Valitsin köyhän miehen ja kaduttaa
Olisi ollut mahdollisuudet parempaankin ja varakkaita miehiä oli tarjolla mutta jostain syystä sitä 23 vuotiaana ihastuin tähän nykyiseen mieheeni ja jäin tälle tielle.
Nyt kaduttaa koska rakastumisen tunteet ovat hävinneet. Mies on minua köyhempi. En ala häntä elättämään, joten pitää yhteisessä elämässä tyytyä jatkuvaan köyhäilyyn kun mies ei halua/ei ole varaa matkustaa, ei muuttaa omakotitaloon. Jatkuu elämä opiskelijabudjetilla vielä kolmekymppisenäkin... Ja on lapsi jo hankittu joten ei pitäisi peruutuspeiliin enää katsoa.
Miten pääsen tästä tunteesta yli, koska pitäisi nyt tyytyä tähän elämään ja olla hetkessä onnellinen.
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Neljäkymppisenä toivottavasti äkkäät, että millään matkoilla ja taloilla ei ole paskankaan väliä. Tai sitten hankkiudut mukavuusalueelle jonkun leukalääkärin kanssa ja vasta kuolinvuoteella tajuat, että et elänyt ollenkaan, hait vain uusia kokemuksia ja omistuksia jotta tyytymättömyyden tunteet jäisivät taka-alalle, eikä minun tarvitsisi kohdata todellisuutta. Monethan tekevät jo lomalla sen, että juovat pään täyteen koska eivät kestä lomamatkan tylsyyttä.
On sinulla tuossa lopussa viisauden alkujyvää, kun kirjoitat, miten tässä hetkessä pitäisi olla onnellinen. Mutta ei edes pitäisi, vaan me kaikki olemme jo. Se onnellisuus menee vain pilalle sillä, että ajattelemme kaikkea turhaa ja uskomme tarvitsevamme jotain muuta, jotain lisäystä elämäämme.
Kaikkea sitä saa lukea. Eikö ne kokemukset juuri tee elämän? Leukalääkäri aina tyhjätaskun voittaa. Mitä elämää se on, että leskenä pitää valita ostaako viilipurkin vai lääkkeet?
bravo taas naiset. kehtaatte vielä ihmetellä että teistä ei aina löydy kaunista sanottavaa.
Ensimmäiseksi menisin ap:na yrittäjäkurssille ja miettisin, mitä voisin alkaa myydä toiminimen kautta. Onko ap:n äijällä jotain osaamista, jota voi hyödyntää? Jotkut on sellaisia, että ne alkaa nakuttaa, kun laittaa vasaran käteen. Ehkä ap:n mies on sellainen.
Lapsi tarvii erityistä hoivaa noin kymmeneen ikövuoteen asti. Sen jälkeen molemmille vanhemmille vapautuu enemmän resursseja. Lapso kannattaa hoitaa hyvin, muuten tulee vain ongelmia ja lapsi ei itsenäisty ikinä. Se voi roikkua kotona vielä 25-vuotiaaksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neljäkymppisenä toivottavasti äkkäät, että millään matkoilla ja taloilla ei ole paskankaan väliä. Tai sitten hankkiudut mukavuusalueelle jonkun leukalääkärin kanssa ja vasta kuolinvuoteella tajuat, että et elänyt ollenkaan, hait vain uusia kokemuksia ja omistuksia jotta tyytymättömyyden tunteet jäisivät taka-alalle, eikä minun tarvitsisi kohdata todellisuutta. Monethan tekevät jo lomalla sen, että juovat pään täyteen koska eivät kestä lomamatkan tylsyyttä.
On sinulla tuossa lopussa viisauden alkujyvää, kun kirjoitat, miten tässä hetkessä pitäisi olla onnellinen. Mutta ei edes pitäisi, vaan me kaikki olemme jo. Se onnellisuus menee vain pilalle sillä, että ajattelemme kaikkea turhaa ja uskomme tarvitsevamme jotain muuta, jotain lisäystä elämäämme.
Kaikkea sitä saa lukea. Eikö ne kokemukset juuri tee elämän? Leukalääkäri aina tyhjätaskun voittaa. Mit
Samaa mieltä. Raha tuo turvaa ja mukavuutta. Oma raha vielä enemmän kuin puolison rahat.
Vierailija kirjoitti:
bravo taas naiset. kehtaatte vielä ihmetellä että teistä ei aina löydy kaunista sanottavaa.
Ota huomioon, että osa naisten viesteistä on miesten kirjoittamia. Kiittele omiasi vain.
Vakavarainen mies on ehdottoman tärkeä. Kokemusta on. Valitkaa monista sopivista se varakkain.
Et ala häntä elättämään, häh?! Huomaa joo että rakkaus on sammunut. Kuulostaa taloudelliselta väkivallalta. Perheessä rahat ovat yhteisiä. Onko tullut mieleen, että ilman sinua yksin asuessaan hän voisi olla oikeutettu esim. asumistukeen? Eli olet siinä mielessä elatusvelvollinenkin. Täysi m*lkku mielestäni, jos säästät omat rahasi vaan itsellesi, etkä voi panostaa esim. Yhteisiin lomiin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota huomioon, että osa naisten viesteistä on miesten kirjoittamia. Kiittele omiasi vain.
Tässäkin näkee, että naiset kasvatetaan aroiksi. Ap on sitä mieltä, että se tarvii varakkaan miehen. Puppua ap! Pystyt itse tekemään rahaa.
Tämä asenneongelma leikkaa läpi koko yhteiskunnan.
Mut on kasvatettu siihen, että pystyn ja saan tehdä kaiken mitä miehetkin. Tämä on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota huomioon, että osa naisten viesteistä on miesten kirjoittamia. Kiittele omiasi vain
usko mitä haluat.kullankaivajia olette kaikki pohjimmiltanne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin näkee, että naiset kasvatetaan aroiksi. Ap on sitä mieltä, että se tarvii varakkaan miehen. Puppua ap! Pystyt itse tekemään rahaa.
Tämä asenneongelma leikkaa läpi koko yhteiskunnan.Mut on kasvatettu siihen, että pystyn ja saan tehdä kaiken mitä miehetkin. Tämä on hyvä.
juu et pysty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea sitä saa lukea. Eikö ne kokemukset juuri tee elämän? Leukalääkäri aina tyhjätaskun voittaa. Mit
Tietenkin; elämähän on pelkkää kokemista. Mutta se on harhaa, että lomailu on arvokkaampi kokemus kuin kodin lattialla etenevän muurahaisen seuraaminen ja sen ulos päästäminen. Ihmiset ovat hirveän stressaantuneita siksi, että he kaipaavat aina jotain kaukana olevaa eivätkä siksi huomaa sitä, mikä on lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä asenneongelma leikkaa läpi koko yhteiskunnan.Mut on kasvatettu siihen, että pystyn ja saan tehdä kaiken mitä miehetkin. Tämä on hyvä.
Kasvattakaa tyttölapset näin. Älkää antako sukupuolen rajoittaa tekemistä! Jokainen saa tehdä sen mukaan, mitä osaa.
Toivottavasti ap sulla on tyttölapsi, niin voit muuttaa kaavaa. Näytä sille, että nainen voi pyörittää perheen taloutta.
Vierailija kirjoitti:
Ja tulit tänne itkemään? No miten olisi ero? Mitenkään mahdollista että jatkat elämääsi yksin tai jonkun "rikkaan" kanssa?
Jotenkin joistain kommenteista näkyy heti agressiivisuus tätä puheenavaustani kohtaan. Yritän itse tätä järjellä ajatella tai jälkiviisaana. Mies on ihan hyvä isä ja muuten mukava, mutta suhde on vähän hiipunut ja arki on arkea. Hän on lapseni isä ja en nyt aio tämän takia erota. Pientä ylä ja alamäkeä on mutta kynnys erota on korkealla nyt. Lisäksi oma markkina-arvoni on varmasti laskenut lyhyessä ajassa. Silloin alle 25 vuotiaana mahdollisuuksia oli ehkä liikaakin.
Mutta valitettavasti aivoni ohjautuvat ajattelemaan ajatusta: mitä jos olisin valinnut jonkun niistä varakkaista miehistä kauppiksesta tai oikiksesta aikanaan... Toisilla oli ne autot ja omistusasunnot jo opiskeluaikana ja todennäköisesti parempi palkkakehitys sen päälle. Nyt kyllä kiinnostaisi muukin kuin tämä jatkuva kotona oleilu ja kaipaisin muutosta elämään. Haluaisin nähdä ja kokea enemmän mutta kyllä se monesti rahaa vaatii.
Vierailija kirjoitti:
Onko muita joita kaduttaa köyhän kanssa pariutuminen. Eihän sillä sitten väliä ole jos pystyy toista elättämään mutta en ole niin varakas että minulla olisi varaa nostaa meidän molempien elintasoa ostamalla talo ja lomamatkat jne.
Olen tullut siihen tulokseen että olisi kannattanut kuitenkin miettiä kahteen kertaan..
No mitäs pariututte sitten niiten köyhien kanssa? Voite te patkaksi olla heti rikkaimille. Mihin se pariuttumisessa niin kiire oli?
Cooleimmat jutut on ilmaisia ja niitä ei rahalla saa.
Köyhis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
juu et pysty.
En pystykään, mutta minulla on ollut mahdollisuus. Sukupuoli ei ole rajoittanut minua vaan omat kykyni. Minua ei ole painettu alas ajatuksen voimalla.
Periaatteessa nykyään naiset pystyvät kaikkeen mihin miehetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vakavarainen mies on ehdottoman tärkeä. Kokemusta on. Valitkaa monista sopivista se varakkain.
Eivät kaikki miehet nykyään enää tähän suostu. Enenevässä määrin.
Miehellä on vain hävittävää. Kun viimein selvisin kuiville ja nykyään omaisuutta ja rahaa on, niin mikään, yhtään mikään ei saa mua jakamaan tätä kenenkään naisen kanssa.
Ja tämä ketju edelleen vahvistaa kuinka rahan ja omaisuuden perässä te naiset olette. Ja opin jo aikaa sitten että ei ketään kiinnosta kuka olen ihmisenä. No olen ihmisenä mies joka ihan itse on tehnyt töitä kaiken eteen ja joka ymmärtää ettei rahalla tuolla ole oikeasti mitään väliä. Mutta tämä ei kiinnosta ketään. Ja tämä pitäisi kaikille miehille kertoa.
Omaisuutta ja rahaa on, mutta elän askeettisesti. Niillä ei ole mulle oikeasti väliä.
Olkaa valmiina häviämään kaikki rahat jotka naiseen investoitte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyykö kalsareista edes mitään kunnollista?
Kai se nuorempana oli ihan ok, mutta synnytyksen jälkeen löytynyt niin pahasti ettei tuota enää ainakaan kunnolliseksi voi sanoa. Onhan se reikä silti vielä.
Ap
Miksi piti vielä ruveta porsimaankin. Tuliko huti kun ei haarat pysy yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä minkälaista on köyhyydessä elää, mutta uskoisin sen vahvistan parisuhdetta. Meillä menee kaikki aika omiin harrastuksiin ja suhde on löyhä. Puoliso tykkää metsästää Afrikassa ja purjehtia ja minä taas pidän kulttuurista ja matkustan Euroopan kaupungeissa omilla lomillani.
Oliko tuo vitsi? Ei vaikeudet yleensä vahvista vaan heikentää ihmistä. Se on poikkeuksellista että vahvistaa.
En väitä että kärsisimme köyhyydestä, mutta mies on jarruna siihen ettei voida nostaa elintasoa juurikaan opiskeluajoista. Joten kyllä se v*****aa kun on paljon vaivaa nähty eikä näkyvää muutosta näy. Johtuuhan se varmaan osin inflaatiostakin mutta enempi siitä että toisella ei ole mitään säästöjä ja palkkakehitys olematon. Eikä ymmärrettävästi haluaisi senkään vertaa tehdä töitä mitä nyt tekee..
Mies on opiskeluaikana käyttänyt paljon rahaa baareihin.. kaikki mitä töistä ja tuista irtosi. Ei ole kulutusluottoja ellei opintolainaa lasketa. Kulutukseen on mennyt.
En ole koskaan elänyt holtittomasti. Olen ollut paljon säästäväisempi kuin hän.. Mutta en jaksaisi tätä samaa jatkaa enempää vaan elää ihan normaalia elämää. Muuttaa omakotitaloon ja lomailla joskus. Elän huomattavasti köyhemmin kuin ystäväni.. ja olen oikeastaan ihan eri teille lähtenytkin miehen perässä toiseen kaupunkiin...
Sullakin jää enemmän säästöön kun köyhäilet yhdessä miehen kanssa. Välillä voi vaikka yksin lähteä sinne lomalle. Tai sitten vaan elät eri tyylillä kuin ukkos ja käytät rahat killuttimiin ja lomiin. Sun rahoja ja sun päätös mihin niitä käytät. Mutta ehdoton bonushan se on että mies rajoittaa holtitonta rahankäyttöäsi olemalla köyhä.