (mutta epävarmempiin hommiin), mutta koska nautti työstään ja työ jousti paljon perheen tarpeisiin ja työpaikka oli pitkään vakaa työllistäjä, nä

Jos ihan rehellisiä ollaan olisin mieluusti kotiäitinä muutaman vuoden ja kehittäisin uraa vasta sen jälkeen mutta pitää kai naisena tehdä kaksinverroin työtä ja elintaso pysyy silti samana kuin opiskeluaikana. Ei se opiskelukaan mitään kevyttä ollut työnteon ohessa.

Vierailija
95/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi tätä miinustetaan niin paljon. Itselläni 3700e palkka ja miehellä noin 2800 ja opintolainaa paljon maksettavana Kyllähän se usein harmittaa itseäkin, että ei päästä oikein koskaan matkustelemaan ja pitää asua todella edullisessa asunnossa. Mun palkalla ei kahta ihmistä makseta reissulle tai osteta rivitaloasuntoa. Ei miehellä ole varaa koskaan oikein tehdä mitään, koko palkka menee elämiseen. Välillä mietin, että jos meillä molemmilla olisi tuo 3700e palkka eikä velkoja, niin helposti säästäisi, matkustelisi välillä ja voisi ostaa ihan mukavan asunnon. Nyt en itsekään kauheasti voi säästää, kun maksan yhteisiä kuluja niin paljon enemmän. Jos olisi kaksi maksamassa tasavertaisesti, saisin varmaan 500e kuukaudessa säästöön rahaa.

Vierailija
96/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älysin tämän vasta seuraavana päivänä: Olen itse naimisissa oleva M50 ja tällä hetkellä työtön. Kävin erään hieman nuoremman naisen kanssa keskustelua jossa hän kertoi että aikoo ottaa rennosti loppuelämän ja vain fiilistellä mukavia asioita, koska on siihen mahdollisuus. Käsittääkseni hän on melkoisen varakas ihminen.  

Siinä hetkessä en osannut yhdistää puhetta ja katsetta jolla hän minulle puhui, mutta hän taisi "rivien välistä" vihjailla että hänen varallisuus riittäisi hyvin kahden aikuisen elättämiseen loppuelämäksi. Siis jos vain minua sattuisi kiinnostamaan.  

Vaimoani (väliaikainen!) työttömyyteni sieppaa vietävästi eikä ole mahdottomuus että päädytään eroon jos taloudellinen tilanne ei parane. n.2100€/kk netto mikä tulee ansiosidonnaisesta ei riitä. Pitäisi tienata enempi. Olen koittanut vihjailla vaimolle että jotkut saa täysipäiväisestä työstä vähemmän kuin tuon.  

Vierailija
97/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi tätä miinustetaan niin paljon. Itselläni 3700e palkka ja miehellä noin 2800 ja opintolainaa paljon maksettavana Kyllähän se usein harmittaa itseäkin, että ei päästä oikein koskaan matkustelemaan ja pitää asua todella edullisessa asunnossa. Mun palkalla ei kahta ihmistä makseta reissulle tai osteta rivitaloasuntoa. Ei miehellä ole varaa koskaan oikein tehdä mitään, koko palkka menee elämiseen. Välillä mietin, että jos meillä molemmilla olisi tuo 3700e palkka eikä velkoja, niin helposti säästäisi, matkustelisi välillä ja voisi ostaa ihan mukavan asunnon. Nyt en itsekään kauheasti voi säästää, kun maksan yhteisiä kuluja niin paljon enemmän. Jos olisi kaksi maksamassa tasavertaisesti, saisin varmaan 500e kuukaudessa säästöön rahaa.

Tuollaisilla tuloilla pitäisi jäädä kyllä se 500 euroa säästöön. Moni säästäisi tonnin kuukaudessa. Liian suuret menot ja liian pienet tulot. Ei tätä muulla voi perustella.

Vierailija
98/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli, kukaan järkevä ei kyselis tämmösiä.

Vierailija
99/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella on niin päin, että tunteiden hiipuessa ei halua erota, koska nykyinen elintaso on riippuvainen kumppanin rahoista. Ei se kiva sekään ole.

Vierailija
100/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Progressiivisen verotuksen vuoksi, teillä on noin 500 euron ero nettotuloissa. Kyllähän se kumulatiivisesti pitkällä aikavälillä tekee ison summan, MUTTA jos raha on tärkeää, kyllä omaa tulotasoaan pitäisi pystyä nostamaan sen verran, että eron saa kurottua. Progressiivisen verotuksen vuoksi toki ei niin helppoa, kuin pienempituloisen tulojen nostaminen, mutta ei tuossa voi vain pienempituloista tilanteesta syyttää. Voi katsella itsekin peiliin, miksi ei tee asialle jotain ja ala tienaamaan enemmän, jos se on kerran itselle tärkeää.

Sitä paitsi, sinulla taitaa olla hieman ruusuiset kuvitelmat paljonko tuolla lisärahalla pystyisi tekemään. Noin 6000-7000 eurolla vuodessa ei säästäisi JA matkustelisi JA ostaisi asuntoa. 

Tai jos on niin pihi rahankäyttäjä, että kaikki nuo onnistuisivat, kyllä ainakin osa onnistuisi nykyisilläkin tuloilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme